Jump to content
Intalnire BMW Club 12-14 Decembrie 2025 - Resort 7 Crai, Zarnesti (Brasov) ×

Recommended Posts

11 hours ago, Alex3245 said:

Toată lumea știe că sunt mult mai benefice pentru societate, însă unii încă aduc în discuție ideea că energia electrică este poluantă și bullshituri.

Avantajele energiei curate sunt incontestabile. Eu vad insa doua probleme: 1. tranzitia se efectueaza fara o planificare corespunzatoare - si nu numai la noi (link mai jos); si 2. energia solara si eoliana au disponibilitate aleatorie, iar Europa inca ignora stabilitatea adusa in mix de energia nucleara.

https://adevarul.ro/stiri-externe/europa/olandezii-rationalizeaza-electricitatea-2457381.html

Link to comment
Share on other sites

@FiveThreeFive Europa are exemplul nefericit Cernobal  si de acolo a aparut as zice reticenta asta . bine posibil sa fie si alte interese . Ideal ar fi mix de 30% hidro 30%nuclear restul imparit intre solar, eolian, fosil .Posibil ca odata ce tehnologia reactoarelor tot evolueaza sa se revina la sentimente mai bune vs nuclear .

Link to comment
Share on other sites

Francezii au avut un plan sa reduca cu 30% numarul de centrale nucleare pana in 2035, si au mai avut si cam jumate din numarul lor de centrale inchise pentru probleme sau revizii acum vreo 2 ani. Nu mai stiu care e situatia curenta..

Link to comment
Share on other sites

17 hours ago, goangaus said:

Daca pretul pentru franarea regenerativa este riscul de a ramane fara frane atunci acest sistem este unul proiectat gresit.

Nu cred ca franarea regenerativa a fost cauza principala. La cum au scris acolo, ca e o limita de timp dupa care se intampla, cel mai probabil era ceva din soft, o conditie pusa aiurea.

Brake-by-wire se foloseste din ce in ce mai mult, nu doar pentru hibride/electrice, dar si pentru masini normale. Pentru ca iti ofera un control mai bun al franarii si o viteza de reactie mai mare a sistemelor de asistenta. 

 

Edited by mgi
Link to comment
Share on other sites

10 hours ago, FiveThreeFive said:

Europa inca ignora stabilitatea adusa in mix de energia nucleara

Europa traieste in cuckooland daca are vreun moment impresia ca fara energie scoasa din reactoare nucleare o sa avem si masini electrice si energie electrica indeajuns. Adica vreun moment. Nu nai vorbesc de infrastructura; totul trebuie crescut in marime fizica.

Politicienii... 🤣🤣🤣🤣🤣

Vreau si eu ce fumeaza Europa la conducerea ei, ca e tare bun. 

O carte ce merita citita, cu acelasi nume:

https://books.google.co.uk/books/about/Cuckooland.html?id=ehyx0AEACAAJ&source=kp_author_description&redir_esc=y

Tare ma tem ca peste ani si ani (unii dintre noi ajung acolo fara masini proprietate personala..) o sa se ajunga la o ridicare tampa (dar perversa) din umeri ...din partea alora de sus care o sa ne explice ca pentru ca nu exista suficiebte resurse si trebuie sa fim prieteni cu mediu (..corect) nici curent electric nu putem produce ca trebuie sa avem grija cat producem.. Asadar transportul public pentru voi ca alternativa.

Nu a zis nimeni ca e ceva rau..

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Ca tot o mai dadeau unii cu hidrogenul:

Quote

Stellantis announced yesterday they are abandoning hydrogen. By our estimation, the company spent at least €1B (probably a lot more) on hydrogen vehicle technology and holds at least 7300 hydrogen related patent families worldwide. All down the drain, and entirely predictable!

Below is a chart of improvement rates relevant to this decision. Lithium ion battery technology has been improving faster than hydrogen fuel cells, combustion engines, and synthetic fuels, since as long as we can measure. Hydrogen vehicles were dead from the start.

Look out for remaining automakers to announce dropping their hydrogen vehicle programs as well. Some may stubbornly continue investments for some time, but all will quit in the end

Devenise destul de previzibil de ceva timp.

La fel cum succesul EV este ca masina sa fie bazata pe o platforma comuna: diesel, hibrid, ev, benzina etc.

Toti care au incercat sa reinventeze roata cu ev, au avut pierderi. Aici nu intra chinezii care au primit subventii masive de la stat

Link to comment
Share on other sites

Pe exact aceiasi nota ..optimista pot spune prin toate observatiile personale, ca si evolutie pana in prezent (pe partea vestica a Europei.. daca Statul nu baga bani (adica banii contribuabililor!) in vanzarea noilor EV, aceasta e ca si nexistenta.. (ceea  e e cam penibil) - concluzia este ca daca piata SH a masinilor electrice (EV) nu exista sa isi pastreze valoarea nici EV nu vor avea vreun viitor(!) stralucit pentru ca oamenii in general nu isi permit/vor permite sa cumpere doar masini noi..

Cel putin nu la fel de multi ca in prezent.

Singurul care salveaza piata SH este motorul hibrid pentru ca acesta este cel care face ca o masina sa gie pe starda si nu la incarcat pentru ca bateria originala nu mai tine, fie la hibrid fie la EV. La EV singura forma de energie sortita e bateria..

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Sunt multe aspecte pe care daca le iei in ansamblul lor, statele nu au pierdut bani. 

P.S. Trebuie luat in calcul si sursa bugetelor. Contrar realitatea & romania tv, multe programe au ca sursa PNRR, certificate verzi, UE etc. Ah, si contrar a ce spune fata aia de la mediu de la usr 🤢

Link to comment
Share on other sites

Mașinile europene s-au scumpit foarte mult în ultimii 3-4 ani, în timp ce calitatea a scăzut. Lumea nu vrea mașini scumpe, vrea mașini ieftine cu care să-și facă treaba. Chinezii umplu golul, mi se pare normal sa se vândă. Și eu, dacă as putea sa iau un xiaomi yu7 cu 45k euro (și sa fie și rețea de service) , l-as lua mâine. 

Link to comment
Share on other sites

Pai in industria masinilor au aparut tot felul de curente, asemanatoare cu woke. O mizerie fara limite.

Ai pt orice kkt nu stiu cate certificari. In loc sa te ocupi de produs, te ocupi de certificari. 

Dar certificarile se obtin dupa un audit iar la audit poti trece doar daca ai totul subliniat si "link-uit"ca sa ai trasabilitate. 

Produsul poate sa nu mearga, e ok. Dar sa ai totul linkuit si sa fie verde. Obtii certificarea, totul ok. 

 

Asta e cel mai mare kkt:

https://en.wikipedia.org/wiki/Automotive_SPICE

cam de cand au bagat asta, nu se mai fac masini. 

 

Al doilea mare kkt este cybersecurity. De fiecare data cand ma intalnesc cu dinastia, ma simt ca la stirile cu Esca prezentant infractiuni "cibernetice". Cu niste imagini, cu unii cu casti si ecrane verzi. Cu mult cod pe ele si ei tastand de zor. 

Eu nu am intalnit niciun om ok in cybersecurity asta. Cine e inginer bun, nu ajunge la cybersecurity. Cine si-a ratat profesia de baza, ajunge. Ori aici ori quality... 

Normal ca te sparg chinezii sau companiile gen tesla.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.