Jump to content

G30 530i black sapphire


pvsilviu

Recommended Posts

@edit Nunu, partea cu electrodul te intereseaza. Ca un mic guide pt a citi cum a fost mearsa masina sau daca ar avea vreo problema raportat la cum arata bujiile etc: https://ngksparkplugs.com/en/resources/read-spark-plug 

https://www.championautoparts.com/Parts-Matter/automotive-repair-and-maintenance/how-to-read-spark-plugs.html

Edited by minu94
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

In rest, masina este ok. 

Radarul nu a mai facut figuri (de la ridicarea nr de inmatriculare), franele sunt spre ok (se mai simte o fff mica trepidatie, dar, scartaie).

Urmeaza schimb de lichid de frana si inlocuirea conductei de retur.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, pvsilviu said:

Soselele Romaniei sunt pline cu de toate.

Si eu am patit, cauciucuri noi 😵‍💫, pierdeam presiune 0.1... 0.2 asa la 1-2 saptamani pana sa ajung la un service si sa imi arate surubul. Credeam ca e eroare de senzor sau ceva la valva.

Run flat run flat dar surubul nu il opreste nimeni 🙂

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

53 minutes ago, mgi said:

Cu consumul cum stai pana acum oras/extra, de curiozitate?

Depinde cine conduce. Ieri, eu, mixt, 40 km, 7.8%. Mers combinat oras+exterior, intai pe eco, apoi confort, dar si sport (app functioneaza clapeta pe teava din dreapta). 

Fata de e46 325xi, consumul mi se pare ok, insa e prea devreme pentru calcule precise.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Apta de drum, din nou. Rezolvat cu lichidul de frana si furtunul, dar, fara scris in calculatorul masinii. 

Urmeaza uleiul la cutie, in primavara. Pot sa-l schimbe si cei de la service-ul acesta, insa nu stiu ce sa fac. Pot sa-l schimbe atat gravitational, cat si cu presiune. Din ce am vazut, e recomandat gravitational. Oricum, patronul service-ului zicea o chestie: daca masina nu a fost forjata atunci uleiul ar trebui sa fie curat si este suficient doar schimbul gravitational. Ma mai gandesc cum fac si unde, la ei costurile sunt mult mai mici, la jumate fata de unul din Bucuresti (in Craiova, la Autokappa, nu ma duc). 

La acest service (multimarca) merg de ceva timp cu toate masinile.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Blue Motors, Carcea. Nu sunt perfecti dar nici nu se baga la ce nu stiu. Si nici nu astepti saptamani.

Au un mecanic super tare, din Bals daca nu gresesc, mai au pe cineva expert in demontat diverse elemente de caroserie (la ei am rezolvat cu farul) plus altii. O echipa destul de ok, in general.

325xi il lasam la ei fara grija, G30-ul mai cu inima stransa. In cazul in care voi decide sa schimb uleiul la cutie cu ei, voi sta acolo, sa asist.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Am o dilema legata de schimbul de ulei la cutie. Intrucat ieri a cedat un prezon de la o roata (am trecut la anvelopele de vara), ma uitam la chitul de revizie, 1100 lei: 7 litri de ulei, capac, garnitura si suruburi. 

Ce alte operatii se mai fac la aceasta revizie? Ca pana la 3000 lei, 1900 pare sa fie doar manopera si nu pare asa de greu sa dai capacul ala jos.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

De la ce model incoace se schimba uleiul cu tot cu capacul de jos? Tin minte ca la E60, am schimbat uleiul si cine l-a schimbat a strans prea tare surubul in capacul de pe vremea aia si a dus filetul si curgea pe acolo ulei.

Link to comment
Share on other sites

Cred ca începând cu F, la E60 nu știu dacă se schimbă sau cel puțin la alea vechi nu, poate la E60 cu joystick. 

1 hour ago, pvsilviu said:

Am o dilema legata de schimbul de ulei la cutie. Intrucat ieri a cedat un prezon de la o roata (am trecut la anvelopele de vara), ma uitam la chitul de revizie, 1100 lei: 7 litri de ulei, capac, garnitura si suruburi. 

Ce alte operatii se mai fac la aceasta revizie? Ca pana la 3000 lei, 1900 pare sa fie doar manopera si nu pare asa de greu sa dai capacul ala jos.

E o intreaga industrie pe asa ceva… costa pentru ca inclusiv este un serviciu căutat, însă dacă faci o comparație cu înlocuire distribuție, clar un schimb ulei c.v e mai productiv. 

Link to comment
Share on other sites

Din ce stiu pana acum:

-uleiul la cutie trebuie schimbat

-intervalul cel mai uzitat este 80k-120k in functie de cum s-a mers cu masina

-metoda cea mai acceptata este cea gravitationala

-se schimba si uleiul si filtrele (care, daca nu gresesc, sunt magnetice si sunt inglobate in capac???)

-temoeratura uleiului trebuie sa fie 40-45 grade

-intra cam 7 litri (mai ramane ulei vechi in cutie)

Cam atat stiu, pana acum. 

Din acest motiv plus cei 1900 lei pentru manopera as face revizia in Craiova, cu 1400-1500 lei.

Orice alte informatii legate de aceasta revizie sunt binevenite

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, pvsilviu said:

Am o dilema legata de schimbul de ulei la cutie. Intrucat ieri a cedat un prezon de la o roata (am trecut la anvelopele de vara), ma uitam la chitul de revizie, 1100 lei: 7 litri de ulei, capac, garnitura si suruburi. 

Ce alte operatii se mai fac la aceasta revizie? Ca pana la 3000 lei, 1900 pare sa fie doar manopera si nu pare asa de greu sa dai capacul ala jos.

Undei ai gasit asa ieftin? Eu stiam ca doar kitul e undeva pe la 1500-1800lei... restul pana pe la 2500 aprox era manopera.

1 hour ago, pvsilviu said:

Din ce stiu pana acum:

-uleiul la cutie trebuie schimbat

-intervalul cel mai uzitat este 80k-120k in functie de cum s-a mers cu masina

-metoda cea mai acceptata este cea gravitationala

-se schimba si uleiul si filtrele (care, daca nu gresesc, sunt magnetice si sunt inglobate in capac???)

-temoeratura uleiului trebuie sa fie 40-45 grade

-intra cam 7 litri (mai ramane ulei vechi in cutie)

Cam atat stiu, pana acum. 

Din acest motiv plus cei 1900 lei pentru manopera as face revizia in Craiova, cu 1400-1500 lei.

Orice alte informatii legate de aceasta revizie sunt binevenite

Uleiul clar trebuie schimbat, cat mai des, cu atat mai bine ( des insemnand dpmdv 100k km ). Cu cat eziti si cutia are mai multi km, gen 200-250k+ cu atat schimbul poate DAUNA decat sa fie benefic.

Filtrul e magnetic si integrat in baia de ulei, asa stiu si eu.

Si eu la urmatoarea revizii ( la 100k ) voi face schimbul.

Edited by sskkaa
Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, pvsilviu said:

Am o dilema legata de schimbul de ulei la cutie. Intrucat ieri a cedat un prezon de la o roata (am trecut la anvelopele de vara), ma uitam la chitul de revizie, 1100 lei: 7 litri de ulei, capac, garnitura si suruburi. 

Ce alte operatii se mai fac la aceasta revizie? Ca pana la 3000 lei, 1900 pare sa fie doar manopera si nu pare asa de greu sa dai capacul ala jos.

Ft buna intrebare, nici eu nu stiu. Eu am facut singur pana la urma schimbul de ulei in cutie strict din cauza asta, ca era manopera mai mult decat kitul in sine pt un rahat de operatiune...daca ai posibilitatea, recomand sa faci la fel ca e ft simplu. Daca ai nevoie de sfaturi/ajutor, imi zici iti dau info

44 minutes ago, sskkaa said:

Undei ai gasit asa ieftin? Eu stiam ca doar kitul e undeva pe la 1500-1800lei... restul pana pe la 2500 aprox era manopera.

Uleiul clar trebuie schimbat, cat mai des, cu atat mai bine ( des insemnand dpmdv 100k km ). Cu cat eziti si cutia are mai multi km, gen 200-250k+ cu atat schimbul poate DAUNA decat sa fie benefic.

Filtrul e magnetic si integrat in baia de ulei, asa stiu si eu.

Si eu la urmatoarea revizii ( la 100k ) voi face schimbul.

Kitul de la ZF e intre 900-1200 lei in functie de cutie, dar cam atat e. Eu de ex l-am luat cu 980 lei parca sau undeva pe acolo de pe targuldepiese

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, pvsilviu said:

Din ce stiu pana acum:

-uleiul la cutie trebuie schimbat

-intervalul cel mai uzitat este 80k-120k in functie de cum s-a mers cu masina

-metoda cea mai acceptata este cea gravitationala

-se schimba si uleiul si filtrele (care, daca nu gresesc, sunt magnetice si sunt inglobate in capac???)

-temoeratura uleiului trebuie sa fie 40-45 grade

-intra cam 7 litri (mai ramane ulei vechi in cutie)

Cam atat stiu, pana acum. 

Din acest motiv plus cei 1900 lei pentru manopera as face revizia in Craiova, cu 1400-1500 lei.

Orice alte informatii legate de aceasta revizie sunt binevenite

Mici note la ce ai zis: filtrele sunt magnetice si se afla in capac, exact. 

temperatura uleiului intre 30-50 grade. Eu am mers la mijloc, la 40. Atentie, uleiul din cutie, nu de la motor

Intra in jur de 5-5.5 litri.

Cand scurgi uleiul vechi, se face cu masina rece. Eu am lasat masina cu o zi inainte la self service in parcare ca sa fie rece.

Cand umpli cu ulei pana da afara, pui busonul de umplere la loc strans usor de tot. Te urci in masina, o pornesti si treci prin R N D D1 D2 pentru 10  secunde fiecare apoi tii motorul turat la 2500 ture parca timp de 30 de secunde. Apoi lasi masina pornita pana ajunge temperatura uleiului din cutie la aprox 40 de grade, deschizi busonul de umplere si pui ulei iar pana da afara (ATENTIE:cu motorul pornit, nu oprit). Apoi strangi la cuplu busonul si gata, job done

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.