Jump to content

Maserati Grecale Modena


edit

Recommended Posts

Asa din datele tehnice e undeva intre X3 X5 ca si dimensiuni un pic mai mare decat X3 dar un pic mai mica decat X5 😄  motorul pare sa fie aruncat pe diverse cotete din astea italiene incepand cu 2016 deci teoretic au cam rezolvat ce a fost de rezolvat, si oricum la ce km zici ca faci nu ar trebui sa fie probleme mari.

Link to comment
Share on other sites

Eu am vazut-o in realitate in Mall Baneasa anul trecut si arata chiar misto, de la distanta ma gandeam: "ia ce Macan au scos astia" apoi am vazut despre ce e vorba am ramas surprins.

Mie nu de motor mi-ar fi frica sau de cutie ci de orice altceva.

Edit tu vrei si masina frumoasa si cu portbagaj de 1000 de L, greu de gasit 😬. Nu ai incercat niciodata portbagajele exterioare ? Gen Thule?

Link to comment
Share on other sites

Da, nu am teama de motor sau parte mecanica, in general. Ci de cacaturi electronice, de software, astea par sa aiba probleme. Iar problemele electonice aproape nu au legatura cu nr de km parcursi.

 

@radu,

pai daca pui un portbagaj extern, cum mai alergi masina?!

Si asa ca vreau sa iau un Thule pt biciclete care se ataseaza pe carligul de remorcare si am facut scandal mare in scris la Thule in Suedia ca eu o sa merg cu 160kmh cu bicicletele agatate si le-am cerut justificari pt limita de 130kmh de viteza. Evident ca nu mi-au raspuns concret...teama mea singura fiind sa nu zboare suportul si bicicletele la viteza aia.

 

Ei tot o dau cu consumul, cu siguranta cauzata de o alta distribuire a maselor fata de masina fara biciclete, de feedbackul directiei fiind apasare mai mica pe puntea fata, de comportamentul in viraje etc. Astea nu sunt probleme pt mine.  Insa nu mi-au raspuns concret nimic despre posibilitatea sa zboare totul de pe masina, asta interesandu-ma.

Edited by edit
Link to comment
Share on other sites

Revenind la configuratie, mi-am pus perne de aer. Au unele f istete. Se lasa 15mm in pozitia sport (asta nu e nimic special), iar la 180 se mai lasa 20mm pana la nivelul pozitiei din parking (asta imi place). De la pozitia normala se ma ridica 2 trepte pt teren mai dificil.

Are niste roti cu anvelope late, 255/45 fata si 295/40 spate, HUD, scaune incalzite fata/spate si ventilate fata, clima pe 3 zone (un singur reglaj pt toti din spate), un pachet safety cu toate panaramele de genul cruise control activ, faruri matrix, atentionari in oglinzi pt unghi mort, geamuri fumurii, izolate fonic si termic, volan incalzit, parking 360 grade, alarma, diuze pt stergatoare incalzite, volan incalzit, LSD pe spate, carligul pe spate, piele peste tot, descuiere automata fara sa apesi pe butonul cheii (nici nu stiu cum se numeste), oglinzile electrocrome, scaune sport cu reglaj pe 14 pozitii si memorie ambele, sistem audio Sonus Faber, usb-uri peste tot, wireless charger, hill descend assist, evacuare sport cu 4 tevi, lumini ambientale. Cam asta in mare.

mai are cronometru, afisaj pt acceleratia laterala, busola, indicator pt mom cand accelerezi/franezi (de parca nu as sti ca asta fac in momentul ala), bordul face ca tot dracii cand dai in bot si ajungi la turatia maxima...au dat atentie la detaliile care te fac sa te simti bine. 

Edited by edit
  • Like 1
  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

Eu astept cu nerabdare momentul in care iti vei varsa naduful dupa cateva luni de utilizare, cand vei gasi diverse defecte si nonconformitati, cam la toate le gasesti neajunsuri.

Masina este foarte ok, motor/cutie deja implementate(stelvio de 280 cp e foarte distractiva, mai putin consumul), dar sa stii ca nici acolo nu e nimic perfect, acum vreo doi ani am avut un coleg (supplier quality engineer) ce parasise maserati pentru industria healthcare ...ca puncte negative mentiona faptul ca se lucreaza cu foarte multi/schimba foarte des furnizorii de componente/cablaje/senzori...nici ei nu mai stiau ce pun pe masini, e o firma unde dicteaza de multe ori orgoliile in detrimentul ratinuii/proceselor/testelor, dar cireasa de pe tort o reprezinta integrarea in grupul Stellantis, o firma ce cauta sa optimizeze costurile foarte agresiv, si care nu prea are experienta/nu investeste/cheltuie, mai ales pe partea de software.

 

Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, Eugen B said:

Eu astept cu nerabdare momentul in care iti vei varsa naduful dupa cateva luni de utilizare, cand vei gasi diverse defecte si nonconformitati, cam la toate le gasesti neajunsuri.

Masina este foarte ok, motor/cutie deja implementate(stelvio de 280 cp e foarte distractiva, mai putin consumul), dar sa stii ca nici acolo nu e nimic perfect, acum vreo doi ani am avut un coleg (supplier quality engineer) ce parasise maserati pentru industria healthcare ...ca puncte negative mentiona faptul ca se lucreaza cu foarte multi/schimba foarte des furnizorii de componente/cablaje/senzori...nici ei nu mai stiau ce pun pe masini, e o firma unde dicteaza de multe ori orgoliile in detrimentul ratinuii/proceselor/testelor, dar cireasa de pe tort o reprezinta integrarea in grupul Stellantis, o firma ce cauta sa optimizeze costurile foarte agresiv, si care nu prea are experienta/nu investeste/cheltuie, mai ales pe partea de software.

 

Asta?

4B22456B-3937-4D8B-91A3-A95AF811968A.jpeg

Link to comment
Share on other sites

10 minutes ago, WIN60 said:

Asta?

4B22456B-3937-4D8B-91A3-A95AF811968A.jpeg

Discutia nu era despre soft-ul ce gestioneaza piesele de schimb neparat, ci faptul ca se pleaca la drum cu un furnizor OE/se dezvolta si un furnizor secundar (pentru componenta x), iar dupa doi ani se schimba furnizorii ....din varii motive.Si vorbim de componente lectrice, electronice, ce fac parte din diverse sisteme controlate de software.

Cat despre Stellantis, poti sa iei ca referinta orice model , si vei vedea ca partea de infotainment/navigatie nu exceleaza, din contra ; mai adauga faptul ca multe marci diverse devin parte dintr-un conglomerat mare, ce incearca sa impuna solutii standard.

In fine, suntem putin off-topic, sa se bucure posesorul de achizitie, sa se distreze cat mai mult de masina, restul sunt doar discutii....

Link to comment
Share on other sites

On 2/24/2023 at 12:12 PM, raduron10 said:

Da asa este, poate e riscant sa mergi prea tare cu suportul de biciclete sau cu portbajaul pe plafon, ei dau 130 limita safe, cred ca se poate merge si mai tare, dar la 200 nu iti garanteaza nimeni nimic.

Salut, cand eram tanar si nelinistit, mergeam cu un 525i E39 combi cu un portbagaj mare Thule pt placa snowboard pe plafon. Faceam undeva la 1000 de km autostrada din care mare parte in Germania. Nu se gandeam nimeni la doujdani ca putea sa zboare portbagajul de pe masina. Va confirm am mers si cu 200 km/h cu Thule pe plafon si n am avut nici o treaba. Singura problema pe care am avut-o la acel drum, a fost faptul ca am ramas fara bautura, dar am oprit in benzinarie si am facut plinul de benzina si Jaegermeister. Asa ca nu va fie frica, puteti depasi 130 km/h cu un Thule pe plafon. Am facut vreo 6 excursii la ski cu acea masina, toate iarna si nu s-a intamplat nimic. Respectivul E39 l-am rasturnat de 2 ori din sant in sant si l-am proptit intr-un pom in 2006. Am luat 60 de euro pe el la centrul de colecare fier. Cu banii respectivi m-am dus la carciuma din colt si am baut bere de toti banii....

  • Like 3
  • Haha 6
  • Hot!! 1
Link to comment
Share on other sites

Da Quze, stiu. Si eu cand ma supar, injur de nu mai stiu. Cand e ok, consider ca e normal, mi se cuvine si nu mentionez.

Ma apasa tare frica fiabilitatii electronicii, soft etc si da, nu imi e frica de partea mecanica, asa cum spunea si Eugen.

 

Nu prea am inteles print-ul, Win.

 

@six in line, frumoasa tinerete si intamplarile pe masura.

Nu am de gand sa merg cu 200, insa 160kmh este viteza mea de cruise pe autostrada si nu am de gand sa cobor mai jos.

Nu o sa pun portbagaj sus, ci un suport pe carlig pe care o sa il incarc cu 3 biciclete.

il am pe turbatul de frate-miu si el merge cu diverse accesorii Thule cu 180 la cruise. Nu as avea curaj sa trec de 160. Chiar saptamana trecuta, ca a fost vacanta copiilor, a fost la ski la peste 2000km de casa, si a mers asa cu suportul de skiuri.

Edited by edit
  • Haha 2
Link to comment
Share on other sites

16 hours ago, six in line said:

Asa ca nu va fie frica, puteti depasi 130 km/h cu un Thule pe plafon.

Poti nu'ma legea nu iti da voie! Max 120km/h cu portbagaj. Zic asta, ca sa nu creda tinerii ca nu e limita de viteza cand ai "cusca" pe masina. (cu 130 prin jermanica nu prea rezisti sa nu te duci.. si cu portbagaj..)

In rest, bafta sa fie... sa nu te prinda potera. 😉

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Salut Bimmer, eu ma refeream la faza de siguranta, nu la partea legala 😛 Stiu ca legea impune limita de viteza, dar mereu o depasesc. Chiar saptamana viitoare plecam 4 persoane intr-un Reingi Rovar Vog cu Thule pe plafon. Eu nu conduc, o sa stau in dreapta fata, fac pe DJ-ul si o sa stau moroi non stop. Soferul e vitezoman, desi nush cat de sprinten e 3.0tdi pe autobuzul ala. 

16 minutes ago, bimmer90f30 said:

Poti nu'ma legea nu iti da voie! Max 120km/h cu portbagaj. Zic asta, ca sa nu creda tinerii ca nu e limita de viteza cand ai "cusca" pe masina. (cu 130 prin jermanica nu prea rezisti sa nu te duci.. si cu portbagaj..)

In rest, bafta sa fie... sa nu te prinda potera. 😉

 

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Imi intra harbul in fabricatie incepand cu 17 aprilie.

O voi avea cel tarziu pe 12 mai iar daca reusesc sa ma misc cu plata si cu actele chiar cu o saptamana mai repede.

Fabricatie in 8 saptamani de la plata avansului..pare ca au avut slot de fabricatie rapid.

 

Cunoaste cineva un broker de asigurari care sa nu fie lacom peste masura?

Brokerul sa lucreze cu asiguratori seriosi de genul Allianz, Generali, Grupama.

Mai exista si un al 4-lea asogurator de luat in seama exceptandu-i pe cei 3 mentionati?

  • Hot!! 1
Link to comment
Share on other sites

Cel puțin acum câțiva ani, Asirom erau cat de cat ok, nu sunt cei mai serioși si nu toți vor sa lucreze cu ei, ca si service uri. 
 

Dar daca vrea sa fie sigur sigur ca e totul ok, ar trebui sa se limiteze la Allianz/Groupama, maxim Omniasig. 
Si generali sunt ok, nu wow, dar puțin mai ok decât Asirom. 

Link to comment
Share on other sites

Azi am lasat A6-le la a doua revizie si am trait cea mai amuzanta situatie raportat la ridicolul unui producator.

 

Imi zice omul ca ei au o campanie care spune ca la orice masina care vine la revizie si are pana in 5 ani vechime ofera gratis un litru de ulei :)))))))))

Ii zic "stati linistiti sefilor, ca eu umblu cu uleiul in portbagaj si am jumatate de litru."

"bine, atunci litrul de ulei va aparea cu minus pe factura si contravaloarea lui va fi dedusa din costul reviziei, ca asa e corect"

Faza este ca masina asta pana la prima revizie nu a consumat niciun gram. La prima revizie mi-au pus in motor 0w20 spunand ca asta recomanda producatorul. In 22.000km pana la revizia a 2-a a mancat jumatate de litru, uleiul asta fiind pentru temperaturi de pana in 20 grade celsius fiind prea subtire. Acceptabil dar totusi anormal tinand cont ca din uleiul original nu a consumat deloc.

Si da, revizia de anul trecut a fost tot in aprilie, am competat cu ulei cate putin toata vara, ultima completare fiind in toamna. Evident ca acest ulei nu e pentru temperaturile din balcani.

Edited by edit
Link to comment
Share on other sites

45 minutes ago, edit said:

Azi am lasat A6-le la a doua revizie si am trait cea mai amuzanta situatie raportat la ridicolul unui producator.

 

Imi zice omul ca ei au o campanie care spune ca la orice masina care vine la revizie si are pana in 5 ani vechime ofera gratis un litru de ulei :)))))))))

Ii zic "stati linistiti sefilor, ca eu umblu cu uleiul in portbagaj si am jumatate de litru."

"bine, atunci litrul de ulei va aparea cu minus pe factura si contravaloarea lui va fi dedusa din costul reviziei, ca asa e corect"

Faza este ca masina asta pana la prima revizie nu a consumat niciun gram. La prima revizie mi-au pus in motor 0w20 spunand ca asta recomanda producatorul. In 22.000km pana la revizia a 2-a a mancat jumatate de litru, uleiul asta fiind pentru temperaturi de pana in 20 grade celsius fiind prea subtire. Acceptabil dar totusi anormal tinand cont ca din uleiul original nu a consumat deloc.

Si da, revizia de anul trecut a fost tot in aprilie, am competat cu ulei cate putin toata vara, ultima completare fiind in toamna. Evident ca acest ulei nu e pentru temperaturile din balcani.

Sper sa nu patesc la fel ca si eu am facut schimbul de ulei la A6 acum 2 luni. Nici nu m-am uitat ce ulei au pus.

Link to comment
Share on other sites

15 minutes ago, WIN60 said:

Completai câte puțin ca sa l tii la maxim?  Ca teoretic nu ti dădea vreun mesaj, nu?

Nu.

Cand imi arata joja electronica faptul ca e la minim, puneam cate 150-200mm.  De vreo 3 ori am completat. Nu imi dadea mesaj pt ca nu am lasat-o eu sa ajunga sub minimul acceptat.

 

Intre nivelul minim si maxim am fix jumatate de litru.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.