Jump to content

Recommended Posts

Nici eu nu am trecut pe electrica inca, dar eu am cativa prieteni care au sistem fotovoltaic destul de marisor cred ca 12 sau 16kw cu baterii, si au spus ca masina lor electrica vara asta au incarcat o exclusiv din panouri. 

O sa incerc sa fac si eu trecerea catre electrica undeva pe la anul sper sa nu fie o greseala.

Link to comment
Share on other sites

...cat de mult se depreciaza un vehicol electric dupa 2 ani de la vanzare in comparatie cu o masina pe benzina, Golf amandoua?

Cea electrica 18000 iar cea cu, combustie, pe benzina cu 4000...

Si daca ar fi fost curentul electric gratuit in acesti 2 ani tot nu ar fi compensat pierderea banilor investiti intr-o masina electrica.

Imi da de gandit foarte, foarte serios.

Edit:

Situatia nu e unica DELOC:

 

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

12 hours ago, bimmer90f30 said:

Trebuie neaparat sa facem ceva pana nu e prea tarziu

Necesitatea de a "face ceva" a devenit presanta inca de la inceputul anilor '70. Suntem acum 50 de ani mai tarziu si nu se poate spune ca s-a facut ceva - cel putin, nu ceva care sa inverseze directia.

Istoria a dovedit ca nicio generatie nu este dispusa sa renunte la elemente de baza ale calitatii vietii, cu scopul refacerii mediului - mai ales ca efectele pozitive vor fi in fapt resimtite abia de generatiile viitoare. Egoismul si durata relativ scurta a vietii unui individ mentin in functiune principiul "dupa noi, potopul".

Am mai discutat cu ceva vreme in urma despre "Earth Overshoot Day": https://www.overshootday.org/newsroom/past-earth-overshoot-days/  Daca informatiile sunt corecte, singurul aspect aparent pozitiv este ca, in ultimii cca. 10 ani (cu exceptia anului de inceput al pandemiei Covid), situatia s-a stabilizat cumva. Dar atat timp cat, de 50 de ani incoace, omenirea merge "pe datorie" nu exista nimic pozitiv in asta.

Link to comment
Share on other sites

Devalorizarea se intampla mai mult sau mai putin indiferent de ce bagi in ea, uite-te la un seria 7 si vezi cu cat scade dupa 2 ani. Relevant nu prea e acum de facut o cercetare de genul pentru ca de 2-3 ani pretul autoturismelor SH a crescut pe fondul cererii, deci daca ai luat acum 2 ani o masina ai toate sansele ca devalorizarea ei sa fie minima. Faptul ca masinile EV scad mult la second e ca nu exista inca cerere atat de mare la masini second legat de masinile electrice iar acei 10.000 euro te cam imping sa iti iei una noua, mai vine tesla si mai face niste reduceri la model 3 si atunci esti nevoit sa iti vinzi ID 3-ul cu mult mai putin decat l-ai luat (pe langa faptu ca si masinile electrice noi au inceput sa scada, ca preturi). Un model 3 la 35000 euro pe care il iei acum, daca vrei sa il ai 3-4 ani si sa poti baga curent de la niste panouri chiar nu te mai intereseaza ca o sa o dai cu 15000 dupa.

Edited by arnx
Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, arnx said:

Un model 3 la 35000 euro pe care il iei acum, daca vrei sa il ai 3-4 ani si sa poti baga curent de la niste panouri chiar nu te mai intereseaza ca o sa o dai cu 15000 dupa.

Cum sa nu te intereseze?

Daca ne intereseaza atat de mult poluarea pe care NOI OAMENII  respirand o facem [am zis (nu eu ci am citat oameni care stiu si zic si la altii..)mai sus ca insipram 0.04% si expiram 4% !!!].. plus poluarea masinilor plus beshinile vacilor (adica etanol.. ) plus poluarea fabricilor (..tot etanol dar nu numai).. asa, in marea schema a contributiei spre poluare ....chiar si devalorizarea banului, in urma re-vanzarii nepermis de mica a unei masini electrice... asta ar trebui sa ne intereseze foarte foarte mult.

Asta nu DOVEDESTE UN PLAN DE LUNGA DURATA DIN PARTEA CELOR CARE IMPUN DATE LIMITA ...la alte masini, ..LEGI. Asta inseamna o data in plus legi facute pe genunchi!

Nu ca nu conteaza ca pierzi 15000 de dolari sau euro. Pentru banii aceia poate alti oameni chiar au muncit din greu. Chiar conteaza!

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Bimmer te agiti prea tare, ai pretentia ca oamenii sa gandeasca "in viitor"  in momentul de fata "economic" vorbind o Tesla de 35k este aleagerea ideala, de ce? Pai

- ai masina "full" cu 35k eur

-daca stai la casa si ai panouri mergi "gratis" 

- nu ai revizii sau mai stiu eu ce

-as zice ca un cost mai "serios" ar fi cu anvelopele

A peste 15 / 20 ani moare bateria arunci masina - ce se intampla atunci? sincer cred ca pe nici macar un posesor de Tesla nu il intereseaza asta pana atunci se mai pot inventa nspe mii de treburi . Si da probabil ca valoarea de revanzare va di catre zero - baterie dusa = pret mare = mai bine "reciclezi" masina .

Edited by alex230ro
  • De acord! 2
Link to comment
Share on other sites

26 minutes ago, bimmer90f30 said:

Cum sa nu te intereseze?

Daca ne intereseaza atat de mult poluarea pe care NOI OAMENII  respirand o facem [am zis (nu eu ci am citat oameni care stiu si zic si la altii..)mai sus ca insipram 0.04% si expiram 4% !!!].. plus poluarea masinilor plus beshinile vacilor (adica etanol.. ) plus poluarea fabricilor (..tot etanol dar nu numai).. asa, in marea schema a contributiei spre poluare ....chiar si devalorizarea banului, in urma re-vanzarii nepermis de mica a unei masini electrice... asta ar trebui sa ne intereseze foarte foarte mult.

Asta nu DOVEDESTE UN PLAN DE LUNGA DURATA DIN PARTEA CELOR CARE IMPUN DATE LIMITA ...la alte masini, ..LEGI. Asta inseamna o data in plus legi facute pe genunchi!

Nu ca nu conteaza ca pierzi 15000 de dolari sau euro. Pentru banii aceia poate alti oameni chiar au muncit din greu. Chiar conteaza!

Te duci departe, am vorbit strict despre devalorizarea unei masini, nu m-am bagat in treaba de poluare si asta e cu totul alta discutie dar daca vrei, problema cu poluarea nu este sau nu este cea mai mare la masinile normale, global vorbind.

Nu poti controla tu sau cineva sa impuna o lege cat ar trebui sa se devalorizeze o masina. Daca ai muncit din greu pentru banii aia probabil e bine sa te gandesti de 2x ori inainte de a face achizitia, asta daca iti pasa de devalorizarea ei. Nu inteleg de ce e o problema ca se devalorizeaza o masina de x ori si cealalta de y ori, asta se intampla in orice domeniu.

Link to comment
Share on other sites

37 minutes ago, alex230ro said:

Bimmer te agiti prea tare, ai pretentia ca oamenii sa gandeasca "in viitor"  in momentul de fata "economic" vorbind o Tesla de 35k este aleagerea ideala, de ce? Pai

- ai masina "full" cu 35k eur

-daca stai la casa si ai panouri mergi "gratis" 

- nu ai revizii sau mai stiu eu ce

-as zice ca un cost mai "serios" ar fi cu anvelopele

A peste 15 / 20 ani moare bateria arunci masina - ce se intampla atunci? sincer cred ca pe nici macar un posesor de Tesla nu il intereseaza asta pana atunci se mai pot inventa nspe mii de treburi . Si da probabil ca valoarea de revanzare va di catre zero - baterie dusa = pret mare = mai bine "reciclezi" masina .

Ideala pentru cine? Ca ideal pentru unul poate insemna de evitat pentru altul.

O Tesla calumea e Model S care iti ofera si ceva lux si ceva range si costa 70-80k cat de cat noua.

Altfel pentru mine nu ar fi ideal sa dau 35k pe un model 3 si sa dorm in statii de incarcare ca sa ajung la destinatie. Plus deasta nu e nimic gratis, curentul nu e gratis nici cu panouri, panourile nu sunt gratis, iar montajul si mentenanta lor nu e gratis.

Iar faptul ca nu ai ulei si filtre de schimbat nu inseamna ca nu faci revizii, placute, discuri, cauciucuri, stergatoare etc. tot se schimba, iar eventualele probleme cu Tesla le rezolvi mai greu decat cu alte masini.

Cunosc 2 persoane care isi cumparasera EQC nou, unul din ei mai aventurier, cu familie si copii, cand a umplut masina cu 5 persoane si portbagajul pana la refuz, nu i ajungea pentru 300 de km. Urmarea se poate deduce.

  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

Discutam pana maine si nu o sa ajungem la o concluzie , nu am zis pentru cine am zis "economic"  🙂  . Si vin si cu o rectificare - pare ca Tesla 3 "chel" pleaca de la 41.990 eur -10.000 eur = 31.990 eur  . Pun acolo si o povestire frumoasa .Cum am zis discutam pana maine, am mers cu Tesla 3 nu m-a "impresionat" si am luat 140i asta nu inseamna ca nu are anumite avantaje vs masinile termice . image.thumb.png.e54ece7919f40dace2d198f19d4afbb3.png

Edited by alex230ro
Link to comment
Share on other sites

30 minutes ago, raduron10 said:

Ideala pentru cine? Ca ideal pentru unul poate insemna de evitat pentru altul.

O Tesla calumea e Model S care iti ofera si ceva lux si ceva range si costa 70-80k cat de cat noua.

Altfel pentru mine nu ar fi ideal sa dau 35k pe un model 3 si sa dorm in statii de incarcare ca sa ajung la destinatie. Plus deasta nu e nimic gratis, curentul nu e gratis nici cu panouri, panourile nu sunt gratis, iar montajul si mentenanta lor nu e gratis.

Iar faptul ca nu ai ulei si filtre de schimbat nu inseamna ca nu faci revizii, placute, discuri, cauciucuri, stergatoare etc. tot se schimba, iar eventualele probleme cu Tesla le rezolvi mai greu decat cu alte masini.

Cunosc 2 persoane care isi cumparasera EQC nou, unul din ei mai aventurier, cu familie si copii, cand a umplut masina cu 5 persoane si portbagajul pana la refuz, nu i ajungea pentru 300 de km. Urmarea se poate deduce.

Tesla model 3 long range sa stii ca are chiar un range decent, nu o sa dormi la statii de incarcare. 

Asta cu dormitul la statiile de incarcare o fac aia care doar incarcare lenta si vor sa incarce moca. Consumabilele la o electrica sunt mai putin decat la o electrica din start. Spre exemplu etron GT sau porsche taycan pot sa incarce de la 10% la 80% in 20 min. 

La o masina termica uneori trebuie sa mai stai si cu uleiul prin portbagaj ca na "mai mananca ulei". O masina electrica este multa mai simpla decat una terminca, cand pica ceva la o terminca iti pui mana in cap. Viitorul eu cred ca nu o sa mai fie motor termic, e mult prea complicat, cu cat design-ul este mai simplu cu atat el este mai fiabil.

Ca sa imi cumpar o masina echivalenta cu un tesla model 3 la dotari, putere si restul, trebuie sa scot minimum 50-55k euro din buzunar. Iar tesla aia o iei cu 41k.

Link to comment
Share on other sites

Mie mi se pare ca Tesla ofera o valoare foarte buna comparativ cu masinile ICE (luand in considerare si subventia actuala). De exemplu, cu 32k euro iti iei o Tesla Model 3 sau o Skoda Octavia 1.5 TSI care n-are foarte multe dotari. Si mi se pare ca nu exista comparatie intre cele doua. Plus ca, daca ai posibilitatea sa incarci acasa in majoritatea timpului, chiar si fara panouri, costurile sunt mult mai mici cu electrica. Daca ai si panouri, e la mintea cocosului.

Asta cu dormitul in statii e o aberatie. Cine spune asta ori nu se pricepe deloc, ori e rau intentionat. Daca ai o Dacia Spring probabil ca exista si scenariul asta. Dar la o masina decenta, nu prea.

  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, mgi said:

Mie mi se pare ca Tesla ofera o valoare foarte buna comparativ cu masinile ICE (luand in considerare si subventia actuala). De exemplu, cu 32k euro iti iei o Tesla Model 3 sau o Skoda Octavia 1.5 TSI care n-are foarte multe dotari. Si mi se pare ca nu exista comparatie intre cele doua. Plus ca, daca ai posibilitatea sa incarci acasa in majoritatea timpului, chiar si fara panouri, costurile sunt mult mai mici cu electrica. Daca ai si panouri, e la mintea cocosului.

Asta cu dormitul in statii e o aberatie. Cine spune asta ori nu se pricepe deloc, ori e rau intentionat. Daca ai o Dacia Spring probabil ca exista si scenariul asta. Dar la o masina decenta, nu prea.

Am scris dormit la figurat, ironic, nu la propriu cu patura pe tine. Ma refeream ca una e sa alimentezi in 10 minute cu tot cu plata si stat la coada si se mergi 7-8-900 de km alta e sa imparti drumul in 3 bucati si sa astepti 1-2 ore pentru incarcare.

Nu sunt rau intentionat, fiecare cu nevoile lui, daca folosesti masina preponderent intr-o zona geografica cu o raza de 100-200 de km, atunci electrica isi face treaba. Dar pentru drumuri lungi nu prea e comod.

Link to comment
Share on other sites

Iar argumentul asta? 🤦‍♂️

Eu n-am mers niciodată 700km fără oprire, cu atât mai puțin 900. Nici chiar la profesioniști nu e legal asa ceva, ceea ce cred ca spune tot. 

Un om normal nu merge mai mult de 3-400 km fără oprire. Ca e pentru mâncare/bautură, ca e pentru toaleta, ca e de plictiseala, ca e de oboseala, tot te oprești. Și când te oprești, în 20 de minute cât bei o cafea, mânanci ceva, încarci și mașina. E atât de simplu. 

Edit: uite aici un exemplu de calatorie de 700+ km facuta intr-o zi. Exemplu real, nu povesti si scenarii inchipuite de diversi gigei de pe net.

 

 

Edited by mgi
Link to comment
Share on other sites

24 minutes ago, raduron10 said:

Ma refeream ca una e sa alimentezi in 10 minute cu tot cu plata si stat la coada si se mergi 7-8-900 de km alta e sa imparti drumul in 3 bucati si sa astepti 1-2 ore pentru incarcare.

Nu este chiar așa, mai ales în România. Nu prea sunt autostrăzi care să-ți distrugă autonomia, iar media de distanța parcursă orar este destul de mică. Apar stații de încărcare cam peste tot și (deocamdată) nu stai la coadă. Cât oprești să bei o apă și să-ți dezmorțești picioarele (nefolosite 😃), mai adaugi 2-300km la autonomie.

Cu întreținerea este însă marele bonus: în afară de consumabile ieftine (ștergătoare, lichid de parbriz, etc.), nu ai practic nimic de schimbat - mai puțin gume. Da, se uzează ceva mai repede (electricele sunt grele) și sunt destul de scumpe. Dar atât. Discurile și plăcuțele se uzează foarte greu având în vedere că majoritatea frânărilor le face sistemul de regenerare. Ulei, filtru, bujii, distribuție, scurgeri, etc. - adio.

  • Like 1
  • De acord! 2
Link to comment
Share on other sites

@mgi am bagat frecvent Grecia Romania - 1000 km intr-o zi cu diverse masini, cu electrica nu imi e clar cat de fezabila e manevra asta, record "absolut" am avut Rimini - Sibiu ma rog aproape de Sibiu- undeva la 1500km din nou cu o electrica nu cred ca era fezabila manevra, altfel da astea sunt calatorii care le fac odata maxim de 2 ori pe an si clar era mai simplu cu avionul .

@PzKpfW ehhh nu neaparat autostrada cat stilul de mers in cazul meu ar "termina" autonomia, bine si autostrada ca si acolo mai sar de vitezele legale 🙂  , dar da acum sunt statii cam peste tot si daca faci "programare" nu ar trebui sa fie probleme prea mari. 

Cum am mai vorbit Tesla desi e rapida nu imi "inspira" nimic sau mai exact nu ma " incanta" ca un motor termic .  Ma rog ma bucur ca lui fiimea ai plac ambele cazane si sper ca o sa ajunga si ea sa mearga cu unul din ele 🙂 .

Edited by alex230ro
Link to comment
Share on other sites

Grecia-Romania, de undeva de jos ca sa fie 1000 km, e un drum de 12 ore fara opriri. Adica vreo 14 cu totul, daca ai noroc. De ce ai face asa ceva cand te duci in concediu? Si cu ce au gresit ceilalti din masina?

Eu nu merg niciodata atat, fac oprire peste noapte fie in Salonic (pentru Grecia), fie in Istanbul (pentru Turcia). Perfect fezabil cu o electrica decenta. Chiar si cand am venit din Germania cu masina m-am oprit peste noapte pe drum, nu mi se parea sigur sa merg ca disperatul.

In alta ordine de idei, cate ore economisesti in restul anului cu alimentarea acasa peste noapte, in loc de opriri la benzinarii? In majoritatea timpului, adica.

 

Link to comment
Share on other sites

Am o problema cu zborul 🙂 . Cei din masina au ales de ex in cazul Rimini sa ia avionul . Am avut si cazul pentru Grecia cand am mai avut copii unui amic si am oprit la jumatea drumului, anul trecut spre Creta la dus am oprit in Salonic , la intors am facut Atena Bucuresti .Depinde de situatie .Dar repet inteleg avantajele "electricei" atat ca pe mine nu ma "coafeaza" de ex daca am bucata libera de drum in general merg mai tare => consum mai mare evident dar cum benzinarii sunt peste tot nu imi fac probleme, la o electrica poate nu ar mai fi asa simplu.

Edited by alex230ro
Link to comment
Share on other sites

am avut placerea( neplacerea? ) sa am un id3 pe mana de la job vreo saptamana. sa nu uitam ca id3 la electrice e cam bottom range

avea range cam 300km ,reali vreo 250 , putin in opinia mea. dar am langa mine relativ aproape o statie de incarcare cu 350kw pe ora, bateria de id3 are 45kw deci faceti voi calculul( nu tragea chiar cu 350, numai stiu cat era maxim dar mult mai jos), dar faza cu dormi in masina sa incarci pica

pe de alta parte costa la fel de mult sa incarci la statile astea cat m-ar costa sa merg pe benzina( diesel daca ai iesi mai ieftin)

ce vreau sa spun e ca poti face drumuri lungi cu electrica daca ai infrastructura. la bani esti cam tot acolo dar castigi in viata de zi cu zi in oras , la job etc

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.