Jump to content
Intalnire BMW Club 12-14 Decembrie 2025 - Resort 7 Crai, Zarnesti (Brasov). Hai si tu cu noi la intalnire! ×

Bmw x3 2021 G01 jante si anvelope


Recommended Posts

Eu am Pirelli sf2 pe 225xe si Pirelli Scorpion pe Touareg . stau la munte , mers peste tot si la temperaturi 40+ si la -20, nici o problema de aderenta. Le schimb la 3 ani si aprox 45k km. Recomand fara rezerve. 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
1 hour ago, throw said:

Am luat decizia sa merg pe noile Crossclimate 3 pentru iarnă din motive logistice. Nu cred ca va exista vreo problemă legată de cutia de transfer si ceva imi spune ca BMW ii va da steluță in curand. Revin cu pareri in viitor.

De curiozitate, ce motive logistice au stat la baza deciziei de a lua all season in loc de iarna, daca oricum schimbi cu anvelope de vara?

Link to comment
Share on other sites

Vechea masina a avut 2 seturi separate vara/iarna. Ultimii mei ani de condus nu au vazut nămeți sau drum acoperit cu zăpadă considerabil. Cand zic considerabil, ma refer la troiene, zapada afanată etc. Merg la munte dar drumurile le-am prins mereu curatate pt ca ninge foarte putin in ultimii ani la noi. Am condus cu rotile de iarna pe asfalt aproape uscat sau uscat la temperaturi de 7 grade sau chiar peste pe autostrada. Asta s-a tradus in dezavantaje pe partea de aderenta/performante la viteză. Practic am simtit ca am roti de iarnă degeaba iar clima noastră incepe usor usor sa se apropie de cea englezească.

Nu am fost fan niciodata anvelope all season dar cautand atent review uri despre urmatoarea anvelopa de iarna am observat ca tehnologia din ultimii 3,4 ani pare ca a avansat indeajuns incat sa le dam o șansă. Unul din astea e acest Crossclimate care pare putin "prea bun ca sa fie adevarat". Pe uscat/ud se apropie de unul de vară iar pe iarna se descurca exemplar, mai bine decat cele non-premium dedicate de iarna.

Acestea fiind zise, ma gandeam sa profit de treaba asta si sa pot lungi rulajul cu un all season in caz ca nu apuc sa trec pe cele de vară in timp util. In zona capitalei unde locuiesc este balamuc tare cu schimbatul anvelopelor si ar fi un stres in minus. Stresul asta ajunge sa fie si financiar pentru ca momentan am un singur rand de roti iar eu prefer sa am mereu două. Al doilea set de roti este o investitie financiara pe care o aman momentan, asa cum aman si cumparatul unora noi de vară care vor trebui schimbate in 2,3 ani si ele. Vremurile se mai schimba, poate vin unele mai bune, poate mai rele, ma gandeam ca dpdv financiar si logic s-ar potrivi mai bine crossclimate urile astea decat unele de iarnă. Alt brand/model nu ma intereseaza, vorbesc strict de Michelin Crossclimate 3 si Crossclimate 3 Sport.

Am lasat mai jos un exemplu de test dar cam tot internetul cântă in acelasi ton despre michelin urile astea.


 

Link to comment
Share on other sites

Intrebam pentru ca ai spus ca o sa le schimbi vara cu anvelope de vara, de obicei cine pune all season nu le mai schimba, asta e marele avantaj. Pana la urma la tine nu am inteles, le mai schimbi vara sau nu? 

Si pe mine m-ar tenta sa trec la all seasons dar am inteles ca nu sunt tocmai potrivite pentru clima noastra, merg la temperaturi nu chiar extreme ca la noi, +40 vara si iarna ajungem si la -15, mai rar ce-i drept in ultimii ani, dar pe acolo.

Link to comment
Share on other sites

Nu totul e doar despre zapada, e si despre temperaturi in primul rand si dupaia de cat mergi si pe unde mergi.

Vara asfaltul trece lejer de 45 50 grade, iarna... poate si si foarte frig fara zapada...

Daca mergi putin si doar urban majoritar, mai mult ca sigur ca merita, daca faci km mai multi si mai mult extraurban, trebuie cantarit bine, aici as alege clar pneuri dedicate.

Link to comment
Share on other sites

In functie de cum se vor comporta, le voi pastra tot anul sau nu. Ma gandesc sa dau pass la urmatorul set de vară daca sunt ok si vara dupa ce se tocesc actualele Bridgestone pe care le am din fabrica, cum ziceam. Incerc sa fiu flexibil daca tot dau 1000 lei pe o anvelopă.
 

Legat de "temperaturi extreme", ceva ce in România nu mai e demult pe partea negativa, site ul oficial zice asa: 
"Thermal Adaptive Compound 2.0 keeps grip consistent across –10 °C to +40 °C."

Eu cand ma uit cu ce sunt incalțati românii prin parcarile magazinelor ma ingrozesc... anvelope de iarnă neschimbate de ani de zile. Slick uri...

Intamplator sau nu, in prezentarile celor de la Michelin in poze sunt BMW uri.
https://www.autocritica.ro/eurocharge-2025/michelin-crossclimate-3-de-la-vara-din-romania-la-drumurile-reci-din-alpi/ 

Edited by throw
Link to comment
Share on other sites

29 minutes ago, throw said:

In functie de cum se vor comporta, le voi pastra tot anul sau nu. Ma gandesc sa dau pass la urmatorul set de vară daca sunt ok si vara dupa ce se tocesc actualele Bridgestone

Ai grija pentru ca diferenta este la distanta de franare in situații de urgenta, nu o sa simți ca nu sunt ok in conditii normale de condus, dar intr-o franare de urgenta o diferenta de câțiva metri in plus poate conta foarte mult.

Link to comment
Share on other sites

De acord dar uite ca in cazul la anvelopa de care vorbesc diferenta nu e chiar de metri ci de maxim 1. Fața de alte anvelope de vară mai non-premium sau ieftine, cred ca e chiar acolo sau mai bun.  

De exemplu in testul asta de mai jos diferenta dintre Crossclimate 2 si Hankook Kinergy de vară care e o anvelopa foarte bună pe franare e doar de 1m.

image.thumb.png.51e089b24987f0ed66606649270698ad.png

Link to comment
Share on other sites

Pe masina din semnatura care ruleaza din an in pasti am montat acum vreo 9 ani prima oara crossclimate, pentru a scapa de corvoada schimbarii roti, si a fost una dintre cele mai intelepte alegeri, in cazul meu. La un stil de condus normal si legal nu am avut absolut nici o problema nici vara, nici iarna. Poate sunt mai moi pentru vara, la temperaturi peste 35 C, insa nimic de speriat; idem iarna, zapada, gheata, nu am avut probleme.

Pe passat-ul socrului care are o varsta si nu mai poate manipula cu usurinta roti vara/iarna i-am montat kleber quadraxer 3 anul trecut; fata de crossclimate le simt mai zgomotoase, si acceasi observatie cu temperaturile foarte ridicate, poate mai moi ca michelin, dar repet, la condus normal/legal, nu sport si alte acrobatii isi fac treaba foarte bine (am facut vara asta 1500 km fara nici cel mai mic disconfort sau problema de siguranta).

In weekend am facut un drive test mai prelungit si lipsit de limite intr-o zona slab circulata/dedicata cu o octavia rs (noul model); chiar daca are "doar" 275 cp, condusa in mod sportiv este evident ca ii trebuiesc anvelope performante, dar pentru cineva care conduce legal si normal, nu vad un mare impediment o anvelopa all season premium; mai nou si in configuratoare la multe marci se poate opta pentru anvelope all season.

Link to comment
Share on other sites

Anvelopa perfectă se simte in situatii limită, frânări bruste, curbe, accelerație etc, nu ține de cai putere neaparat dar cumva implică si acest lucru evident. 

Acestea fiind zise, aparent Michelin s-a gandit si la asta si acum exista si Crossclimate 3 Sport pentru masinile despre care vorbesti. In US băietii deja le-au montat pe Mustanguri si sunt super multumiti.

r/TyreReviews - Michelin CrossClimate 3 SPORT First Impressions

Edited by throw
Link to comment
Share on other sites

Este clar ca aceste anvelope sunt foarte performante dar clar iti asumi niste compromisuri, CrossClimate 3 este foarte performanta iarna si mai putin vara, pentru ca este prea moale, probabil varianta sport este mai performanta vara si mai putin performanta iarna.

Ați gasit pe undeva comparație de franare intre CrossClimate 3 si anvelope dedicate din gama premium?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.