Jump to content

Recommended Posts

59 minutes ago, TKD29 said:

Tocmai ca pentru cine circula mult EV e solutia. In aprilie am facut 3845 km, incarcatul ma costat sa rotunjit 2000 ron.

daca faceam acesti km cu fostul 3l diesel ma

costa 4600 ron..deci? Cum iesi mai ieftin? EV sau Diesel?

Incredibil ce tendință de a exagera cu costurile mici ale EV, însă doar într-o direcție.

Ce treabă are comparația costurilor de deplasare ale EV cu un 3l? De ce nu cu 2.0d,sau alt ICE și mai econom? Tu personal afirmi că te miști foarte încet (respecți limitele și regulile de circulație)cu EV,deci nu ai la ce să folosești puterea unui 3.0l. Daaaar, de ce sa nu maximizăm artificial super economia la deplasare a EV?😂

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

59 minutes ago, bimmer90f30 said:

Incarci la banii aia pentru ca nu platesti pretul corect incarcand acasa si probabil la tarif redus. Iar asta sare din km multi. Pentru ca km multi inseamna incarcare din statii publice.

Cauta pe net in alte tari, cat ii costa incarcatul public.

Daca te chinui si nu gasesti iti trimit eu link in 3 secunde...

Si sa mai explic o realitate, oamenii intreprinzatori pe care ii costa bani cand stau sa incarce o masina cand ar fi putut face bani in timpul ala, nici in o mie de ani nu o sa cumpere un EV! Aici se inscriu cei cu dubele electrice, si care sunt liber-profesionisti. Dar asta e alta realitate.

Incarc doar la statii publice, nu am posibilitatea sa incarc acasa.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, TKD29 said:

Tocmai ca pentru cine circula mult EV e solutia. In aprilie am facut 3845 km, incarcatul ma costat sa rotunjit 2000 ron.

daca faceam acesti km cu fostul 3l diesel ma

costa 4600 ron..deci? Cum iesi mai ieftin? EV sau Diesel?

Eu am facut 10k km in ultimele 2 luni... Martie/Aprilie 🙂 Ar fi trebuit teoretic sa incarc electric ( sa luam o medie de 400km range, desi asta e un range foarte OPTIMIST ) de 25 de ori, iar cum nu stau la acasa, punem o ora medie de incarcare pentru fiecare oprire sa zicem ( iarasi un timp OPTIMIST ), pentru a usura calculele, deci 25 de ore pierdute.

In mod normal cu masina am range de 700km, deci 14 alimentari de cate 10min sa fie, cu pipi alte alea, rotunjim in sus la 2ore jumate total...

2 ore jumate, versus 25 de ore ( minim! ) in 2 luni mie mi se pare FOARTE echitabil. Avem doar o viata, prefer sa nu o petrec uitandu-ma la masina cum se incarca 😄 ( cel putin nu momentan, cu solutiile actuale... pe viitor, cine stie ce va fi in 5-10 ani )

Pentru multi mai IEFTIN nu e si mai EFICIENT, asta e ideea, iar cum timpul nostru este limitat pe acest pamant si nu traim vesnic, prefer sa-l petrec in multe alte moduri posibile care sa-mi aduca bucurii 🙂 

Link to comment
Share on other sites

3 minutes ago, Beam We said:

Incredibil ce tendință de a exagera cu costurile mici ale EV, însă doar într-o direcție.

Ce treabă are comparația costurilor de deplasare ale EV cu un 3l? De ce nu cu 2.0d,sau alt ICE și mai econom? Tu personal afirmi că te miști foarte încet (respecți limitele și regulile de circulație)cu EV,deci nu ai la ce să folosești puterea unui 3.0l. Daaaar, de ce sa nu maximizăm artificial super economia la deplasare a EV?😂

Compar cu masina pe care am avut-o inainte.

Nu ma interseaza alta masina, si comparatiile se fac intre masini din aceeasi clasa . Daca e sa fim si mai corecti ar trebui sa o compar cu un SUV 2t plus si peste 400 CP

Link to comment
Share on other sites

Ca in orice discutie A versus B, exista atat argumente pro cat si contra pentru fiecare dintre variante. Alegerea electric vs. motor cu combustie depinde de scopul, modul de utilizare, bugetul, contextul si - foarte mult - de preferinta subiectiva a fiecaruia in parte. 

Intrucat fiecare isi sustine parerea cu o anumita doza de fanatism, propun sa o lasam mai moale cu dezbaterea contradictorie si sa ne intoarcem la un dialog mai apropiat de subiect.

  • De acord! 2
Link to comment
Share on other sites

20 minutes ago, sskkaa said:

Eu am facut 10k km in ultimele 2 luni... Martie/Aprilie 🙂 Ar fi trebuit teoretic sa incarc electric ( sa luam o medie de 400km range, desi asta e un range foarte OPTIMIST ) de 25 de ori, iar cum nu stau la acasa, punem o ora medie de incarcare pentru fiecare oprire sa zicem ( iarasi un timp OPTIMIST ), pentru a usura calculele, deci 25 de ore pierdute.

In mod normal cu masina am range de 700km, deci 14 alimentari de cate 10min sa fie, cu pipi alte alea, rotunjim in sus la 2ore jumate total...

2 ore jumate, versus 25 de ore ( minim! ) in 2 luni mie mi se pare FOARTE echitabil. Avem doar o viata, prefer sa nu o petrec uitandu-ma la masina cum se incarca 😄 ( cel putin nu momentan, cu solutiile actuale... pe viitor, cine stie ce va fi in 5-10 ani )

Pentru multi mai IEFTIN nu e si mai EFICIENT, asta e ideea, iar cum timpul nostru este limitat pe acest pamant si nu traim vesnic, prefer sa-l petrec in multe alte moduri posibile care sa-mi aduca bucurii 🙂 

Clar pentru tine nu se preteaza o masina electrica, daca faci drumuri lungi(500 km+) dese nu prea merita dpdv al timpului. Dar daca acei 10k km sunt facuti in 40 zile asta inseamna 250 km/zi adica o naveta zilnica la munca, aici electrica se preteaza ca o incarci acasa si nu treci vreodata la benzinarie sau statie pt daily basis.

Dar daca vrei sa compari cu masina care o ai acum, vad ca ai un x3 m40d, care de noua costa 75k euro deci daca ii bagi dotari vine sigur 90-95k, o electrica de 90k incarca sigur cu 150-270 kW, deci s-ar incarca in vreo 30 minute . Nu o ora, asta daca vrem sa facem calculele cat de cat corect, deci ar fi mai mult 12.5 ore, care tot sunt multe 😄 

Link to comment
Share on other sites

E foarte tare asta cu preturile gasite pe net. Eu ca posesor de ev platesc preturi reale. Care nu corespund acelor articole. Dar deloc. Nici macar cele din Ro.

Spre exemplu, in Ro e dat pretul de 2.49ron/kWh care e de fapt de la e-charge. Dar, daca esti in Tm, e 1.1ron/kWh la statia publica. La Satu Mare e gratis. La Resita gratis. Mai sunt prin Cluj unele cu 1 si putin ron/kWh. 

La fel cum vazusem 3.5ron/kWh la MOL pe autostrada, dar aia sunt nebuni 🙂

Mai sus am scris de statii fast, ca sa nu fie discutii. 

Scump mi se pare doar in Italia unde enelx are aproape monopol. Cand mi-a trebuit am incarcat la ei, 0.5eur/kWh. Gasisem si cu 1.5ron/kWh dar probabil ca avusesem noroc. Era un mall si era statia lor.  

33 minutes ago, sskkaa said:

Eu am facut 10k km in ultimele 2 luni... Martie/Aprilie 🙂 Ar fi trebuit teoretic sa incarc electric ( sa luam o medie de 400km range, desi asta e un range foarte OPTIMIST ) de 25 de ori, iar cum nu stau la acasa, punem o ora medie de incarcare pentru fiecare oprire sa zicem ( iarasi un timp OPTIMIST ), pentru a usura calculele, deci 25 de ore pierdute.

E gresit calculul tau. 

Eu fac aprox 500km - 800km pe saptamana in jurul casei. Deci 2500-3000km. Drumuri scurte. 

Stii cat stau sa incarc masina? Zero ! Pt ca ajung acasa si odata la 2,3 zile ii bag cablul. 

Tu cu dieselul, pierzi mai mult timp la alimentat. 

Deci asta cu timpul pierdut e relativ. Ca sa nu mai zic ca daca esti undeva plecat la un drum mai lung, rar sunt incarcatoare in camp. Asa ca poti merge si mai casti gura, mai un restaurant. Nu vad sensul sa stai in ea sa stai degeaba. 

Iar multi care stau la bloc, merg la incarcator la kaufland unde fac cumparaturile in timpul asta. Sau lidl sau ikea sau ce o mai pe acolo. Deci nu pierzi titmpul 100%

Asta daca e sa ne gandim real, la un om real. Ca daca stam sa calculam ore teoretic, ajungem la scenariul cu Oradea cand trebuie plecat cu bateria goala si acolo clar, am stabilit. EV nu e bun.🙂 

Link to comment
Share on other sites

19 minutes ago, wlpt said:

Clar o sa apara taxe si pentru EV-uri, asteapta sa adopte cat mai multa lume, pe langa taxele de EV cred ca o sa apara si taxe de CO2:

Quote

Simultaneously, France has tightened the “malus écologique,” a penalty tax aimed at discouraging the use of high-emission vehicles.

The one-time tax, payable upon a car’s initial registration in France, now applies to vehicles emitting 118 g/km or more, according to WLTP (Worldwide Harmonised Light Vehicles Test Procedure). This threshold was reduced from the previous 123 g/km.

The tax starts at 50 euros and increases significantly with higher CO2 emissions, reaching a maximum of 60,000 euros for emissions exceeding 194 grams per kilometer.

Furthermore, the penalty for particularly heavy internal combustion engine (ICE) vehicles weighing 1,800 kg or more has been extended to all cars weighing more than 1,600 kg.

France strengthens measures against polluting heavy vehicles to accelerate the eMobility transition

Daca s-ar aplica aceasta taxa CO2 in majoritate europei ar scadea vanzarea masinilor non phev drastic. 

Edited by Alex3245
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Alex3245 said:

Clar pentru tine nu se preteaza o masina electrica, daca faci drumuri lungi(500 km+) dese nu prea merita dpdv al timpului. Dar daca acei 10k km sunt facuti in 40 zile asta inseamna 250 km/zi adica o naveta zilnica la munca, aici electrica se preteaza ca o incarci acasa si nu treci vreodata la benzinarie sau statie pt daily basis.

Dar daca vrei sa compari cu masina care o ai acum, vad ca ai un x3 m40d, care de noua costa 75k euro deci daca ii bagi dotari vine sigur 90-95k, o electrica de 90k incarca sigur cu 150-270 kW, deci s-ar incarca in vreo 30 minute . Nu o ora, asta daca vrem sa facem calculele cat de cat corect, deci ar fi mai mult 12.5 ore, care tot sunt multe 😄 

Am destule drumuri lungi, nu ma invart doar local, fac si distante mai mari, nu stau la casa, deci nu am unde sa incarc masina acasa/birou. NU fac naveta 250km/zi la munca, asta ar fi nebunie curata 😄

Pe masina am dat 40k eur, SH e drept. 90k+eur cat una noua nu as da pe masina niciodata... Alta alternativa in banii astia sa-mi ofere tot ce ofera X3-ul, nu prea era. Deci nu ma intereseaza ce electrica smechera imi luam la 100k eur ca nu as da banii aia, si oricum sunt extrem de putine incarcatoare care sa incarce in mod real cu vitezele alea, si cu siguranta alea NU sunt acasa sau "pe tot drumul", sau la Kaufland in parcare... 🙂 

1 hour ago, Bala said:

E gresit calculul tau. 

Eu fac aprox 500km - 800km pe saptamana in jurul casei. Deci 2500-3000km. Drumuri scurte. 

Stii cat stau sa incarc masina? Zero ! Pt ca ajung acasa si odata la 2,3 zile ii bag cablul. 

Tu cu dieselul, pierzi mai mult timp la alimentat. 

Deci asta cu timpul pierdut e relativ. Ca sa nu mai zic ca daca esti undeva plecat la un drum mai lung, rar sunt incarcatoare in camp. Asa ca poti merge si mai casti gura, mai un restaurant. Nu vad sensul sa stai in ea sa stai degeaba. 

Iar multi care stau la bloc, merg la incarcator la kaufland unde fac cumparaturile in timpul asta. Sau lidl sau ikea sau ce o mai pe acolo. Deci nu pierzi titmpul 100%

Asta daca e sa ne gandim real, la un om real. Ca daca stam sa calculam ore teoretic, ajungem la scenariul cu Oradea cand trebuie plecat cu bateria goala si acolo clar, am stabilit. EV nu e bun.🙂 

Calculul meu este cat se poate de adevarat si real, pentru ca e facut pentru modul si stilul meu de utilizare. Incearca te rog sa nu mai pui sablonul tau pe restul, ca nu toti aveam aceeasi rutina si nu toti facem km in acelasi mod, sau pe aceleasi drumuri, nu toti stam la casa, nu toti avem unde incarca "gratuit" vorba aia...

Tu faci km aia in jurul casei, eu nu.

Ti-am calculat pentru situatia mea cat TIMP m-ar costa pe MINE. NU PE TINE. Deci nu mai boldui si tu texte ca si Bimmer ca nu e cazul 😄 

NU am zis de camp, nu am zis de cucuietii din deal, am zis de timpul pierdut la alimentat.

Si daca merg la kaufland,  nu pierd mai mult de 30min la cumparaturi, maxim, ca doar nu iau tot magazinul, si ma duc maxim odata pe saptamana ( btw, eu merg la Auchan 😄 ) restul maruntisurilor si fructe proaspete, cumpar la 2-3 zile si nu pierd mai mult de 5min... IKEA n-am prin zona...

Deci, daca gandim REAL, si nu sablonam ce-ti convine tine, electrica nu e pentru toata lumea, iar in cazul meu calculul cu timpul pierdut e cat se paote de corect.

Link to comment
Share on other sites

29 minutes ago, sskkaa said:

Ti-am calculat pentru situatia mea cat TIMP m-ar costa pe MINE. NU PE TINE. Deci nu mai boldui si tu texte ca si Bimmer ca nu e cazul 😄 

Se ia. Csf, ncsf 🙃

Dar o concluzie se poate trage: de cand au scos gratuitatile care mai sunt doar doar ici colo, se simte ca apar investitiile, apare ordinea si nu te mai agreseaza nimeni la incarcare. Ma refer mai ales la incarcarea la kaufland gratis. Bine ca s-a dus!

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, TKD29 said:

Compar cu masina pe care am avut-o inainte.

Nu ma interseaza alta masina, si comparatiile se fac intre masini din aceeasi clasa . Daca e sa fim si mai corecti ar trebui sa o compar cu un SUV 2t plus si peste 400 CP

Să lăsăm asta cu 400 cp te rog,când abia mângâiem pedala să ne țină range ul.

  • Haha 2
Link to comment
Share on other sites

Range-ul scade la viteze mari si franari multe. 

Daca o calci tare si apoi recuperezi, nu se schimba cu mult range-ul. De asta in oras ai cel mai mic consum. 

 

 

Link to comment
Share on other sites

8 minutes ago, Bala said:

Se ia. Csf, ncsf 🙃

Dar o concluzie se poate trage: de cand au scos gratuitatile care mai sunt doar doar ici colo, se simte ca apar investitiile, apare ordinea si nu te mai agreseaza nimeni la incarcare. Ma refer mai ales la incarcarea la kaufland gratis. Bine ca s-a dus!

Stiu ca se ia, dar mai bine sa nu ne "i-a", vorba aia 😄 

Eu chiar n-am o problema cu electricele, in schimb am cu "electrificatii", care, cu exceptiile de rigoare bine inteles, si nu arat cu degetul, chiar sunt sectanti, sau se comporta precum ar fi, si efectiv parca s-au spalat pe creier... am si in familia extinsa Teslari si parca l-au atins pe Dumnezeu. Efectiv alte discutii in afara de cat de tare si de smechera e masina electrica si cat de bestiala e Tesla nu poti avea... 

Dpmdv nu ar trebui sa fie nicio diferenta intre ICE si Electrica, nici la impozit, nici la taxe, nici la prima 5k eur sau 10k eur sau cat a fi... cu atat mai mult gratuitati la incarcare si altele...

 

Link to comment
Share on other sites

3 minutes ago, sskkaa said:

Dpmdv nu ar trebui sa fie nicio diferenta intre ICE si Electrica, nici la impozit, nici la taxe, nici la prima 5k eur sau 10k eur sau cat a fi... cu atat mai mult gratuitati la incarcare si altele...

Da. Sau taxa parcare. Tot locul ala ocupi

Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, wlpt said:

Exact ce spuneam, e imposibil sa ai o parere contra electricelor si sa nu fii jignit. Nu ma astept sa iti iei warn sau ceva, intr-o secta atata timp cat impingi agenda nu sunt limite. Va pup.✌️

ps. Daca eu pun benzina in 5 minute, iar tu incarci in 45, la tine a durat de 9 ori mai mult, sau poate sunt eu prea prost sa inteleg matematica ta.

In primul rand, hotaraste-te unde esti. Ori ai o parere obiectiva, ori ai o parere contra electricelor. Nu merge sa ai si una, si alta.

Dupa care, imi pare rau daca te simti jignit de faptul ca nu pun mare greutate pe parerea cuiva care nu stie sa scrie. Dar asta n-are nicio legatura cu motorizarea masinii, ci cu nivelul intelectual si/sau cognitiv dovedit de respectiva persoana, prin demonstrarea functiilor de baza. Aplic criteriul asta in general, nu doar in discutiile legate de masini. Deci poti sa fii linistit, nu e ceva personal.

In cele din urma, mie mi s-a intamplat extrem de rar sa stau doar 5 minute in benzinarie. Poate sa fac asa ceva doar cand ma grabesc foarte tare. Deci brusc cele 45 de minute de la 9x nu sunt 45, ci devin 60-90. In plus, doar cu o electrica veche sau cu baterie foarte mica (sau cu o conserva ca Spring) stai 45 de minute la incarcat. La una noua/rezonabil de performanta sunt suficiente 25-30 de minute. Mai ales pentru ca nu incarci niciodata de la zero la 100%. Dar ca sa stii chestia asta trebuie sa fi folosit efectiv o electrica. In concluzie, dupa cum spuneam, matematica ta nu e corecta.

 

48 minutes ago, sskkaa said:

Dpmdv nu ar trebui sa fie nicio diferenta intre ICE si Electrica, nici la impozit, nici la taxe, nici la prima 5k eur sau 10k eur sau cat a fi... cu atat mai mult gratuitati la incarcare si altele...

 

Mie mi se pare ok sa fie o diferentiere in functie de nivelul de poluare. Ideea nu e noua, era si pe cand se platea taxa aia celebra de inmatriculare. Daca masina avea dpf, plateai mai putin decat daca n-avea. Da, ocupa acelasi spatiu pe strada si in parcare, dar polueaza mai putin pe drumul respectiv. Cum altfel sa fie motivati oamenii sa aleaga variante mai putin poluante, mai ales ca toate sunt mai scumpe? Si nu vorbesc doar de electrice, ci si de o masina noua euro 6 fata de un sh euro 5 de exemplu.

Link to comment
Share on other sites

20 minutes ago, mgi said:

Mie mi se pare ok sa fie o diferentiere in functie de nivelul de poluare. Ideea nu e noua, era si pe cand se platea taxa aia celebra de inmatriculare. Daca masina avea dpf, plateai mai putin decat daca n-avea. Da, ocupa acelasi spatiu pe strada si in parcare, dar polueaza mai putin pe drumul respectiv. Cum altfel sa fie motivati oamenii sa aleaga variante mai putin poluante, mai ales ca toate sunt mai scumpe? Si nu vorbesc doar de electrice, ci si de o masina noua euro 6 fata de un sh euro 5 de exemplu.

Diferenta intre Euro 5 SH si Euro 6 nou nu e doar de 2-3000eur pe care poate i-ar mai stoarce un roman mediu, ci poate de multe mii pe care nu si le permite... trebuie tinut cont si de puterea de cumparare a romanului mediu nu de extreme, pentru ca noi aici poate ca avem bani cat de cat si o masina de 30-40k poate nu e un efort financiar, dar pentru media romanilor sigur este... iar la masinile noi pe care si le permit romanii, de probabil 15-20k eur, ce electrica decenta iti iei in ziua de azi sa-ti ofere ceva dotari, si spatiu?

Iar diferenta intre Euro 5 si Euro 6 nu cred sa fie astronomica si catastrofala...

Deja e o aberatie cu normele astea de plouare, si rezultatele se vad, unde majoritatea producatorilor mai mici sau mai mari recurg la solutii neortodoxe doar pentru a nu plati amenzi de miliarde de euro... la fel si cum trecerea fortata si rapida la electrificare generala nu este fezabila in ritmul si ideologia actuala.

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Bala said:

Range-ul scade la viteze mari si franari multe. 

Daca o calci tare si apoi recuperezi, nu se schimba cu mult range-ul. De asta in oras ai cel mai mic consum. 

 

 

Am înțeles. Deci dacă accelerăm puternic pe depășiri să simțim cei 400 cp ( cu care epatăm ) nu scade rangeul, și putem face fără stres 400-500km. Interesant.

Cred totuși că trebuie să fim corecți și să recunoaștem faptul că un posesor de ICE dacă are o urgență/e într-o întârziere își permite să îi dea goneta(cu 2-3-4l in plus consum), însă posesorul de EV nu își permite "luxul" să facă un drum în blană ( doar având bacteria plină,și maxim vreo 200 km).

Link to comment
Share on other sites

Deci asta cu urgenta eu nu prea o inteleg. Urgenta inseamna ca trebuie rezolvat acel lucru cat mai rapid, dar 300 de km ii faci in 2-3 ore. Deci daca ai o urgenta la o distanta de 300-400 km, mai bine rogi pe altcineva sa o rezolve decat sa te astepte 2-3-4 ore.

Argumentul asta poate fi "jonglat" pe orice parte, te grabesti dar locuiesti in Austria/Elvetia unde daca depasesti viteza te rup amenziile, te grabesti 300-400 de km cu amenzi de sute-mii de euro ?

Pentru mine urgenta si 300-400 km de parcus nu se pupa.

Si daca esti intr-o intarziere, daca ai autostrada iesi mai bine cu ICE, daca ai DN-uri nu rezolvi prea mult cu gonitul(eu merg preponderent pe DN-uri).

Edited by Alex3245
Link to comment
Share on other sites

Alex,și tu ești unul ce face parte din categoria ce nu poate înțelege nimic negativ la o electrică, orice am spune în registru negativ nu are relevanță/susținere pt tine.

Ce am spus eu,și cum ai dat-o tu:"să rezolve altcineva urgenta"...Un exemplu banal,pleci in vacanță(avion în alt oraș),prinzi accident pe drum-blocaj aiurea, și uite că după vrei goneta sa prinzi avionul. Să meargă altcineva în locul tău zici?😂

  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

E amuzant dar chiar inteleg aspectele negative ale unui EV, chiar le-am si spus acum cateva post-uri. Pai nu are relevanta/sustinere cand spui ca vrei sa rezolvi ceva urgent, dar acel urgent este la 300-400 km de tine. E ca si cum as spune imi iau EV ca in caz de inundatie pot merge linistit prin apa, care se poate intampla la un moment dat sau ca imi iau EV ca are camp mode si pot sa dorm linistit in ea.

Daca nu m-am facut inteles, ai venit cu un corner case sau un argument care poate aparea in 1-5% din timpul tau petrecut la volan, adica eu imi iau o masina cu range de 1000 de km ca poate odata in viata asta trebuie sa fac un drum urgent la 500 de km distanta si trebuie sa-i dau blana.

Asta cu avionul este valida dar nu cred ca iti lasi masina cu bateria la jumate cand stii ca a 2 a zi ai avion, nu am o problema cu ICE, asta conduc acum dar argumentele de genul sunt doar pentru a ne satisface pe noi ca ICE e mai bun decat EV. Daca ar fi sa faci o retrospectiva de cate ori ai fost in cazul in care aveai avion in alt oras, ai prins accident si daca mergeai cu 100-130 km/h nu-l prindeai. 

 

fun fact: am venit din vacanta din londra odata si pna la aeroport mai era o ora, a fost accident pe autostrada eram in uber ICE si am pierdut avionul.

Edited by Alex3245
Link to comment
Share on other sites

6 hours ago, Beam We said:

Să lăsăm asta cu 400 cp te rog,când abia mângâiem pedala să ne țină range ul.

Imi cer scuze, nu am 400, am 523 CP.O mangai ca altfel stau pe tusa..iarna nu-i ca vara si nici Elvetia ca Romania.

Stiu si ma repet iar..e naspa sa mergi legal, imi cer scuze pentru asta..as promite ca nu mai fac..dar nu ma pot tine de promisiune.

Link to comment
Share on other sites

Alex, eu nu sunt anti EV, și nu spun că ICE e superior. EV e econom,e silențios, e plăcut la condus,dar vine la pachet cu niste limitări, pe care trebuie sa le recunoaștem.

Și da, pentru mine mașina trebuie sa acopere toate scenariile posibile (chiar și acel procent de 1-5%). Nu sunt dispus să dau 50-60k pe o mașina si sa stau sa ii suflu in cur dacă trebuie să mă grăbesc.

Pentru oraș EV-incarcat acasă e perfect combo. Pentru extraurban mai avem probabil 3-5 ani de așteptat pentru infrastructura și încărcare rapidă.

  • De acord! 2
Link to comment
Share on other sites

9 hours ago, mgi said:

cu o electrica veche sau cu baterie foarte mica (sau cu o conserva ca Spring) stai 45 de minute la incarcat. La una noua/rezonabil de performanta sunt suficiente 25-30 de minute. Mai ales pentru ca nu incarci niciodata de la zero la 100%

Despre ce EVuri vorbesti si la ce bani sunt, acelea de se incarca in 25-30 minute de la 20 la 80%.. ?

Inca o data, despre ce, capacitati de baterii vorbesti si/sau ce, cost de achizitie a masinii creeaza avantajul incarcarii rapide?

Incerc sa iti ridic mingea la fileu, cand nu spui tot. 😲

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.