Jump to content

Review BMW 530e G30 2023


Romulus

Recommended Posts

Motoarele diesel au ajuns sa fie prea complicate si buna functionare a lor depinde de o gramada de senzori si sisteme antipoluare.Pe de alta parte benzinarele au ajuns sa fie aproximativ tot prin zona de consum a masinilor diesel.Intretinerea motoarelor diesel ca si costuri e mai mare decat la benzinare (doar parerea mea).

  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

O intrebare cu incarcarea, care e viteza maxima de incarcare? Vad valori diferite oriunde ma uit, de la 3kW la 16kW. Ma bate gandul sa trec de la 540i la 545e, mai ales ca am primit o oferta foarte buna pe un 545e foarte dotat si cu km putini, dar fix incarcarea la priza ma pune pe ganduri daca dureaza 2-3 ore maxim sa incarc toata bateria sau o noapte intreaga.

Link to comment
Share on other sites

Weekendul trecut m-am intersectat pe DN cu un model din asta de 530e, G30 LCI si mi-a placut cum merge, desi nu ma asteptam sa fie totusi chiar asa de potent in comparatie cu 525d-ul meu. Avea numere rosii de DE, am intuit ca era in drum spre casa dupa ce a fost dupa ea in DE, asta fiind si un alt motiv pt care s-a incordat la mine 🙂 Sau asa l-am resimtit eu pe respectivul. A vrut sa demonstreze el ca-i mai "mare si mai tare" a lui in comparatie cu "babutza" mea. Trecand peste, ma intrebam daca la un astfel de model cu "e" in coada se mai plateste impozit si daca da, cat este in comparatie cu un alt model non-hybrid. Din cate am citit 30e-ul are motorul B48 cu 180CP, iar restul pana la ~250 vin de la motorul electric doar ca nu-i ai tot timpul la dispozitie in cazul in care bateria e descarcata. Daca nu s-ar plati totusi impozitul sau acesta ar fi mult mai redus, parca peste 2-3 ani mi-ar face cu ochiul mai degraba un 45e, pare appealing sa am un L6 benzinar. Momentan sunt la capitolul "dreams" 🙂 

Edited by RaYn3
Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, RaYn3 said:

Weekendul trecut m-am intersectat pe DN cu un model din asta de 530e, G30 LCI si mi-a placut cum merge, desi nu ma asteptam sa fie totusi chiar asa de potent in comparatie cu 525d-ul meu.

Eu le-am avut pe ambele si desi nu deodata, iti pot spune ca G31 530e este mult mai rapid decat F10 525d.

Link to comment
Share on other sites

9 minutes ago, RaYn3 said:

Weekendul trecut m-am intersectat pe DN cu un model din asta de 530e, G30 LCI si mi-a placut cum merge, desi nu ma asteptam sa fie totusi chiar asa de potent in comparatie cu 525d-ul meu. Avea numere rosii de DE, am intuit ca era in drum spre casa dupa ce a fost dupa ea in DE, asta fiind si un alt motiv pt care s-a incordat la mine 🙂 Sau asa l-am resimtit eu pe respectivul. A vrut sa demonstreze el ca-i mai "mare si mai tare" a lui in comparatie cu "babutza" mea. Trecand peste, ma intrebam daca la un astfel de model cu "e" in coada se mai plateste impozit si daca da, cat este in comparatie cu un alt model non-hybrid. Din cate am citit 30e-ul are motorul B48 cu 180CP, iar restul pana la ~250 vin de la motorul electric doar ca nu-i ai tot timpul la dispozitie in cazul in care bateria e descarcata. Daca nu s-ar plati totusi impozitul sau acesta ar fi mult mai redus, parca peste 2-3 ani mi-ar face cu ochiul mai degraba un 45e, pare appealing sa am un L6 benzinar. Momentan sunt la capitolul "dreams" 🙂 

Inainte de g30, aveam un E300e W213. Impozitul era 0 fiind PHEV. G30-ul actual, fiind MHEV de 3.0,  are reducere de 85% la impozit. 

Link to comment
Share on other sites

13 minutes ago, RaYn3 said:

Din cate am citit 30e-ul are motorul B48 cu 180CP, iar restul pana la ~250 vin de la motorul electric doar ca nu-i ai tot timpul la dispozitie in cazul in care bateria e descarcata. Daca nu s-ar plati totusi impozitul sau acesta ar fi mult mai redus,

G31 530e am platit pentru anul acesta 125 lei impozit.

Link to comment
Share on other sites

10 minutes ago, Romulus said:

G31 530e am platit pentru anul acesta 125 lei impozit.

Mda, deci este cu peste 50-60% reducere fata de non-hybrid.

Iar la 3litri hibrid daca-r fi cu 85% asa cum zice colegul Eco atunci s-ar merita ca in prezent sa detii un L6. 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, RaYn3 said:

Weekendul trecut m-am intersectat pe DN cu un model din asta de 530e, G30 LCI si mi-a placut cum merge, desi nu ma asteptam sa fie totusi chiar asa de potent in comparatie cu 525d-ul meu. Avea numere rosii de DE, am intuit ca era in drum spre casa dupa ce a fost dupa ea in DE, asta fiind si un alt motiv pt care s-a incordat la mine 🙂 Sau asa l-am resimtit eu pe respectivul...

Pai este, ca el are 292 CP si e benzina.

E o placere la drum lung cand incearca un 20d sa te alerge 😄 

  • Haha 2
Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, Ciprian01 said:

Pai este, ca el are 292 CP si e benzina.

E o placere la drum lung cand incearca un 20d sa te alerge 😄 

Am prins si eu multi viteji de astia cu 2.0 diesel care credeau ca ei au avioane 😄. Singura asemanarea era ca scoateau un nor de fum numai ca al lor era negru 😛 

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, RaYn3 said:

530e, G30 LCI si mi-a placut cum merge, desi nu ma asteptam sa fie totusi chiar asa de potent in comparatie cu 525d-ul meu.

Din cate am citit 30e-ul are motorul B48 cu 180CP, iar restul pana la ~250 vin de la motorul electric doar ca nu-i ai tot timpul la dispozitie in cazul in care bateria e descarcata. 

lci e la 292cp, 250 la nfl

Link to comment
Share on other sites

14 hours ago, Viper05 said:

lci e la 292cp, 250 la nfl

M-am prins acum, nu va ambalati degeaba, n-am facut nici o liniuta cu respectivu :P. Nu stiu de ce aveam impresia ca si LCI-ul are in jur de 250CP, n-aveam nici un habar ca i-au crescut puterea spre 290 la LCI pt ca n-am fost interesat prea tare. Cum a fost faza, a ajuns in spatele meu intr-o curba, am accelerat, iar G30-u asta m-a si depasit destul de rpd, de aia ziceam ca mi s-a parut totusi destul de potent pt "250CP" cat credeam eu ca are in comparatie cu cei 218 sau pe acolo alei mele. De aici a plecat toata faza, nu ca am facut liniute sau mai stiu eu ce au sugerat unii pe aci. Merg mai sportiv in general, dar pe DN6 n-ai cum sa faci liniute ca-i plin de TIR-uri sau coloane de masini. Plus ca nu-s pilot, nu ma stiu cu plecatul de pe loc sau alte skils-uri din astea. Plus, ca asa cum ziceau alti "cunoscatori", diesel, 2.0d, drumuri publice, plus, plus altele. 

LE. Observ totusi ca anumitor "benzinaci" cu 2.0 le place sa se infoaie la cei cu 2.0 diesel atunci cand ii prind pe drumuri si dupa sa se laude ca ce grozavi sunt ei in comparatie cu afumatorile alora cu diesel. Ce ne mai place noua ca si natie sa ne dam mari, ca suntem mai jmekeri decat ailalti sau pur si simplu sa ne dam amp.lea cu parerea, sa fim parerologi, dar fara sa cunoastem toata povestea din spate, fara sa intrebam  ori sa ascultam pana la capat ce are unu de spus, iar in felul asta sa nu ajungem sa ne pripim. 

Edited by RaYn3
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

On 2/19/2024 at 4:30 PM, mgi said:

În ce oraș e impozitul pe phev zero? În București sigur nu. 

In Timisoara, dar a fost in perioada 2021 si 2022. Nu stiu daca se aplica si in 2023 sau anul curent (inca, vad daca reusesc fac trade-ul cu un 545e).

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Am platit ieri impozitul la 530e si functionara mi l-a calculat la jumatate din cel a unei masini de (sub) 2L .  Asta ar fi regula - jumatate din impozitul unei masini cu motor echivalent , non-hibrid .

Nu am auzit de diferentieri in functie de tipul de hibrid . 

Link to comment
Share on other sites

Si la mild hibrid este insignifiant impozitul. Pe pers fizica, la sectorul 5 a fost 8 lei pt motor de 2 litri.

Probabil in curand se va scoate facilitatea asta pt mild si pt hibridele reale, pt ca mild sunt un sfert din masinile comercializate.

Sau poate doar pt mild, insa vor trebui sa defineasca clar la RAR diferentele intre mild si hibridele propriu-zise, pt ca la nasinile mele scrie 'hibrid' in talon.

Si facilitatea de parcare gratuita in bucuresti, de asemenea. Ce sa zic, ca am stat 2 ani jumate cu A6 cu panica totala la parcari ?!

Nu imi inregistrasem masina la autoritati pt beneficiul parcarii gratuite, nici nu stiam facilitatea. Plateam fie parcare privata, fie o rugam pe nevasta mea sa trimita mesaje. Telefonul meu e de la munca si nu pot trimite astfel de mesaje costisitoare. Nevasta mea era prin sedinte sau poate cu amantul. Raspundea greu iar eu stateam cu stresul amenzii.

Edited by edit
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.