Jump to content

Recommended Posts

1 hour ago, alex230ro said:

Era pentru Bimmer... 🙂 , dar da inteleg ca in US reteaua este destul de bine pusa la punct si chiar te poti baza pe estimarile date de aplicatia Tesla .

Apropo de Cybershit pare ca au facut ceva teste cu "concurenta" sau invers? 

Si babuiesc ca astepti sa comentez. 😉

Mda, sa fiu pe partea electricelor, desigur ca masinile electrice vor avea avantajul trasmiterii puterii pe fiecare roata independent mai ales daca fiecare roata e "motor".. si avand in vedere greutatea (daca de baterii) asta foarte probabil poate fi folosita in avantaj, dar poate fi si un dezavantaj (poate mai putin)..

In rest, nu am vazut nimic special in afara de comentariul destul de avizat al celui invitat sa comenteze abordarile fata de teren..

Dar, altceva as comenta, pe langa faptul ABSOULT de recunoscut, inca din titlu (adica titlu e mai clar ca un Clar De Luna ca e un click-bite pe youtube) iar fanii tesla nu subt nicaieri! Adica numai 1400 de vizualizari in 6 ore???

Pai numai atat? Nu-i cam rusinos!? Prea multi hate-ri, stiu.. /dar probabil le-a ajuns de minciuni si vrajeala..

Si asta cu tot cu titlul incitant Cyborg_cita ..pe deal..

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

21 minutes ago, alex230ro said:

Sunt ceva avantaje la motorul electric in regim de 4x4 dar pe de alta parte greutatea le anuleaza . Videoclipul e preluat si clar e scos din motive de marketing . Canalul pus de mine este pentru "pasionatii" de 4x4 asa ca nu o sa fie fani Tesla pe acolo .

A, cat de spre cine a invitat pe cine, cu siguranta Tesla fiind prototip i-a invitat pe ceilalti. Ceilalti avand timp si in alte dati sa se tot intreaca pe teren accidentat. Asta lasa deoparte click-bite_ul.

Link to comment
Share on other sites

Și eu o văd ca pe un lucru bun partea cu infrastructura așa a pus presiune și pe ceilalți producători. Tesla cred ca a fost principala cauza care a accelerat dezvoltatoarea de electrice și dezvoltare infrastructurii, dacă nu, nu se mișcau cei la Ionity cum au făcut o acum.

 

Cred ca la trecerea asta la electrice, putem face o analogie de la telefonul cu butoane la smart phone. Toți se plângeau ca bateria e mai slabă, ca nu mai are semnal peste tot dar într-un final toți suntem cu smartphone ul în buzunar. 

Edited by Alex3245
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Alex3245 said:

Cred ca la trecerea asta la electrice, putem face o analogie de la telefonul cu butoane la smart phone. Toți se plângeau ca bateria e mai slabă, ca nu mai are semnal peste tot dar într-un final toți suntem cu smartphone ul în buzunar. 

Nu tii cont de un lucrur DE BAZA! Iar asta trebuie "penalizat" cu prima ocazie. O masina (personala) nu o poti compara cu un smart-phone.in nici un caz. (..chiar daca UE (fata de baterii..in telefoane) a nuantat pe buna dreptate posibilitatea ca bateriile in telefoane sa fie accesibil sa le poti schimba si decretat faza cu priza universala pentru telefoane, aceaisi idee - foarte bine.

Dar o masina - pe baterii, pe distante lungi? Zau? Unde e infrasttuctura? A in dezvoltare... deci punem carul inaintea boilor... iar o baterie iarna, ce autonomie are masina aia fata de vara sau alte anotimpuri.. (din pacate nu cred ca putem sa ne oprim sau reducem activitatile, cel putin nu se observa asta, iarna fata de vara! Tot vrem sa ajungem pe undeva cu masina.. 

Acum nu iti faci calcule ca probabil ai inca ICE, dar o data ce o sa ai doar electrica o sa iti faci din timp.. calcule pentru distante lungi.

Ia spune, asa intre 4 ochi, cat te panichezi cand mai ai 15% in telefon din baterie si esti pe undeva unde nu mai poti incarca? Extrapoleaza acel sentiment cand esti cu o masina pe baterii.. si eventual nu mai ajungi la destinatie! Telefonul probabil poti sa mai dai vreo doua telefoane si un pic de net si il bagi in buzunar dupa aia.. Cu masina e altfel e altfel, nu crezi?

Din pacate din nou analogia e nepotrivita.. d.p.m.d.v.

Masinile electrice din pacate cu timpul o sa isi dovedeasca ineficienta pe distante lungi.. /nu mai zic de camioane.. (nici o sansa fara diesel sau hidrogen! Vorbim de tone de marfa de carat nu tone de baterii si apoi si marfa..) Dar prin orase.. sa ii dea inainte.. ca acolo le e locul. 

Asta ma enerveaza cel mai mult, ca lumea (si financiar) a pus botu la vrajeala unui oportunist ca Elon Musk care a facut mai intai masini sport de iti rupeau gatul si acum imbraca hainele unui iubitor de mediu.. cand de fapt modul de abordare ar trebui sa fie COMPLET DIFERIT fata de acelasi mediu.. Mai ales ca aici intra categoric o schimbare de mentalitate (si a mea 😉😉) care trebuie SI SUSTINUTA CU, CEVA, adica INFRASTRUCTURA!!

Pe bune, ce e asa greu de inteles, nu combustibilul polueaza neaparat ci facptul ca noi in general FACEM PREA MULT GUNOI. Aici intra si faptul ca fabricantii de masini fac masini sa faca bani, ai inteles? Sau trebuie sa intru in detalii?

Iubirea de mediul incepe cu gunoiul care il lasam in urma!

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Uite chiar acum mă uitam la clipul ăsta: 

Și într-un minut mașina a încărcat 4%, în 15 minute a băgat 60% baterie. Față de cum se încărcau bateriile acum 2,3 ani eu spun ca este o îmbunătățire mare.

Momentan electricele care au range mare sunt scumpe, un exemplu ar fi lucid air unde chiar poti face 600-700 km la o viteza de 120 km/h.

Eu cred ca in 3-4 ani mașinile electrice o sa ajung la un range de 1000 km dacă producători metin bateriile la capacitățile actuale și nu le micșorează odată ce dau tehnologii mai bune. Oricât am vrea să ne împotrivim curentului actual, motoarele termice sunt ineficiente. Eu momentan conduc o mașină PHEV care le are pe amândouă și chiar văd ce poate un motor electric.

Pe mie unul nu ma interesează ce face Elon, nu el face mașinile, mașinile sunt făcut de ingineri.

  • Pufai. 1
Link to comment
Share on other sites

Poate sa faca si rangeu de 2000 de km si incarcare 90% in 5 min. Electricele nu cred ca sunt o solutie, numai poluam cu motoare ICE dupa poluam cu bateriile si generarea de electricitate. De curand am aflat si eu ca resursele alea pentru baterii sunt cam finite, eu dormeam in prostia mea ca sunt regenerabile.

Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, Itarachiu said:

Poate sa faca si rangeu de 2000 de km si incarcare 90% in 5 min. Electricele nu cred ca sunt o solutie, numai poluam cu motoare ICE dupa poluam cu bateriile si generarea de electricitate. De curand am aflat si eu ca resursele alea pentru baterii sunt cam finite, eu dormeam in prostia mea ca sunt regenerabile.

Petrolul este o resursă finita de altfel. Bateriile actuale au materiale prețioase, depinde de chimia lor, dar se tot lucrează la chimii noi, unde poate o să scape de unele materiale problematice. 

Poluare ICE intra direct in nas, plămânii noștri, generarea de electricitate se face în exteriorul orașelor, petrolul ca sa fie scos și ca sa ajunga benzina consuma energie, care poate fi folosita direct intr o baterie, etc. 

Sunt unele state care își iau energia electrică 95% din hydro care nu poluează deloc, de ce ar merge acei oameni cu mașini pe combustibili fosili? Cand ai o sursă de energie verde.

Bateriile au început să fie reciclate ușor, ușor lucrurile o să fie reglementate. 


Dacă electricele nu sunt o soluție, care tip de autovehicul e soluția din punctul tău de vedere?

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

cel putin teoretic , hibridele sunt solutia , nu stiu de ce e asa greu de priceput .E logic sa  ai  avantajele electrice in oras si  regenerare cativa km , apoi la drum lung sau peste o anume viteza ii dai sa zbarnaie , nu esti nici conditionat de incarcare , asteptare si alte restrictii.

Link to comment
Share on other sites

14 minutes ago, Itarachiu said:

Habar nu am pe ce altceva dar solutia asta cu electrica pare la fel de temporara ca si ICE.

Nu este. Se pot dezvolta electroliți și electrozi din substanțe sintetice. Sau pile de combistibil (cu hidrogen de exemplu).

Bineînțeles, se pot dezvolta și combustibili sintetici pentru motoarele termice (personal sper cu ardoare să apară curând și la prețuri accesibile), dar cele din urmă sunt clar mai puțin eficiente la transformarea în energie (randament sub 50%).

Link to comment
Share on other sites

10 minutes ago, Myx said:

cel putin teoretic , hibridele sunt solutia , nu stiu de ce e asa greu de priceput .E logic sa  ai  avantajele electrice in oras si  regenerare cativa km , apoi la drum lung sau peste o anume viteza ii dai sa zbarnaie , nu esti nici conditionat de incarcare , asteptare si alte restrictii.

mie mi se pare ca hidrogenul e solutia, dar nu stiu destul de multe ca sa inteleg cum ar functiona sistemul daca toata lumea ar fi pe hidrogen.

clar electric nu mi se pare viitorul, daca vrem sa ne mutam sa scapam de petrol, vorbim si de avioane, si de camioane care nu le vad pe baterie

 

2 minutes ago, PzKpfW said:

 

Bineînțeles, se pot dezvolta și combustibili sintetici pentru motoarele termice (personal sper cu ardoare să apară curând și la prețuri accesibile), dar cele din urmă sunt clar mai puțin eficiente la transformarea în energie (randament sub 50%).

si benzina ce randement ar avea ca si comparatie?

Link to comment
Share on other sites

5 minutes ago, Viper05 said:

mie mi se pare ca hidrogenul e solutia

Automobilele “pe hidrogen” actuale sunt de fapt tot electrice, doar că-și produc curentul “pe loc” via pile de combustibil. Problema cu hidrogenul este producția și distribuția, mai scumpe ca la combustibilii fosili.

7 minutes ago, Viper05 said:

si benzina ce randement ar avea ca si comparatie?

Randamentul depinde de motor, mai puțin de combustibil. Datorită normelor de poluare și nevoii de fiabilitate pe termen lung, automobilele stradale sunt pe la 20-30%. În F1 au depășit 50%.

Electricele sunt pe la 75%.

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Referitor la cele pe hydrogen mă gândesc dacă o să fie primite în parcările subterane, momentan știu ca mașinile pe GPL nu au voie. GPL este ținut la o presiune de 7 bari, hidrogenul este ținut la 700 bari, mă gândesc ca o sa fie aplicată acea restricție.

Și hidrogenul pare o soluție de viitor dar are prea multe probleme, printre care: transportul hidrogenul, trebuie ținut la presiune super mare și temperaturi mici, producerea lui în 90% din cazuri vine tot de la combustibil fosili, stațiile de încărcare…

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Cand o sa apara electrica care tine minim 500km la cruise de 160kmh, iau in calcul 🙂

Suplimentar, sa se incarce total in maxim 15 min si oriunde si oricand m as duce la incarcat, reteaua sa fie atat de bine dezvoltata incat daca sunt toate incarcatoarele ocupate, timpul consumat pt stat la coada, incarcat total si plata sa fie sub 30 min.

Tinand cont de cele de mai sus, daca chiar se vor tine aia de cuvant ca de la 1 ianuarie 2035 sa nu se mai comercializeze decat masini electrice, in 2034 imi cumpar masina terminca pe care sa o tin 10 ani cel putin. Sanatos sa fiu.

Deocamdata, range-ul maxim testat este EQS sedan, 460km la cruise de 130kmh, deci estimat 250km la 160kmh

Edited by edit
  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.