Jump to content

M-am născut pe banda 2...


wolf20

Recommended Posts

Va puneti degeaba cu cel ce are mintea odihnita. Va aduce la nivelul lui si va bate cu experienta.

Ipocrizia e la un nivel incredibil pe soselele noastre. Cei din fata care merg mai incet decat mine sunt niste idioti, iar cei din spate care vin tare sunt niste cretini. Eu merg cu 130kmh pe banda 2, ca asta e viteza maxima legala. Sa nu ma dau eu inapoi pe banda 1, chiar daca sunt obligat de lege, nu mai e ilegal. In giratoriu, daca merg in fata, am prioritate, nu conteaza ca schimb banda. Pe drum, daca sunt in fata ta, am prioritate, nu conteaza ca banda care se ingusteaza e a mea. Da, asa gandeste romanul. Si nu trebuie sa ne mire asta, pentru ca peste 50% din romani sunt analfabeti functionali.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

5 minutes ago, Romulus said:

OK, eu nu fac analiza pe text, dar cand spui "ramai in satul tau" este atac la persoana. Avem pareri diferite, continua prin PM daca mai vrei lamuriri. Nu aici.

 

Nu te referi la nici o idee ci spui cuiva ca e taran.

Nu imi pasa ce educatie au cei care raspund. Sper sa nu conduca nimeni aiurea pe autostrazi, dar schimbam asta doar prin exemplu personal care porneste din fiecare. Nu prin claxoane, urlete, flash-uri sau atac la persoana.

 

Domnule Romlulus, eu nu am numit pe nimeni taran, oamenii de la tara sunt niste oameni de tot respectul, eu m am referit la ideile domnului bomber, care sunt impotriva gandirii logice impotriva conducerii legale pe autostrada 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, adi v said:

Chiar nu cred ca este atac la persoana! Cu siguranta NU! Am atacat ideea/ gandirea lui, cu care nu sunt/au fost de acord cativa( din cei care au comentat) pe topic. Din punctul meu de vedere nu m am referit cu nimic la persoana, doar la ideile exprimate!

Asa ai facut cand ai zis ca SUNT BIPOLAR si cand ai zis ca nu am ce cauta pe autostrada?

Ai mesaj privat, continuam acolo polemica daca se poate in limite decente ..pana te blochez complet. De tine depinde..

Sa stii ca si de acolo se pot da rapoarte, dupa cum consideri tu necesar!

1 hour ago, mgs said:

In giratoriu, daca merg in fata, am prioritate,

Ai prioritate daca esti in giratoriu? Corect.

In alte directii nu ai prioritate?

Dar ceilalti care sunt in fata ta la fel au si mai mare prioritate? Spre in fata doar? Sau oriunde?

Eu cred ar trebui sa fim atenti la marcajele premergatoare intrarii in giratoriu (daca exista) si sa ne inscriem in prealabil pe banda potrivita directiei de mers. Adica, la centru daca viram stanga sau mergem inainte.. / si langa bordura daca viram dreapta in giratoriu sau mergem inainte..

Atat timp cat semnalizezi si te asiguri inainte de a schimba banda, este in regula.. inclusiv sa virezi stanga (daca te-ai inscris gresit.. lucru care se poate intampla) pentru ca singurul lucru care nu e permis in giratoriu e sa stationezi. Si daca sunt sensuri care indica doar dreapta sau doar stanga inainte de giratoriu e perfect, daca urmaresti indicatia sagetii si virezi in aceea directie.

 

Iar daca giratoriu are si semafor in el cine mai are prioritate? Cine pleaca primul? 

Intreb doar..

Am vazut niste accidente teribile din cauza similara. 

(Da, teribili analfabetii functionali)

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, adi v said:

Domnule Romlulus, eu nu am numit pe nimeni taran, oamenii de la tara sunt niste oameni de tot respectul, eu m am referit la ideile domnului bomber, care sunt impotriva gandirii logice impotriva conducerii legale pe autostrada 

O sa te rog sa imi explici  - prin PM (asa cum te-am rugat mai sus si m-ai ignorat) - ce ai vrut sa spui prin "stai in satul tau" si cum nu reprezinta atac la persoana. Dar am sa te rog sa o faci peste 2 zile ca pana atunci ai timp de gandire.

 

Link to comment
Share on other sites

24 minutes ago, bimmer90f30 said:

Ai prioritate daca esti in giratoriu? Corect.

In alte directii nu ai prioritate?

Dar ceilalti care sunt in fata ta la fel au si mai mare prioritate? Spre in fata doar? Sau oriunde?

Da, asa e, ai prioritate in giratoriu daca tu esti pe banda 2 si te bagi peste cel care merge pe banda 1. Bravo! 

Apropo, pentru cei care se intreaba ce este un analfabet functional, este o persoana care nu poate intelege ceea ce citeste. 

Link to comment
Share on other sites

11 minutes ago, mgs said:

Da, asa e, ai prioritate in giratoriu daca tu esti pe banda 2 si te bagi peste cel care merge pe banda 1. Bravo! 

Nu cred ca am sustinut nimic din ce am citat.

Eu te-am intrebat pe tine, ca si pe altii care pot fi de acord cu tine, nu vreau sa raspund propriilor intrebari intentionat facute un pic dificile..  si te rog sa raspunzi daca poti.

Mai jos in alt paragraf mi-am exprimat propria opinie si tratare a unei situatii cum ar fi participarea in giratoriu.

 

 

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Asta ne lamureste?

Pe mine da. Au fost acidente destule din cauza asta. Adica de la minutul 3:44.

Pentru ca nu poti sa schimbi banda fara sa te asiguri (am zis si in mai sus ca trebuie sa ne asiguram ca putem face manevra..) si cu asta basta.

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

9 minutes ago, bimmer90f30 said:

Asta ne lamureste?Pe mine da. Au fost acidente destule din cauza asta. Adica de la minutul 3:44.Pentru ca nu poti sa schimbi banda fara sa te asiguri 

Sper ca te lamureste, ca fix asta am spus si eu in postul initial.

Link to comment
Share on other sites

29 minutes ago, Romulus said:

Asta e un dobitoc macabru.

Nu am stiut.. i-am dat replica in clip despre faptul ca giratoriu NU E intersectie..

31 minutes ago, mgs said:

Sper ca te lamureste, ca fix asta am spus si eu in postul initial.

Asa ai zis?

Iata citatul:

"In giratoriu, daca merg in fata, am prioritate, nu conteaza ca schimb banda. Pe drum, daca sunt in fata ta, am prioritate."

Schimbarea din lege se refera tocmai la faptul ca tu nu (mai) ai voie sa schimbi banda trecand peste banda 1 la/spre iesirea din giratoriu. Adica fara sa te asiguri ca o poti face in siguranta fara sa lovesti pe altii. Ca sunt, ca au fost, au ajuns sau nu in giratoriu altiii inaintea ta, foarte probabil, nu conteaza. Conteaza daca ii lovesti si conteaza sa semnalizezi ca schimbi banda..

Sper ca am explicat bine ce am inteles. E ceva ce nu nu s-a inteles bine din ce am citat?

Ca eu ulterior doar am incercat sa corectez un pic..

Inca o data, am vazut accidente facute exact asa iar cel care iesea a fost gasit vinovat.. (nu va luati de mine, va rog 🙂 ) si nici nu fac legile eu. :)) 

 

Imi rulez filmul in care am fost aproape victima sigura cu un TIR care era deja in giratoriu pe banda "inferioara", ..1 adica, iar eu fortzos nevoie mare, am intrat din urma lui.  am apucat sa vad ca de fapt vroia sa vireze tocmai prin fata mea in giratoriu. Va dati seama ca am incalecat frana si cea de mana... Norocul mau a fost ca giratoriu de fapt era cu 3 benzi si nu m-am bagat sub el. Stiti ce crezusem, nu? Ca se ducea inainte.. (deja stiam de accidentele in situatii similare...) Am claxonat doar din frustrare..

Stiu o sa ziceti ca el era in fata mea, da era in fata deja dar isi facea manevra.  Lucrurile astea conteaza enorm in acele momente.

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

12 minutes ago, bimmer90f30 said:

Iata citatul:

"In giratoriu, daca merg in fata, am prioritate, nu conteaza ca schimb banda. Pe drum, daca sunt in fata ta, am prioritate."

2 hours ago, mgs said:

In giratoriu, daca merg in fata, am prioritate, nu conteaza ca schimb banda. Pe drum, daca sunt in fata ta, am prioritate, nu conteaza ca banda care se ingusteaza e a mea. Da, asa gandeste romanul. Si nu trebuie sa ne mire asta, pentru ca peste 50% din romani sunt analfabeti functionali.

In cazul in care majoritatea colegilor de forum nu au inteles ce am scris aici, imi asum proasta exprimare, mea culpa.

Dar eu cred totusi ca esti singurul de aici care a interpretat diferit.

 

Link to comment
Share on other sites

7 minutes ago, mgs said:

Dar eu cred totusi ca esti singurul de aici care a interpretat diferit.

Nu am scris eu, ci eu am citat o situatie. Putea sa fie altcineva, nu are relevanta. Totul se discuta atat timp cat nu se discuta omul din discutie.

Iar aici nu ne intalnim sa ne scoatem ochii,  ci sa retinem ce ne ajuta si ce nu.

Vad si eu ca Tavi ala e peste tot, youtuber de frunte..

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

37 minutes ago, Romulus said:

Asta e un dobitoc macabru.

Imi permiti sa te intreb de ce ai ajuns la concluzia asta?

 Nu sunt un fan al lui, dar am urmarit cateva video in care explica destul de bine anumite reguli sau situatii interpretabile din codul rutier.

P.S. : nu intreb "la misto", chiar sunt curios daca posteaza si bazaconii.

Link to comment
Share on other sites

Pe mine sincer chiar m-a amuzat intrebarea din clipul postat in care parea pe bune ca nu intelege ca (prudenta pe care parese ca o predica, pe drept si corect.. fiind politist) chiar daca legea s-a nuantat ciudat prin giratoriu.

NU E asa GREU de inteles, ca tot prudenta ne scapa intregi. Ca asta e, pana la urma impartim drumul fara sa ne belim masinile.

Iar giratoriu are sens de mediere a traficului, mentinand-ul fluid.

 

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

E atât de simplu ,nu vad de ce există atâtea polemici !

1)Când ai intrat pe autostrada folosind banda de accelerare,intri pe banda 1 obligatoriu(NU TE DUCI PE 2 DIRECT,DA?) , mergi pe banda 1 până întâlnești un autovehicul care merge mai încet ca tine.

2)Vrei sa îl devansezi ? Te asiguri că pe banda 2 nu deranjezi pe nimeni ,dai semnal ,îl devansezi folosind banda 2, după care ai revenit pe banda 1 ,daca e libera . Daca nu e libera ,devansezi și celelalte autovehicule ,după care ai revenit pe banda 1 . 

E atât de simplu ...

Apropo ,vedeți că afară (Austria,Germania de ex) , aia când au dat semnal s-au și băgat . Să nu aveți surprize . Și ,dacă vedeți niste benzi albe  perpendicular  pe carosabil ,acolo va măsoară distanța pe care o aveți fata de cel din fata . Să nu vă treziți cu amenzi în cutia poștală ,ăștia care va place să stați lipiți de ăla din fata ,ca sa îl forțați să se dea .

Cat despre flashuri , mai bine nu ,e considerata agresivitate in trafic și se sancționează grav !

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Mie îmi pare ca va contraziceti aiurea, unul vorbind de codul rutier, iar celălalt de regulile bunului simt. 

Schimbarile de pe banda 2 pe 1 si invers te tin și mai alert.

Daca obișnuiești sa mergi constant cu viteza mare si vrei sa ramai doar pe banda 2, mentine si semnalul spre stanga, de obicei cei din fata ta îți vor face loc. Vor mai fi si excepții, dar poate maxim 10 șoferi la câteva sute km, iar asta pt ca nu te văd. 

De ce ar trebui sa trecem pe banda 2 ca sa ii facem loc celui care vine de pe banda de accelerare? Are câțiva zeci de metri in care poate prinde suficientă viteza încât sa nu deranjeze traficul, iar dacă nu e suficient de fâșneț, sa aștepte eliberarea completa a benzii.

Edit: mie îmi plac aia care sunt mereu pregătiți sa depășească când singura banda de sens este oricum aglomerata și stau zeci de km la ciupeala pentru a depăși fix o mașina

Edited by afterglow
  • Like 1
  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

E un subiect extrem de complicat. 

  1. "Cine dintre voi este fara pacat, sa arunce cel dintai cu piatra" (Biblia). Eu unul nu am tupeu nici macar sa ma aplec dupa o piatra.
  2. Studii privind efectul aglomeratiei asupra comportamentului uman au aratat ca barbatii au tendinta de a deveni mai agresivi / competitivi / severi, in timp ce femeile au tendinta exact inversa, anume de a se comporta mai retrase / mai putin competitiv / mai permisive (Journal of Experimental Social Psychology, 1972). Am observat ca exact astfel se intampla si in traficul rutier, atunci cand se aglomereaza.
  3. Regulamentul de circulatie contine tot ceea ce este necesar pentru  a reglementa traficul. Dar Politia Rutiera are o lunga istorie de a trata doar reglementarile care se pot impune in mod confortabil si care aduc rapid bani. De aceea sunt atat de frecvente actiunile cu radarul - de regula amplasat in locatii cu risc redus - si (cvasi) inexistente actiunile care privesc comportamente cel putin la fel de riscante (depasiri iresponsabile, neacordari de prioritate, etc.).
  4. Modul in care se circula pe drumurile publice reflecta gradul de cibilizatie, bun-simt si respect pentru ceilalti. Referitor la circulatia corecta pe benzile de autostrada, pana si in pefecta Germanie, situatia s-a degradat intr-o masura semnificativa si evidenta, comparand erele pre- si post- acceptare imigranti din afara EU. Nu este vina nemtilor, ci a valului de necivilizati.
  • De acord! 3
Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, Godini said:

1)Când ai intrat pe autostrada folosind banda de accelerare,intri pe banda 1 obligatoriu(NU TE DUCI PE 2 DIRECT,DA?) , mergi pe banda 1 până întâlnești un autovehicul care merge mai încet ca tine.

In caz ca ti-a scapat dezbaterea a fost cel mai mult despre daca TREBUIE sa treci pe banda 2 daca cineva incearca sa intre pe autostrada. Despre acel moment e vorba. 

Stiu ca e politicos sa lasi banda 1  libera pentru celalalt participant dar aici se termina totul. 

Cred ca e important ca intai sa respect legea si apoi sa fiu politicos.

Stii cati se duc direct pe 2 chiar daca 1 e libera? Multi! Nu mai comentez mai mult pentru ca aici intra mai mult psihologia soferiei.. nu neaparat a romanilor. Sunt ele si alte natii care fac la fel..

Edited by bimmer90f30
  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

7 hours ago, Godini said:

1)Când ai intrat pe autostrada folosind banda de accelerare,intri pe banda 1 obligatoriu(NU TE DUCI PE 2 DIRECT,DA?) , mergi pe banda 1 până întâlnești un autovehicul care merge mai încet ca tine.

Eu ce sa mai spun, ca mi-a iesit unu' acum multe luni direct in banda 3, aici:

Recunosc ca nici eu nu mergeam tocmai legal (cat sa nu imi ia permisul), dar drumul era foarte liber, doar pe banda 2 era inca o masina, la ceva distanta in fata. Omu' meu a iesit direct in autostrada, desi are banda de incadrare de sute de metri, apoi a trecut pe 2,iar apoi pe 3 in fata mea, fara semnal. Am franat pana la 90 kmh (cu atat mergea) si am stat in spatele lui cateva zeci de secunde sa inteleg ce face. A mers in paralel cu cel de pe 2, iar eu a trebuit sa ii devansez pe amandoi pe banda 1. M-am chinuit putin, dar nu am putut gasi un rationament logic pentru acest comportament.

buc-pl.jpg

  • Haha 2
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.