Jump to content

Recommended Posts

2 hours ago, bimmer90f30 said:

Pe de alta parte nici Germania nu sta bine cu agricultorii: https://www.dw.com/en/germany-farmers-blockade-berlin-in-tractor-protest/a-67757792

Berlin said the court's decision had made it imperative to cut climate-damaging subsidies.

Cum nu am stat noi nici cu transportatorii..

...O sa fim toti prietenosi cu mediul iar totul o sa fie pe baterii, conform ordinilor statale, de sus; ca ei stiu cel mai bine.

Din pacate exact contrariul NU il stiu aia de sus., de ne conduc. Si asta se vedea oriunde, in nemultumirea cetatenilor de oriunde. 

Ai de sus vor schimbare rapida. Cei de jos una lenta.

Cum credeti ca o sa se intample pana la urma? Ca, cei putini sau ca, cei multi? 

 

Păi dacă statul ar înceta sa îi mai suteasca de taxe sau să-i mai ajute pe cei din oil industry sa vezi după prețurile reale ale combustibilului, cat timp statul plătește e și normal sa meargă pe o soluție mai clean.

https://www.budget.senate.gov/chairman/newsroom/press/sen-whitehouse-on-fossil-fuel-subsidies-we-are-subsidizing-the-danger-#:~:text=It's not just the US,to the fossil fuel industry.
 

Quote

As we’ll hear today, the United States subsidizes the fossil fuel industry with taxpayer dollars.  It’s not just the US: according to the International Energy Agency, fossil fuel handouts hit a global high of $1 trillion in 2022 – the same year Big Oil pulled in a record $4 trillion of income.

1 trillion de dolari este peste orice subvenție acordata EV-urile. Așa ca statul ar trebui sa nu mai dea nici o subvenție și după să-i vedem pe agricultori și transportatori cum se muta toti pe baterii, ca nu o sa mai aibe bani de combustibili. Industria petrolieră a avut subvenții mai mult decât economia României.

Nimeni văd ca nu spune despre asta nimic, ca jucăm cu vor aia de sus, așa ai jucat și cat timp ai băgat combustibil în mașină.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Alex3245 said:

Nimeni văd ca nu spune despre asta nimic, ca jucăm cu vor aia de sus, așa ai jucat și cat timp ai băgat combustibil în mașină.

De acciza pe fiecare litru de carburant nu comentezi nimic?

(Sa stii de la mine, o sa iti iasa pe nas cand o sa vezi cat te costa un KW de electricitate (ca doar nu o sa imi spui ca o sa incarci de acasa, ca atunci inteleg de ce vrei sa ai masina electrica; plus baterie schimbata periodic.. o sa vrei sa stai in desert.. da stii cum e, dai vrabia din mana pentru cioara de pe gard. Si stii ce e culmea, ca nici nu intelegi cat e de negru viitorul..) 

Sau o sa mai scada preturile la energie ca exista concurenta!? 🤭🤭🤭🤭

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

26 minutes ago, bimmer90f30 said:

De acciza pe fiecare litru de carburant nu comentezi nimic?

(Sa stii de la mine, o sa iti iasa pe nas cand o sa vezi cat te costa un KW de electricitate (ca doar nu o sa imi spui ca o sa incarci de acasa, ca atunci inteleg de ce vrei sa ai masina electrica; plus baterie schimbata periodic.. o sa vrei sa stai in desert.. da stii cum e, dai vrabia din mana pentru cioara de pe gard. Si stii ce e culmea, ca nici nu intelegi cat e de negru viitorul..) 

Sau o sa mai scada preturile la energie ca exista concurenta!? 🤭🤭🤭🤭

Păi nu înțeleg, în momentul de față plătești accize pentru combustibil și o parte din banii pe care îi dai la stat se duc către subvenționarea industriei petroliere, adică pe lângă accize și prețul combustibilului mai dai un procent prin aceste subvenționări care sunt făcute către industria petrolieră, dacă se mută astea în prețul încărcării mașinilor care ar fi diferența? 
Pe baterie ai garanție 8 ani sau 120-150k km adică, vrei să spui ca schimbi bateria la 8 ani? 
 

Dacă până acum industria petrolieră a avut subvenții de un trilion de dolari, ar trebui să ne ridice un semn de întrebare, 1 trilion dolari = 1000 de miliarde de dolari.

Energia electrica poate sa fie produs mult mai ieftin, e.g energie nucleara.

Sau mobilizezi poporul, ca in proporții de 30-50% sa aibe panouri și sa bage energie în rețea, apoi statul sa aibe forme de stocare și ești asigurat cat de cat. Dacă toate subvențiile alea nu se dădeau oare cat ar fi fost litrul de benzină acum? Poate chiar cu 50-100% mai mare

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, mgi said:

 

A făcut 752 km cu viteză de 85-90 km/h cu 4 oameni în mașină, pare chiar ok.

Ma astept la 500 km autonomie la 120-130km/h. Daca o sa ajunga la cifrele astea, cred ca o sa fie destul de cumpărat taycanul.

Daca mergi singur în mașină oare ar fi o diferență mare sau nu prea contează, un om cântărește 70-80 kg în medie, deci 280-320 kg. 

Edited by Alex3245
Link to comment
Share on other sites

11 minutes ago, Romulus said:

 

Deci fix oamenii de genul ăsta nu-i suport eu. “Luați-vă fraților mașini electrice, uite cutie de chibrituri”. Aia e cea mai ieftină mașină electrică, care se compară cu Hyundai i10, Opel Ka și de astea care nu prea le știu. Toți habarnisti fac video-uri și comentează fără rost. 
 

La ce te aștepți când intră o dubă intr o mașină mică ? Poate ea să fie EV sau Ice, ca praf se face .

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

37 minutes ago, Alex3245 said:

A făcut 752 km cu viteză de 85-90 km/h cu 4 oameni în mașină, pare chiar ok.

Ma astept la 500 km autonomie la 120-130km/h. Daca o sa ajunga la cifrele astea, cred ca o sa fie destul de cumpărat taycanul.

Daca mergi singur în mașină oare ar fi o diferență mare sau nu prea contează, un om cântărește 70-80 kg în medie, deci 280-320 kg. 

Cum sa mergi doar cu 85 90kmh... asta e viteza pentru Dacia 1310... vorba aia 🤣

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, sskkaa said:

Cum sa mergi doar cu 85 90kmh... asta e viteza pentru Dacia 1310... vorba aia 🤣

Păi așa se fac multe teste de la producător și acest test îi avantajau pe cei de la Porsche. Toți fac teste de 80-90, 100-110, 120, etc, apoi teste în diferite zone climatice, trecut granițe pentru a vedea semnalul și conectare e simului. O multitudine de teste și e normal ca Porsche să cheme presa la cele care îi avantajează, ca asta preferă oamenii titlul pompoase: “new taycan 752  kmh” și după un articol e menționat la 85-90 km/h, dar majoritatea citesc doar titlul.

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

Ia masina, testeaz o la o utilizare normala cateva luni, ba oras, ba autostrada, ba nationale, si.faci un average la consum si range si le dai ca cifre oficiale testate.

Plm la 85 90 si eu fac peste 1000km, dar in realitate nu sar de 700 in cazuri bune 🤣

Link to comment
Share on other sites

28 minutes ago, sskkaa said:

Cum sa mergi doar cu 85 90kmh... asta e viteza pentru Dacia 1310... vorba aia 🤣

Ia fa tu un drum prin tara și vezi cu ce viteza medie ajungi 🙂

1 hour ago, Alex3245 said:

A făcut 752 km cu viteză de 85-90 km/h cu 4 oameni în mașină, pare chiar ok

Daca mergi singur în mașină oare ar fi o diferență 

Da, și mie mi se pare ok. Bine, au făcut hypermiling, se vede ca au mers fără ac de exemplu. Dar mi se pare foarte ok autonomia. Și cu 2 persoane probabil mai câștigi vreo 3-4%

39 minutes ago, Alex3245 said:

Deci fix oamenii de genul ăsta nu-i suport eu. “Luați-vă fraților mașini electrice, uite cutie de chibrituri”. Aia e cea mai ieftină mașină electrică, care se compară cu Hyundai i10, Opel Ka și de astea care nu prea le știu. Toți habarnisti fac video-uri și comentează fără rost. 
 

Da, ala e un prost. Dar și spring e o conserva, de-aia are o stea EuroNcap 

Link to comment
Share on other sites

7 minutes ago, sskkaa said:

Ia masina, testeaz o la o utilizare normala cateva luni, ba oras, ba autostrada, ba nationale, si.faci un average la consum si range si le dai ca cifre oficiale testate.

Plm la 85 90 si eu fac peste 1000km, dar in realitate nu sar de 700 in cazuri bune 🤣

Asa se fac testele sa faci cover la cat mai multe scenarii posibile, concomitent se întâmplă testul de care zici tu și multe alte teste in diferite tari, continente. Am văzut multe teste cu masini diesel la 80-90-100 km/h, așa fac și ăștia. Nu e nimic oficial în video ul de mai sus, doar un preview în cazul  cel mai favorabil posibil. 

 

6 minutes ago, mgi said:

Ia fa tu un drum prin tara și vezi cu ce viteza medie ajungi 🙂

Da, și mie mi se pare ok. Bine, au făcut hypermiling, se vede ca au mers fără ac de exemplu. Dar mi se pare foarte ok autonomia. Și cu 2 persoane probabil mai câștigi vreo 3-4%

Da, au mers și cu A/C pe eco ca li se cam abureau geamurile când a inceput ploaia.

Link to comment
Share on other sites

15 minutes ago, mgi said:

Ia fa tu un drum prin tara și vezi cu ce viteza medie ajungi 🙂

Sa mergi cu 85 90 kmh la aspiratie vorba aia e una, sa scoti medie de viteza 85 90 kmh e cu totul altceva. Aici ae vorba de mers 85 90, nu de medie de viteza... 🙂

Link to comment
Share on other sites

Da m am uitat fugitiv, sa mergi cu coaiele sub pedala, cu parbrizul aburit de la umiditate/ploaie, sa ti bati joc de tine numa sa mai bagi 50km range... la asta s a ajuns?

Totodata, nu putem compara drumurile/soselele lor ce gasesti in Romania... fa ti testul in Romania si vei avea surprize si la viteza medie si la consum... ca pana la urma traim in Romania nu im Wonderland... 

  • Thanks 1
  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, edit said:

 

 

Trebuie sa ajunga 'plinul' dus/intors pana la brasov

Nu înțeleg care e problema ăstora cu ăștia care merg cu 100, pe toate autostrăzile din Ro sunt pe prima bandă care merg cu 100, 110 și au mașini termice. Banda aia e plina de tiruri și “buburuze” care merg cu 100, ceilalți sunt pe banda a doua. Eu nu înțeleg de unde e hate ul ăsta îndreptat spre mașinile electrice, defapt cred ca hate ul e îndreptat mai mult spre Tesla. 

2 hours ago, sskkaa said:

Da m am uitat fugitiv, sa mergi cu coaiele sub pedala, cu parbrizul aburit de la umiditate/ploaie, sa ti bati joc de tine numa sa mai bagi 50km range... la asta s a ajuns?

Totodata, nu putem compara drumurile/soselele lor ce gasesti in Romania... fa ti testul in Romania si vei avea surprize si la viteza medie si la consum... ca pana la urma traim in Romania nu im Wonderland... 

Nu merge nimeni asa in viata reala, este doar un test dus la extrem de oameni, sunt multe teste facute in genul asta, cum este și cu consumul la termice, unde spun ca au consum de 6-7, când defapt e 8-9. E doar un test dus la extrem, nu merge nimeni așa în real life, doar îți iei mașina la 130k euro sa stai cu a/c off

  • Pufai. 1
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Alex3245 said:

. E doar un test dus la extrem, nu merge nimeni așa în real life, doar îți iei mașina la 130k euro sa stai cu a/c off

 

daca si taycanul se adreseaza omului care face economie .....din start e un nonsens sa promovezi un porc asa .  Genul asta de titluri sunt doar amuzante pt cineva care chiar isi permite sa dea 130 k E pe o masina si nu-si plateste rata din economia de combustibil , ca sincer nu vad alt motiv pt care ai cumpara o electrica full price .

Perceptia ta de hate la nivelul Tesla e gresita , in realitate omul merge incet pt ca nu ii ajunge bateria , nu pt alt motiv , ca e el ca buburuza sau camionul de pe dreapta . Sunt doar ridiculizati pt aceasta alegere si cam atat . Sunt si masini cu motor termic , stau pe banda 1 cu o viteza modica din capacitate . E acelasi lucru . Cine e pe economie se va comporta la fel in ambele masini . Tesla e ridicola pt ca are o singura optiune , slow ,long term daca toti am avea electrice la stadiul de acum  am merge la fel , de nevoie . Probabil pe viitor va aparea range de 1000 + si  incarcari prin banda inductie 

Edited by Myx
Link to comment
Share on other sites

26 minutes ago, Myx said:

 

daca si taycanul se adreseaza omului care face economie .....din start e un nonsens sa promovezi un porc asa .  Genul asta de titluri sunt doar amuzante pt cineva care chiar isi permite sa dea 130 k E pe o masina si nu-si plateste rata din economia de combustibil , ca sincer nu vad alt motiv pt care ai cumpara o electrica full price .

Perceptia ta de hate la nivelul Tesla e gresita , in realitate omul merge incet pt ca nu ii ajunge bateria , nu pt alt motiv , ca e el ca buburuza sau camionul de pe dreapta . Sunt doar ridiculizati pt aceasta alegere si cam atat . Sunt si masini cu motor termic , stau pe banda 1 cu o viteza modica din capacitate . E acelasi lucru . Cine e pe economie se va comporta la fel in ambele masini . Tesla e ridicola pt ca are o singura optiune , slow ,long term daca toti am avea electrice la stadiul de acum  am merge la fel , de nevoie . Probabil pe viitor va aparea range de 1000 + si  incarcari prin banda inductie 

Păi asta prinde la lume, titluri de astea: “754 km with EV”, “EVs are worser than ICE cars” titluri astea soc prind la lume și cum majoritatea se uită doar la titlu, asta rețin ei ca Taycan face 754 km, dar ei nu știu ca e in cazul ideal.

85% din oamenii care se uită acolo nici nu ar avea de gând sa dea 100k euro pe o mașină, dar asta le aduce bani youtuberilor, el fiind YouTuber îi pasă să facă video uri care prinde la lume și cum lumea e înnebunită după range asta prinde la public. Și hate-ul către tesla există am văzut n video-uri în care oamenii le zgârie mașina intenționat. 

Daca taycanul sau alt EV care sa îmi placă și face 500-600 km la 130-140km/h și 400 km iarna la -15 grade, eu dau 100k pe acea mașină. Mie taycanul îmi plac dar modelul actual are range mic. 

Link to comment
Share on other sites

Nu știu cum sa spun, dar între un taycan care merge 750km și costa 130k și un i5 m60 care merge 500k și costa cu 20k mai puțin, eu știu ce as alege. 

Am mai spus și repet: toata gândirea asta cu "mers cu c*aiele sub pedala" e ceva de erou est-european. În vest lumea respecta regulile, iar viteza maxima e 120 km/h in general. Sunt convins ca la viteza aia taycan-ul o sa poată merge minimum 450km, ceea ce e foarte ok. O sa fie foarte ok și pentru tara noastră în vreo 2 ani, când se instalează cele 2000 de stații ale bulgarilor, plus cele ale Petrom. Iar când o sa apară și multe radare fixe, sa vezi cum o sa faci și la noi 600km cu o încărcare.. 

Link to comment
Share on other sites

@Alex3245, nu e niciun hate, ci o resursa de amuzament, implicit relaxare.

Sigur, asa e cum spui tu de banda 1. Buburuze, camioane, masini in curs de dezmembrare, varstnici, neveste ca a mea care nu au trecut vreodata de 140kmh si tesle de sute de cai, unele dintre ele costand si un rucsac de bani.

Asta nu pricep, nonsensul sutelor de cai, a sumelor investite si viteza de 100kmh ca sa poti sa ajungi intr un final acasa. Personal, nu am intalnit vreo Tesla care sa se fi deplasat peste 130kmh..mentionez Tesla pt ca astea sunt mai multe si mai vanjoase. 

Dadusem un link acum un an-doi, cu un test pe un oval din germania cu prea multe masini electrice. La vremea respectiva recordul declarat de 'longevitate' era pe un EQS...ceva peste 750km atunomie. La 130kmh constant a fost testul si a facut sub 450km.

deci, mentionai 130-140 si rezonabili 500-600. Din pacate actualmente la 140 este sub 400, iar asta pe masinile cu autonomiile declarate cele mai mari..departe de ce iti doresti. 🙂 

 

LATER EDIT.  Acum am vazut ca un taycan incepe de la 99k. Ma asteptam sa fie cu mult mai mult. Nu am avut niciodata curiozitatea 🙂

 

@mgi. Ai dreptate cu chestia asta cu eroul est european. Insa cred ca asta vine si de la lipsa infrastructurii.

Cand o sa avem si noi ca polonezii 6000km de autostrazi, voi fi primul care voi cumpara un 518i ca masina, nu 540i cum recomandau baietii pe un alt topic,  pt ca o pun pe cruise la 140kmh si ajung la satul mare in 5 ore

 

Edited by edit
Link to comment
Share on other sites

Pentru cei cu teama ca ia foc EV-ul:
GM Files Patent For Batteries With Built-In Fire Suppression

@edit Clar mai e puțin de aștept pentru acele cifre, dar ușor, ușor ne apropriem, cam pe la 140k se învârte un taycan bine echipat, destul de mult dar arată bine. 
Bateriile noi de la Porsche, de pe macan spre exemplu se împart în 2 ca să încarce mult mai rapid, toate astea avansează super rapid pe EV-uri.
Acum 4 ani, abia încărcau cu 100 kw, acum unele ajung la 330kw, adică Taycan. 
 

Quote

Even more significant are upgrades to the charging architecture, which appear to have yielded a huge increase in maximum charging speed. Using an Electrify America fast charger, the new Taycan prototype took on electricity at speeds of up to 332kW - up from today's maximum of 270kW. Autocar's test car needed just 14 minutes to charge from 6% capacity to 80% and was taking on energy at around the 300kW mark for roughly five of those minutes.  

 

https://www.autocar.co.uk/car-news/new-cars/new-porsche-taycan-clocks-364-mile-range-332kw-charging

E nașpa ca în zona mea nu este Porsche sa fac un test drive ceva…trebuie să vin până în București.

Edited by Alex3245
Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Alex3245 said:

Nu merge nimeni asa in viata reala, este doar un test dus la extrem de oameni, sunt multe teste facute in genul asta, cum este și cu consumul la termice, unde spun ca au consum de 6-7, când defapt e 8-9. E doar un test dus la extrem, nu merge nimeni așa în real life, doar îți iei mașina la 130k euro sa stai cu a/c off

Pai si atunci care e scopul cand in viata reala nimeni nu merge asa?!? Doar sa strangem views si likeuri?

Ffs

  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   1 member

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.