Jump to content
Intalnire BMW Club 12-14 Decembrie 2025 - Resort 7 Crai, Zarnesti (Brasov) ×

Completare Ulei la BMW G20 330i 2019


SALKF1
Go to solution Solved by anania,

Recommended Posts

Salut. Vreau sa cumpar un G20 330i cu 110k km si am verificat istorul de service.

28-Apr-2021  27,102  
05-Aug-2022  54,559  
14-Jun-2023  71,876  Engine oil topped up
14-Nov-2023  82,776  
12-Dec-2024  107,683   Engine oil topped up

Cam rar schimbat uleiul pentru cineva pasionat de masini, dar asa se procedeaza pe Germania... Ce ma nelinisteste putin e ca a avut acele 2 completari de ulei. Una la aproximativ 14k km de la revizie, si cealalta la 25k km. Eu nu stiu ca B48-ul sa fie mancator de ulei, dar pe internet am inteles ca ar fi normale alea si sa nu imi fac griji. Nu am avut probleme cu masini care mananca ulei si motoare facute praf, dar as vrea sa pot dormi linistit noaptea, fara sa imi stea pe creier o eventuala problema nerezolvabila.

Voi ce ziceti? E normal sa scada putin uleiul cu intervalele alea mari de service si condus mai sportiv?

     
     
     

 

Link to comment
Share on other sites

  • Solution

Salut! Aici pe forum am vazut pareri impartite despre B48. Sunt persoane care au spus ca nu le consuma deloc, altii au spus invers. Eu sunt in a doua categorie. Am un B48 de vreo 4 ani si desi ii fac reviziile la 10k km si conduc normal, cu cate un ocazional kick-down in vreo depasire, imi consuma ulei de cand am luat masina la 40k km pana acum la 145k km si nu am avut alte probleme legate de acest consum de ulei. 

Link to comment
Share on other sites

Uleiul pare schimbat "la timp" adică,  când a cerut masina. Poți sa monitorizezi consumul sa vezi exact cat consuma. Cel dinaintea ta nu a fost pasionat , a respectat ce zice producătorul si as zice ca nu știa de la început ca nu va tine masina o perioada lunga de timp. 

Link to comment
Share on other sites

Eu nu am mai avut BMW pe benzina, doar 2 diesel-uri. Si mereu mi-a fost teama de orice fel del consum de ulei. Am stiu ca daca consuma ulei (si nu il pierde pe undeva) poti sa zici adio de la motor. 
De aflat cat a completat nu se poate, din pacate. Eu i-as face reviziile la 10-13k km, deci la mine nu cred ca ar fi nevoie de completari (de care nu mi-e lene sa fac), dar nici nu as vrea sa sa dorm cu impresia ca stau pe o bomba cu ceas.

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

21 minutes ago, SALKF1 said:

Eu nu am mai avut BMW pe benzina, doar 2 diesel-uri. Si mereu mi-a fost teama de orice fel del consum de ulei. Am stiu ca daca consuma ulei (si nu il pierde pe undeva) poti sa zici adio de la motor. 
 

🤣🤣 Scuze, dar nu m-am putut abtine. 

Eu zic doar ca exagerezi, intuiesc ca-i doar o frica mai profunda de-a ta.

Diferenta consta in cantitatea de ulei pe care o mananca. Daca schimbi litri de ulei intre schimburi, atunci probabil ca-i uzura intr-adevar mult prea mare si atunci segmentii de ungere cu siguranta nu-si mai fac treaba. Chiar si in cazul asta, daca inlocuiesti acei segmenti de ungere, problema cu consumul de ulei cel mai probabil se diminueaza intr-o masura destul de mare.

Pe de alta parte motoarele moderne sunt construite sa consume ulei atunci cand sunt folosite in plaje ridicate de turatii. Este si un fel de protectie as zice, desi acest lucru se intampla si din cauza uleiurilor cu vascozitatea tot mai scazuta care se utilizeaza in motoarele moderne. In manualele fiecarui vehicul, producatorii mentioneaza ca motoarele pot consuma ulei in exploatare. Stiu ca BMW avea o mentiune in trecut ca motoarele pot consuma pana la 0.7litri la 1000Km, iar Audi mergea chiar mai departe si dadea o cifra de 1litru la 1000Km. Evident ca si mie mi se par deplasate aceste valori, dar intuiesc ca este o si o masura de protejare in caz de garantie. Sunt atatea relatari de masini noi, diesel sau benzinare care consuma ulei inca de noi. Mai predispuse sunt si benzinarele, dar nici diesel-urile nu sunt excluse. 

In trecut am avut pt 5ani un 320d din 2007 si care consuma ulei, undeva la 0.3litri/1000Km si pana anul trecut am avut un F10, 525d care si asta consuma ceva ulei, dar mult mai putin, undeva la 0.3litri in 10 -12k Km, deci nesemnificativ. Acum am un G31, 530i cu B48 si desi ma asteptam sa consume ulei pt ca benzina, in 7000Km cat am facut cu ea, imi arata nivelul tot pe full. Consumul asta tine asadar de modul de exploatare, daca mergi sportiv si o tii sus in ture, atunci cel mai probabil va consuma ulei, e normal. 530i-ul recunosc ca-l conduc in mare tot ca pe un diesel in sensul ca rar o turez la peste 4000rpm-uri, desi red-line-ul incepe la 7000. Totusi pt un diesel 3000rpm-uri este o turatie destul de mare, iar la 4000 deja nu mai are vlaga. 

Link to comment
Share on other sites

35 minutes ago, RaYn3 said:

Eu zic doar ca exagerezi, intuiesc ca-i doar o frica mai profunda de-a ta.

Ai perfecta dreptate. De 10 ani de cand detin masini nu pot sa zic ca am avut vreodata vreo problema catastrofala. Doar am schimbat o distributie, un ulei in cutie, revizii, mici reparatii, o problema la un far adaptiv. Si totusi, frica e mereu acolo, probabil din cauza ca sunt destul de zgarcit cand vine vorba de cheltuit bani. Am un prieten cu un A6, a zis ca a bagat aproximativ 4000 de euro si a desfacut tot motorul ca sa repare ceva problema. La banii aia eu vindeam masina pe piese, decat sa o mai repar. 

Oricum, masina e la vanzare de catre un dealer autorizat de care oamenii par sa fie multumiti, si vine si cu garantie 12 luni, dar cum ai spus si tu, un consum de ulei (fara eventuale pierderi pe la garnituri) nu se rezolva pe acea garantie...
 

Link to comment
Share on other sites

Am eu G20 330Xi, luat de nou din 2019. Am completat de 2 ori pana acum ulei, cate un litru de fiecare data. Odata pe la 15k km parca, si apoi pe la 25k. Acum are 71k km masina, uleiul este normal.

Link to comment
Share on other sites

14 hours ago, SALKF1 said:

Cam rar schimbat uleiul pentru cineva pasionat de masini, dar asa se procedeaza pe Germania...

Nu e nimic anormal. Nu e vorba de cat de pasionat. Daca esti pasionat PASTREZI o masina nu o vinzi. Pasiunea se cizeleaza prin multa auto-educatie... nu se trece de la un model la altul sau de la o marca la alta.. Dar asta e alt subiect..

E normal, ca primul schimb il faci cand iti spune reprezentanta, masina.. al doilea, tot acolo esti daca masina e in garantie..

Apoi Germania e o tara mare, multe autostrazi.. e absolut firesc un schimb de ulei la mult mai multi km..

Apoi la 245-250cp stock pe autostrada cu masina relativ noua, adica noua, proprietar unic.. doar nu o sa mergi cu 90-120 km/h in Germania. 👀

..Eu unul pana si rabla mea parca as curata-o de depuneri prin Germania.. 🤭

Drumuri bune.

:offtopic: Zgarcenia greu isi face loc in lumea moderna. Am dreptate sau nu?

Cand ai BMW si te vede mecanicul, lui nu-i pasa de cat de zgarcit esti. El vede ca ai BMW. 😉

2 hours ago, SALKF1 said:

Si schimburile de ulei cum le-ai facut? Ca ma gandesc ca la 15k are sens, daca din fabrica poate se pune minim acceptabil si ai forjat-o putin, dar si la 25?

Sa puna in fabrica minimum acceptabil de ulei din zgarcenie la un motor de mii de Euro? Nu cred.

Cred ca si @Kragod vrea sa mearga tare..

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, SALKF1 said:

Si schimburile de ulei cum le-ai facut? Ca ma gandesc ca la 15k are sens, daca din fabrica poate se pune minim acceptabil si ai forjat-o putin, dar si la 25?

Le-am facut cand mi le-a cerut masina, aveam garantie, la Proleasing Ploiesti le-am facut.

Si da, am avut talpa grea si nu am pus-o in eco pro prea des.

Edited by Kragod
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Deci sa inteleg ca ca motorul e facut sa consume putin ulei daca il forjezi bine o perioada. Asta nu produce eventuale defecte? La motor ma refer, pentru ca la anexe am vazut care sunt problemele: FUEL TANK BREATHER VALVE, OIL FILTER HOUSING, PCV VALVE COVER, Engine Coolant Thermostat Assembly (Heat Management Module) (scuzati-mi engleza, dar in engleza gasesti mult mai multa documentatie despre orice e legat de mecanica) si vasul mare de expansiune, care poate pierde antigel pe la sudura din plastic.

Link to comment
Share on other sites

Da motorul in sine e ok , nu am auzit de probleme "serioase"  . Poti sa pui pe lista de mai sus si actuatoarele vanos.Ideea e simpla masina sh iesita din garantie pot apare unele probleme sau pot sa nu apara.Daca mai iau dupa afirmatia "bagat aproximativ 4000 de euro si a desfacut tot motorul ca sa repare ceva problema. La banii aia eu vindeam masina pe piese, decat sa o mai repar. "  as zice ca cel mai sigur iei o masina noua cu garantie cat mai mare si stai linistit .

Edited by alex230ro
Link to comment
Share on other sites

7 minutes ago, SALKF1 said:

Deci sa inteleg ca ca motorul e facut sa consume putin ulei daca il forjezi bine o perioada.

Un motor cu combustie interna nu este proiectat sa consume ulei - ci sigur consuma putin ulei, chiar prin natura tehnologiei sale.

Segmentii pistoanelor nu etanseaza ermetic; ei in fapt aluneca pe o pelicula de ulei formata pe cilindri, iar o anumita cantitate de ulei trece de segmenti in camera de ardere. Similar, ceva ulei mai ajunge in camera de ardere pe la ghidurile supapelor, din sistemul de ungere al axului turbinei, din sistemul de ventilatie al carterului motor (PCV). Referitor la cat ulei trebuie sa consume un motor, opiniile variaza de la 50 ml/ 1000 Km pana la 1 l / 1000 km (parerea BMW). 
In principiu, a completa cu mai mult de 1 litru la 3000 Km incepe sa ridice semne de intrebare; sub aceasta valoare nu ai de ce sa te ingrijorezi.
Si inca un amanunt: motoarele care aparent nu consuma deloc ulei intre schimburi, de fapt il contamineaza cu un alt fluid (tipic, cu combustibil sau cu lichid de racire). Cel mai bun exemplu: motoarele Diesel care contamineaza uleiul cu motorina in timpul regenerarilor DPF, iar proprietarii sunt extrem de fericiti ca motorul lor nu consuma absolut deloc ulei.

Pe scurt: din informatiile pe care ni le-ai transmis mai sus, rezulta ca motorul tau nu are nicio problema cu consumul de ulei.

  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

B48 si B58 sunt motoare bune.

La 110k masina este mai mult decat ok (compar cu al meu G30 luat la 115k). Din lista de mai sus, dupa ce o cumperi, nu e nimic urgent. Eu am schimbat preventiv o conducta care intra in vasul mare de expansiune si modulul termic (care are calitatea de a pierde antigel la partea de jos, greu vizibil si care, la mine, pe diagnoza, dadea eroare).

Legat de cele doua completari cu ulei: banuiesc ca a primit mesaj in bord referitor la nivelul de ulei. Cand apare mesajul, trebuie sa pui 1 l de ulei. La prima completare, a consumat 1l la 17500 km iar la a doua completare, 1l la 25000 km. Frectie! 

Link to comment
Share on other sites

33 minutes ago, FiveThreeFive said:


Si inca un amanunt: motoarele care aparent nu consuma deloc ulei intre schimburi, de fapt il contamineaza cu un alt fluid (tipic, cu combustibil sau cu lichid de racire). Cel mai bun exemplu: motoarele Diesel care contamineaza uleiul cu motorina in timpul regenerarilor DPF, iar proprietarii sunt extrem de fericiti ca motorul lor nu consuma absolut deloc ulei.

 

La e46 nu aveam dpf si nu completam.Si chiar la astea cu dpf,doar nu credeti ca 1 litru de ulei este inlocuit de 1 litru de motorina….

Care consuma,se vede clar pe joja,cu tot cu contaminarea vietii.La un e90 cu dpf,pana sa i schimb turbo,consuma 500gr la 3k km.

Ala cand scrie in manual sa verifici uleiul pe joja,nu ia in calcul cateva miligrame de motorina care au intrat in ulei,sa fim seriosi..

Link to comment
Share on other sites

eu am b48 luat de nou, am putin peste 100k km acuma. o singura data fix inainte de schimb am primit un “engine oil low” si atat

nu am completat niciodata, si sincer mi s-ar parea aiurea sa completez la fiecare mie de km.

si nu , nu fac schimburile de ulei la 5-10k km, ci in mare parte cand imi cere masina, putin mai devreme, in medie la 20-22k

Link to comment
Share on other sites

8 hours ago, pvsilviu said:

Legat de cele doua completari cu ulei: banuiesc ca a primit mesaj in bord referitor la nivelul de ulei. Cand apare mesajul, trebuie sa pui 1 l de ulei. La prima completare, a consumat 1l la 17500 km iar la a doua completare, 1l la 25000 km. Frectie! 

Exact. De atunci, de la 25K km nu mi-a mai aparut mesajul, acum are 71k masina.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.