Jump to content

Recommended Posts

On 9/1/2023 at 4:55 PM, PzKpfW said:

Din câte știu, toate electricele folosesc frâna regenerativă, dar cu intensități diferite. Iar unele au "moduri" mai mult sau mai puțin agresive.

Probabil te referi la modul "agresiv" de frânare, care activează automat frâna când nu apeși pedala de accelerație. O senzație neplăcută într-adevăr, nu ai cum să faci coasting.

eh, electricele pe care le-am condus eu, mai precis cele de la aplicatia spark, aveau doar un mod normal (care inteleg de la tine ca avea ceva regen) + un mod agresiv, ala care cica te ajuta sa conduci doar cu o pedala.

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Viper05 said:

incet incet ne intoarcem de unde am plecat

de unde am plecat? 

ce treaba are recordul electric cu eficienta unei masini pe baterie? sau (ca sa nu te incurc in caz ca prima intrebare e prea ciudata) in ce consta acel record care sa ne imbunatatesca viata? 

vrei sa lasi numai o impresie ca stii mai multe decat spui. zi mai multe sa ne bucuram cu totii.

..vrei sa spui ca inventivitatea umana se intoarce la origini? 

(totusi nu ai comentat nimic cu privire la linkul postat de tine mai sus? ..ca de acolo am plecat eu cu abatere a discutiei spre hidrogen, daca intelegi ce vreau sa spun.      ce inseamna pentru tine acea stire?)

 

Edited by bimmer90f30
  • Facepalm 1
Link to comment
Share on other sites

O chestie despre care nu prea s-a vorbit, masinile electrice sunt mai safe de condus prin apa fata de cele pe combustie. Tot nu este recomand sa mergi cu ele prin apa dar per total sunt mai safe.

https://insideevs.com/news/631630/tesla-model3-drive-through-water/

Nu am crezut vreodata ca cineva o sa faca un astfel de test:

 

 

Edited by Alex3245
Link to comment
Share on other sites

8 hours ago, Viper05 said:

nu aia vreau sa spun. numa ti am aratat ca iasi vorbesti sa te afli in treaba cu hidrogenul tau care a aparut mult inainte de electrice.

cu electricele se faceau recorduri de viteza secolul trecut.

dar ce spun eu si ce spui tu

Nu e hidrogenul meu. Am comentat pur simplu la linkul pus de tine. Dar aproape ca de obicei, divaghezi, jignesti sa pari superior daca poti si desgur nu raspunzi daca esti intrebat ceva.

Te mai intreb o data, ce treaba are recordul de viteza la masinile electrice cu eficienta unei baterii intr-o masina electrica?

Ok, am inteles ca masina electrica a batut un record. Asta puteam sa aflu de pe google nu de la tine. Vino cu, ceva de la tine si mai vorbim. 

Te rog ai grija la exprimare, ca nu suntem nici frati nici rude..

 

 

Link to comment
Share on other sites

40 minutes ago, Alex3245 said:

O chestie despre care nu prea s-a vorbit, masinile electrice sunt mai safe de condus prin apa fata de cele pe combustie. Tot nu este recomand sa mergi cu ele prin apa dar per total sunt mai safe.

https://insideevs.com/news/631630/tesla-model3-drive-through-water/

 

E firesc, Tesla nu a inventat treaba asta. Propulsia e data pur de electricitate.. la masine cu, combustie fara aer nu functioneaza motorul. Apa daca intra pe partea de aspiratie a motorului pana in motor sparge pur si simplu motorul, rupe biele.. 

Datorita functionarii diferite, efectele sunt diferite, consecintele la fel..

Dusmanul necrutator al bateriilor sunt temperaturile extreme; caldura,  inghetul.. pe cand la motoarele termice e mai usor gestionat extremele de temperatura.

Dupa cum accesul la diferite combinatii de aliaje  ca si calitatea exceptionala a uleiurilor pentru mine, inca fac motoarele clasice mai potrivite omului.. mediului in care sunt exploatate.. e trist ca acestea polueaza!

Nu acelasi lucru se poate spune despre baterii sau crearea de motoare electrice mai eficiente.. nu prea exista libertate aici.. ba dimpotriva, nu exista suficiente resurse deocamdata sa le facem; bateriile, cate avem nevoie sa inlocuim fie ea si masina pe cap de familie..

Sa ma contrazica cineva as vrea.

Iata mai jos un clip 

care mi-a dovedit ca nu avem nici o sansa in privinta dorintei de "carbon neutral".. Va dezamagesc, nu exista asa ceva.. putem doar amana vreo catastrofa..

 

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Asta cu bateriile o sa avanseze usor, usor. Sunt in dezvoltare numeroarse tipuri de baterii, spre exemplu solid-state battery, treaba cu masinile electrice e cam la inceput motorul termic tot s-a dezvoltat continuu pe cand electricele au intrat in focus abia acum 6-7 ani, banuiesc ca dupa 15-20 de ani o sa fie cu totul alta discutie.

Link to comment
Share on other sites

42 minutes ago, bimmer90f30 said:

Nu e hidrogenul meu. Am comentat pur simplu la linkul pus de tine. Dar aproape ca de obicei, divaghezi, jignesti sa pari superior daca poti si desgur nu raspunzi daca esti intrebat ceva.

Te mai intreb o data, ce treaba are recordul de viteza la masinile electrice cu eficienta unei baterii intr-o masina electrica?

Ok, am inteles ca masina electrica a batut un record. Asta puteam sa aflu de pe google nu de la tine. Vino cu, ceva de la tine si mai vorbim. 

Te rog ai grija la exprimare, ca nu suntem nici frati nici rude..

 

 

zici ca esti politician. iti mai explic odata si gata.

TU ai afirmat ca hidrogenul a existat cu mult inainte electrice. tu ai afirmat asta acum cateva posturi? da?

 si eu ti-am spus ca aberezi, existau electrice secolul trecut mult inainte de motorul de hidrogen?

ai priceput acuma? afirmatia ta in legatura cu motorul pe hidrogen a fost total gresita ca si multe altele

Link to comment
Share on other sites

https://en.m.wikipedia.org/wiki/History_of_the_electric_vehicle

Iata ca nu e chiar asa.. incercari au mai fost facute, acum mai bine de un secol! E drept, acum avem mijloace mai moderne.. traim si vedem..

Si asa aflam cu totii ce record a fost realizat de o masina electrica.

"An electric vehicle held the vehicular land speed record until around 1900. "

2 hours ago, Viper05 said:

TU ai afirmat ca hidrogenul a existat cu mult inainte electrice. tu ai afirmat asta acum cateva posturi

Nu am afirmat ca hidrogenul a existat inainte decat prin comparatie cu gazul metan. Si pana si comparatia cu gazul metan nu isi avea rostul.. Nu avea cum sa fie adevarat ce am sustinut pentru NU EXISTA TEHNOLGIA de a folosi hidrogenul ca, combustibil..

Asa ca ne contrazicem pe o chestie deja corectata cumva de mine cateva postari mai sus.

Edit: (blimey adica mea culpa..) de fapt primul mottor cu hidrogen a fost facut tot in secolul 18 cu putin timp inainte de motorul lui Benz:

https://www.fastechus.com/blog/the-surprising-history-of-hydrogen-vehicles

Razand si glumind, mai inventam si noi ceva zilele astea? 😱 ca parese ca aproape tot ce e legat de viata noastra s-a intamplat in secolele anterioare..

Pace.

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Deci nu imi vine sa cred cum merg oamenii astia pe circuit(A trecut pe langa masinile alea parca stateau pe loc):

 

Pare ca tesla chiar se descurca pe circuit, acceleratia asta e nebuneasca. Usor, usor ma face sa renunt la A6 pentru un model S :)) si pretul pare cat de cat okish

image.thumb.png.a9a1e1d8d1dc08768f115bb253260f6c.png

Edited by Alex3245
Link to comment
Share on other sites

Eu am inteles ca este mult mai stabila decat in trecut cam asta am inteles de la tip "Really surprised with the handling" si mai face o remarca ca este mult mai stabila decat versiunea trecuta.

Pai in video spune din nou ca franele sunt foarte bune "break performance are really good" si mai face o remarca ca sunt mult mai ieftine decat cele de la Porsche.

Spune in video ca versiunea anterioara era instabila dar nu asta.

Edited by Alex3245
Link to comment
Share on other sites

39 minutes ago, Alex3245 said:

Pare ca tesla chiar se descurca pe circuit, acceleratia asta e nebuneasca.

Așa ai spune dacă nu cunoști circuitul. Observi cum depășește doar pe ieșire din viraje sau pe liniile drepte. În rest stă doar acceptabil pe viraje, mai ales datorită gumelor. Și -35% la baterie în vreo 17km 🙂 

Am mai spus, electricele sunt foarte bune pe o anumită nișă: sunt simple și ieftine la întreținere, nu poluează în mers, sunt silențioase, etc. Dar sunt deja penibile încercările de a le promova pentru ceea ce nu sunt.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

3 minutes ago, PzKpfW said:

Așa ai spune dacă nu cunoști circuitul. Observi cum depășește doar pe ieșire din viraje sau pe liniile drepte. În rest stă doar acceptabil pe viraje, mai ales datorită gumelor. Și -35% la baterie în vreo 17km 🙂 

Am mai spus, electricele sunt foarte bune pe o anumită nișă: sunt simple și ieftine la întreținere, nu poluează în mers, sunt silențioase, etc. Dar sunt deja penibile încercările de a le promova pentru ceea ce nu sunt.

Eu nu am o treaba cu circuitul doar mi s-a parut destul de interesant cum bate alte masini care sunt pentru circuit. Ca o face rau sau o face bine, no idea. 

Clar bateria nu o sa tina dar din ce am inteles masinile pe acolo consuma cam 40-60l/100km, unii stau chiar mai rau:

"Well, it was good for a few laps, so it’s going to be just fine. Fuel consumption? 80L/100km (3mpg)"

Dar din nou, am luat doar surse de pe net, nu stiu ce e acolo cu adevarat.

 

Link to comment
Share on other sites

23 minutes ago, Romulus said:

Pe de alta parte, numai buna sa mori si in pomul din spatele casei, ca accelerezi pana la el la 150 km/h.

In aceiasi nota, care e ideea care trebuie inteleasa? Noi, consumatorii, obligatoriu sunt avizi dupa putere nebuneasca iar ei fabricantii nu se opresc decat atunci cand careva isi rupe gatul in vreo accelerare in curba, sau mai stiu eu unde.. si "crapa" si ...atunci va fi scoasa o lege de limitare a puterii masinilor electrice?

Link to comment
Share on other sites

5 minutes ago, Alex3245 said:

Eu nu am o treaba cu circuitul doar mi s-a parut destul de interesant cum bate alte masini care sunt pentru circuit. Ca o face rau sau o face bine, no idea. 

Asta fac tracțiunea integrală, cuplu instant și 1000cp pe accelerație. Se descurcă foarte bine între semafoare și pe Autobahn (cât o ține bateria). Dar mașină sport/de circuit nu-i, oricât de mult ar băga Tesla în marketing.

13 minutes ago, Alex3245 said:

Clar bateria nu o sa tina dar din ce am inteles masinile pe acolo consuma cam 40-60l/100km, unii stau chiar mai rau:

"Well, it was good for a few laps, so it’s going to be just fine. Fuel consumption? 80L/100km (3mpg)"

Sunt exagerări sau cazuri extreme. Indicativ, o mașină de curse din clasa GT3 consumă 50-60L/100km. Un Porsche GT3 RS consumă cam 25L/100km pe circuit conform producătorului, cam 35-40L conform utilizatorilor. Dar nu am văzut așa ceva în clipul de mai sus.

Link to comment
Share on other sites

https://www.businessinsider.com/uaw-strike-inexorable-math-electric-vehicles-elon-musk-tesla-ford-2023-9

"The auto industry has been a powerful job generator for decades, forging huge cities with healthy and relatively stable paychecks for millions of workers and their families. As EVs take over, this will no longer be the case. Forget about AI. This is the job destruction that's guaranteed to happen soon."

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, FiveThreeFive said:

Forget about AI. This is the job destruction that's guaranteed to happen soon."

O sa fie nevoie cel putin nevoie de o mama de electricieni, de fapt electronisti cu mult habar in a folosi sisteme de diagnoza, osciloscop..

Mecanicii si toti care lucraeaza in industria de fabricare a pieselor din pacate nu o sa o "decimeze" pur si simplu.

Cativa se vor imbogati exorbitant si vor conduce lumea prin puterea data de bani iar altii daca nu se vor recalifica vor ingrosa randurile celor in somaj. Asta e realitatea trista a vietii moderne cu AI si vehicole electrice, chestii din astea Plug-And-Play.. pana si domeniu IT va fi decimat la greu.. ..reparatii calculatoare? Cine mai are desktop?

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.