Jump to content

Recommended Posts

Da, este o masina cu care, prin oras, te deplasezi din punctul A in B (avem la firma si am condus). Dpdv al sigurantei nu mi se pare ok deloc, asa simt. Am zis ca e cutie cu 4 roti pentru ca este dezolanta la interior, :).

Link to comment
Share on other sites

Este singura electrica pe care am condus-o, nu mi se pare nimic spectaculos la ea.

Sub 10k euro, o consider ok, la 16k sau mai mult, nu prea.

Ca o gluma am vrut sa o dau pe modul racheta si nu am gasit butonul, :))), glumeam cu utilizatorii de la firma.

Din pacate, iarna, cei 200km autonomie, se reduc drastic, sub 80 (tot de la colegi stiu).

  • Haha 1
  • Facepalm 1
Link to comment
Share on other sites

Sa tragi concluzii despre EV dupa ce te dai cu spring, e ca si cum ai trage concluzii despre masinile ICE dupa ce ai condus o zi un matiz. Are cam aceiasi relevanta.

Apoi observ parca tot mai des tot felul de scenarii, de calcule bazate pe articole vechi, date vechi sau franturi de date care au ca scop combaterea EV. 

Pana la urma fiecare isi alege ce vrea. Eu am drum la Iasi. As putea sa-mi inchiriez masina pe banii firmei dar voi primi probabil ceva mizerabil cu motor de 1.2l sau tampenii dinastea. Am refuzat. Ma duc cu Eniaq. 

Am mai fost la Iasi cu ea. Ma bucura un drum cu eniaq mai mult decat daca m-as duce cu o fabia sau un clio. Si pana la urma asta conteaza. 

P.S. Nu am timp fix la care trebuie sa ajung. Deci daca incarc undeva, langa un restaurant bun, poate sa dureze incarcarea mai mult de 30 de minute 😅

 

Link to comment
Share on other sites

Sa tragi concluzii despre EV dupa ce te dai cu spring, e ca si cum ai trage concluzii despre masinile ICE dupa ce ai condus o zi un matiz. Are cam aceiasi relevanta.

Nu stiu daca te referi la mine, eu nu am tras nici o concluzie legata de ev. Am comentat doar legat de spring.

Link to comment
Share on other sites

12 minutes ago, Bala said:

Sa tragi concluzii despre EV dupa ce te dai cu spring, e ca si cum ai trage concluzii despre masinile ICE dupa ce ai condus o zi un matiz. Are cam aceiasi relevanta.

Apoi observ parca tot mai des tot felul de scenarii, de calcule bazate pe articole vechi, date vechi sau franturi de date care au ca scop combaterea EV. 

Pana la urma fiecare isi alege ce vrea. Eu am drum la Iasi. As putea sa-mi inchiriez masina pe banii firmei dar voi primi probabil ceva mizerabil cu motor de 1.2l sau tampenii dinastea. Am refuzat. Ma duc cu Eniaq. 

Am mai fost la Iasi cu ea. Ma bucura un drum cu eniaq mai mult decat daca m-as duce cu o fabia sau un clio. Si pana la urma asta conteaza. 

P.S. Nu am timp fix la care trebuie sa ajung. Deci daca incarc undeva, langa un restaurant bun, poate sa dureze incarcarea mai mult de 30 de minute 😅

 

Eu am facut calculul acela pentru a arata ca in perioada aia daca o cumparai practic era gratis masina daca incarcai doar de acasa. Era doar un exemplu in care un EV de 10 k euro tine mai mult cu casa fata de un ICE de 10k euro.

Pentru acei oameni care masina este doar un obiect sa-i duca in x in y pe distante scurte.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

In perioada aia era valabil la orice ev. 
Enyaq-ul a fost 59k minus 11k, am platit 48k eur. Acum vreo 2 ani.

La un moment dat, dupa vreun an de la achizitie, era pe mobile la 20k km undeva pe la 55-58k cu aceiasi baterie si dotari.

Apropos, ati vazut cerintele la Euro 7? Si pt EV incepe sa fie greu sa treaca… Foarte multe restrictii si la interior, cauciucuri etc. Nu va fi usor sa mai cumperi masini “ieftine”.

Va fi interesant

Link to comment
Share on other sites

23 hours ago, Romulus said:

Nu e totuna?

Pai, nu ar fi pentru ca managementul poate sa fie ok de la zi la zi cu "sincopele" de inevitat, ca suntem oameni.. dar daca perspectiva lipseste (sau poate nu e INOCULATA cum trebuie - stiu, greu in ziua de azi, ca trebuie sustinuta si finaciar, ca altfel te lasa in pace daca tu esti boss-ul..) nu ajungi prea departe; adica, cam ce a povestit @Bala .

Trebuie timp ca sa convingi oamenii ca perspectiva e buna - dar si lucrurile se misca al naibii de repede

Cel putin asta am inteles eu din ce a zis el.

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

O data ca s-a micșorat subvenția și a doua oara ca apar în curând Citroen ec3 și Renault 5, care o sa fie mașini mai serioase la 23-25k euro. Și in momentul ala dacia nu mai vinde nicio coaja de-asta cu 22k.

 

Edit: asta cu profitul umflat e clara. Pai vw cum vinde mai ieftin în Franța ca la noi? Ca sa nu mai spun de preturile din China care sunt la jumate.. 

Edited by mgi
  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

Astăzi cat am fost la benzinărie am dat drumul la cronometru la ceas și asta e povestea:

M-am pus la coadă era o mașină în fața, nu era nici o pompă liberă, cel din față deja plătea, am așteptat după el 2 minute, apoi am pus benzină eu alte 2 minute jumate, apoi am plătit, erau la coadă câțiva oamenii, au mai trecut 3 minute jumate și încă 30 de secunde până la mașină, de-obicei mergeam și la baie dar am făcut skip ca ar fi adăugat câteva minute.

În total alimentarea mea a durat 8 minute și 30 de secunde. 
 

Poate am avut și ghinion ca era așa aglomerat la casă, daca o mașină electrică o să poată să încarce cu 400 kw pentru 9 minute, asta înseamnă 60kWh la un consum de  aprox 24 kWh/100 km ar însemna aproape 300 de km. 
 

În vreo 2-3 ani cred ca o sa ne apropiem de timpul actual al umplerii unui rezervor, mă refer la 10-80% vs băgat 50 l de benzină.

Link to comment
Share on other sites

3 minutes ago, Alex3245 said:

Poate am avut și ghinion ca era așa aglomerat la casă, daca o mașină electrică o să poată să încarce cu 400 kw pentru 9 minute, asta înseamnă 60kWh la un consum de  aprox 24 kWh/100 km ar însemna aproape 300 de km. 

Pornesti de la premisa gresita ca la benzinarie este intotdeauna o masina in fata si la statia de incarcare electrica nu e nimeni. De obicei la benzinarie nu este nimeni, si daca ne uitam in tarile mai calde, incep sa se omoare la statiile de incarcate electrice super ocupate, defecte sau care nu dau kW cat trebuie. Sau nu ai cum plati, samd.

Eu cred ca trebuie sa faci comparatii corecte. Timpul tau la benzinarie, calculeaza totul in cazul cel mai defavorabil, pe cand la statia de incarcare estimezi acelasi timp dar doar de la pornirea incarcarii la oprirea ei.

 

6 minutes ago, Alex3245 said:

daca o mașină electrică o să poată să încarce cu 400 kw pentru 9 minute, asta înseamnă 60kWh la un consum de  aprox 24 kWh/100 km ar însemna aproape 300 de km. 

Nu o sa poti in urmatorii 10 ani sa incarci sub 30 minute, si daca ai sa o faci va fi doar la poarta hidroelectrica cand esti singur acolo intamplator.

You started it. 🤣

giphy.gif

Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, Romulus said:

Pornesti de la premisa gresita ca la benzinarie este intotdeauna o masina in fata si la statia de incarcare electrica nu e nimeni. De obicei la benzinarie nu este nimeni, si daca ne uitam in tarile mai calde, incep sa se omoare la statiile de incarcate electrice super ocupate, defecte sau care nu dau kW cat trebuie. Sau nu ai cum plati, samd.

Eu cred ca trebuie sa faci comparatii corecte. Timpul tau la benzinarie, calculeaza totul in cazul cel mai defavorabil, pe cand la statia de incarcare estimezi acelasi timp dar doar de la pornirea incarcarii la oprirea ei.

 

Nu o sa poti in urmatorii 10 ani sa incarci sub 30 minute, si daca ai sa o faci va fi doar la poarta hidroelectrica cand esti singur acolo intamplator.

You started it. 🤣

giphy.gif

Eu in 85-90% din cazuri am prins masina in fata mea, am patit uneori sa prind și coada de 7-8 mașini in fața mea și am stat de mi-a venit rău.
Sunt deja stații de 350 kW, mai sunt și de 600 kW dar în China, deci șanse să tragi cu 400 kW o să fie clar doar ca nu există în momentul ăsta mașina care să fac asta.

Eu nu am pus coadă la stație ca nu am prins niciodată unde încarc eu, eu am pus din experiența mea. 
 

Mi-a venit ideea asta strălucită azi să mă cronometrez să văd ca îmi ia să pun benzină, dacă chiar este 2 minute cum zic alții și e clar ca nu este. Clar nu este ceva clar și concis doar am vrut să arăt ca nici alimentarea nu este chiar așa rapidă și e influențată de locul unde alimentezi. 

 

Link to comment
Share on other sites

Just now, Alex3245 said:

Clar nu este ceva clar și concis doar am vrut să arăt ca nici alimentarea nu este chiar așa rapidă și e influențată de locul unde alimentezi. 

Evident! Diferenta e ca daca prinzi o masina in fata ta la benzinarie dureaza tot 2 minute, spre deosebire de "tot 30 minute".

You do you.

giphy.gif

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, Romulus said:

Evident! Diferenta e ca daca prinzi o masina in fata ta la benzinarie dureaza tot 2 minute, spre deosebire de "tot 30 minute".

You do you.

giphy.gif

Ma amuză gif-urile astea 😂

Clar coadă de la benzinărie e mai mică și implicită mai rapidă, dar o benzinărie de-obicei are 6-8 locuri de alimentat, dacă pe același teren se fac stații EV o să fie cu siguranță mai multe.

Am găsit și încărcătorul ăsta de acum 1 an, dar e China.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Just now, Alex3245 said:

dar o benzinărie de-obicei are 6-8 locuri de alimentat, dacă pe același teren se fac stații EV o să fie cu siguranță mai multe.

Ma indoiesc sincer. Cred ca din cauza timpului de incarcare semnificativ mai mare, comparat cu umplutul unui rezervor, pentru aceeasi energie transferata ai nevoie de 10x mai multe locuri de incarcare ceea ce necesita o suprafata considerabil mai mare.

Intr-un loc relativ mic, pui 4 pompe si poti alimenta 100 de masini pe ora. Ca sa faci acelasi lucru cu EV, ai nevoie de parcarea de Metro.

 

giphy.gif

Link to comment
Share on other sites

Daca tot facem statistici, sa zambim putin:

In jur de 1 decembrie am venit de la Budapesta si am incarcat la un fast charger.

Voi mai incarca la fast peste o saptamana cand merg la Iasi si va trebui sa incarc pe drum.

Deci am incarcat 40 de minute intr-o luna si jumatate.

In timpul asta am facut 2k km cu ce am incarcat acasa unde masina sta.

In timpul asta cine ar fi facut 2k km cu benzinarul/dieselul incarca de vreo 3 ori x 8 minute si 30 de secunde. Plus drumul pana la peco deci 3 ori 10 minute. 

Hai ca nu e asa mare diferenta de timp pierdut la lifetime-ul masinii.

P.S. Si revizia o fac la 2 ani fara nr. de km. Deci pierd timp mai putin la asta 🙂

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.