Jump to content

530e 2019 adaptation values, smuciri la viteze mici


Recommended Posts

Buna ziua colegi!

Am achiziționat recent un 530e xDrive din 2019 si am observat ulterior ca mașina are niște smuciri (din ce simt 3 smuciri rapide ușoare) atunci cand frânez sub 7-6km/h spre oprire completa si invers cand plec, dar nu mereu. Este prima mea mașina hybrid si initial am zis ca sunt sistemele care se decuplează sau pornesc dar cred ca greșesc.

Căutând mai multe informații pe mai multe forumuri am ajuns sa înțeleg ca se poate reseta adaptation values iar ulterior sa urmez o procedura reînvățare pentru cutie, cea ce pentru multi a rezolvat multe dintre problemele cutiilor precum smuciri, întârzieri in schimbare... etc.

Am folosit ISTA+ ca sa verific adaptation values ale cutiei mele de viteze pentru a vedea daca exista anomalii. Acum va cer ajutorul vostru, celor cu un ochi mai cu experiența decât mine daca aveți ceva interpretări sau recomandări pentru aceste valori sau daca aceste valori au legătura cu cea ce simt in mașina:

WhatsAppImage2025-05-09at09_39.48-min.thumb.jpeg.25f277c4e4d89a27028397bd0999c924.jpegWhatsAppImage2025-05-09at09_39.49-min.thumb.jpeg.fc59b30f5bbb236ffdb24eabc36d2a21.jpegWhatsAppImage2025-05-09at09_39.49(1)-min.thumb.jpeg.fd0869df2295b50d1535ad9de0835f14.jpeg

 

Vreau sa rezolv aceasta problema pentru a nu apărea unele si mai mari așa ca orice recomandări, informații in plus sau investigații credeți ca este necesar va rog sa îmi spuneți.

Locația mea este in București. Va mulțumesc mult!

 

Link to comment
Share on other sites

Eu zic sa stai linistit si sa te bucuri de masina, eu cred ca este un comportament normal. Oricum aici pe forum nu are nimeni de unde sa stie ca ce percepi tu ca fiind o smucitura, poate ca este normal sau poate chiar este o problema, mergi la un service de cutii automate pt testare , gen automatico.

Edited by branevl
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Ramid29 said:

 Am uitat sa precizez si kilometrajul: 131.000

Pentru ca ai pus si kilometrii pentru o cutie automata 100-150 e acolo ca si viata a uleiului si filtrului din ea.

Dupa cum se pare ca vrei sa ai grija ca masinii sa nu ii lipseasca nimc si sa aiba toate la timp, cauta un service sa schimbe uleiul din cutie. 

Nici nu stii cand trec 20 de mii..

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Din ce știu ZF considera valori normale +/-400 la adaptari. Am avut si eu problema asta cu downshiftul pe franare, este si un topic aici pe forum. Il am in continuare, se intampla ocazional, nu intotdeauna si parca s-a mai domolit, sau m-am obisnuit eu cu senzatia, nu stiu. Dupa ce am umblat prin toate serviceurile posibile din Bucuresti am lasat-o balta, mi s-a spus ca nu are nimic masina. La Bforce mi s-a spus ca multe BMWuri au problema asta cu downshiftul pe franare mai agresiv si nu se cunoaste cauza. 1 din 5 au zis ei, nu stiu de unde au scos cifre asta, ca aici pe forum nu mai este nimeni cu problema asta, dar pe bimmerpost sunt foarte multe topicuri dar fara o rezolvare concreta.

Unii au schimbat cutia pe garantie, altii mecatronic, altii uleiul in cutia de transfer, altii suportii motor, etc. Schimbul de ulei in cutie este binevenit la km tai, dar din ce am văzut la altii nu rezolva problema. 

La mine s-a inlocuit cutia de transfer pe garantie dar nu stiu daca avea vreo treaba cu aceste downshifturi, erau si alte mici smucituri prezente la accelerare.

Edited by goangaus
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

21 minutes ago, srb_alex said:

Din ce am inteles se face resetare la valorile cutiei de viteze automate doar daca este inlocuita/reparata!

Eu de fiecare data cand am fost la reprezentanta cu plangeri despre aceste downshifturi mi-au resetat adaptarile, au spus ca asta este procedura. 

Nu se intampla mare lucru dupa acest reset, merge mai bine cateva zile si apoi revine la starea initiala.

Inca ceva ce am uitat sa mentionez, la mine au completat cu 500 ml de ulei in cutie, se pare ca nu era nivelul corect din fabrica(nu au fost gasite semne de scurgeri), probabil ca si aceasta operatiune a mai redus din simptome, dar nu le-a eliminat complet.

Edited by goangaus
Link to comment
Share on other sites

Face la fel si daca o pui in mod manual la downshift?

Pe batranica mea cu zf6hp19 am un comportament similar la franare. Chiar inainte de a opri cutia schimba din 2 in 1 si simt o smucitura.

Daca o pun pe mod manual se opreste in viteza 2 si nu smuceste. Din motivul asta prin oras conduc masina predominant pe mod manual. Viata e mai linistita asa.

Si la mine e destul de random faza, in functie de inclinatia drumului, cat de hotarat sau nehotarat incetinesc in mod automat.

Am observat ca daca franez mai hotarat la oprire nu mai smucește. Daca franez super usor pe o distanta mai lunga ajung si eu in situatia in care masina inainteaza ca melcul pana la stop cu frana usor aplicata si atunci imi da a 1-a ca si atunci cand crede ca urca un deal.

Daca schimb eu manual din a 2-a in a 1-a nu se simte nimic.

Am avut cutie manuala inainte și m-am obisnuit sa franez usor si fix inainte de stop sa ridic un pic piciorul de pe frana ca sa nu ma zgaltaie. Cred ca deprinderea asta nu ii place cutiei automate. Crede ca daca am ridicat piciorul de pe frana un oic urmeaza sa accelerez si hop imi da 1-a sa pot demara usor.

Am reconditionat mechatronicul si am facur relearn ca la carte si schimburile sunt foarte faine acum dar smucitura de care vorbesc a ramas. Deci cred ca e ceva normal.

Link to comment
Share on other sites

Tocmai ce m-am întors cu mașina de la un drum lung/excursie si am făcut câteva observații:

  1. aceste smuciri nu se simt neapărat la schimbările de treapta ci mai degrabă cand sunt cu piciorul pe frâna si vreau sa opresc ușor complet (presupun ca din treapta 1 rămânând tot in treapta 1 si invers cand plec de pe loc ușor înainte de a intra in treapta a 2a.
  2. acestea sunt mai puțin evidente cand mașina este rece vs cand este calda.
  3. se simte si in marșarier.
  4. apar indiferent de mod manual, sport, eco sau confort (in confort cel mai proeminent).
  5. condiția bateriei era in principal descărcata (neavând unde sa o încarc).

Feeling-ul pe care il simt sunt 3 vibrații rapide (thum thum thum), ca si cum ai trece cu mașina rapid peste 3 linii de avertizare de pe sosea (ca cele dinaintea unei treceri de pietoni).

Ipoteze:

  • Aceste smuciri sa apară de la sistemul de regenerare si sa nu aibă treaba cu cutia de viteze?
  • Se poate ca aceste smuciri sa se simtă din cauza bateriei descărcate?
  • Problema sa fie de fapt cutia de transfer fiind vorba de xDrive?

 

Link to comment
Share on other sites

Poti incerca sa schimbi uleiul la cutia de transfer pt inceput si vezi daca se rezolva ceva. Este foarte ieftin (fata de cutia de viteze de ex) de schimbat, chiar si la reprezentanta. Se face si o adaptare/resetare la cutia xDrive cand se schimba uleiul.

Edited by Cosminbad
Link to comment
Share on other sites

Exista 2 valori care se pot reseta : 

1)learning value 

2)adaptation value

Prima ,se referă la resetarea stilului de condus . Mașina a observat un anumit tipar de condus și a făcut niște adaptări in acest sens .

Pe aceasta o poți reseta când vrei și de cate ori vrei .

In schimb ,adaptation value , se referă la adaptările pe care și le-a făcut cutia de viteze ,in funcție de uzura ambriajelor.

Aste se resetează doar daca ai înlocuit ambreiajele . In niciun alt caz nu resetezi aceste valori ,nici macar când schimbi uleiul .

 

Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)

@Cosminbad Voi încerca pentru început propunerea ta sa vad daca exista o diferența după.

 

@Godini Pentru resetarea "1)learning value" te referi la aceasta procedura?:

🔧 Cum resetezi learning value cu ISTA+ (BMW 530e G30 2019)

✅ 1. Deschide ISTA+ și conectează-te la mașină
-Conectează cablul ENET la portul OBD-II și la laptop.
-Deschide ISTA+.
-Selectează opțiunea "Read out vehicle data" și așteaptă să se încarce toate modulele.

✅ 2. Accesează modulul DME (ECU motorului)
-Mergi în secțiunea "Control unit tree" sau "Functional View".
-Selectează modulul DME (poate apărea ca DME_XXX, în funcție de motorizare).
-Dă dublu click pe el pentru a deschide opțiunile.

✅ 3. Caută opțiunea de resetare
-Caută funcții numite:
-"Reset adaptation values" sau "Clear learning values"
În unele versiuni, opțiunea poate fi găsită sub:
-"Service functions" → "Powertrain" → "Engine electronics" → "Adaptation" (sau similar)

✅ 4. Rulează procedura de reset
-Apasă "Start search" sau „Execute”.
-Confirmă resetarea când ți se cere.
-Așteaptă finalizarea procedurii (de obicei durează 1–2 minute).

📌 Ce se resetează concret:
Adaptații pentru:
-debit de aer (MAF)
-clapetă accelerație
-poziție clapetă gaz
-amestec aer/combustibil
-învățarea cutiei automate (dacă se selectează și EGS)

Poți alege să le resetezi pe toate sau doar cele legate de motor (DME).
Edited by Ramid29
text mai clar
Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, Ramid29 said:

 

@Godini Pentru resetarea "1)learning value" te referi la aceasta 

E posibil ,nu știu cum se face cu ISTA ,nu am reușit să mă conectez niciodată cu ISTA la mașină .

Eu am alta aplicație !

(Atenție daca faci ce scrie mai sus ,nu uita sa selectezi cutia de viteze) .

Link to comment
Share on other sites

On 5/16/2025 at 2:17 PM, Ramid29 said:

Tocmai ce m-am întors cu mașina de la un drum lung/excursie si am făcut câteva observații:

  1. aceste smuciri nu se simt neapărat la schimbările de treapta ci mai degrabă cand sunt cu piciorul pe frâna si vreau sa opresc ușor complet (presupun ca din treapta 1 rămânând tot in treapta 1 si invers cand plec de pe loc ușor înainte de a intra in treapta a 2a.
  2. acestea sunt mai puțin evidente cand mașina este rece vs cand este calda.
  3. se simte si in marșarier.
  4. apar indiferent de mod manual, sport, eco sau confort (in confort cel mai proeminent).
  5. condiția bateriei era in principal descărcata (neavând unde sa o încarc).

Feeling-ul pe care il simt sunt 3 vibrații rapide (thum thum thum), ca si cum ai trece cu mașina rapid peste 3 linii de avertizare de pe sosea (ca cele dinaintea unei treceri de pietoni).

Ipoteze:

  • Aceste smuciri sa apară de la sistemul de regenerare si sa nu aibă treaba cu cutia de viteze?
  • Se poate ca aceste smuciri sa se simtă din cauza bateriei descărcate?
  • Problema sa fie de fapt cutia de transfer fiind vorba de xDrive?

 

Stiu pe cineva care are o experienta similara cu un x5 45e. Cand ia maxim de volan masina vibreaza ca si cum ar trece peste acele avertizari pe asfalt. La fel cand franeaza si ajunge la viteze mici/aproape sa se opreasca/accelerari bruste. La reprezentanta i au zis ca e cutia de transfer vinovata. Au schimbat ulei + resetat adaptari dar a revenit problema dupa cateva mii de km. Masina are tot in jur de 100k km . Nu stiu ce a mai facut de atunci.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.