Jump to content

Recommended Posts

Pentru cei care spun de ce se dau aceste subventii pentru masinile electrice, uitati cate subventii a primit industria petroliera:

https://www.imf.org/en/Blogs/Articles/2023/08/24/fossil-fuel-subsidies-surged-to-record-7-trillion

Eu cred ca 7 trilioane, este mult peste perceptia mea despre multi bani, suma asta este intr-o categorie pe care nu mi-o pot imagina.

32 minutes ago, Romulus said:

Eu nu prea pricep unde vand EV-urile BMW, Mercedes, Audi si toti ceilalti... Ca mai sunt multi producatori. Gasesc undeva cifrele de vanzari pe modele electrice pe 2023?

Cred ca cel mai mult se vindeau prin China, cam asa arata in US:

According to Cox Automotive data, GM is in 3rd place, behind Tesla and Hyundai/Kia for US EV market share. January 1-September 30, 2023.

  1. Tesla - 57% share
  2. Hyundai/Kia - 7.7% share
  3. GM - 6.5% share
  4. Volkswagen - 5.8% share
  5. Ford - 5.4% share

 

Si aici un articol mai in detaliu pe Q3:

https://electrek.co/2023/10/12/ev-sales-7-9-us-market-volvo-mercedes-hyundai-gain/

image.png.7b1b44a07944f888b8d8663b04cdd8ab.png

Edited by Alex3245
Link to comment
Share on other sites

Iata ca am gasit in sfarsit mult doritul videoclip sub nasul carora, cat mai multi, o il bag sub nas sa vada la ce nivel de filtrare s-a ajuns, daca tot credem ca dieselurile mai noi polueaza. Iata demostratie DOVEDITOARE mai jos: 

 

De la minutul 4:10.

Deci erau gaze mai multe in garaj decat ce iesea pe teava aia. Ce mai trebuie demostrat de aici? Nu se face deja suficient ca sa combatem ...poluarea!? (Ca de CO2 nu scapam sub nici o forma..) Si stai ca nu au apucat sa implementeze Euro 7..

Mai cautam nod in papura acum!? Nu cred ca e cazul!

Filtrul Hepa a dovedit ce era firesc, filtra cat ziceau specificatiile adica tot, pentru un aer pur, de analizat de masinaria aia.

Asa ca mai usor ascultatul la ce va zic altii ca poluam sus si jos.. suntem manipulati permanent. Servim interese, ca sclavii pe vremuri.

Atat timp cat tinem masinile in top condition, avem tot dreptul sa le conducem!

Subiect clasat.

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Pai cred ca stim cu totii ca masinile noi pe diesel sunt ok altfel nu puteau sa iasa din fabrica sa fie vandute in europa, problema este dupa un numar de km/ani, multi fac dpf off si atunci ce faci? 

Manipulat nu cred dar interese intotdeauna or sa fie, acum nu crezi ca esti "sclavul" OPEC? Nu e mai bine sa fie mai multe variante in care poti sa-ti alegi ce interese sa servesti? :)) ( a nu se intelege ca eu sunt de acord cu interzicerea masinilor termice din anul 2035) 

 

Edited by arnx
Link to comment
Share on other sites

I just bought an electric car and drove 2,500km around the east coast of Australia. Here’s the truth about driving an EV Down Under, including how much it costs and the charging etiquette you need to know

Ciudata discrepanta asta, in postul asta spune asta:

Quote

The entire fuel cost of the trip was almost the same price as our Good Friday Macca's feed, coming in at $56 for the whole 2,500km. 

In my old Audi S3, the same trip would have cost at least $400.

Si in postare ta:

Quote

In total, I spent $210 and three-and-a-half hours 'powering up'

.......

The same journey typically costs me $140 in petrol - in my 2011 Toyota Corolla - or just one ten-minute, $70 fuel stop each way. 

E asa mare diferenta intre tesla chargers si celelalte ?

Edited by Alex3245
Link to comment
Share on other sites

Aparent a incarcat odata si la un prieten peste noapte si:

Quote

At a charging station (pictured), you'll pay between 40c to 66c/kw to charge up, depending on the company and how fast the charger is - chargers rate from 350kw down to 2kw

Deci banuiesc ca de asta a fost influentat asa multe sumele.

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Alex3245 said:

Aparent a incarcat odata si la un prieten peste noapte si:

Deci banuiesc ca de asta a fost influentat asa multe sumele.

in uk la statie de incarcare rapida 350kw, platesti 79 centi per kw, la un ix1 de ex, un “plin te costa” vreo £52. cu care faci maxim 300km , probabil 350km fara incalzire radio and so on

asta ar insemna cam un consum de 11/100km la o masina pe pe benzina.

asta avand in vedere ca in vara ( cand teoretic curentul era mai scump) plateai 65 centi la aceiasi statie

acasa la tarif special ( care e intre 12 noaptea si 6 dimi parca) iese cam 7centi per kw, dar incarci cu 7kw/h, deci incarci maxim 42kw/zi la tariful asta. ceea ce e foarte avantajos atata timp cat faci mai putin de 100/150km zi, si majoritatea fac mult mai putin de atat

ar trebui putin ignorata faza cu fast charger. da e adevarat daca vrei sa faci o excursie de 2000km te costa mai mult decat te-ar costa o masina pe benzina, dar astea le faci de maxim 3 ori pe an, in rest esti net castigat

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Mie combinatia pentru EV mi se pare sa o incarci acasa. Daca stai la casa e super usor, daca stai la blocuri noi la fel, problema apare and stai in blocuri vechi.

Acasa incarci o masina electrica de 69 kWh cu 48 lei, mie asta imi place la o masina electrica ca iti ofera abilitate sa o incarci de acasa peste noapte. 

Link to comment
Share on other sites

Just now, Alex3245 said:

Acasa incarci o masina electrica de 69 kWh cu 48 lei, mie asta imi place la o masina electrica ca iti ofera abilitate sa o incarci de acasa peste noapte. 

Nu am facut calcule, dar cred ca nu poti la pretul asta pentru ca depasesti plafonul maxim si se factureaza totul la pretul maxim.

Quote

1,3 lei/kWh, cu TVA inclus, iar în cazul în care consumul depăşeşte 300 kWh/lună întreg consumul se facturează la preţul de maximum 1,3 lei/kWh.

Asta inseamna 89,7 lei, adica dublu.

0-100 kWh - costa 0,68 lei.
tot ce este 100,01-255 kWh - costa 0,80 lei.
Tot ce este 255,01-300 kWh - costa 1,3 lei.

Acum, daca totusi depasesti 300 kWh lunar, practic 10 kWh pe zi, TOTUL se factureaza la costul de 1,3 lei. Nu mai ai reducerile anterioare.

Pe scurt, acasa, chiar si cu incarcari mici si rare cu un PHEV, toata energia electrica, inclusiv televizorul si frigiderul si iluminatul si masina de spalat, si masina incarcata, totul vine la 1,3 lei pentru kWh. Nu mai induceti in eroare va rog cu calcule sumare. 

Cu o masina relativ cu baterie mica, cum am eu, depasesti practic USOR 300 kWh pe luna.

Link to comment
Share on other sites

Eu am facut calcul la ce vazusem pe factura, scuze.

Dar eu cunosc persoane care si-au incheiat ceva contracte fixe cu providerul, chiar daca consuma 100, 300, 500. Cand le facusem alor mei contract era stipulat in contract pret fix timp de 3 ani. Deci nu stiu daca acelor contracte li se aplica plafonarea asta sau nu.

Acum revenind la pretul 90 lei pentru 300-500 km mi se pare un pret foarte mic. Dar eu nu voiam sa punctez pretul, ci lejeritatea de a incarca acasa, o bagi la incarcat si a doua zi pleci.

Eu am patit saptamana trecuta la o benzinarie sa scot pompa si din teava mi-a curs benzina pe masina si pe adidasi, ma si grabeam si a trebuit sa ma opresc sa spal masina si sa merg acasa sa-mi schimb adidasi. Am discutat si cu cei de la pompa si mi-au zis ca are un defect, mai scapa benzina si ar fi trebuit sa o tin cu teava in sus.

Am mai avut si experiente cu punctele de incarcare cu n aplicatii si erori dar nu m-am murdarit.

Edited by Alex3245
Link to comment
Share on other sites

7 minutes ago, Alex3245 said:

Eu am facut calcul la ce vazusem pe factura, scuze.

Dar eu cunosc persoane care si-au incheiat ceva contracte fixe cu providerul, chiar daca consuma 100, 300, 500. Cand le facusem alor mei contract era stipulat in contract pret fix timp de 3 ani. Deci nu stiu daca acelor contracte li se aplica plafonarea asta sau nu.

Acum revenind la pretul 90 lei pentru 300-500 km mi se pare un pret foarte mic. Dar eu nu voiam sa punctez pretul, ci lejeritatea de a incarca acasa, o bagi la incarcat si a doua zi pleci.

Eu am patit saptamana trecuta la o benzinarie sa scot pompa si din teava mi-a curs benzina pe masina si pe adidasi, ma si grabeam si a trebuit sa ma opresc sa spal masina si sa merg acasa sa-mi schimb adidasi. Am discutat si cu cei de la pompa si mi-au zis ca are un defect, mai scapa benzina si ar fi trebuit sa o tin cu teava in sus.

Am mai avut si experiente cu punctele de incarcare cu n aplicatii si erori dar nu m-am murdarit.

Hai ca asta cu murdaritu e de cacao , n am mai auzit o.

Bine ca n ai călcat în el,erai și parfumat...

Lol.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.