Jump to content
Intalnire BMW Club 12-14 Decembrie 2025 - Resort 7 Crai, Zarnesti (Brasov) ×

BMW F32 430i


Recommended Posts

Un alt vis, o alta dorinta, pe care am reusit sa mi-o indeplinesc, dupa cea cu E92 ( o masina la care si acum zambesc cand o vad pe strada, sau cand ma urc in ea) care a ramas inca actuala ca design si nu isi arata varsta.

Am reusit in cele din urma, dupa multa munca, mult stres, multe ganduri, si multe sfaturi, recenzii si pareri , sa imi iau inca o masina pe care mi-am dorit-o dupa ce am reusit sa sparg fundul sacului pe E92.

Primul E92 pe care l-am vazut era fix aceeasi culoare cu F32 pe care l-am cumparat acum. ( o culoare la care mereu m-am gandit de atunci)

O parte din seria VIN al F32 este identica cu cea al E92. ( coincidenta?, eu zic ca asa a fost sa fie asta masina mea).

Dupa cateva luni de cautare atat in tara cat si in Germania, Olanda, Belgia, lucrurile nu aratau prea bine pentru ceea ce imi doream eu, un Coupe benzinar si cu cutie manuala, dar sa aiba si motorul B48. 

Majoritatea, la cerintele mele erau de 184 cai , variantele 420i, dar foarte foarte rare cele de 252, singurele fiind prin Germania, pe care le numarai pe degetele de la o singura mana. In tara rezultatele au fost mereu 0, nici un F32 dupa cerintele mele. Timp in care mi-am facut cumva un plan de a lua una cu motor de 184 si sa ii fac decompresie, cu inlocuire de pistoane pentru a-l duce la varianta de 252 cai. ( multi baieti de pe aici, au asistat la nebunia mea :)) )

A aparut acum o luna, mi-a placut de la prima fotografie, am lasat in asteptare o saptamana, apoi am luat legatura cu proprietarul, un tanar de 23 ani , din Munchen, trist ca trebuie sa renunte la ea ( motivul unul cat se poate de bun, i s-a oferit de la munca un M3 Competition). Masina a stat la el 5 ani, avand-o de la 18 ani, in care zice el ca a facut totul dupa cerintele BMW ( schimburi etc) si i-a pus folie PPF pe toata fata ( bara fata, aripi, capota si o parte din cupola), i-a montat sistem de incalzire Auxiliar ( Webasto) si de care s-a bucurat in tot acest timp, fiind manuala ( lucru pe care mi l-a mentionat din prima, ca ii pare rau ca o da mai ales fiind manuala).

Dupa cateva zile de tatonari si negocieri, masina fiind la pret de listare de 22800 Euro, am reusit sa o scot la 22200 Euro cu un set de jante pe 19" si anvelope de iarna Hankook Winter I*CEPT EVO3 W330 foarte foarte bune ( nici nu arata ca fiind folosite) .

Astazi fiind ultima zi in care m-am putut folosi de permis, pentru ca de maine il punem la pastrare 40 zile :)), am zis weekendul asta sa trag o fuga acasa si sa vad ce "tigaie" mi-am cumparat, o fi Tefal sau ceva low cost :)) .

Primele impresii:

-Se vede o imbunatatire de design, de calitatea materialelor nu am putut sa imi dau seama deocamdata, dar masina e foarte silentioasa, chiar si peste gropi mai mari sau denivelari, nu se aude nimic in interior ( comparativ cu E92 ) , dovada ca insonorizarea este mult mai buna. 

-Motorul nu se aude din interior, mai ales dupa ce ajunge la toti parametrii ( acelasi lucru ca la E92, N43 este un motor foarte silentios cand functioneaza in parametri, ai impresia ca motorul este oprit, stand pe loc ). 

-La motor nu am observat nici o scurgere de ulei sau alte lichide, dar am observat ambele faruri schimbate, unul de 2021, unul de 2022. Masina prezinta in urma verificarilor niste daune de 1500-2000 euro de jur imprejur, baiatul mentionand ceva de daune de grindina, care au fost remediate ulterior . 

-Culoarea arata fenomenal, nu se vad diferente de culoare, nu se vad zgarieturi sau ciobituri. 

-Acceleratia in Boost e nebunie curata ( comparativ cu un aspirat ), ai impresia ca pleaca masina de "sub tine" .

-Ambreiajul mi s-a parut mai tare decat la E92, si intr-adevar cu Rev-Matching, mi-a luat un pic sa ma obisnuiesc, eu fiind obisnuit de la E92 sa apas un pic acceleratia la schimbarea de trepte. 

-Cutia e foarte bine etajata, dar fiind un turbo, e de preferat sa o tii mereu in peste 2500 ture, ca sa ai turbo boost cat mai repede, altfel nu intra deloc, mergi pe modul "aspirat".

-Directia mult mult mai usoara decat la E92 , desi ambele sunt full electrice, e diferenta foarte mare.

-Centurile imediat te strang in scaun cum pleci de pe loc.

-Interiorul sport piele neagra ( niciodata nu mi-au placut interioarele de piele) , ma asteptam sa fie mai nasol sa stau pe scaun, avand in vedere ca masina a stat toata ziua in soare, dar a fost chiar decent ( in schimb transpiri foarte mult la spate ).

-Sunetul o imbunatatire enorma fata de HK de pe E92, e mult mai clar si mai profund, redand melodii de pe youtube, prin Bluethoot ( si setarile in egalizator nu erau inca facute profi, ulterior am vazut)

Ce nu mi-a placut:

- Bratul care aduce centura, este mai putin "lat" decat cel de E92, si de fiecare data mi-a ramas centura in urma.

- Navigatia, desi e ID6, mi se pare destul de limitata in functii. Faptul ca trebuie Iphone ca sa poti avea youtube pe ea, mi se pare un mare minus.

- Lipsa camerei Kafas

- Lipsa 360 ( chiar mi-ar fi placut sa pot sa vad toata masina din navigatie)

- Oricat ar fi de benzinar, tot exista turbo lag, ceea ce nu mi-a placut niciodata la Diesel, nu scap nici aici de el....

 

Dotari:

01CA Selection of COP-relevant vehicles
01CB CO2 equipment
0230 Extra package, EU-speciifc
0258 Tyres with runflat properties
02NH M Sport brake
02PL BMW LA wheel, M double spoke 442
02VB Tyre pressure display
02VF Adaptive M chassis
0302 Alarm system
0322 Comfort access system
0337 M Sports package
03AG Reversing camera
0403 Glass roof, electrical
0420 Sun protection glazing
0423 Floor mats velours
0428 Warning triangle and first aid kit
0430 Interior/outside mirror with auto dip
0431 Interior mirror with automatic-dip
0459 Seat adjustment, electric, with memory
0465 Through-loading system
0481 Sports seat
0488 Lumbar support, driver and passenger
0493 Storage compartment package
0494 Seat heating driver/passenger
04AE Armrest front, retractable
04GA Ash varieg. accent chrome Perlglanz
04NE Blow-by heater
0502 Headlight cleaning system
0508 Park Distance Control (PDC)
0521 Rain sensor
0534 Automatic air conditioning
0544 Cruise control with braking function
0548 Kilometre speedo
0552 Adaptive LED headlight
0563 Light package
0575 Additional 12V sockets
05AC High-beam assistant
05AG Lane change warning
05AL Active Protection
05DA Passenger airbag deactivation
05DP Park Assist
0601 TV function
0609 Navigation system Professional
0610 Head-up display
0688 Harman/Kardon surround sound system
0698 Area-Code 2 for DVD
06AC Intelligent emergency call
06AE Teleservices
06AK Connected Drive Services
06AM Real-Time Traffic Information
06AN Concierge Services
06AP Remote Services
06CP Smartphone Integration
06NW Telephony with wireless charging
06WA Instrument panel with extended scope
06WD WLAN Hotspot
0710 M Leather steering wheel
0715 M Aerodynamics package
0760 High gloss shadow line
0775 Headlining anthracite
07LF Modell M Sport
07R7 Innovation package
07VB Comfort Package
07XP Navigation package Connected Drive
0801 German version
0851 Language version German
0879 On-board literature, German
08KA Oil service interval 24 mths / 30,000 km
08R9 Refrigerant R1234yf
A090 90 Ah AGM battery
LEDE Leather equipment

Masina a avut doar schimburi de ulei la 30000 KM , fiind pe Germania, lucru care nu prea mi-a placut si oarecum m-a facut destul de reticent si ma pune pe ganduri. Stiu ca B48 si B58 au niste straturi protectoare pe partea de cuzineti, asa ca sper sa nu fie probleme.

Ajungand la masina ieri, am bagat degetul pe tevile de esapament si prezentau urme de funingine, masina neavand GPF.

Alte modificari la ea sunt triplele , fiind montate unele OLED , cat si evacuare de la Eisenmann ( ambele au acte certificate TUV) , sper sa nu am problemele la RAR. 

Per total masina mi-a placut, este intr-adevar o evolutie fata de E92, atat ca design, ca antifonare, ca motorizare, ca driving . Masina se conduce mult mai usor decat generatia anterioara, am ramas foarte surprins. 

Desi am mers cu ea , sincer nu am reusit sa imi gasesc inca pozitia perfecta la volan , cum o am in E92, mi se pare putin diferita pentru ca inca vad capota masinii ( la E92 nu am vazut-o niciodata :)) ) eu avand 1.88 inaltime . 

Desi regret ca BMW a renunt la aspirate, pot spune cu mana pe suflet ca benzinarele astea turbo sunt mare smecherie . Jos palaria !

Nu am apucat sa fac poze pentru ca am fost axat foarte mult pe cum merge si cum se simte masina, dupa ce iau inapoi permisul , o sa revin cu poze.

IMG-20250705-WA0002.jpeg

IMG-20250628-WA0000.jpg

IMG-20250623-WA0010.jpg

56c06d4c-d95e-4f5e-9fff-e9eb1942f516.jpeg

093166ad-af86-4816-b10f-a4d001e998a8.jpeg

7cae729f-3715-4a24-90a8-f90318f186e7.jpeg

IMG-20250605-WA0005.jpg

Edited by HitmaNLive
  • Like 1
  • Love BMW 4
Link to comment
Share on other sites

Foarte frumoasa masina!

Felicitari pt ca ai avut rabdare sa gasesti 30i manual, dar in primul rand felicitari ca ai vrut cutie manuala din start (apropo, nu vreau sa dau startul la "cutie manuala vs automata", pt ca avem deja destule discutii momentan despre "ce ulei sa pun" 😀 Ce vreau sa spun e ca e de apreciat ca mai sunt si persoane care in aceasta era moderna, inca mai au dorinta de a "mesteca in mamaliga", persoane printre care ma numar si eu).

  • Like 1
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)

Sa stii ca eram cat pe ce sa renunt la idee, avand in vedere ca  nu gaseam deloc ce imi doream... Erau niste 440i care erau pe placul meu cu cutie manuala, dar am prefer sa nu imi asum imprezitul la statul Roman, pentru ca deja platesc si o sa platesc suplimentar prin firma. Cel mai probabil urmatoarea va fi seria 8 , dar stiu ca acolo se termina cutia manuala.

Edited by HitmaNLive
Link to comment
Share on other sites

Am uitat sa zic mai sus ceva referitor la turbo lag.

Eu as zice ca sa nu iti faci probleme pe partea asta. In sensul ca acest lag e relevant doar cand esti pus in situatia de a face o manevra de accelerare brusca, neprevazuta, ceea ce eu zic ca e foarte rar (exista, dar foarte rar). Pentru ca daca sa zicem ca ajungi pe o portiune de drum unde vrei sa conduci "sportiv", e un lucru voluntar, adica stii ca vrei sa mergi sportiv, si atunci tot ce trebuie sa faci e, asa cum ai zis si tu, sa tii motorul mai turat.

Eu mai am un 1.8 TFSI cu soft, de la concurenta (deci stiu ce inseamna benzina turbo), dar chiar si la M57 (btw, ambele cu cutie manuala 🥰), chiar daca am cuplu mai mult decat generos la M57, tot il tin turat (min 2500 rot) atunci cand vreau sa ma duc sportiv.

Mai avem in familie inca 2 masini aspirate benzina, deci stiu si ce inseamna lipsa lag. Dar, daca ar fi sa aleg intre lipsa lag Vs prezenta lag dar sentimentul ala cand "intra turbina" si te baga in scaun, ghici care il aleg? 😀

Edited by catar
  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)

Da, păi acel 1.8 tsi, am vrut sa il bag pe gât bătrânului, dar i-a fost frică de consumul de ulei si am mers pe 2.0D.

Mi-am dat seama că la turbo, trebuie sa mergi in turele nominale pentru ca sa ai boostul necesar depasirilor.

Ce e intr-adevar de apreciat e ca poti merge lejer sub 2000 RPM, masina merge fluent, nu ai vibratii, nu se simte subturata. Se apropie intr-adevar de manuala aspirată, unde cu a 5-a puteai merge lejer cu 50 la oră, dar fără pretenții sa ai cuplu. 

Mi-as fi dorit sa vad cum se simte acel 1.8 TSI pe manuală, dar nu am avut ocazia, batranului i-a fost frică de consumul de ulei. 🥲

Edited by HitmaNLive
Link to comment
Share on other sites

Interesanta masina, optiuni faine, dar interiorul de pele e 'no go' pentru mine. Problema cu pozitia la volan este din cauza reglajelor electrice, plus pielea care fac scaunul mai rigid si sezutul mai inalt. Am patit la fel pe e92, am trecut de la piele la semi piele si am rezolvat partial, la reglajele electrice nu am putut sa renunt. La e92 pe non electric textil stateam mai asezat in comparatie cu scaunele mele de m3 semi piele. Oricum socul, negativ, a fost la fel cand am trecut de la e36 recaro la e92 piele sport. In fine sa revenim la masina ta.

Tot la 30k km a facut neamtul schimbul de ulei si la masina mea, dar mergea mult extern, viteza medie era 89.5km/h in ultimii 9999km. 

Fata de e92 eu consider ca au evoluat in bine si calitatea materialelor s-a pastrat, doar putin dezamagit de anumite zone care oricum sunt in partile inferioare ale interiorului.

Senzatia care ti-o da masina este de motor aspirat nicidecum de motor turbo. Cutia manuala te ajuta sa il ti in turatia optima sa scapi de turbo lag si in acelasi timp sa nu fie deranjant. Pe oras poti sa conduci cu a 3-a linistit, dar nici treapta a 5a nu tuseste, dar nu face sens. Cutia de viteze o sa te surprinda cel mai mult, coasting style. Eu pe seria 4GC nu am gasit 30i manual, iar experienta cu un 30i auto al unui prieten nu m-a dat pe spate, senzatia de putere e mai placuta la mine in 20i manual. La tine portbagajul pare mic fata de F36.

Link to comment
Share on other sites

Nici eu nu sunt un fan al interioarelor de piele, stiu ce înseamnă pe timpul verii si pe timpul iernii. Totusi pe timpul iernii, masina avand incalzire auxiliară, sper sa trec mai ușor.

Ma gandesc foarte mult sa caut un interior Sport Alcantara cu aceleasi optiuni, imi place foarte mult cum arată.

Știu de la E92 ca prin oras mergi lejer cu a 4-a , putin sub 2000 de ture, ceea ce mi se pare foarte tare. Am avut parte de masini care au avut treptele etajate foarte mișto, si aparent si F32 o are la fel, ceea ce e minunat.

Culmea eu gaseam doar 430i GC manuale prin afară, coupe le numărai doar pe degetele de la jumătate de mana.

Portbagajul e mai mic deoarece nu se deschide ca la GC, e deschidere de sedan ( cu departajare de incinte).De aia probabil o sa caut sa ii pun si ăsteia perdeluță electrică 😁.

Link to comment
Share on other sites

34 minutes ago, HitmaNLive said:

Culmea eu gaseam doar 430i GC manuale prin afară, coupe le numărai doar pe degetele de la jumătate de mana.

Ehe, complicat 😄 , plin de 2016, maxim 2017, dar oricum nu erau in cerintele de cautare pe care le aveam atunci.

Am cautat 2020 (hai 2019 daca era ceva deosebit), sub 150k km, manuala, trapa, culoare deosebita, minim HiFi

Stiu ca multe din cele de mai sus se putea schimba ulterior, dar am experientele trecute si am preferat sa nu ...

Link to comment
Share on other sites

Frumoasa masina. Cum se aude toba? Are valva si se aude mai tare in Sport sau Sport plus? (eu am PF la benzina si e cam muta pe confort, doar in ture mai intalte + sport se aude sau la pornirea la rece cateva secunde, cand se aude chiar fain)

Probabil tinerii vand vreun cazan pe OLX si folosesc pozele lui - E tipla frate! Full ! 

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

18 hours ago, Cosminbad said:

Are valva si se aude mai tare in Sport sau Sport plus? (eu am PF la benzina si e cam muta pe confort, doar in ture mai intalte + sport se aude sau la pornirea la rece cateva secunde, cand se aude chiar fain)

La OPF nici nu mai exista varianta de evacuare Performance, am cautat si nu mai apare. Oricum la ce burlan de 10 cm avem pe ele, cred ca doar ceva custom made se poate pune.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.