Jump to content

BMW cumpara Alpina


FiveThreeFive

Recommended Posts

https://www.press.bmwgroup.com/usa/article/detail/T0373035EN_US/expanding-the-portfolio-bmw-group-acquires-the-alpina-brand

The BMW Group welcomes a new addition to its portfolio, as the ALPINA brand becomes part of the company. The BMW Group will secure the rights to the ALPINA brand – bringing even greater diversity to its own luxury-car range. [...] The conclusion of the transaction is still subject to various suspensive conditions – in particular, approval by the responsible antitrust authorities. The long-standing cooperation agreement, which was extended for another five years in late 2020, will expire on 31 Dec. 2025. 

https://www.alpina-automobiles.com/en/tools/alpina-news/

  • The BMW Group buys the ALPINA brand from the ALPINA Burkard Bovensiepen GmbH + Co. KG.
  • BMW ALPINA automobiles will continue to be developed and produced in BUCHLOE until the end of 2025.
  • The family run company will rebrand itself under the BOVENSIEPEN name, invest in the business related to classic automobiles and will continue to offer different, exciting new mobility solutions.
  • Like 2
  • De acord! 1
  • Pufai. 1
Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

Suntem aproape de finalul anului 2025, moment care va marca "dizolvarea" producatorului Alpina in BMW.

In istoria BMW au existat cateva case de tuning, in sensul pur al conceptului - anume, care realizau modificari semnificative ale motoarelor, nu doar chip tuning, jante, evacuari sau kit-uri de caroserie. Principalii tuneri au fost Alpina, Hartge, Schnizter, Hamann, G-Power, MK Motorsport (in Germania), Dinan (US), Racing Dynamics (Italia si apoi US). Lista nu este in niciun caz completa.

Unii au disparut - cea mai importanta pierdere a fost Hartge. Majoritatea celor care au ramas in business nu mai modifica motoare. Alpina este ultimul dinozaur al erei tuning-ului pur, era care se incheie in curand.
Sunt foarte curios cum va utiliza BMW marca Alpina incepand cu 2026. M-as bucura sa ii pastreze spiritul si abordarea, dar ma tem ca Alpina va fi doar un badge pe anumite modele BMW cu dotari mai de lux si/sau cu motoare ceva mai puternice decat cele standard, dar sub versiunile M.

Daca vreti sa cumparati (de nou) unul dintre ultimele modele Alpina originale, acum este momentul. Lista acestor modele este aici:
https://www.alpina-automobiles.com/en/product-world/models/

Este greu sa mentionez unele modele clasice Alpina fara a le nedreptati pe celelalte. Totusi, consider ca, la vremea lor, urmatoarele au fost realizari deosebite:
E24 B7 Turbo Coupe, E36 B8 4.0, E34 B10 Biturbo, E31 B12 5.7 Coupe.
In fine, cat timp site-ul Alpina va mai fi disponibil in forma sa actuala, va recomand sa vizitati link-ul de mai jos. Sunt momente remarcabile din istoria BMW.
https://www.alpina-automobiles.com/en/product-world/model-history/

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Sper sa le tina separat, ca si pana acum, Divizia ///M cu Alpina, oricum ofera 2 lucruri total diferite. Alpina va putea prelua ceva intermediar intre o masina normala de serie, si un hardcore ///M adevarat.

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Viper05 said:

nu are cum sa fie doar un badge in viitor pentru ca ar da cap in cap cu divizia M. Au rezistat atat pentru ca au facut ceva diferit, nu cumperi Alpina doar pentru ca are alta piele pe scaune, BMW individual deja acopera asta

Pai asta zic, e schema de bizniss careva o sa zica hai sa luam B58 ai mai dam 100 cai din cip punem o emblema Alpina , alte jante ,suspensie si aia e .Nu cred ca o sa stea BMW sa faca un motor "special" pentru Alpina, desi ar fi frumos 🙂 

Edit: daca stau bine sa ma gandesc cred ca ultimele modele Alpina nu mai au modificari "fizice" la motor asa ca ce am zis mai sus nu prea se aplica .

Edited by alex230ro
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, Viper05 said:

nu are cum sa fie doar un badge in viitor pentru ca ar da cap in cap cu divizia M. Au rezistat atat pentru ca au facut ceva diferit, nu cumperi Alpina doar pentru ca are alta piele pe scaune, BMW individual deja acopera asta

Si atunci ce o sa fie?

Parerea mea e ca o sa fie o struto-camila prietenoasa cu mediu.. nu mai zic mai multe ca ma da afara.. frustrarea. 😲

Eu nu stiu mare lucru despre Alpina.. si nici nu am condus vreodata una.. cred ca a fost un fel de varianta si mai sport dar de lux a BMW.

Adica luau un model de BMW si bagau in el multe lucruri bune! ☻

Din punctul meu de vedere e pacat ca a fost inghitita de mastodontul BMW..

De cand guvernele in Vest se fac unele mai ecologiste ca altele (in loc sa lucreze la educatia maselor) ne dau peste maini cu, ce apuca.. dar cel mai mult cu manipulare..

Unde sa mai gasesti lux si atitudinea corect indreptata spre intretinerea acestuia ... cand putem face suficient de scump si sa nu tina!?

 

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, alex230ro said:

Pai asta zic, e schema de bizniss careva o sa zica hai sa luam B58 ai mai dam 100 cai din cip punem o emblema Alpina , alte jante ,suspensie si aia e .Nu cred ca o sa stea BMW sa faca un motor "special" pentru Alpina, desi ar fi frumos 🙂 

Edit: daca stau bine sa ma gandesc cred ca ultimele modele Alpina nu mai au modificari "fizice" la motor asa ca ce am zis mai sus nu prea se aplica .

Aici cred ca te inseli Alex! Alte pistoane si camasi, arbore cotit, alta turbina, alt management al motorului si cutiei, alte suspensii si evacuare Akrapovic.

Link to comment
Share on other sites

@bimmer90f30 habar nu am ce o sa fie. ne dam si noi cu parerea deapre niste masini foarte scumpe.

nici eu nu am condus alpina, si sincer nici nu mi-as cumpara una, nu as da 100k euro + pe un seria 3

dar imi place idea, si sincer nu stiu cat de independeti au fost ei inainte sa fie cumparati de Bmw,avand in vedere ca modelele alpina se asamblau/se asambleaza fix in aceiasi fabrica 

probabil faptul ca au fost cumparati fost doar o evolutie a relatiei.

 

 

1 minute ago, alex230ro said:

Atunci , chiar sunt curios dacă BMW va urma aceasi. "rețeta"  .

acuma m-am uitat si eu, pe vremuri cresteau putere prin marirea cilndreei, vad ca azi asta nu se mai practica 

aaa si am uitat. avand in vedere ca Dinan si Bmw nu ami lucrează impreuna in America de Nord, probabil miscarea asa va unple golul lasat de Dinan

 

 

Link to comment
Share on other sites

In trecut mareai puterea prin marirea capacității cilindrice, că era cel mai "simplu si accesibil". 

Alpina conform seriei de șasiu, nu e un BMW, ci un alt producator. 

In ziua de azi tehnologia a ajuns la un nivel in care modifici o turbina, schimbi o admisie, faci un soft de injecție si admisie aer, si deja ai scos peste 100 cai din start, nu mai este necesar sa modifici capacitatea cilindrică, ca să dezvolți mai multi cai.

Atâta timp cât un Alpina va avea seria sa proprie de șasiu, înseamnă ca Bmw nu își va băga coada. 

Există si o variantă ca BMW M Competition, să se cheme BMW Alpina , atunci deja lucrurile vor devia foarte mult de la Alpina cum era odată. 

Dacă Alpina va fi lăsată pe varianta clasică de motor să își facă propriile idei , și să ștanțeze propria serie VIN, va fi ok.

Vor exista atât M , cat si M Competition , cât si Alpina.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
12 minutes ago, alex230ro said:

de vazut , cine mai poate sa ia un Alpina din anii 80-90 sa il ia acum 

Ma tem ca este deja tardiv - acest lucru trebuia facut cu cel putin 7-8 ani in urma.
Un Alpina din anii '80 - '90, in stare originala si cu uzura acceptabila (= semnificativ sub 200k Km) se vinde de pe la 35k€ best case. Iar in partea de jos a preturilor sunt modele mai "comune". Pentru ca cele de serie mica (precum E36 B8 4.0/4.6, E34 B10 4.0/4.6, E31 B12 5.7) incep de pe la 80k€ si pot trece fara emotii si de 200k€.

Hai sa spunem ca totusi il cumperi, ai garaj, iti permiti sa il si intretii cum trebuie. Dar aceste masini au ajuns aproape de categoria "Tiriac Collection", sunt prea valoroase ca sa te hazardezi cu ele in trafic, cu sabia lui Damocles deasupra capului ca orice accident, chiar si relativ minor - nici nu mai conteaza din vina cui - devine fie dauna totala, fie o zdravana pierdere financiara. Pentru ca, banuiesc, niciun asigurator nu e nebun sa faca polita CASCO la valoarea reala a unei astfel de masini. Sau, daca o face, este prohibitiva.

  • De acord! 2
Link to comment
Share on other sites

Am renuntat de mult la ideea de a redetine un e36, in primul rand din cauza preturilor de nestemate, al doilea pentru ca trebuie sa le plimbi si intretii non stop.

Preturile oricum sunt mult umflate, iar orice exemplar de sub 200k sau peste 200k are un pret de 'Tiriac Collection' si efectiv nu merita sa te mai legi la cap.

Preturile pieselor pentru BMW au luat-o razna in acealsi ritm ca si pretul masinilor, de Alpina nu mai discutam, iar disponibilitatea este si ea problematica. 

Link to comment
Share on other sites

Pe vremuri obisnuiam sa salvez tot felul de informatii care, la acel moment, mi se pareau interesante.
Am cautat in calculator si am gasit salvat un anunt de vanzare din iulie 2008 (!) pentru un Alpina B12 5.7 Coupe, cutie manuala, 135k Km, exemplarul nr. 0016. Vedeti colajul de mai jos. Pretul cerut atunci era de 45.900€. Luand in calcul devalorizarea Euro, astazi ar fi echivalent cu cca. 65.600€.

Ei bine, cautand pe principalele site-ul de vanzari din Europa (in limita a ceea ce am fost in stare sa gasesc), in acest moment sunt la vanzare:
- Alpina B12 5.7 Coupe #0002, 160k Km, pret 279.950€;
- Alpina B12 5.0 Coupe #????, 132k Km, pret 184.800€;
- Alpina B12 5.0 Coupe #0018, 95k Km, pret 194.950€;
- Alpina B12 5.0 Coupe #0073, 188k Km, pret 175.000€.

Important: toate modelele 5.0 de mai sus sunt cu cutie de viteze automata si sensibil inferioare ca performante fata de 5.7, iar modelul 5.7 la vanzare acum este o struto-camila Shift-Tronic, nu are cutie manuala clasica. Nu cred ca gresesc foarte tare afirmand ca un B12 5.7 Coupe cu cutie manuala, bine intretinut si putin rulat poate sa incerce pragul de 300k€.
Rezulta ca Alpina B12 din anuntul din 2008 ii putea aduce posesorului un randament de +357% in 17 ani - cu inflatia compensata deja in calcul. Not bad at all. 

De aceea, astfel de masini nu se mai intalnesc in trafic. Stau la pastrare si arareori sunt scoase la un drive test, dar in conditii de risc minim de accident.

Alpina-B12-0016.jpg

Edited by FiveThreeFive
Corectie calcul.
  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

45 minutes ago, alex230ro said:

se ajunge la cazul in care iti e frica sa mai mergi cu masina

Exact. De aceea consider ca fereastra de oportunitate pentru a cumpara un model Alpina emblematic, in stare buna si fabricat in deceniile '80 - '90, s-a inchis in urma cu ani buni.
Totusi, inca se mai gasesc, la preturi oarecum abordabile dar nu modeste, exemplare categoria "ratusca cea urata". Anume, de serie relativ mare (ex: E46 B3, E39 B10, chiar si E34 B10 3.5), deseori cu particularitati nedorite: cutie automata, rulaj mare, istoric incomplet, accidente anterioare, ceva rugina, etc. Cu acestea inca poti sa mai mergi uzual pe strada - dar nu ai o masina substantial diferita de platforma BMW de la care a pornit.

Cu restul, este ca si cum ai cumpara o bara de aur. O tii in seif, o mai scoti cand in cand sa te uiti la ea. Dar nu-ti aduce nicio placere, alta decat a spera ca isi creste valoarea in timp mult peste inflatie.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.