Jump to content

Mercedes A-Klasse - Bujie blocata


Recommended Posts

Salut - Sper ca aceasta intrebare sa nu deranjeze, intrucat este vorba de un Mercedes A class 2013, pe benzina, la care mi s-a blocat o bujie. Stiti vreun mecanic specializat pe asa ceva la care as putea sa apelez? Am fost refuzat de toate service-urile la care am fost din poarta-n  poarta pana acum, inclusiv reprezentanta Mercedes. Tin sa mentionez ca ma intereseaza aria Bucuresti-Ilfov.

Link to comment
Share on other sites

  • Romulus changed the title to Mercedes A-Klasse - Bujie blocata
12 minutes ago, vlad0508 said:

Salut - Sper ca aceasta intrebare sa nu deranjeze, intrucat este vorba de un Mercedes A class 2013, pe benzina, la care mi s-a blocat o bujie. Stiti vreun mecanic specializat pe asa ceva la care as putea sa apelez? Am fost refuzat de toate service-urile la care am fost din poarta-n  poarta pana acum, inclusiv reprezentanta Mercedes. Tin sa mentionez ca ma intereseaza aria Bucuresti-Ilfov.

Cum adică e blocată, nu o poți scoate, se învârte în gol sau e înțepenită și nu o poți desface? Dacă bujia e înțepenită dar funcționează, incearcă să o desfaci cu motorul încins la temperatura de funcționare, cu WD40 la filet, lași să acționeze apoi cu simț fără să forțezi încerci să o desfaci...

Link to comment
Share on other sites

14 minutes ago, vlad0508 said:

Salut - Sper ca aceasta intrebare sa nu deranjeze, intrucat este vorba de un Mercedes A class 2013, pe benzina, la care mi s-a blocat o bujie. Stiti vreun mecanic specializat pe asa ceva la care as putea sa apelez? Am fost refuzat de toate service-urile la care am fost din poarta-n  poarta pana acum, inclusiv reprezentanta Mercedes. Tin sa mentionez ca ma intereseaza aria Bucuresti-Ilfov.

Fug toti de mercedes A class, pentru motorul este pozitionat foarte prost si aproape la orice interventie trebuie dat motorul jos. 

Link to comment
Share on other sites

Fara sa incinzi motorul si cu degripant din ambundenta, nu o sa reusesti. Eu am zis la toata lumea si am recomandat, ca anual sa desfaca bujiile si sa le puna inapoi, in ritmul asta eviti cu desavarsire sa ai alte probleme pe viitor. Multi dau din cap, putini asculta. Lucrul asta e mai ales pentru cei ce au motoare diesel. 

Edited by HitmaNLive
Link to comment
Share on other sites

16 minutes ago, Lancer said:

Cum adică e blocată, nu o poți scoate, se învârte în gol sau e înțepenită și nu o poți desface? Dacă bujia e înțepenită dar funcționează, incearcă să o desfaci cu motorul încins la temperatura de funcționare, cu WD40 la filet, lași să acționeze apoi cu simț fără să forțezi încerci să o desfaci...

Bujia este intepenita si nu se poate desfileta nici macar 0.1mm

1 minute ago, alex230ro said:

Pai atunci mergi la cei care le-au schimbat 🙂  sa le demonteze tot ei , banuiesc ca nu au fost stranse la cuplu .

Au fost stranse la cuplu, eram de fata.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, vlad0508 said:

Bujiile (NGK) au fost schimbate acum 10.000km, in luna mai 2022, folosindu-se vaselina ceramica pe fiecare in parte.

Sigur a fost vaselină ceramică sau loctite? 🤔 Dacă au fost strânse la cuplu, încearcă cu motorul cald, cu degripant din abundență la filet și merge...

  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, vlad0508 said:

Bujia este intepenita si nu se poate desfileta nici macar 0.1mm

Incerca metoda ciocanului din video:

As incerca apoi o masina de insurubat cu impact ar fi o idee. Dar sa o folosesti doar atat cat sa isi dea drumul din intepenire. Apoi aplici asta:

 

Adica dus-intors si penetrant.

 

Incalzit motorul, de fapt chiulasa dilatata e o idee cat de poate de buna.

 

Link to comment
Share on other sites

50 minutes ago, bimmer90f30 said:

Incerca metoda ciocanului din video:

As incerca apoi o masina de insurubat cu impact ar fi o idee. Dar sa o folosesti doar atat cat sa isi dea drumul din intepenire. Apoi aplici asta:

 

Adica dus-intors si penetrant.

 

Incalzit motorul, de fapt chiulasa dilatata e o idee cat de poate de buna.

 

S-au incercat diferite metode, inclusiv cele prezentate (motor cald, inainte-inapoi, batai de ciocan, wd-40) timp de 1h30min in mod continuu la limita ruperii filetului. De aici si nevoia unei persoane care se ocupa in mare cu asa ceva si ma poate ajuta.

Link to comment
Share on other sites

Este foarte ciudat. O bujie care a fost montata corect un urma cu numai 10.000Km / 1 an jumatate trebuie sa se poata desface destul de usor, mai ales avand in vedere eforturile depuse (motor cald, etc.)

1. Cu toate bujiile montate, analizeaza cu rabdare si atentie daca bujia cu pricina sta in aceeasi pozitie si face aceleasi unghiuri in lacasul sau / fata de chiulasa, ca si celelalte bujii. Daca observi chiar si mici diferente, dar evidente, atunci poti suspecta o montare gresita (filet incalecat). Remedierea corecta ar implica, in mod tipic, demontarea chiulasei - ceea ce complica situatia, dar totodata simplifica demontatea bujiei.

2. (foarte improbabil) Cand au fost inlocuite bujiile, s-a utilizat exact acelasi tip ca cele vechi, cu exact aceeasi lungime a filetului? Daca la motorul respectiv bujiile se monteaza cu saibe, exista vreo suspiciune ca saiba bujiei cu pricina sa fi cazut inainte de montare? Ideea este ca, daca filetul bujiei noi a intrat mai mult in camera de ardere, pe capatul acestuia s-ar fi putut depune calamina (in functie si de starea de sanatate a cilindrului respectiv), ceea ce ar face foarte dificila demontarea.

Te rog sa ne tii la curent.

 

  • Like 1
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

13 hours ago, branevl said:

Toti de pe olx scot doar bujii de pe diesel. Am mentionat la inceputul postarii ca am epuizat toate aceste variante. Am nevoie de cineva care nu e "usor de gasit" pe internet si accepta o astfel de executie.

Link to comment
Share on other sites

Asta e ce am aflat recent. 

Mare atentie CAND folositi pasta "anti-size" pe filetul bujiilor; cred ca se aplica si la diesel.. daca s-a aplicat un strat DE ZINC in fabrica, nu mai trebuie adaugat nimic pe filet pentru ca acel strat de zinc e menit sa ramana in urma pe filetul din chiulasa si sa ajute desurubarea... daca nu s-a aplicat strat de zinc pe filetul bujiei.. ATUNCI PUTEM pune pasta anti-size dar doar din aceea pe baza de zinc si daca nu ma insel, ceramica.. cea de cupru se va transforma in rugina!

In plus trebuie avut mare grija la strangere cand foarte usor se poate strange prea tare (chiar folosind cheia dinamomentrica, pentru ca pasta pusa mareste forta strangerii, pentru ca frecarea dintre filete.. se diminueaza!) si asta poate duce la forfecarea filetului din chiulasa.. iar daca pasta e incorecta pe filet = apare rugina... cred ca se ajunge la situatia colegului.

Edited by bimmer90f30
  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.