Jump to content

Noul BMW Seria 5 - G60


edit

Recommended Posts

5 hours ago, Romulus said:

Imi scapa mie ceva? Acolo scrie 350 kW.

Fara sa exagerez, trebuie luate multe in considerare cand consideri incarcarea unei baterii electrice.

Pentru mine lucrurile stau complet altfel cand e vorba de incarcarea unei baterii. O baterie nu se incarca IN NICI UN CAZ in scurt timp cu aceiasi valoare a curentului disponibil. De ce? Pentru ca o baterie absoarbe intr-un fel diferit curentul cand e descarcata aproape complet si altfel de la 60-70% in sus (adica primeste curent de valoare mai mica..). Pur si simplu daca fortezi o baterie cu acelasi curent la nivel mare de incarcare, aceasta chimic, intern, va avea de suferit..

Folosesc baterii reincarcabile de prea mult timp ca sa nu le inteleg comportamentul. Pur si  simplu trebuie sa stai dupa ele sa se incarce... 

Stiati ca fabricantii nu recomanda incarcarea unei baterii peste 80%, pentru o viata lunga si fiabiliatate? 

Timpul vostru trebuie sa se dilate sa zic asa, daca vreti sa va bucurati de o baterie sanatoasa cat mai mult timp.

Pun mai jos un articol mai mult decat realist. Unii vor intelege mai multe decat altii:

https://blog.evbox.com/uk-en/6-reasons-charging-times 

Desgur cu timpul cu totii vom ajunge cam la aceiasi concluzie..

Si o discutie despre alt model de bmw..:

https://bmwi.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=2039200

 

Edited by bimmer90f30
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

6 hours ago, Romulus said:

image.png

Imi scapa mie ceva? Acolo scrie 350 kW. Pe AC acasa e mai complicat...

am dat si eu pe primul info si mai departe nu m-am uitat

deci high power charger e 350kw , DC fast charger e 50kw  si AC e 22kw 

eu am vazut 22kw fara sa-mi dau seama ca e la AC

 

5 hours ago, mgi said:

Nu poate sa incarce cu 350 KW, e vrajeala de marketing si tocmai te-au prins 🙂 Daca nu ma insel are varful pe undeva pe la 200 KW.

de ce crezi asta?

Link to comment
Share on other sites

Vezi ca acolo nu scrie ca incarca cu 350KW. Acolo scrie timpul de incarcare la o statie de 350KW. Marketing curat menit sa induca in eroare.

Iar al doilea timp este pentru o statie de incarcare de 50KW. Pe pagina aia, nicaieri nu este trecuta puterea de incarcare a masinii care este de 204KWh

Cu alte cuvinte, la o statie de 350KW, maxim cu cat poti incarca un i5 este 204 KWh iar asta este "peak". Cu siguranta nu sta la 204 de la 0 la 80.

  • Like 1
  • De acord! 1
  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

hm.

stiti cum incarc eu cu combustibil? am vazut la un sofer de duba prin 2008. dupa ce se umple si sare pompa, incep sa imping de masina, sa o balansez stanga/dreapta, sa se mai duca din bule...fara exceptie fac asa de fiecare data.  si sa torn in ea ca intr-o femeila platita cu 300 de euro pe ora.

 

mereu se uita cei de prin zona la procesul de incarcare.

 

  • Haha 5
Link to comment
Share on other sites

In 2008 cand am deprins chestia asta spus mai sus, faceam fff multi km. Cel mai des spre banat, 2-3 drumuri pe luna. 

Aveam un a4 diesel si in primele 7 luni i am dat 37.800km.

Mereu aveam o sticla de 5 litri in portbagaj pt orice situatie critica in care trebuia sa ajung la o ora fixa si ar fi trebuit sa merg indiferent de risc pana la ultimul strop din rezervor. 

O singura data am ramas fara combustibil si am folosit-o, prin niste dealuri de pe langa Hateg.

Edited by edit
Link to comment
Share on other sites

Hai sa zic un hibrid poate poate dor prin prisma faptului ca motorul electric ii ma da un boost....altfel neah.

Vrei sa fii ecologist, sa salvezi planeta, poti sa incepi cu alte chestiuni.

Ca daca o terminam cu petrolu, n-o sa mai avem din ce sa facem plastic si caociuc

Link to comment
Share on other sites

Nu am vazut niciodata o masina electrica care sa incarce la putere maxim de la 0 la 80%. Sunt multi factori care pot influenta viteza de incarcare, incepand cu temperatura bateriilor si terminand efectiv cu protocolul de cumunicare dintre masina si "pompa".  Asta este iarasi un aspect pe care din pacate producatorii aleg sa nu il mentioneze iar clientii nu stiu sa se intereseze despre ele - cum arata curba de incarcare. Uite cum arata curba de incarcare la un I4, care are aceasi putere maxima de incarcare. Observi cat de putin timp sta la putere maxima. Sa fiu sincer sunt chiar surprins, cred ca masina a fost pusa la incarcare la temperatura optima si la o statie buna. Ma asteptam sa atinga maximul pe la 30%.

 

www.i4talk.webp

Link to comment
Share on other sites

nu stiu ce sa zic, am avut id3 care incarca undeva la 90 si ceva si de 2 ori l am incarcat de al 2,3% la 100% cu 90 si ceva. 

alta data a incarcat cu 50 de la inceput la sfarsit( dar era dupamasa toate incarcatoarele pline de masini) pe cand primele doua dati era dupa 10pm, si mai era maxim o masina doua la incarcat nu 20

dar aici se termina experienta mea cu electrice, asa ca trebuie sa te cred pe cuvant 😂

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

Pare ca cei de la Audi stau mai bine pe curba de incarcare, asta este curba de incarcare pentru un etron gt:
image.thumb.png.ce2ea3529c39dac562e66b6d64d4dbe4.png


Pana la 80% nu scade sub 100kW, tinand cont ca lumea incarca de la 10% la 90% iese chiar un timp bun, mai ales ca intre 10 si 80% media este de 195kW. 

Edited by Alex3245
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.