Jump to content

BMW X3 (G01) M40d Sonnenstein-metallic


sskkaa

Recommended Posts

Salut.
N-ar strica o simpla masuratoare cu un voltmetru pus pe bornele bateriei in 3 situatii:
1. motor oprit
2. motor pornit
3. motor turat la peste 3000rpm
Nu trebuie sa ai mai mult de 14,4V in nicio situatie. Daca masori mai mult inseamna ca problema e la alternator/releul de incarcare. Daca sunt mai mult de 14,4V poate sa fiarba bateria. As face masuratoarea asta cat mai repede posibil.

Edited by valim
  • Thanks 1
  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Ieri pe drum spre Mures am constatat ca bricheta fata nu mai functioneaza, adica nu alimenteaza cu curent... am pus si incarcator, si detector... nu merge cu nimic... cea spate, de sub clima spate functioneaza... erori nu am... ati auzit cumva de subiectul asta? N am acces la laptop si de pe telefon mi e greu sa caut...

Link to comment
Share on other sites

Am patit la G30 , verifica siguranta prima data, daca siguranta e buna atunci e cablajul care duce la bricheta. La mine sigurantele au fost bune dar din pacate cablajul a fost problema si am lasat-o asa.

  • Like 1
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

On 2/8/2024 at 2:30 PM, sskkaa said:

Las aici un update al interventiilor asupra masinii, sa fie mai usor de gasit informatia. Mai adaug pe parcurs... 

10.03.2023 - 52245km - constatare generala la achizite, diagnoza, resoftare si update de soft motor/cutie/infotainment, update de harti, etc - BMW GROUP WEST ORADEA

10.03.2023 - 52273km - revizie ulei ARAL + filtre - ANDRION SERV

28.03.2023 - achizitie jante+anvelope 20" incl montaj + reglaj directie, unghi fuga, etc - BMW GROUP WEST ORADEA

23.05.2023 - 59900km - revizie ulei ARAL + filtre - ANDRION SERV

29.05.2023 - 59920km - schimb placute frana fata + diagnoza ventilator scaun dreapta fata - BMW GROUP WEST ORADEA

28.07.2023 - 68.080km - inlocuit EGR/Recitor pe campanie - gratuit + gresat usi + constatare mecanica pentru pompa de apa/accesorii - BMW GROUP WEST ORADEA

18.08.2023 - 70.741km - revizie ulei BMW + filtre + inlocuire pompa apa + antigel + simering palier fata + schimb ulei cutie transfer - BMW GROUP WEST ORADEA

13.09.2023 - 72.000km - Stage 1 la A TEAM PERFORMANCE

04.12.2023 - 80.250km - revizie ulei BMW + filtre + schimb uleiuri diferentiale fata + spate - BMW GROUP WEST ORADEA

Peste o luna aprox facem 1 an si o sa mai detaliez una alta... poate ajung la 40k km/an daca trag "tare" 😄 

06.03.2024 - 90324km - revizie ulei ARAL + filtre - ANDRION SERV

Deci 1 an, 5 revizii, aproape 40k km... apa paie si bice fratzica...

Intre timp am mai schimbat si parbrizul pe CASCO, estimativ undeva pe la 6-7000lei, nu s-a gasit decat "pe original"

Am facut si RCA, 1450lei

Astept si oferta pentru CASCO, care dupa "dauna" cu parbrizul o sa vad cat ma va costa 😄

Rezervorul de lichid de parbriz s-a verificat, curatat senzor/contacte/ce s-a putut... vedem daca mai face, desi vremea s-a cam incalzit... urmarim...

Partea cu bricheta s-a rezolvat cu o siguranta

Iar la baterie, pentru eroarea scanata, nu s-a gasit nimic, bateria este in stare foarte buna. Mai urmaresc si acest aspect.

#amin

Link to comment
Share on other sites

Man, dar de ce ai schimbat uleiul de 5 ori in 40k?

Schimbi non stop, fara absolut fara nicio exceptie la +4500 ture?

Mergi non stop cu ea doar la 200+ kmh?

Vrei sa tii masina juma de mil de km si vrei sa fii sigur ca tine motorul pana atunci?

Ca doar in toti astia 3 parametri combinati ar merge schimb de ulei la 8000km. Ca la fircare parametru pe care nu il indeplinesti din aia 3, poti sa mai adaugi 3000km la ulei.

Inteleg intretinerea buna a unei masini, dar da-mi mie banii aia pe care ii irosesti, sa ii beau 🙂

 

Il mai am pe frate-miu cu 42.000km pe g05 40i si a schimbat uleiul de 3 ori pana acum. Masina aia nu va sta la el decat 120-150k km. I-am spus ca o pregateste pt al 2-lea proprietar, care vrea sa fie barosan si o sa ii mai ceara 300 euro discount.

Edited by edit
  • Haha 3
Link to comment
Share on other sites

Probabil primul schimb a fost făcut la cumpărare cum am făcut și eu și apoi la 10k. Numai ca eu am viteza medie de 20kmph. Poate regret ca am dat la o parte un plugin hybrid in favoarea spațiului în portbagaj.
Nu vreau sa știu ce viteză medie are  sskkaa 😂

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

47 minutes ago, CosminEU said:

Ai descris 4 ani din viața unei mașini la mine 😂

Cu timpul, km facuti anul au tot crescut, ce-i drept, ultimul am am exagerat grav cu aproape 40k km, dar in medie sigur fac 25-30k km... se aduna repede...

 

35 minutes ago, edit said:

Man, dar de ce ai schimbat uleiul de 5 ori in 40k?

Schimbi non stop, fara absolut fara nicio exceptie la +4500 ture?

Mergi non stop cu ea doar la 200+ kmh?

Vrei sa tii masina juma de mil de km si vrei sa fii sigur ca tine motorul pana atunci?

Ca doar in toti astia 3 parametri combinati ar merge schimb de ulei la 8000km. Ca la fircare parametru pe care nu il indeplinesti din aia 3, poti sa mai adaugi 3000km la ulei.

Inteleg intretinerea buna a unei masini, dar da-mi mie banii aia pe care ii irosesti, sa ii beau 🙂

 

Il mai am pe frate-miu cu 42.000km pe g05 40i si a schimbat uleiul de 3 ori pana acum. Masina aia nu va sta la el decat 120-150k km. I-am spus ca o pregateste pt al 2-lea proprietar, care vrea sa fie barosan si o sa ii mai ceara 300 euro discount.

Am schimbat prima data la 52k cand am luat masina, pentru ca fiind SH mi s-a parut de bun simt, si dupaia tot la 10k, 60-70-80-90... cum da numaratoarea 🙂 La toate masinile asa am schimbat, si in multe sute de mii de km nu am avut nicio problema cu niciun motor... ulei bun si revizii dese, cea mai IEFTINA intretinere a unei masini dpmdv.

Da, nu-s moale la volan, si vede si spre "rosu" in depasiri, iar pe autostrada merg cum pot si eu... ce sa zic 😄😄😄 

Intretinerea nu e scumpa deloc raportata la valoarea masinii, vreo 1200-1500lei o revizie din asta pe langa reprezentanta... la Passat plateam vreo 800-1000lei pe o revizie... nu merita BMW 100eur in plus??? 😄😄😄 

Raman destui bani si de baut, nu ducem lipsa...

Cat despre vanzare, deabia am luat-o, nu ma gandesc la revanzare, dar imi place mult mai mult decat ma asteptam si da sper/cred ca o sa o tin pana pe la 250/300k km daca nu intervine vreo "schema" de neratat 😄

36 minutes ago, CosminEU said:

Probabil primul schimb a fost făcut la cumpărare cum am făcut și eu și apoi la 10k. Numai ca eu am viteza medie de 20kmph. Poate regret ca am dat la o parte un plugin hybrid in favoarea spațiului în portbagaj.
Nu vreau sa știu ce viteză medie are  sskkaa 😂

Da, asa, e schimb la achizitie, si dupaia tot la 10k km. Viteza mea medie de cand am masina e undeva intre 40-50kmh. Consumul mediu la pompa este de fix 8,6% ( ca referinta la Passat pe aprox 150k km am avut consum mediu 8,3%, si masinile nu prea se pot compara 😄 )

Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)

La acelasi stil da, se poate, dar eu nu prea pot sa mai am acelasi stil, mai ales cand ai 800+nm sub pedala 🤣🤣🤣

Adica am vazut si consumuri care incep cu 5, dar media e cam acolo pe la 8 9 ca n ai cum sa nu te bucuri de motor/cutie. Peste 10 ( nu stiu cat, dar estimativ un 12 13 poate ) ia daca o tin pe autostrada in ritm sustinut cu 180/200 si varfuri de 220/240... 

Singurele minusuri sa zic asa, sunt

- rezervorul, dpmdv ar fi mers unul de 80L, pt ca momentan fac cam:

500 550km la mers tare/f tare

650 700km mers normal

750 800km la mers lejer

- spatiul interior o idee cam micut, la fel si porcbagajul de 550L si nu neaparat ca volum ci ca organizare/dimensiuni, pt ca de ex am 2 geamantane mari de la Samsonite, adica in dimensiunile alea clasice ( mic, mediu, mare ) care nu mi incap in lungime pe cant sa le pun una langa alta din cauza ruloului care acopera portbagajul si trebuie sa fac Lego de fiecare data cand merg undeva pt mai mult timp...

- faptul ca, computerul de bord e f sarac in informatii despre condus, dar cred ca asta e smecheria la soferii de beamveu, nu i intereseaza astea, doar sa mearga tare si cati km mai faci cu sucu din rezervor 🤣

Edited by sskkaa
Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, sskkaa said:

faptul ca, computerul de bord e f sarac in informatii despre condus, dar cred ca asta e smecheria la soferii de beamveu, nu i intereseaza astea, doar sa mearga tare si cati km mai faci cu sucu din rezervor

aceeasi lipsa o duc si eu, dar asa suntem noi cei ce venim de pe VAG 🙂

  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

Am primit si ofertele de CASCO...

Omniasig - SA 43132EUR - 1797 EUR, cu fransiza de 100EUR/eveniment - n-au mai vrut sa faca fara fransiza, pentru ca am schimbat parbrizul la inceput de Ianuarie undeva...

Allianz - SA 40280EUR - 2734 EUR fara fransiza si 2054 EUR cu fransiza 100 EUR/eveniment.

Groupama - SA 27957EUR - 2063 EUR fara fransiza.

Raman la Omniasig.

Link to comment
Share on other sites

Eu zic să mergi pe cel de la Omniasig.. cam orice dauna ai avea tot te scoți cu franșiză aia, zic eu.

 

Cand mai ai de făcut chestii la mașina care nu s urgente, fă le de obicei dupa ce reînnoiești contractul. 

Edited by WIN60
Link to comment
Share on other sites

Tu ai comsum mai mic decat am eu pe f25 2.0d b47 xdrive. Daca merg cu peste 200, adica 210 maxim :))) imi iese o medie de 10%.

Weekend-ul trecut am fost la Istanbul, mers in legalitate-ish 8.2%

Daca n-o vand intr-o luna o duc la complete chip si i-o las nevestii-mi.

Edited by Mircea-Si
Link to comment
Share on other sites

la maserati e si mai sarac computerul.

vezi distanta parcursa, timpul si consumul mediu+ cel instant intr-o alta pagina.

calculez cu pixul viteza medie etc.

si pe mine ma dispera rezervorul mic la o masina. 

la G30 avea 66 de litri si indesam in ea pana pana la 70. cu motor diesel de 2 litri, era parfum.

la A6 are 73 (standard avea 63 litri insa am platit pt rezervor mai mare) si nu reusesc sa pun mult in ea chiar daca consum pana imi arata computerul zero autonomie si mai merg 10 km extra. fara exceptie bag in ea peste 70 (de regula peste 72, insa am reusit si 75 litri)

la maserati are 64 litri si reusesc sa bag si 65L, care este extrem de putin tinand cont ca am consumul mediu al masinii in 6000km de 12%. mergea intre 80 si 100L

 

la G60 are 60 de litri. imagineaza-ti ce inseamna sa ai motorul 40i pe ea :)))). ce cretini!

panamera are 75 standard si poti bifa rezervor de 90. suna altfel!

Edited by edit
Link to comment
Share on other sites

58 minutes ago, WIN60 said:

Eu zic să mergi pe cel de la Omniasig.. cam orice dauna ai avea tot te scoți cu franșiză aia, zic eu.

Cand mai ai de făcut chestii la mașina care nu s urgente, fă le de obicei dupa ce reînnoiești contractul. 

Pai am platit la Omniasig, asta e. Stiu, dar nu mai putea astepta cu parbrizul, era crapat dintr-o parte in alta, chiar daca la baza, in zona stergatoarelor, dar tot a trebuit sa ies din tara si mi-era sa nu se lege astea in vama, ca am mai auzit cazuri si figuri.

49 minutes ago, Mircea-Si said:

Tu ai comsum mai mic decat am eu pe f25 2.0d b47 xdrive. Daca merg cu peste 200, adica 210 maxim :))) imi iese o medie de 10%.

Weekend-ul trecut am fost la Istanbul, mers in legalitate-ish 8.2%

Am zis ca si eu daca o calc peste 180/200 imi ia si mie 12-13 estimat... bine nici aerodinamica de SUV nu ajuta, clar un 540d pe autostrazi ar fi fost cu 1-1,5L mai economic.

41 minutes ago, edit said:

la maserati e si mai sarac computerul.

vezi distanta parcursa, timpul si consumul mediu+ cel instant intr-o alta pagina.

calculez cu pixul viteza medie etc.

si pe mine ma dispera rezervorul mic la o masina. 

la G30 avea 66 de litri si indesam in ea pana pana la 70. cu motor diesel de 2 litri, era parfum.

la A6 are 73 (standard avea 63 litri insa am platit pt rezervor mai mare) si nu reusesc sa pun mult in ea chiar daca consum pana imi arata computerul zero autonomie si mai merg 10 km extra. fara exceptie bag in ea peste 70 (de regula peste 72, insa am reusit si 75 litri)

la maserati are 64 litri si reusesc sa bag si 65L, care este extrem de putin tinand cont ca am consumul mediu al masinii in 6000km de 12%. mergea intre 80 si 100L

la G60 are 60 de litri. imagineaza-ti ce inseamna sa ai motorul 40i pe ea :)))). ce cretini!

panamera are 75 standard si poti bifa rezervor de 90. suna altfel!

M-am obisnuit cu informatiile. Am invatat sa nu mi pese. Am devenit un sofer de BMW. Trebuie sa ma invat si sa nu mai semnalizez 😄😄😄 

80L mi se pare ok pt necesitatile mele. 100L deja e si prag psihologic la alimenat, ai impresia ca bagi in cisterna nu in rezervor.

Eu oricum cand mai am cam un sfert de rezervor fac plinul, cam 55-60L, nu prea imi place sa merg spre rezerva/in rezerva, pt a nu chinui pompa de motorina. Rezervorul la X3 e cotat parca la 66L, si in cazuri exceptionale am bagat cam 65L cand era in rezerva deja, deci estimez ca are realist vreo 70L.

33 minutes ago, Mircea-Si said:

Cel mai mare rezervore l-am avut pe tuareg 105 litri :))))))))))))

Cel mai mare rezervor de care am auzit eu era la Toyota LandCruiser LC200, model de Australia parca, aveai optiune de rezervor de 200L!!! 😄 

Link to comment
Share on other sites

daca e cotat la 66L, e acelasi de pe G30. eu turnam constant in el spre 70L. am si atins 70 de cateva ori.

anyway, suv-urile pe benzina ar trebui sa aiba minim 90L. asta e axioma.

la sedanuri pe benzina minim 80L

Edited by edit
Link to comment
Share on other sites

18 hours ago, edit said:

Eu aveam 8.2 la 520xd, medie pe 92.600km

O alergam tare masina aia. Deci mergi incet 🙂

Si eu aveam media la g30 530xd 8.0- 8.2 repet motor de 3000. Mers normal, 70-80 la suta in afara orasului. Pe autostrada mers cu 150, restu normal. Eram extrem, extrem de multumit de consum.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.