Jump to content

G30 b48 pilitura in filtru ulei


Cristi0809

Recommended Posts

Salutare tutoror!

Revin la voi cu o noua problema la al meu 530e 2017. In momentul de fata masina are 120k km. Are stage 1 facut de la 104k km deci de aproximativ 15k km. Acum la ultimul schimb facut sapt trecuta, mecanicul a gasit pilitura in filtrul de ulei. Am fost de fata si mi-a aratat si mie. Se vedea practic ca o pelicula stralucitoare in ulei. Ca atunci cand te uiti la o vopsea metalizata la soare si se vad acele parricule stralucitoare in vopsea. Exact asa se vedea cand punea lanterna pe filtru parea un filtru metalizat :))). Acum ma tot intreb daca a aparut aceasta pilitura din cauza stage-ului sau pur si simplu am fost eu ghinionist? Masina eu o am de la 83k km si i-am facut schimburile la 10k km cu ulei BMW 5w-30. Sunt in dubiu rau de tot si nu stiu ce sa fac. Va multumesc in avans pentru raspuns!!!

Link to comment
Share on other sites

Pe margine: Nu am un hybrid, dar am avut ocazia sa parcurg cateva sute de Km cu doua 330e, un F30 si un G20. Pornesc dimineata, masina merge in mod electric. La o situatie de trafic in care am avut nevoie de o accelerare mai puternica, ma surprinde motorul termic care se trezeste brusc si urca direct pe a vreo 2000 RPM, cu uleiul rece bocna si scurs complet in baie de peste noapte. WTF?! Ma asteptam ca ulterior motorul termic sa functioneze macar cateva minute, sa incalzeasca putin uleiul. Nu, el se opreste dupa nici 10 secunde (cand nevoia de a accelera a disparut) iar masina continua sa mearga electric. Ca, evident, cativa Km mai departe sa ii traga din nou motorului termic o sesiune de forja la rece.

La subiect: Nu stiu daca nu cumva sunt eu un idiot care habar n-are sa utilizeze corect masini hybrid, sau chiar asa sunt ele proiectate sa functioneze. M-as fi asteptat ca motoarele termice de pe hybride sa aibe - suplimentar - un sistem electric de pre-incalzire a uleiului care sa-l urce macar la un 50 gr. C, precum si o pompa care sa faca o pre-ungere, inainte de a-l freca pornit - oprit la rece. Intrucat nu stiu sa existe asa ceva (poate am ramas in urma cu informatiile), trag concluzia ca este absolut de asteptat ca motorul termic al unui hybrid sa sufere o uzura semnificativ mai mare din cauza pornirilor la rece, frecvente si de scurta durata. Recte, un motiv plauzibil pentru straluciri metalice in filtrul de ulei.

Intrucat (1) B48 si celelalte motoare din familie, B58 si B38, s-au dovedit pana acum a fi motoare foarte bine proiectate - o surpriza placuta dupa generatia N de la BMW, si (2) nu ai gasit in fitrul de ulei chip-uri maricele de metal, m-as astepta ca pilitura aceea microscopica sa nu indice o problema grava. Atat timp cat nu ai observat alte simptome (in principal zgomote noi / modificate) ti-as sugera sa folosesti un ulei din cele recomandate de catre BMW, dar cu o vascozitate cat mai redusa la rece. Sunt de parere ca un 0W30 ar fi mai potrivit decat 5W30, pentru regimul de functionare al motorului termic de pe 530e. Si sa tii situatia sub atenta observatie, la urmatorul schimb.

De asemenea, fara sa existe neaparat o legatura directa, cred ca ar fi bine sa renunti la stage-uri si sa revii la software-ul original BMW. Masinile sunt, in prezent, mult prea complexe pentru ca un tuner sa poata avea sub control toate consecintele modificarilor pe care le face. Si oricum, 530e este suficient de puternic in configuratia "stock".

  • Like 4
  • De acord! 3
Link to comment
Share on other sites

Intr-adevar, regimul de functionare e stresant pentru motor. Dar, ca o alta paranteza, motoarele de la Toyota functioneaza exact la fel si merg sute de mii de km fara probleme. E drept, cu ulei 0w20 si probabil internele sunt facute altfel. 

LA BMW intr-adevar nu exista niciun mecanism suplimentar de protectie a motorului. De-asta eu incerc sa am grija de motor pe cat se poate, adica:

- De fiecare data cand plec cu motorul rece, pornesc motorul inainte de a pleca de pe loc, ca sa fie ulei in circuit

- Pe cat posibil, daca stiu ca o sa am nevoie de motorul termic (un drum mai lung, sau iesire pe autostrada) pun masina in sport (nu schimbatorul!). In felul asta, masina se comporta ca una pe benzina cu start-stop normal. Dupa ce motorul s-a incalzit, o pun inapoi in modul hibrid. Asta fac si iarna in oras, pentru ca daca o las in mod hibrid nu se incalzeste motorul la temperatura de regim niciodata.

Ulei folosesc 5W30 pentru ca cele cu 0W de la BMW sunt prea subtiri pentru temperaturile de vara de la noi. Si, cum schimb uleiul la reprezentanta, nu am ce alta marca de ulei sa pun. Oricum, parerea mea e ca in regimul asta de functionare 5W30 e foarte similar cu 0W30. Si pana acum, motorul e in parametri, dupa testul de ulei facut anul trecut. Acum am 85k km.

Edited by mgi
  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

E din cauza la chiptunning, motorul de 2.0i 184 cai nu este acelasi cu 2.0i 252 , difera pistoanele,compresia,etc. 

 

Am un prieten cu 2.0i 184 cai care a schimbat doua motoare din cauza la chiptunning

Edited by InSidE
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

A schimbat motoare din cauza softului prost, sau foarte prost. Toti boschetarii sunt mai nou tuneri... cand ii aud ca fac la "vericu", si dau 200eur... eu am peste 300k km cu masini resoftate la acelasi tuner, unele impinse spre limita Stage 1, si n am avut probleme cu niciun motor.

  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, InSidE said:

E din cauza la chiptunning, motorul de 2.0i 184 cai nu este acelasi cu 2.0i 252 , difera pistoanele,compresia,etc. 

 

Am un prieten cu 2.0i 184 cai care a schimbat doua motoare din cauza la chiptunning

corect, dar multe 330e, 530e au varianta b4820b ( varianta 3.0i)

multe 520i , 530i mai ales in primii ani de fabricatie au varianta B.

@Cristi0809 varianta e trecut pe motor fix cum tebuiti din fata in partea de jos

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, sskkaa said:

A schimbat motoare din cauza softului prost, sau foarte prost. Toti boschetarii sunt mai nou tuneri... cand ii aud ca fac la "vericu", si dau 200eur... eu am peste 300k km cu masini resoftate la acelasi tuner, unele impinse spre limita Stage 1, si n am avut probleme cu niciun motor.

La cine faci soft urile? Si au am avut masini resoftate la completechip fara probleme. Doar ca erau diesel. Colegului cred ca soft ul i a distrus motorul.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, branevl said:

La cine faci soft urile? Si au am avut masini resoftate la completechip fara probleme. Doar ca erau diesel. Colegului cred ca soft ul i a distrus motorul.

Toate le am facut la A Team Performance ( va rog a nu considera ca le fac reclama gratuita sau ceva de genul... ). Eu si alti zeci de prieteni/cunoscuti, unii intorcandu se la ei si cu urmatoarele 2 3 masini... niciunul nu s a plans de vreo problema la soft sau motor.

Acum, ca sunt anumite motoare mai slabe/proaste, de ex N57 (535d F10 gen) care in general pica oricum cu sau fara soft, ala va pica daca e predestinat sa crape, nu poti da vina pe soft... poate softul sa accentueze uzura in ideea in care nu i se fac reviziile la timp, masina e abuzata, mers tare cu motorul rece, etc... detalii 🙂

Posibil ( dar putin probabil ) la colegul sa fie din soft problemele, dar si eu sunt curios unde era resoftata masina? @Cristi0809

Edited by sskkaa
Link to comment
Share on other sites

pentru un hivrid, clar as pune ulei numai ulei cu 0W in fata, deoarece are un ciclu mai mare de porniri/opriri si uleiul avand o vascozitate mai mica la rece face ungerea motorului mai rapid. Eu am un de 318i, motor N43  la care am pus numai 0w40, 0w30 de la castrol. Nu am avut probleme cu motorul cum se plang multi, schimbul de ulei il fac anual chiar daca nu fac km, merg putin cu masina, numai concedii si sambata/duminica, cei drept am schimbat kitul de distributie, la 100 k intinzatorul nu mai era bun si am ales sa schimb tot kitul si injectoarele la 140k. 

Link to comment
Share on other sites

Nu de la soft s a stricat mașina… Five a explicat niște chestii sus foarte interesante de care habar nu aveam, dacă într-adevăr așa funcționează hibrid la BMW, nu o să mă ating de ele SH.

Trebuie făcute niște verificări, presiune ulei, etc.. softurile nu distrug motoare, mai există și purul defect de fabricație al unei piese și asta este tot.. nu trebuie să găsești scuze ca nu ai făcut tu ceva bine, se mai strică și fără să contribui tu la asta. 
 

Totuși și eu aș fi curios ce soft ai pe mașină și cum este făcut, câți cai etc și dacă a fost pusă și pe dyno. 

Link to comment
Share on other sites

Softul l-am facut la mecanicul meu care se ocupa doar de BMW (nu am avut experiente neplacute pana acum). Nu stiu exact ce soft este. Doar ca dupa soft masina este foarte brutala. Adica am mers si cu tesla model y a unui prieten cea dual motor deci peste 400cp si parca nu este la fel de brutala ca a mea. Daca ma uit la graficul ala din idrive unde arata puterea si cuplul cand ii dau kick down se duce in 400cp. Nu stiu cat de real arata dar cert este ca masina e foarte brutala dupa soft. 500€ am platit pt soft deci ma gandesc ca este ceva safe. Acum ca au inceput problemele cred ca o sa-i rescriu softul original. Problema este ca ca nu stiu cum sa abordez situatia. Sa merg asa in continuare sau sa desfac motorul?

  • Confused 1
  • Fara comentarii 1
  • Facepalm 3
Link to comment
Share on other sites

Soft brutal facut de un mecanic auto? Tu glumesti, sau? 🤣

Du te repede si pune softul original pe masina, cere banii inapoi, si dupaia fa ti un soft calumea daca tot vrei mai multa putere, la o firma consacrata, unde sumt oameni care doar cu d astea se ocupa...

Mecanicul softist ce zice? El ce parere are de pilitura?

Edited by sskkaa
  • De acord! 2
Link to comment
Share on other sites

Wuai what?? Poate vorbim în necunoștință de cauză, dar niciun mecanic bun nu face și softuri bune.

 

Chiar sunt curios în ce fel este acest soft :)). 
 

Pune softul original și du-te la o firmă cunoscută, cum a zis și colegul mai sus. De plătit ai plătit scump, adică ca pentru un soft la o firmă bună cred, dar cine știe ce ai tu acolo.. n ai nici dyno făcut să vezi cum lucrează. 
 

In cazul de față, un soft de genul poate să îți omoare motorul, adică un soft care distruge toți parametrii mașinii, însă mașina trage tare într-adevăr când împingi totul la maxim chiar dacă haotic. 

Edited by WIN60
Link to comment
Share on other sites

@sskkaamecanicul are defapt propriul service care repara BMW-uri cu totul trecut in iatoricul masinii. Omul a lucrat la BMW vreo 7 ani si dupa si-a deschis propriul service. Pe langa asta s-a mai ocupat si cu retrofituri, adica nu e pe langa subiect. Banii nu am cum sa-i mai cer, a trecut un an de atunci. Referitor la pilitura a zis sa mai fac vreo 5k km si sa revin sa vedem daca a mai facut. 
@Viper05eu tind sa cred ca este soft totusi. A durat ogramada cand l-am pus, peste 3 ore am asteptat. 
Acum voi ce ma sfaturi sa fac? Sa merg asa cu ea sau sa-i desfac motorul? 

Link to comment
Share on other sites

@Cristi0809 Ma tem ca nu poti afla aici un raspuns precis la intrebarea ta. Iata insa niste idei care te-ar putea ajuta sa iei o decizie.

  1. Intr-un episod, Seinfeld spunea ceva de genul (reproduc din memorie; exprimarea poate fi aproximativa, dar ideea conteaza): Cand intrebi prietenii sa-ti recomande un doctor, toti iti spus: "Mergi la doctorul meu, este cel mai bun." Iar Seinfeld se intreaba unde sunt doctorii aceia care au terminat facultatea ultimii din promotia lor si abia au trecut examenele. La fel este si cu mecanicii. Eu cunosc un mecanic foarte bun, tu cunosti un alt mecanic foarte bun, fiecare cunoaste cate un mecanic foarte bun. Ei bine, mecanicii nu atat de buni sunt printre acestia.
  2. Ai un G30 530e care a venit din fabrica cu 252CP + 113CP, dar vrei mai mult. Similar, te descurci bine cu femeile, dar vrei sa poti mai mult. Te duci la un doctor bun (vezi #1 de mai sus) si acesta iti spune: "Poti sa iei Viagra, este facuta de Pfizer, o companie farmaceutica renumita, care investeste milioane in dezvoltarea de medicamente. Dar eu am facut la mine in bucatarie o pastila cu efect chiar mai tare decat Viagra si costa mult mai putin." Si tu decizi sa iei pastila fabricata in bucataria doctorului. Dupa cea mai tare noapte cu femei din viata ta, a doua zi dimineata faci pipi cu sange. O fi din cauza pastilei doctorului, sau alta cauza? Mai iei pastile, sau nu? Pilitura din filtrul de ulei o fi de la tuning, sau din alta cauza? Mai tii tuning-ul, sau nu?
  3. Pentru diverse probleme medicale, te duci la doctorul de familie. Dar daca - ipotetic - ai avea nevoie de o operatie la inima, nici nu-ti trece prin cap sa o faci la medicul de familie (nu ca s-ar putea), ci cauti un chirurg specialist in cardiologie. Mecanicul tau poate fi foarte bun la aproape tot ce inseamna intretinerea si repararea unui BMW. Bravo lui. Ce anume insa il recomanda ca fiind calificat in inginerie si software - cunostinte absolut necesare pentru a realiza un tuning reusit?

Din cele de mai sus, tind sa cred ca a desface motorul este prematur si (in baza informatiilor pe care ni le-ai dat) nejustificat. Recomandarea mea este sa te programezi la o reprezentanta BMW pentru revenirea de urgenta la software-ul original. Pana atunci, ar fi bine sa nu mai circuli cu masina, sau daca trebuie sa o faci atunci sa nu o fortezi absolut deloc. Dupa resoftare, schimba uleiul si filtrul. Chair daca ai facut recent un astfel de schimb, este important sa schimbi din nou (apropos, schimbul recent are un foarte bun rol de flush). Apoi foloseste masina in mod normal si vezi care este situatia la urmatorul schimb de ulei. Abia atunci vei afla daca lucrurile sunt triste, sau ai scapat usor.

Edited by FiveThreeFive
  • Like 1
  • De acord! 8
Link to comment
Share on other sites

Clar ca softul brutal bine nu i a făcut mașinii. Io as pune softul original și as mai merge cu ea. Verifici când schimbi uleiul. 

Dacă te apuci sa desfaci motorul dai în altele. Bine, cred ca mecanicul tău abia așteaptă. 

 

Link to comment
Share on other sites

Fie el si cel mai bun mecanic, nu pot sa inteleg cu de ti ai lasa masina pe mana unui care nu are nicio ( sau putina ) experienta in soft si programare... 

Asta e deobicei rezultatul a unor softuri proaste sau foarte proaste, si deobicei rezultatul e clar: toate softurile sunt de cacat, nu le faceti ca vi se strica masina, si bmwurile sunt se cacat ca se strica 😁

Link to comment
Share on other sites

Dacă deja e “mazga” de aia ca și pilitura e chiar mai rău decât să găsești “bucăți” metalice… pilitura aia fină de strălucește în ulei, activează ca un șmirghel fin continuu, inclusiv pompa o trage în tot motorul continuu, nu e ca și cum se blochează în filtru sau să rămână în baie. 
 

Dacă e în filtrul de ulei, este și în motor peste tot.. ca desfaci motorul sau nu, oricum nu ai ce să salvezi în cazul în care vrei să l desfaci, mai bine fă i niște schimburi la 2000-3000 km urmărind această treabă și neapărat cu softul original. Dacă softul era făcut pe dyno la ceva firmă renumită îți spuneam clar ca nu e de la soft. 

Link to comment
Share on other sites

Nu vad sensul unui soft brutal. Nu vad plăcerea de a conduce.E greu un motor sa l mai poți face cum a fost făcut din fabrica. Mai bine un motor sh cu garanție. Mai tragi de asta cât mai merge și aia e. Bineînțeles ca, gusturile nu se discuta și fiecare face ce vrea cu mașina lui. 

Link to comment
Share on other sites

Dar la 120 mii de km sa pice un motor:)) e si asta o performanta. Am un prieten are un 530e cu 220 de mii de km si merge bine, dar nu are soft bun la mecanic facut.

Edited by branevl
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.