Jump to content
Intalnire BMW Club 12-14 Decembrie 2025 - Resort 7 Crai, Zarnesti (Brasov). Hai si tu cu noi la intalnire! ×

Recommended Posts

2 hours ago, Alex3245 said:

Citisem că pleacă de la 28k. Zici că varianta de 56 kWh e 40k?

Pai spune chiar în video, nu l-ai văzut? 28k preț de pornire cu bateria de 38kwh și probabil 40k cu bateria de 56kwh

1 hour ago, Bala said:

De ce ai pune o asa baterie mica in 2025?

Nu doar mica ci și cu încărcare lentă

Link to comment
Share on other sites

Dupa problemele pe care le am la skoda cu bateria, un criteriu pt a alege masina viitoare e legat si de servisarea bateriei. 

La skoda pot inlocui module insa trebuie data toata bateria jos si apoi mesterit la ea pe bancul de lucru. Nu e cel mai usor avand in vedere ca trebuie sa dai afara toata magaria de baterie.

Ar fi deosebit de util ca sa poti ridica masina si sa scoti cate un modul de baterie. Ar deschide calea catre servisare mult mai rapid si multe service-uri s-ar baga la asemenea activitati.

Link to comment
Share on other sites

INTERVIU Directorul uzinei BMW din Debrecen, despre producția noului iX3: „Am găsit aici tot ceea ce căutam. Am fost în România și am stat două ore la graniță”

Quote

„Aș construi din nou uzina în Ungaria, dacă ar trebui, condițiile de acolo sunt foarte bune” spunea la un moment dat Oliver Zipse, șeful BMW Group, despre fabrica Neue Klasse din Debrecen. Teoretic, România ar fi putut avea această uzină, dacă ar fi avut condiții de infrastructură comparabile cu țara vecină, plus un Schengen valabil la data anunțării investiției. Dar nimeni n-o să spună asta explicit, pentru că peste doar o lună la 60 de km de România începe producția celui mai avansat BMW din istorie."

 

19 minutes ago, Bala said:

Dupa problemele pe care le am la skoda cu bateria, un criteriu pt a alege masina viitoare e legat si de servisarea bateriei. 

La skoda pot inlocui module insa trebuie data toata bateria jos si apoi mesterit la ea pe bancul de lucru. Nu e cel mai usor avand in vedere ca trebuie sa dai afara toata magaria de baterie.

Ar fi deosebit de util ca sa poti ridica masina si sa scoti cate un modul de baterie. Ar deschide calea catre servisare mult mai rapid si multe service-uri s-ar baga la asemenea activitati.

Păi, dacă bateria este integrată direct în structura mașinii, ar fi mai dificilă intervenția, nu?
Nu am găsit informații despre cât de ușor se pot schimba modulele

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Alex3245 said:

Am fost în România și am stat două ore la graniță

Fara sa diminuez cu nimic aspectele negative pe care le cunoastem prea bine despre România, statul 2 ore la granita al dlui Zipse - si posibilul aportul acestui eveniment la pierderea oportunitatii de a avea o fabrica BMW in tara - ni se trage de la atitudinea amicilor austrieci (in principal) si olandezi (in secundar), care ne-au tinut in afara Schengen vreo 13 ani, pentru ca au putut - oare unde am mai auzit asta...

Regrete vagi exprimate de presedintele Van der Bellen nu compenseaza cu nimic anii petrecuti in afara Schengen, care nu doar ca ne-au costat enorm, dar vor avea consecinte inca mult timp de acum inainte, ca urmare a oportunitatilor pierdute (precum fabrica BMW).

Este unul dintre motivele pentru care consider ca politica externa a României este mult prea slaba. Apropos, o buna parte din vina pentru preturile mari la energie electrica din Romania este tot a austriecilor, vedeti mai jos:
https://www.europarl.europa.eu/doceo/document/P-10-2025-003192_EN.html

 

  • Like 1
  • De acord! 2
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Ciprian01 said:

din punctul meu de vedere iX3 rupe cu 108kw bateria cat si noul Ioniq 6, parca cel mai mic consum la acest moment. 

Tehnologia automobilelor electrice este intr-un ritm continuu de dezvoltare. Este doar o chestiune de cateva luni de zile, sau cu ceva noroc de circa un an, pana cand cel mai performant model de la un moment dat va fi depasit de un altul. Ca si la telefoanele mobile, o buna abordare (din punct de vedere financiar) sa iti alegi modelul cel mai fiabil ale carui performante iti sunt suficiente pentru modul tipic in care folosesti masina.

In ceea ce priveste puterea masinilor electrice, s-a ajuns la o "cursa a inarmarii" privind caii putere, al carei sens mie imi scapa. Vad valori care depasesc puterea unei masini de Formula 1 a anilor '70. O fi nice to have, dar pe de o parte rostul masinii electrice este sa fii econom si prietenos cu mediul, iar pe de alta parte nu mi se pare ca soferii de astazi dau pe afara de talent - chiar daca in mare parte conduce masina, nu soferul. Nu mai e mult pana cand masinile electrice vor ajunge la acea densitate critica in trafic, incat sa auzim ca pe Valea Oltului un BMW iX3 de 2400 Kg condus de Niki Lauda-wannabe s-a lovit frontal cu un Mercedes AMG EQS 53 de 2700 Kg condus de Jackie Stewart-wannabe, la 150 Km/h fiecare.

  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

Corecta observatia cu multi cai pt ce ? Tot la fel trebuie sa respecti limitele de viteza si daca ai 54 de ponei si daca ai 900 de caluti naravasi. 

Probabil producatorii vor sa demonstreze dincolo de orice indoiala ca un ev este mai bun din orice pct de vedere fata de un termic. Si cum deocamdata autonomia e inca un impediment major , se axeaza pe acest atuu.

Edited by BaXXon
typo
Link to comment
Share on other sites

Recunosc ca teoriilea astea conspirationiste cum vor unii sau altii sa demonstreze ceva ca sa ascunda altceva, mi se par deosebit de rudimentare. 

De fapt, la orice EV ai mai multe praguri de puteri. iti alegi ce doresti. Si puteri mici dar si puteri mari.

Apoi, la orice EV, fiind mai greu, pt performante uzuale, (ex 6-9sec/100km/h) ai poate cu cu 1, 2 sute de cp mai multa nevoie din cauza greutatii

Si nu in ultimul rand, pret pe cp la un ev este mult mai mic fata de un motor termic. Aici incuzand cosul de productie cat si costurile de exploatare: impozite, consum de combustibil.

 

Deci este logic ca un oem sa iti ofere EV cu mai multi CP fata de echivalentul ICE. Hai ca nu e conspiratie si aici ... 

Link to comment
Share on other sites

Producatorii de EV-uri fac masini cu sute de CP din trei motive, dupa parerea mea:

- La un EV nu prea ai diferentiatori majori intre cum merge o masina si cum merge alta, la nivel de motor. Toate iti dau acelasi feeling. Deci, ca sa iesi in fata, faci un motor mai mare.

- EV-urile sunt grele din cauza bateriilor. Deci e nevoie de multi CP ca sa compenseze. In plus, cum cele mai multe EV-uri nu au cutii de viteza, tipul motorului da si viteza maxima.

- E mult mai ieftin sa faci un motor de 400CP si o baterie care da puterea necesara decat e sa faci un motor termic de 400CP, cu tot cu cutie de viteze.

Link to comment
Share on other sites

Au fost progrese multe si pe partea de motoare. 

Printre cele mai importante: 

- liniaritatea eficientei cu viteza. Acum motoarele au eficienta buna pe o plaja de viteze (turatii) mult mai mare fata de trecut. 

- dimnsiunea motoarelor a scazut pt aceiasi putere livrata

- diminuarea materialelor rare din motoare

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   1 member

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.