Jump to content

Achizitie Seria 3 e90 LCI 2011


nikolaos

Recommended Posts

Buna ziua!

In acest moment detin un e46 320D 150 cp manual din 2003 de care sunt foarte multumit dpdv mecanic. Am cumparat-o din belgia in Aprilie 2019. Foarte bine intretinuta, are 340.000 de km. 

Vreau la vara sa o vand si sa iau un e90 LCI. Desi e46 e foarte bun dpdv mecanic am inceput sa-mi doresc ceva mai nou. Imi place foarte mult tinuta de drum pe exterior. Maxim jumatate din numarul anual de kilometri ii fac pe exterior si locuiesc intr-un oras nu foarte aglomerat. Nu vreau sa aud de problema diselului care nu se incalzeste fiindca BMW pune incalzire auxiliara care incalzeste apa mult mai repede. De fapt, e46-ele pe care il detin se incalzeste mai repede decat un Ford 2014 de 1 litru benzina de la munca.

Nu vreau sa intru in polemica benzina vs diesel. Imi doresc diesel fiindca in banii de e90 LCI nu se incadreaza o motorizare misto pe benzina. Din cate am citit pe forum, 170cp 2.0 de pe e90 se simte lenes mai ales cu cutia automata. Nu am condus unul. Am condus doar 163 cp manual de pe e90 non LCI si parea mai lenes decat e46 150cp diesel. 

Sunt constient ca ar trebui sa platesc undeva la 7-8 mii de euro pe un e90 LCI 177-184cp din 2011 sanatos. Obligatoriu automat, xenon, scaune comode si navi mare. M-am uitat si la e60 LCI dar l-as lua in calcul daca as fi vrut sa platesc impozitul nejustificat de mare pentru 3.0. Daca aveti alta parere sunt bucuros sa o aflu.

Stiu de populara problema cu distributia la motoarele N47. Am gasit un topic care discuta aceasta problema si primul post zice ca cele de dupa Martie 2011 nu ar mai avea aceasta problema. Este adevarat? Este vreo dovada?

Sunt curios sa citesc sfaturile si parerile voastre. Multumesc!

Edited by nikolaos
anul masinii
Link to comment
Share on other sites

Salut, masinile care au cod motor N47T = technical update. La acestea aparent nu ar mai fi problema patinelor de la distributie si nu ar mai pica. Oricum la 200K km ar fi bine sa schimbi kitul de distributie complet. 

Edited by six in line
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Am gasit pe cateva forumuri straine discutii despre acest cod de motor. Aparent ar fi un upgrade al lui N47 dar BMW nu a oferit detalii. Lumea presupune ca nu au oferit detalii despre ce inseamnta acel "Techical update" ca nu cumva sa accepte problema la distributii. Eram curios daca stie cineva ceva concret.

Ce pret crezi ca ar fi un e90 ingrijit? Vad tot felul de preturi. Din Belgia nu as mai lua ca ei platesc asigurare in functie de caii putere si majoritatea isi cumpara 143 sau 163 de cai. Avand in vedere ca adaugi la pretul de achizitie si pretul de schimbare a distributiei, pana si 8000 mi se pare un pret mare pentru acest model.

Link to comment
Share on other sites

Din memorie, de-abia prin 2013 au scos niște coduri de piesa la kit-ul de distribuție care nu mai au probleme. Deci orice ai lua, pune pe lista un schimb de distributie

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

si eu stiu ca prin 2011 a fost rezolvata problema. am avut un f10 520d cu motorul in cauza si imi aduc aminte ca m-am documentat la vremea respectiva si (parca) problema era rezolvata don 2011. in oroce caz am facut cu ul peste 200k km fara probleme 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)

Va multumesc pentru raspunsuri.

La ce lucruri credeti ar trebui sa fiu atent in mod special cand verific un e90 LCI?

pentru cine a condus și e60 lci și e90lci, cum se compara?

Edited by nikolaos
Link to comment
Share on other sites

Eu unul m-as orienta catre varianta de 184cp sau 163cp (184 cu power reduction). Ai avantajul puterii, niste upgrade-uri de ordin tehnic la motor, iar cel mai important: la galeria de admisie se poate schimba rampa cu clapete separat (cost ~300lei) fata de celelalte variante unde se schimba galeria cu totul (3-4000 lei)

Dupa cativa ani de convietuire cu acest model, as pune pe lista urmatoarele verificari:

- zgomot lant in turatiile specifice(gasesti topicul dedicat pe forum) sau istoric schimb distributie.

- fulie vibrochen - sa nu aiba crapaturi

- scurgeri ulei capac culbutori, in special partea dinspre DPF. Daca are, se poate ajunge la schimb de capac, alte costuri destul de importante.

- scurgeri termoflot

- zgomot turbina si daca e posibil de verificat jocul (usor de aflat daca are disponibilitate clientul)

- flansa cardan fata-spate

- racord flexibil esapament

- joc caseta directie (stanga-dreapta in scurt pe loc)

- esapamentul sa fie curat relativ(dar retine ca nu e o regula ca sa tragi concluzia ca DPF-ul e ok)

- discurile de frana sa fie OEM. Se pare ca aceste generatii, chiar si E60-ul nu se pupa cu after market. De testat daca bat la franare la viteze de peste 100km/h

- musai diagnoza la cineva competent.

- nu te zgarci neaparat la bani! Ceva ieftin nu inseamna ca e si bun! Costurile de reparatii si intretinere sunt destul de mari, chiar daca e un model vechi, iar multi nu si le permit!

 

Personal, as pandi sectiunea de ‘Vanzari’ a forumului. Ai sanse sa cumperi ceva intretinut de la unul din utilizatorii forumului si chiar sa urmaresti istoricul de reparatii.

Recomand de asemenea verificarea intr-un service dedicat. Nu merita sa te risti ptr cateva sute de lei.

 

In general e o masina destul de robusta, dar problemele specifice sunt inca scump de rezolvat. 
Tinuta de drum este exemplara. Sunt modele mai noi de masini, chiar si de la alti producatori consacrati care sunt sub acest aspect.

Edited by MihaiGSM
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, MihaiGSM said:

Eu unul m-as orienta catre varianta de 184cp sau 163cp (184 cu power reduction). Ai avantajul puterii, niste upgrade-uri de ordin tehnic la motor, iar cel mai important: la galeria de admisie se poate schimba rampa cu clapete separat (cost ~300lei) fata de celelalte variante unde se schimba galeria cu totul (3-4000 lei)

Dupa cativa ani de convietuire cu acest model, as pune pe lista urmatoarele verificari:

- zgomot lant in turatiile specifice(gasesti topicul dedicat pe forum) sau istoric schimb distributie.

- fulie vibrochen - sa nu aiba crapaturi

- scurgeri ulei capac culbutori, in special partea dinspre DPF. Daca are, se poate ajunge la schimb de capac, alte costuri destul de importante.

- scurgeri termoflot

- zgomot turbina si daca e posibil de verificat jocul (usor de aflat daca are disponibilitate clientul)

- flansa cardan fata-spate

- racord flexibil esapament

- joc caseta directie (stanga-dreapta in scurt pe loc)

- esapamentul sa fie curat relativ(dar retine ca nu e o regula ca sa tragi concluzia ca DPF-ul e ok)

- discurile de frana sa fie OEM. Se pare ca aceste generatii, chiar si E60-ul nu se pupa cu after market. De testat daca bat la franare la viteze de peste 100km/h

- musai diagnoza la cineva competent.

- nu te zgarci neaparat la bani! Ceva ieftin nu inseamna ca e si bun! Costurile de reparatii si intretinere sunt destul de mari, chiar daca e un model vechi, iar multi nu si le permit!

 

Personal, as pandi sectiunea de ‘Vanzari’ a forumului. Ai sanse sa cumperi ceva intretinut de la unul din utilizatorii forumului si chiar sa urmaresti istoricul de reparatii.

Recomand de asemenea verificarea intr-un service dedicat. Nu merita sa te risti ptr cateva sute de lei.

 

In general e o masina destul de robusta, dar problemele specifice sunt inca scump de rezolvat. 
Tinuta de drum este exemplara. Sunt modele mai noi de masini, chiar si de la alti producatori consacrati care sunt sub acest aspect.

Multumesc pentru informatia cu 183 și 164. Voi urmari unul fabricat dupa martie 2011.
Nu am de gand sa ma zgarcesc la bani, dar nici nu vreau sa dau cat nu face.

In afara de zgomotul de lant  si veșnica caseta (de 2 lei) nu vad lucruri care nu sunt normale de verificat la un diesel. Macar asta  bine.

Capacul de la cubultori nu are garnitura care se schimba?

Multumesc pentru lista.

 

@ADRIAN HD mereu am fost reticent la verificarea in service. Eu ma uitam la cum verificau baietii masina mea sau a lu taica-miu cand le ziceam ca vreau sa stiu ce mai e nevoie sa schimb la ea 

trageau putin de brate și  cam aia era. Daca nu cadea toba nu era nicio problema :))

Acum poate sunt eu absurd dar diagnostichez singur masina cu informatiile pe care le gasesc pe internet. Tot singur schimb piesele la care am acces tocmai din cauza ca pe multi ii doare in fund.

Link to comment
Share on other sites

Abia dupa 2014, o data cu ultimele update-uri ale kit-ului de distributie se poate spune ca "s-a rezolvat" problema distributiei la N47. Fiind E90, din 2011, daca n-a fost inlocuita sau chiar daca a fost inlocuita, posibil ca nr-ul de kilometrii isi spune cuvantul si la fel de posibil sa trebuiasca sa o mai schimbi si tu daca vrei sa n-ai grija asta pe cap. 

Link to comment
Share on other sites

On 3/10/2024 at 3:36 PM, nikolaos said:

Multumesc pentru informatia cu 183 și 164. Voi urmari unul fabricat dupa martie 2011.
Nu am de gand sa ma zgarcesc la bani, dar nici nu vreau sa dau cat nu face.

In afara de zgomotul de lant  si veșnica caseta (de 2 lei) nu vad lucruri care nu sunt normale de verificat la un diesel. Macar asta  bine.

Capacul de la cubultori nu are garnitura care se schimba?

Multumesc pentru lista.

 

@ADRIAN HD mereu am fost reticent la verificarea in service. Eu ma uitam la cum verificau baietii masina mea sau a lu taica-miu cand le ziceam ca vreau sa stiu ce mai e nevoie sa schimb la ea 

trageau putin de brate și  cam aia era. Daca nu cadea toba nu era nicio problema :))

Acum poate sunt eu absurd dar diagnostichez singur masina cu informatiile pe care le gasesc pe internet. Tot singur schimb piesele la care am acces tocmai din cauza ca pe multi ii doare in fund.

Nu are rost sa urmaresti sa fie fabricat dupa 2011, problema distributiei inca exista pana la sfarsitul productiei lui E90.

Asa cum s-a scris mai sus, piesele revizuite au venit in 2014 din ce imi amintesc. Nu e vorba ca B47 a rezolvat asta (are problemele lui), ci ca a aparut o noua revizie de piese imbunatatite, care adreseaza problema.

Daca te intereseaza un E90, dar manual (am vazut ca vrei automat), pot sa-ti recomand unul de la proprietar, cu istoric, distributie schimbata si intretinut corespunzator.

Altfel, ce e important de verificat s-a spus deja, in principiu iti dai seama de o masina dupa proprietar si dupa detaliile care dau de gol felul cum a fost intretinuta, de ex. piese ieftine, improvizatii, felul in care arata, cum se aude etc.


PS: nu am inteles la ce te referi cu vesnica caseta de 2 lei. Din ce stiu, la E90 LCI nu e vreo problema.

Edited by paul_e88
  • Like 1
  • Facepalm 1
Link to comment
Share on other sites

pai e Lci sau e NFL? 

Nu as cumpara NFL decat daca e vreun model mai special sau bine dotat. Un 320d NFL are 400k+ km in momentul asta. Un LCI poti sa mai gasesti pana in 200k km.

Cat am avut masina, eu n-am avut probleme - distributia schimbata si 100.000 km fara probleme ulterior.

PS: cine isi da palme singur poate si scrie si de ce, sa nu se loveasca degeaba la cap..

  • Like 1
  • Facepalm 1
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, lost_in_a_dream said:

cauta varianta NFL ,e90 Lci cu motor 2.0d M47 163cai distributia in fata. E tanc.

Nu lua N47 cu distributia in spatele motorului.

Ce recomanzi tu are deja pe E46.

Autorul vrea LCI. Alea au pe ele N47.

@nikolaos, chiar ai primit toate sfaturile necesare. Acum esti informat. Bafta la gasit ceva bun.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)

@paul_e88 as vrea sa trec la automata, apreciez raspunsul tau.

Din cate am citit e90 are caseta asemanatoare cu cea de pe e46. Casetele de pe e46 sunt predispuse la uzura mai mare decat normala și ajung sa bata. Am schimbat 2 casete la e46 și a doua bate iar. 

@lost_in_a_dreamnu vreau sa trec la e90 NFL. Și asa e90 FL e la la limita upgradeului fata de e46 FL, dupa parerea mea. Mi-as fi dorit f30 dar nu cred ca ma incadrez. 
 

@bimmer90f30 da, ramane sa vad ce gasesc. Consultand olx-ul imi dau seama ca nu sunt atat de multe optiuni și dotate ce putin acceptabil.

Nu stiu de ce sunt destul de descurajat de problema distribuitei. Cu toate astea isi mentin preturile.

 

Edited by nikolaos
Link to comment
Share on other sites

Ce are N47?

Lăsând distribuția la o parte, care pana la urma o faci cam la toate mașinile. 

Ca discuție asa, "râdeau" unii colegi  de mine anu trecut ca am dat 70mil la frk pe distribuție cu tot cu pompa de ulei, la n57, acuma un coleg are Audi a6 și ce sa vezi zornăie lantul și la el și ce sa vezi 150mil minim ce a găsit, nu vreau sa știu cât ar fi la midocar de ex. 

Altu cu o skoda de 170sau 190hp sau cât o avea, oricum mai mulți de 150hp,sarea de 70-80mil la avia, și e pe curea.Chiar o sa l întreb ca știu ca mi s a părut nesimțit rău prețul. 

Eu am citit de bine de e90 cu n47, se mișcă bine,  frânează bine, consuma bine iar motoarele crapă rar. N am avut modelul dar eu am înțeles ca e o mașină ok dacă e în mințile ei. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

On 3/10/2024 at 9:10 AM, nikolaos said:

pentru cine a condus și e60 lci și e90lci, cum se compara?

am trecut si eu prin situatia ta in 2011.

am mers pe e60 2.0d si nu am regretat nicio zi. 12 ani am tinut acel e60 LCI.

extra confort, spatiu, dotari standard etc

nicio problema cu motorul N47, mult mai rafinat ca M47. i-am schimbat distributia preventiv la 220K, dar s-a constatat ca era totul in regula.

asa ca iti recomand pentru 1-2k euro in plus sa iei seria 5.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

10 hours ago, nikolaos said:

@paul_e88 as vrea sa trec la automata, apreciez raspunsul tau.

Din cate am citit e90 are caseta asemanatoare cu cea de pe e46. Casetele de pe e46 sunt predispuse la uzura mai mare decat normala și ajung sa bata. Am schimbat 2 casete la e46 și a doua bate iar. 

 

Am urmarit indeaproape ce probleme ar putea aparea si nu am auzit de problema cu caseta. E90 LCI are caseta electrica, nu stiu legatura cu cea de pe E46.

Eu am ajuns la 170k fara vreo problema de genul asta. Dar vor aparea probleme la masina daca e folosita necorespunzator, in oras.

Altfel e un model fiabil cat timp e ingrijit. As cumpara N47 si a treia oara daca mi-ar trebui un diesel la drum intins si s-ar incadra in buget.

PS: nu mi se pare la limita upgradeului E90 fata de E46. E o imbunatatire clara. As merge cu F30 in locul tau inainte. Daca iti place E46, E90 as zice ca e mai potrivit. F30 e mult mai generic/banal ca tinuta de drum.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)

Ma refeream la faptul ca daca tot plec de la e46 Facelift sa trec la e90 Facelift ca trecerea sa fie mai semnificativa decat daca as trece la e90 NFL.

F30 am inteles ca e ca dimensiune mai apropiat de e60. Cica toate seriile s-au marit de la F-uri.

Imi place tinuta de drum de la e46 dar mi-as dori ceva mai mare numai ca nu ma incadrez cu bugetul. Dupa e90 o sa iau un F30. E60 nu ma atrage asa mult din cauza ca il vad mai des ca e46-ele care credeam ca e cea mai populara masina dupa passat 😂. Nu vreau raritati dar nici sa fie la tot coltul.

 

Ma uitam pe mobile.de si cateva site-uri din belgia dupa e90-uri si mi-am dat seama ca am o problema:

aparent samsareii nostri (si altii) au luat majoritatea modelelor dotate de acolo. Gasesti in mare parte e90-uri chele si alea mai ok la 12.000 de euro 🤪 Mai multe modele gasesti la noi.

 

@daddy0307 automat? Cum se simte 2.0d pe caroseria lui e60 care e mai mare decat e90? Ai condus e90? Imi doresc spatiu mai mare. Vezi ce am zis cateva randuri mai sus legat de e60.

 

@lost_in_a_dream nu ma incadrez in alt bmw la 7-8000 euro. Sincer daca gasesc unul misto dau banii pe distributie si dupa stau linistit. Eu nu trag tare de masina toata ziua. Conduc linistit mai ales cand am pasageri. Am vazut cum merg majoritatea cu BMW-urile, trag de ele ca la raliuri si dupa se plang ca se strica.

Edited by nikolaos
Link to comment
Share on other sites

11 minutes ago, nikolaos said:

 automat? Cum se simte 2.0d pe caroseria lui e60 care e mai mare decat e90? Ai condus e90? Imi doresc spatiu mai mare. Vezi ce am zis cateva randuri mai sus legat de e60.

eu am avut manual.

daca nu ai aspiratii tineresti/copilaresti de a rupe asfaltul si a fi regele drumurilor, seria 5 cu 2.0 e suficient. probabil ca tot pe acolo esti si cu E90.

prin Germania la 160-180 te asigur ca asculti muzica in surdina. am mers si cu seria 3 dar venit dupa 5, mi se parea insuficient de spatioasa. diferenta mare am resimtit eu. dar inainte sa te decizi, mergi si cu una si cu alta si vezi care ti se potriveste mai bine.

pe drumuri cred ca si e90 sunt la orice colt de strada. important e sa iti placa tie modelul. dar pe e60 ai standard farurile bixenon si mult mai usor gasesti masini mai dotate, gen automata/piele/scaune confort/navi mare si mai ales sistemul audio hi-fi sau Logic 7.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.