Jump to content

Recommended Posts

Cred ca ar trebui cumva vazut graficul pe o perioada mai mare.Altfel da daca ma uit fix pe graficul asta suntem de cascadorii rasului . @Bala ca sa inteleg - problema este ca de sarbatori nu avem consum mare si producem in exces nu ? Avem 17 zile de sarbatori legale in 2025 hai sa zicem 30 problema e ca taxa se pune pe fiecare zi nu fix pe alea 30 zile. Cum ziceam mai simplu a fost punem taxa decat sa se studieze cu adevarat - ce exces avem din ce cauza , daca ar ajuta sa avem o capacitate de stocare si asa mai departe .Pe de alta parte cand au dat subventiile pentru panouri ce credeau case va intampa cu electricitatea produsa? 

Link to comment
Share on other sites

8 hours ago, Bala said:

 

Scopul taxei era ca sa existe un mecanism care poate fi folosit pentru perioade scurte de timp, pentru a opri sau stimula oprirea injectiei in retea. 

 

Ar fi ideal asa doar ca nu va fi , odata impusa o taxa ea va functiona mereu fara oprire pt ca o sa " uite " sa anunte cand si cat timp va fi aceasta taxa . Cel mai bine e fara atatea taxe , simplu( parerea mea , chiar daca nu sunt prosumator ).

Tocmai am achizitionat inca o baterie de 15 kw/h , in total am acum 30 kwh ✌️

Edited by BaXXon
corecturi
Link to comment
Share on other sites

Când au dat subvențiile pe panouri nu s-au gândit la nimic. A fost în mare parte un heirup propagandistic alimentat de la bruxelles. Decizii luate politic fără consultarea de specialiști. Fix cum dezvoltarea modelelor de mașini la toți producătorii a trecut de la ingineri la contabili.

Link to comment
Share on other sites

34 minutes ago, Remvirg said:

A fost în mare parte un heirup propagandistic alimentat de la bruxelles. Decizii luate politic fără consultarea de specialiști. 

Povestea cu panourile reprezinta doar varful iceberg-ului. Atat panourile solare cat si centralele eoliene au avantajele evidente, dar ele au fost implementate in sistemul energetic national intr-un mod total gresit.
Greseala majora pe care am facut-o este ca am inchis ca orbii centrale cu carbune. Iata si cat:
https://newsweek.ro/economie/romania-a-fost-mare-producator-de-energie-pe-carbune-intre-2009-si-2022-a-inchis-7000-mw

Fara discutie, sunt mari poluatoare, Dar solutia corecta nu era sa ne aruncam cu capul inainte, ci mai intai sa construim centrale intr-o tehnologie care - pentru a parafraza abordarea DOE din US - trebuie sa fie "reliable, uninterruptible and deployable" si doar ca ultim criteriu "green". Regret, dar nici soarele si nici vantul nu asigura o disponibilitate echivalenta cu cea a centralelor pe combustibili fosili; sigura tehnologie este cea nucleara (daca vrem si "green"), sau (fara a mai fi "green") tot centrale cu combustibili fosili, dar cu sisteme avansate de reducere a noxelor.

Exact cand scris acest post producem 6224 MW, consumam 7288 MW si importam 1064 MW. Altfel era situatia daca aveam nu 7000 MW, dar macar inca 2000 MW back-up pe carbune. 

Dar macar am mai marcat un record negativ - pentru ca doar la asa ceva suntem maestri:
https://newsweek.ro/economie/energia-electrica-in-romania-printre-cele-mai-scumpe-din-ue-in-luxembourg-cu-50-mai-ieftina

Si, apropos, China adauga in medie, per saptamana, peste 1GW capacitate productie energie din carbune.

  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

Asta cu carbunele nu sunt de acord, daca aveam centrale moderne, da , dar in cazul nostru as spune ca acolo se merge mai mult in pierdere daca e sa luam in calcul toate costurile .

Edited by alex230ro
Link to comment
Share on other sites

BYD is testing solid-state EV batteries in its Seal sedan with nearly 1,200 miles of range

 

Quote

Between 2027 and 2029, production will be limited during the first two years. However, in 2030, BYD plans to begin mass production. BYD has previously said that by the end of the decade, it expects “liquid and solid to be the same price.” In other words, solid-state batteries will be about the same cost as current liquid lithium-ion batteries.

Quote

According to local reports, BYD’s solid-state EV batteries set a record by gaining 1,500 km (932 miles) range in just 12 minutes of charging.

BYD Seal EVs models in Japan (Source: BYD)

The test charged the battery to just 80%, meaning total EV range could reach upwards of 1,875 km (1,165 miles). Keep in mind, that is CLTC range. On the EPA scale, it would be closer to 1,300 km (808 miles), which is still way more than enough.

BYD’s Seal currently starts at just 175,800 yuan in China, or about $25,000. When it initially hits the market in 2027 with solid-state batteries, the Seal will likely be priced higher.

Sa vedem daca o sa fie adevarat 😄, am tot auzit de SSB.

Link to comment
Share on other sites

https://newsweek.ro/auto/akio-toyoda-seful-toyota-o-masina-electrica-polueaza-cat-3-masini-hybrid

Energia electrica fiind produsa pe carbuni si gaz... o superputere economica atentie

La noi energie verde inchidem termocentralele oprim modernizarea hidrocentralelor si folosim o infrastructura facuta de ceasca, pe urma ne plangem da dar ramanem in urma cu AI-ul cand de fapt stam foarte prost cu IQ-ul

 

Link to comment
Share on other sites

E normal ca Toyota să spună asta, evident că vor să vândă cât mai multe mașini hibride. Dar realitatea nu e aceeași peste tot, mai ales dacă luăm în calcul țările care produc energie verde în proporție de peste 30-40%. În aceste cazuri, mașina electrică este din start mai bună.

Un calcul pentru România, pe o durată de 200.000 km, ar arăta cam așa:

1. Producția bateriei
Are în medie ~73 kg CO2 per kWh. La o baterie de 80 kWh (cât are o electrică medie), rezultă cam 5.840 kg CO2. Împărțit pe 200.000 km înseamnă 29,2 g CO2/km.

Să nu uităm că motorul și transmisia contribuie și ele cu ~1.500–2.000 kg CO2.
Iar dacă vorbim de un PHEV, adaugi și emisiile pentru bateria de ~10–15 kWh, adică încă ~1.000 kg CO2.
Deci diferența nu mai e chiar atât de mare. 😄 

2. Exploatarea
Un kWh de energie electrică în România generează în medie 230 g CO2.
O electrică consumă aproximativ 15 kWh/100 km, adică 0,15 kWh/km.
0,15 × 230 = 34,5 g CO2/km

Total pentru BEV: 29,2 + 34,5 = 63,7 g CO2/km

Pe când un hibrid are, în realitate, cam 120 g CO2/km.

Aici am luat în calcul doar CO₂, dar dacă adăugăm și alte particule rezultate din arderea combustibilului, care ne afectează direct sănătatea (NOx, PM), atunci câștigul pentru mașina electrică este și mai clar.

Dacă întrebi de ce am pus 120 g pentru hibrid:


https://www.autoexpress.co.uk/news/359622/plug-hybrid-emissions-are-three-times-higher-official-tests-show

https://en.wikipedia.org/wiki/Hybrid_vehicle

Quote

Hybrid CO2 emissions have been understated when comparing certification cycles to real-world driving. In one study using real-world driving data, it was shown they use on average 120 g of CO2 per km instead of the 44 g per km in official tests.[73]

Dacă iei în calcul Franța, emisiile scad la 37,6 g CO2/km.

image.thumb.png.28ff803846b09c885c11cf4fe38c111c.png

 

image.thumb.png.ffc58f5806804483c144756018e3ec7f.png

 

Later edit:

Am facut un mic calcul pentru Japonia si iese 102 g CO2/km, deci tot mai bine fata de hibrid.

Edited by Alex3245
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Alex3245 said:

E normal ca Toyota să spună asta, evident că vor să vândă cât mai multe mașini hibride.

Poate ti-a scapat perspectiva din care a postat @BOASKA

Cu atat mai mult cu, cat mai mult cu, cat Toyota este producatorul cu, cea mai multa experienta in hybride.

30 de ani de cand le face in productie de masa de ce nu ar trebui absolut crezuti ca stiu ce spun? O experienta total de ne-egalat.

https://mag.toyota.co.uk/pioneering-hybrid-technology-future/

Ce e aia ca vor sa vanda cel mai mult hibride?

....Nu e firesc sa vinzi vehicolul potrivit momentului, potrivit stilului de viata?? Masinile raman o necesitate nu un lux!

Ce ar trebui dupa parerea ta? Sa cumparam toti electrice chinezesti, ca alea ni le permitem.

As lua oricand o Toyota fata de un r*#*t chinez..

Sau nu mai avem voie sa alegem ce ni se potriveste in viata fara sa ne uitam pe statistici poluare/antipoluare? ..Astea nu pun paine pe masa.

 

 

Edited by bimmer90f30
  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

Știm cu toții cum stă treaba cu valorile de consum și emisii declarate de producători, comparativ cu cele reale.
Nu spun că toată lumea trebuie să treacă la mașini electrice, ci doar am arătat că afirmațiile Toyota nu sunt în totalitate adevărate.

Nu cred că o să-ți ia vreodată cineva dreptul de a alege, doar că ar trebui introdusă o taxare pe emisiile de CO2, așa cum se face în Franța. Dacă cineva vrea neapărat să circule cu un vehicul despre care s-a demonstrat că afectează sănătatea publică, atunci măcar să plătească mai mult. Poate că o parte din acei bani ar putea ajunge la cadrele medicale care vor trata persoanele afectate.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, bimmer90f30 said:

 

Ce ar trebui dupa parerea ta? Sa cumparam toti electrice chinezesti, ca alea ni le permitem.

 

 

 

huh? tu vorbesti in numele la tot forumul sau toata populatia? 

masinile chinezesti electrice nu sunt ieftine, nu sunt departe de un bmw nou

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

11 hours ago, Alex3245 said:

. Dacă cineva vrea neapărat să circule cu un vehicul despre care s-a demonstrat că afectează sănătatea publică, atunci măcar să plătească mai mult.

Sa fie  taxate usturator, ce naiba , nu mai suntem in evul mediu, e vorba totusi de sanatatea noastra si a generatiilor urmatoare. Nu toata lumea trebuie sa aiba masina !  De ce avem euro6 si + , atunci ? Sau de ce exista programe de innoire a parcului auto ? Undeva trebuie trasa o linie, ca ne place sau nu , trebuie sa evoluam.

Eu sunt de acord ca trebuie pastrate/conservate anumite modele dar sa fie pt expozitii nu pt circulat pe strazi. 

  • De acord! 2
Link to comment
Share on other sites

Am mai discutat de nspe mii de ori, "corect" ar fi poluatorul plateste, din pacate asta nu se poate/nu se vrea a se implementa de nimeni,cum? Pui un dispozitiv pe fiecare masina care sa masoare nr de km parcursi, la ITP se trec noxele si calculezi, ex cazanul - pe net zice " The estimated CO2 emissions for the E30 318is are 185 g/km. " In ultimii 10 ani am facut maxim 10k km ,=> 185g x10.000 = 1850kg pune sa zicem 10 lei pe kg => platesti 1850 lei pe an.Si atunci e clar nu o sa mai mergu cu masina pana la coltul strazii sa iei paine, sau ma rog in teorie esti mai atent cu ce drumuri faci.Asa hai sa taxam ca aia au ghene vechi si "polueaza" e o solutie simplista si care nu rezolva 100% problema.Legat de masini noi un 116i ( am cautat un model cat mai apropiat ca putere fata de 318is) are emisii de co2 de .. "  between 135 and 146 g/km"

Cam asta au facut 35 de ani de progres 🙂 

Sigur poluatorul plateste ar rezulta in "falimentul" firmelor de transport . Sincer asta cu masinile vechi sau masinile "poluante" e varful aisbergului .

Edited by alex230ro
Link to comment
Share on other sites

Asta cu poluatorul plateste e o prostie crasa , adica da niste bani sa faci tu cancer , bravos! Nu asa  scapam de gunoaie ci cu legi aspre. N-ai banuti de un minim euro 6 , exista transport in comun , taxi , uber , avion , tren etc , simplu!

P.S. Stiu stiu..... ca statul trebuie sa suga bani de undeva si impozitele auto sunt o particica din marele aluat...  dar de undeva trebuie inceput si taiat cu totul.

Link to comment
Share on other sites

Unii sunt afectați rău de propaganda și visează doar taxe și taxare.

N-ai bani de Euro 6 mergi cu autobuzul.... Bun și dacă ai bani de Euro 6, dai azi niste zeci de mii de euro și peste un an vine Ursula și spune că dacă n-ai euro 7 mergi cu autobuzul, ce facem, aplaudam iar? Arunci euro 6 și mai îngropi niste zeci de mii într-un euro 7 pe care îl arunci iar după câțiva ani? 

Dpmdv discuțiile despre taxarea poluatorilor pot incepe abia după ce te asiguri că ceea ce circula pe străzi respecta normele pt care au fost construite, adică ITP pe bune. In condițiile in care e plin de afumători cu dpf off și nu mă refer doar la autoturisme, in condițiile in care unii folosesc ca mașina de zi cu zi fataindu-se prin oraș Ford raptor sau echivalente, in condițiile in care e plin de tiruri înmatriculate în țări că Ucraina sau Turcia și despre care naiba știe ce norme respecta, e aberant sa ceri taxe in plus.

Edited by Remvirg
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

On 6/22/2025 at 7:19 PM, Viper05 said:

huh? tu vorbesti in numele la tot forumul sau toata populatia? 

masinile chinezesti electrice nu sunt ieftine, nu sunt departe de un bmw nou

O sa ascund postarea anterioara pentru ratiunea ca ar fi putut fi catalogata ca prea virulenta si incitatnta..

Asadar @Viper05 te-am rugat sa ne vedem fiecare de parerile lui si sa nu mai bagi batul prin gard in directia mea..

DA, vorbesc DINTRE CEI 89%  soferi si posesori de vehicole de alte categorii decat full electric. Iar in astia 89% categoric fac parte aia care DEJA S-AU ARS si nu le mai trebuie electrica in veci, adica aia de sufla si'n iaurt... cum unii dintre noi cu intelepciune zicem..

Dar stai un pic, TU ce masina conduci(?) viper_huh, ca asa reactionezi.. cumva din aia poluanta? 

Pentru informarea ta, tara in care locuiesti, urmeaza curand (datorita clasei politice.. evident) a fi inundata de masini electrice chinezesti /...acolo acele masini PENTRU OAMENI NORMALI sunt ieftine.

Nu vorbim de acelea din categoemria pe care tu o conduci si probabil iti permiti, scumpe adica. 

Vezi tu, INTOTDEAUNA EXISTA un motiv foarte intemeiat pentru care un lucru scump de fabricat devine ieftin ..cand e facut in exces de zel (sau de alte motive.. cum ar fi, de subminare.. economica). Sau China (si Rusia) ne sunt prieteni noua economic?

Iar in aia 11% cat se poate probabil 90% sunt firme "stumulate" ..carora nu le pasa ..inca (ca mare lucru probabil nu pierd) si sunt si obligate.. Dar nu poti obliga pe cineva caruia afecerea o ia la vale din alte cauze extern impuse.. decat daca vrei sa o falimentezi.. tu insuti. Iar multi nu vor pentru ca foarte probabil economic nu o vor duce mai bine.

Dar sa revenim la iaurt, care te asigur ca exista!

 

 

Nu mai baga batul prin gard spre mine.

Dar hai sa ne uitam cu totii la aceasta minunata situatie in care BYD ii vaneaza pe toti cei care au pareri (public) critice fata de ei:

sau n-o fi adevarat?

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

11 hours ago, Remvirg said:

Unii sunt afectați rău de propaganda și visează doar taxe și taxare.

N-ai bani de Euro 6 mergi cu autobuzul.... Bun și dacă ai bani de Euro 6, dai azi niste zeci de mii de euro și peste un an vine Ursula și spune că dacă n-ai euro 7 mergi cu autobuzul, ce facem, aplaudam iar? Arunci euro 6 și mai îngropi niste zeci de mii într-un euro 7 pe care îl arunci iar după câțiva ani? 

Dpmdv discuțiile despre taxarea poluatorilor pot incepe abia după ce te asiguri că ceea ce circula pe străzi respecta normele pt care au fost construite, adică ITP pe bune. In condițiile in care e plin de afumători cu dpf off și nu mă refer doar la autoturisme, in condițiile in care unii folosesc ca mașina de zi cu zi fataindu-se prin oraș Ford raptor sau echivalente, in condițiile in care e plin de tiruri înmatriculate în țări că Ucraina sau Turcia și despre care naiba știe ce norme respecta, e aberant sa ceri taxe in plus.

Daca s-ar interzice non euro, euro 1,2,3si 4 pe strazi, ar disparea subit toate cazanele care trec ITP-ul la " cunostinte si prieteni ". Si binenteles ITP , pe bune ( cu pedepse de puscarie , ca nimeni sa nu mai accepte spaguta)

Auto inmatriculate in alta tara si cu norme de poluare reduse , alea trebuie taxate cand tranziteaza sau intra in tara si taxe babane nu firfirei si pe zi nu pe data ( da-i dracu, sa ocoleasca Romania) dar nu se vrea ...... 

Ar mai fi si varianta de taxare zilnica a celor poluante : inainte sa iesi cu masina din garaj si sa purcezi prin oras trebuie platita suma de 500 lei de ex , ar mai scoate cineva harbul din dotare ? Nu...

Edited by BaXXon
Link to comment
Share on other sites

Eu cred ca un itp pe bune ar fi de bun simț.Apoi cred ca o taxa de poluare care sa se regăsească în combustibil ar fi ok, pe principiul mergi mai mult-poluezi mai mult.

Cred ca e absurd sa ceri sa aibă toată lumea euro 6 sau dacă n ai bani de euro 6 sa nu ai dreptul la o mașina...Dacă mașina este in parametri , trece itp ul etc , plătește omu o taxa decenta și aia e...

Link to comment
Share on other sites

@bimmer90f30 nu pricep care e faz acu 89% da sigur nu esti tu liderul, sa vorbesti in numele la toti gen “ne permitem” “cumparam” etc

sa revenim , da conduc o masina “poluanta” nu sunt mare fan electrice.

13 hours ago, bimmer90f30 said:

 

Pentru informarea ta, tara in care locuiesti, urmeaza curand (datorita clasei politice.. evident) a fi inundata de masini electrice chinezesti /...acolo acele masini PENTRU OAMENI NORMALI sunt ieftine.

 

si tu locuiesti in aceiasi tara:) un byd electric e cat un seria 4 electric 

 

13 hours ago, bimmer90f30 said:

 

 

Nu vorbim de acelea din categoemria pe care tu o conduci si probabil iti permiti, scumpe adica. 

 

masina mea a fost 38k catalogata de tine scumpa, un byd echivalent( ca marime si dotari) e 40k plus dar asta e eftin? pai cum vine asta?

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, Lospaa said:

.Apoi cred ca o taxa de poluare care sa se regăsească în combustibil ar fi ok, pe principiul mergi mai mult-poluezi mai mult.

 

N-ar fi corect pt nimeni ! Si asa sunt sute de taxe aiurea bagate in pretul carburantului , asta ar mai lipsi sa se faca litru 50 de lei , ca hei , sunt si poluatori printre noi .... NU !

Sa-i taxeze la sange cu sume exorbitante pe detinatorii de harburi poluatoare daca tin mortis sa umble cu ele. Vrei sa fi altfel decat majoritatea , plateste acest privilegiu. Asta e parerea mea binenteles ( ca orice discutam aici este fix egal cu zero :)))  ).

Oricine are nevoie de masina isi poate lua in rate una noua si binenteles nu inseamna ca nevoia de a detine masina insemna neaparat bmw sau alta marca premium , poate fi si o dacie.

Eu vad ca duduie economia , toti au masini , magazinele sunt pline de cumparatori mereu, constructiile de locuinte duduie  deci ne permitem si o masina noua sau mai noua decat un euro4. Cine chiar nu-si permite masina mai noua gen euro 6 , ala sigur traieste de pe azi pe maine si factura la utilitati e deja un chin.

 

Edited by BaXXon
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.