Jump to content
Intalnire BMW Club 12-14 Decembrie 2025 - Resort 7 Crai, Zarnesti (Brasov). Hai si tu cu noi la intalnire! ×

Recommended Posts

15 hours ago, mgi said:

Eu sunt fan Inster, mi se pare fabulos ce au reușit sa scoată dintr-o mașină mica. Iar la varianta de top bancheta din spate e culisanta, deci poți sa ai și portbagaj mare cu doua persoane în mașină

Pe de alta parte, comparand Inster cu i3:
https://www.carsized.com/en/cars/compare/hyundai-inster-2024-5-door-hatchback-vs-bmw-i3-2013-5-door-hatchback/
apreciez din ce in ce mai mult ceea ce a reusit BMW sa faca acum 12 ani, "avant la lettre".
Sunt in continuare de parere ca i3 a fost scos din fabricatie prea devreme. Cu un upgrade de baterie (undeva pe la 50-60 kWh) si un update de software, inca era o masina interesanta si competitiva.

  • De acord! 2
Link to comment
Share on other sites

Eh, nu se compara. i3 a fost o masina interesanta si inaintea timpului ei, dar ciudata. Suicide doors, plus spatiul in spate nu se compara nicicum cu Inster. Ca sa nu mai vorbim de pret, si range. Ce-mi pare mie rau e ca bmw au decis sa nu foloseasca in niciun fel experienta castigata cu i3 in dezvoltarea altor masini electrice. Ar fi putut fi mult mai departe acum. Dar deh, asta e cu dezvoltarea produselor cu unicul scop de a maximiza profitul..

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
3 hours ago, goangaus said:

In ziua de azi e complet anormal sa cumperi, platesti pentru o masina facuta in China pentru ca asa sprijni ECONOMIA CHINEI, facand-o sa creasca SI MAI MULT. E absolut anormal din punctul meu de vedere. Complet anormal sa nu sprijini industria din Europa.

Nu conteaza atat de mult CUM arata un lucru cat conteaza multe alte aspecte, cel mai important fiind economia locala!!!

Link to comment
Share on other sites

5 minutes ago, bimmer90f30 said:

In ziua de azi e complet anormal sa cumperi, platesti pentru o masina facuta in China pentru ca asa sprijni ECONOMIA CHINEI, facand-o sa creasca SI MAI MULT. E absolut anormal din punctul meu de vedere. Complet anormal sa nu sprijini industria din Europa.

Nu conteaza atat de mult CUM arata un lucru cat conteaza multe alte aspecte, cel mai important fiind economia locala!!!

Complet de acord, dar si producătorii europeni  trebuie sa se adapteze la piata cumva, daca chinezii scot produse mai performante la jumatate de pret nu cred ca se mai gandeste cineva la sprijinit economia.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, goangaus said:

Complet de acord, dar si producătorii europeni  trebuie sa se adapteze la piata cumva, daca chinezii scot produse mai performante la jumatate de pret nu cred ca se mai gandeste cineva la sprijinit economia.

Da chinezii trebuie sa platesca taxe pentru a putea vinde in Europa mai intai, inainte de orice. Taxe care desigur trebuie folosite in Europa. (daca China isi permite sa plateasca mai bine un bun design-er al unei marci... tre' sa gaseasca bani si pentru a vinde in ziua de azi.. mai mult ca in ziua de ieri, cand nu stiam ce .."eficienti" pot fi..)

Daca nu luam atitudinea fireasca sa nu fim surprinsi de ce ni se va intampla..

Desigur lucrurile sunt mai complexe decat atat dar la scara mare asa sta situatia. Iar atitudinea mea si mai stiu si altii.. e aceasta si nu se va schimba. 

Eu nu traiesc in China ci in Europa.

 

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Trump are fix aceleasi idei ca si tine @bimmer90f30. ceea ce uiti sa mentionezi e ca 30% din vanzarile bmw sunt in china. fara china sunt absolut terminati.

deci ei sa cumpere de la noi dar noi nimci de la ei? crezi ca asa functioneaza o economie? 

dar da trebuie taxati sunt de acord, dar pentru alt motiv. masinile din china sunt subvenționate de stat, deci e concurenta neloiala. pe de alta parte producătorii europeni si ami ales parlamentarii europeni trebuie sa se trezeasca la realitate si sa uite de type approval si alte balarii

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, bimmer90f30 said:

In ziua de azi e complet anormal sa cumperi, platesti pentru o masina facuta in China pentru ca asa sprijni ECONOMIA CHINEI, facand-o sa creasca SI MAI MULT. E absolut anormal din punctul meu de vedere. 

Deci tu n-ai în casă niciun aparat făcut în China? Nici telefon mobil, nici mixer, mașina de spălat, aer condiționat? Ia vezi, modemul de internet unde e făcut? Hai sa fim serioși.. 

Ce e anormal e ca toți producătorii europeni de mașini au pierdut startul la mașini electrice. Chiar și BMW, care pornea dintr-o poziție foarte bună datorita lui i3. 

Ce e normal acum e sa folosești tehnologiile cele mai bune în domeniu. De-aia și BMW a apelat tot la chinezi pentru bateriile din neue klasse. În plus, mașinile chinezești sunt bine și ieftine, iar cele europene sunt cu o generație în urma la tehnologie. De ce ai lua un reno sau un Opel, când poți lua un byd, mg sau zeekr mai bune și la același preț, sau mai ieftine? 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, bimmer90f30 said:

In ziua de azi e complet anormal sa cumperi, platesti pentru o masina facuta in China pentru ca asa sprijni ECONOMIA CHINEI, facand-o sa creasca SI MAI MULT. E absolut anormal din punctul meu de vedere. Complet anormal sa nu sprijini industria din Europa.

Nu conteaza atat de mult CUM arata un lucru cat conteaza multe alte aspecte, cel mai important fiind economia locala!!!

E mai aproape și palpabilă economia familiei decât cea a Europei.

  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, mgi said:

De ce ai lua un reno sau un Opel, când poți lua un byd, mg sau zeekr mai bune și la același preț, sau mai ieftine? 

Problema cu chinezii este ca nu știi ce compromisuri au facut pentru a ajunge la asa preturi mici. Cum s-a intamplat la Volvo, de au ramas fara frane din cauza unui update software, asta nu poate fi acceptabil dupa nici un standard.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, goangaus said:

Problema cu chinezii este ca nu știi ce compromisuri au facut pentru a ajunge la asa preturi mici. Cum s-a intamplat la Volvo, de au ramas fara frane din cauza unui update software, asta nu poate fi acceptabil dupa nici un standard.

La fel si in cazul vw , sunt cazuri reale ( intrati pe vw forum ) cu Tiguan 2025 care nu raspunde la comenzi , se opreste brusc si nu mai vrea sa porneasca , oameni care au platit sume mari de bani pt o masina germana noua si stau cu ele in service ca " inginerii" nu le dau de cap.

Am tot urmarit stiri /info/noutati despre VwTouareg 2024/2025 ca voiam sa-l schimb cu unul nou dar cand citesc despre problemele cu care se confrunta noii posesori m-am potolit imediat.

Tot ce s-a produs in domeniu auto dupa 2020 in EU, parca sunt facute de idioti , nimic bun, fiabil sau performant si preturile au explodat. Daca tot o sa-mi iau o masina noua pt condedii ( desi deocamdata ce am e in stare perfecta) clar ma voi uita in ograda chinezilor , acelasi gabarit la jumatate de pret si de ma tine cat e garantia tot ies mai bine decat cu orice europeana !

P.S. Piata trebuie sa fie libera fara restrictii timpite marca UE , pt ca doar asa vor face europenii din nou masini de calitate cu un pret normal.

6 hours ago, bimmer90f30 said:

In ziua de azi e complet anormal sa cumperi, platesti pentru o masina facuta in China pentru ca asa sprijni ECONOMIA CHINEI, facand-o sa creasca SI MAI MULT. E absolut anormal din punctul meu de vedere. Complet anormal sa nu sprijini industria din Europa.

Nu conteaza atat de mult CUM arata un lucru cat conteaza multe alte aspecte, cel mai important fiind economia locala!!!

Eu prefer sa dau banii mei Chinei pt ca eu sa am un produs bun la pret convenabil si fara batai de cap, iar EU merita un sut in dos , sorry , dar asta e realitatea!

Edited by BaXXon
typo
Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, BaXXon said:

Eu prefer sa dau banii mei Chinei pt ca eu sa am un produs bun la pret convenabil si fara batai de cap, iar EU merita un sut in dos , sorry , dar asta e realitatea!

Cum poti sa ai un produs mai bun cu o asa afirmatie:

3 hours ago, BaXXon said:

Daca tot o sa-mi iau o masina noua pt condedii clar ma voi uita in ograda chinezilor , acelasi gabarit la jumatate de pret si de ma tine cat e garantia tot ies mai bine decat cu orice europeana !

Fara suparare eu nu ma pot alia unei astfel de logici... care nu induce decat un soi de profit (categoric) pe termen scurt.

Sau altfel spus, iti convine foarte mult situatia in care Europa devine aproape sigur groapa de gunoi a chinei! Iese din garantie masina mea ieftina? Nici o problema, o arunc, nu conteaza nici la cine ajunge sau se intampla mai departe..

In schimb aproape sigur se intampla ce spne @goangaus mai sus:

In ce tara europeana nordica o fabrica de baterii a dat faliment evident din cauza lipsei de interes a Chinei. In conditiile in care fabriac Northvolt folosea echipament (..inferior) din China. Echipament fata de care China nu a manifestat interes in al repara!

"Northvolt also had to rely on Chinese suppliers (two out of Northvolt’s five biggest suppliers were Chinese) and some reports suggest the Swedish company was using inferior machinery from China, which is said to have caused other issues at Northvolt"

https://sifted.eu/articles/northvolt-bankrupt-sweden-tech-latest

Despre echipament:

https://www.affarsvarlden.se/reportage/varningsropen-inifran-northvolt-fabriken-usla-kinesiska-maskiner?utm_campaign=Climate Tech Newsletter&utm_source=hs_email&utm_medium=email&_hsenc=p2ANqtz-9a9v2tKGGJLa_cyby5nbopupYueoYUjFj-WNA_PW0rVcNeNsq4BFv5k4sxbzn6uB-hei_W

trebuie folosit translatorul google.

Asta s-a intamplat in Septembrie 2024, nu demult.

Iar noi europenii sa ne bucuram ca CHINA a spalat pe jos cu o intreaga fabrica de baterii (ridicata la indemana in Europa..) ca sa dea bine mediului inconjurator sau sa vanda china mai mult!?

Astept ..elevarea din China.. dar ma tem ca nu va veni NICIODATA!

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, Beam We said:

E mai aproape și palpabilă economia familiei decât cea a Europei.

Economia familiei se bazeaza estrem de mult pe "economia"/productivitate / participare in economia locala din zona in care stai. China nu are mare influienta decat daca i-o permiti.

Pentru toti cei care nu se considera europeni... (nu obligatoriu in Europa) poate vor sa faca un efort sa inteleaga cum ar fi sa locuiasca in China.. / ca vad ca Europa, dupa unii trebuie arsa, ..suturi in dos si mai stiu eu ce.. 

Deci conducem masini germane si criticam Europa o judecam, o criticam din BMW.. interesant.. 🤭🤭

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

9 hours ago, mgi said:

De ce ai lua un reno sau un Opel, când poți lua un byd, mg sau zeekr mai bune și la același preț, sau mai ieftine? 

Ca sa nu iei un jeg chinezesc, de-asta. China tot face gura mare mai nou peste tot, reactia mea e sa evit pe cat de mult posibil sa cumpar ceva facut in China. Nu comand de pe aliexpres, temu si alte site-uri din China, cand iau de pe eBay ceva ma uit sa nu fie ceva din China, etc. China face concurenta neloiala tuturor, au facut praf industiile de prin toata lumea cu mizeriile chinezesti ce ies de la ei puternic subventionate de stat. China nu e in stare sa inoveze cu mai nimic, in mare parte se bazeaza pe furt si transfer fortat de tehnologie. 

P.S. Eu unul nu as mai lua oricum un Renault sau un Opel dar o mizerie chinezeasca nici atat. Vezi ca era cazul unei firme chinezesti ce a dat faliment iar clientii au ramas cu buza in soare cand a fost vorba de suport tehnic si altele. Mi-e lene sa caut acum despre ce firma e vorba, o zic ca fapt divers.

Link to comment
Share on other sites

9 hours ago, bimmer90f30 said:

Cum poti sa ai un produs mai bun cu o asa afirmatie:

Fara suparare eu nu ma pot alia unei astfel de logici... care nu induce decat un soi de profit (categoric) pe termen scurt.

 

Simplu! Fapt demontrat deja! Daca nu vrei accepti realitatea , nu e nici o problema, fiecare isi duce crucea....

E problema ta, ce poti si ce nu poti. 

Exemplu : iei masina europeana de 90k euro cu speranta ca te tine pe viata ( a cui viata ?) si cand ai nevoie de ea , mergi la service ca nu mai porneste, nu mai franeaza si stai cu lunile dupa un soft si dupa cativa ani incepe sa ceara bani c-o iesit din garantie si nu ti-o repara nimeni moca si ori bagi bani ori o vinzi in pierdere ; basca iti trebuie masina deci mai bagi 80k intr-una ca deh vrei europeana  SAU iei o masina productie china cu 40k euro si 5 ani n-ai nici o problema cu ea , apoi dupa 5 ani  cumperi alta noua, moderna ( si mai recuperezi ceva la vanzarea masinii uzate) si stai relaxat fara eforturi financiare ? 

Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, RedCap said:

Ca sa nu iei un jeg chinezesc, de-asta. China tot face gura mare mai nou peste tot, reactia mea e sa evit pe cat de mult posibil sa cumpar ceva facut in China. Nu comand de pe aliexpres, temu si alte site-uri din China, cand iau de pe eBay ceva ma uit sa nu fie ceva din China, etc. China face concurenta neloiala tuturor, au facut praf industiile de prin toata lumea cu mizeriile chinezesti ce ies de la ei puternic subventionate de stat. China nu e in stare sa inoveze cu mai nimic, in mare parte se bazeaza pe furt si transfer fortat de tehnologie. 

 

 Ma gandesc ca ai cuptor cu microunde , o sonerie , un tv, o telecomanda , un bec etc prin casa care e facut in china , importat de o firma americana , rebranduit si totusi afirmi ca.... 🤣

Acum cand piata e invadata efectiv de produse fabricate in china , sa zici ca nu ai nici un obiect de la ei , mi se pare naivitate dusa la extrem.

Clar ca nu toate sunt bune dar gasesti si calitate peste orice se fabrica local , cu putina atentie si documentare iar pretul reflecta asta, nu e totuna sa cumperi de ex un telefon la 24$ sau la 250$.

Mi-am luat mini excavator nou, productie china rebranduit , simplu robust exact de care am nevoie si la pret corect pt bugetul meu , daca era sa fiu nevoit sa cumpar brand consacrat produs 100% EU ma costa de cel putin 20 de ori mai mult. Pt mine diferenta de bani m-a ajutat in alte proiecte personale , care altfel erau doar un vis....

 

Inca un exemplu bun : invertoarele solare si PV-urile , toate sunt din China deci nu mai zic nimic.

Edited by BaXXon
Link to comment
Share on other sites

referitor la preturile de azi ale masinilor

am vazut din intamplare un youtube short  cu Jeremy Clarkson prezentand noul Ferrari F430, deci banuiesc ca filmarea era din 2008/2009, in care spunea ca F430-ul te costa £118.000. am ramas socat de cat de “ieftin” era si am inceput sa studiez putin, £118000 azi ar insemna cam £200.000k

si am luat ca exemplu al meu f10 520d din 2012 cu un pret de £32500. in banii de azi asta ar insemna aproape £47000.dupa care m-am uitat cat ar costa un seria 5 nou azi, desi nu se poate compara exact , am gasit cel mai ieftin seria 5 nou la aproape £49000, o diferenta de 4%.

LE: am gasit nou la £46300

pe hartie noul seria 5 are packet M, cutie automata , ce vechiul seria 5 nu avea, cum am mai spus o comparatie clara nu se poate face dar se pot trage niste concluzii. oare preturile chiar au explodat sau am îmbătrânit noi si am ramas fixați pe niste sume care credem ca ar fi normale?

Edited by Viper05
Link to comment
Share on other sites

8 hours ago, RedCap said:

Ca sa nu iei un jeg chinezesc, de-asta. China tot face gura mare mai nou peste tot, reactia mea e sa evit pe cat de mult posibil sa cumpar ceva facut in China. Nu comand de pe aliexpres, temu si alte site-uri din China, cand iau de pe eBay ceva ma uit sa nu fie ceva din China, etc. China face concurenta neloiala tuturor, au facut praf industiile de prin toata lumea cu mizeriile chinezesti ce ies de la ei puternic subventionate de stat. China nu e in stare sa inoveze cu mai nimic, in mare parte se bazeaza pe furt si transfer fortat de tehnologie. 

 

Iti spun si tie ce i-am spus lui @bimmer90f30: sunt 100% convins ca ai dispozitive fabricate in China in casa. Telefon, laptop, electrocasnice, si asa mai departe.

China face produse bune si produse proaste. Pe Aliexpress ai mai multe sanse sa iei unul prost decat unul bun, dar daca iei un laptop Dell de exemplu, sau un ifone, calitatea o sa fie alta. Temu rezolva si ei un trend curent: iti iei haine, le porti un an si le arunci. Daca iei din magazine nu poti sa faci lucrul asta.

In plus, am mai spus si mai spun o data: chinezii nu mai sunt acum doar executanti. Telefoanele mobile chinezesti sunt cele mai performante in momentul asta. Mult peste ifone, Samsung si ceilalti. Tehnologia de la bateriile cu litiu este, iar, doua generatii in fata vesticilor. Tehnologiile solare (panouri, invertoare) - iar, in fata si mai ieftine. Si la masini vin tare din spate. Singura problema e softul, dar incet-incet o rezolva si pe asta. Si nu e ca si cum vesticii ar avea soft mai bun. Uita-te la grupul vw de exemplu cu mizeriile lor de masini electrice, la care se chinuie de vreo 5 ani sa rezolve bug-urile. Si de-abia acum au iesit la vopsea cat de cat.

China nu a facut praf industriile din toata lumea. Industriile s-au facut praf singure cand au decis sa mute productia in China ca sa faca profit cat mai mare. Acum e doar nota de plata, care ar fi trebuit sa fie evidenta pentru toata lumea de la inceput

1 hour ago, Viper05 said:

referitor la preturile de azi ale masinilor

am vazut din intamplare un youtube short  cu Jeremy Clarkson prezentand noul Ferrari F430, deci banuiesc ca filmarea era din 2008/2009, in care spunea ca F430-ul te costa £118.000. am ramas socat de cat de “ieftin” era si am inceput sa studiez putin, £118000 azi ar insemna cam £200.000k

 

Da, dar calculul nu se face asa. Salariile nu au crescut la fel de mult ca inflatia, deci acum puterea de cumparare e mai mica in termeni reali.

https://www.employment-studies.co.uk/news/sour-taste-inflation-impact-inflation-uk-wages

"Using the BoE inflation calculator one can easily see that a £35,000 salary in 2010 could buy you as much as a salary of £53,000 in 2024. Yet most of the jobs that were offering £35,000 in 2010 offer far less than £53,000 in 2024. For example, a graduate job in 2010 offered a median salary of £27,000, with some generous salaries at investment banks or law firms offering around an average of £38,000 and £37,400 respectively. In 2024 a graduate job offered a median of £30,000, that is, a small 11% increase since 2010."

 

 

Link to comment
Share on other sites

Economia e interconectată la nivel global. Câte componente chinezești au astăzi mașinile europene? Să nu fim naivi. Până și springul nostru neaoș e chinezesc,iar viața noastră e dominată de produse Made in China. De la electrocasnice,telefoane,TV,laptopuri,haine, jucării,bricolaj,panouri&baterii solare,piata auto...

Edited by Beam We
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

52 minutes ago, mgi said:

 

Da, dar calculul nu se face asa. Salariile nu au crescut la fel de mult ca inflatia, deci acum puterea de cumparare e mai mica in termeni reali.

https://www.employment-studies.co.uk/news/sour-taste-inflation-impact-inflation-uk-wages

"Using the BoE inflation calculator one can easily see that a £35,000 salary in 2010 could buy you as much as a salary of £53,000 in 2024. Yet most of the jobs that were offering £35,000 in 2010 offer far less than £53,000 in 2024. For example, a graduate job in 2010 offered a median salary of £27,000, with some generous salaries at investment banks or law firms offering around an average of £38,000 and £37,400 respectively. In 2024 a graduate job offered a median of £30,000, that is, a small 11% increase since 2010."

 

 

nu sunt de acord cu articolul. exemplul luat e vax. un graduate adica unul care a terminat facultatea si nu stie sa faca nimic . si la mine in firma exista program de graduate si vin absolvenți din total alte industrii, banii aia sunt fix aruncati pe geam

dar caz concret de joburi ce in 2015 nu 2010 plateau cu 35k azi se platesc cu 50k.

ce vreau sa spun e ca la profilul cumpărătorului de bmw clar i-a creacut salarul in paralel cu inflatia si nu o duce mai rau azi decat in 2010.

la cealalta extrema in uk in 2010 salarul minim era de 5.93/h astazi este 12.21/h mai mult decat dublu

deci nu masinile nu s-au scumpit

Link to comment
Share on other sites

48 minutes ago, Viper05 said:

 

la cealalta extrema in uk in 2010 salarul minim era de 5.93/h astazi este 12.21/h mai mult decat dublu

deci nu masinile nu s-au scumpit

In Uk ca in Ro... salarul minim e " umflat " artificial de catre cei care chiar castiga si care nu sunt multi.

 

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, mgi said:

Uita-te la grupul vw de exemplu cu mizeriile lor de masini electrice, la care se chinuie de vreo 5 ani sa rezolve bug-urile. Si de-abia acum au iesit la vopsea cat de cat.

Aici este gresit. 

Prostia cu sw nu e la masinile electrice sau ceva specific lor. E la toate. 

Problema e la platforma care a ajuns prima data pe masinile electrice. Varianta cea mai imatura.

Aceleasi probleme sunt si pe ICE. 

Link to comment
Share on other sites

12 hours ago, RedCap said:

 reactia mea e sa evit pe cat de mult posibil sa cumpar ceva facut in China.

@BaXXonsi @mgi nu imi puneti vorbe in gura, nu am zis nicaieri ca nu am produse facute in China, poate e cazul sa mai recititi o data ce am scris eu. 🙂 

4 hours ago, mgi said:

China nu a facut praf industriile din toata lumea.

Te contrazic, industria metalurgica din toata lumea a fost facuta praf de China cu subventionatul pana la refuz a materiilor prime, asta mi-a trecut imediat prin minte cand am afirmat de industriile facute praf de China prin politica lor de dumping industrial si inundat piata cu produse chinezesti. 🙂 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.