Jump to content
Intalnire BMW Club 12-14 Decembrie 2025 - Resort 7 Crai, Zarnesti (Brasov). Hai si tu cu noi la intalnire! ×

BMW F32 430i


Recommended Posts

Au iesit numerele negre, masina e ready to drive, să o pot aduce in Iasi.

Nici bine nu am intrat in posesia ei să circul zilnic, că am si cumpărat deja ceasuri 6WB. Le-am luat la un preț foarte bun și am zis că de ce nu. 

 

 

16603755_ceasuri-bord-full-digitale-6wb-pentru-bmw-f30f31f32f33f34f36_2.jpg

16603755_ceasuri-bord-full-digitale-6wb-pentru-bmw-f30f31f32f33f34f36_3.jpg

16603755_ceasuri-bord-full-digitale-6wb-pentru-bmw-f30f31f32f33f34f36_1.jpg

16603755_ceasuri-bord-full-digitale-6wb-pentru-bmw-f30f31f32f33f34f36_5.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Am reușit să aduc si eu mașina la Iași, in cele din urmă 😅.

Primul drum lung relativ pe care l-am avut cu ea. 

Prima impresie, mi se pare foarte foarte brutală in acceleratii cu piciorul la fund. Nu imi par deloc doar 250 cai 😅. Diferența dintre 170 de pe E92 și ăștia 252 de pe F32, parcă sunt cu totul alții 😅.

Nu imi place direcția, mi se pare foarte artificială si foarte sensibilă, dacă prinzi un drum denivelat , trebuie să ții bine volanul în mână, pentru că la orice mișcare din mână, ea deja vrea sa vireze. La E92 in mers direcția e mai țeapănă. Probabil are legătură si cu modurile alea Confort, Sport; eu am mers doar pe Confort.

Ce e foarte mișto e partea de RevMatching la cutie, când retrogradezi, îți permite să ridici instant piciorul de pe ambreiaj, nu mai trebuie să il patinezi sau să tragi o pedală in accelerație. 

Încă nu am reușit să imi gasesc poziția la volan , cum e in E92. Văd destul de mult din capotă ... 

Am reușit să o bag si in MyBMW 😁, dar optiunile alea suplimentare sunt cam scumpe 😅

Urmează să montez ceasurile full digitale, un emulator de limit speed info , update la ID6 , maps și mai vedem după aia .. probabil o sa caut sa pun SoftClose si la asta, si un upgrade major pe viitor , montare KAFAS cu tot ce trebuie, parbriz, camera , module etc... 

Screenshot_20250928_164600_de_bmw_connected_mobile20_row_MainActivity.jpg

Edited by HitmaNLive
  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

Ce m-a deranjat foarte tare e că până și in volan simți cumva rotatia in cremaliera casetei. Am incercat dinadins pe drum drept , sa misc fix fracțiunea aia de volan cum o simțeam, si intr-adevar rotile vireaza ...

Pe E92 daca prind un drum cu denivelări si logic că mâna si volanul se mișcă, masina sta pe traiectorie. Ei bine pe F32 nu stă... E foarte ciudată senzația... Trebuie sa fii foarte vigilent , trebuie sa o repui cumva tu pe traiectorie .. si va zic eu la o viteză destul de ridicată, te iau puțin transpirațiile când incepe sa îți balanseze din casetă... Pe acelasi drum am făcut de atatea ori cu E92, nu am simțit niciodată posibilitatea sa pierd controlul asupra direcției, cum am simțit cu F32, pe același drum, aceeasi zonă, ba chiar m-a făcut să ridic piciorul de acceleratie.

Link to comment
Share on other sites

Optiunea 2VL Variable Sports Steering schimba putin senzatia de la volan, interesant cum de nu a pus neamtul pe masina asta, dar a pus adaptive M.

Se simte mai potenta datorita celor 350nm+cei 250cp, lunile trecute am avut la dispozitie un 330i g21 400nm si 258cp, se simte ca un 335i wannabe.

Ce ai descris tu acolo pe directie simt eu de fiecare data cand merg cu cealalta masina, X1 e84 cu servotronic, la 420 e alta treaba avand caseta VSS.

 

 

Link to comment
Share on other sites

La sfârșitul săptămânii urmează să o bag intr-o "reparație preventivă" conform numarului de km la care pot aparea unele probleme, 150000km.

Capac culbutori OEM - 1800 lei

Corp filtru ulei OEM - 1800 lei

Actuator VANOS OEM - 350 lei

Valvă centrală VANOS evacuare OEM - 840 lei

Conector Antigel OEM ( care vine lângă corpul filtrului de ulei) - 160 lei

Mai știu că pe la 150000 km mai poate apare problemă la valva de ventilatie a sistemului de combustibil , situată in stânga motorului, sub capacul de protecție (cum stai la volan). 

Observ ca original e vreo 700 lei, dar unul Bosch e maxim 200 lei. Are cineva idee cine e producator la acea valvă? Parcă nu văd rostul să plătesc de 3 ori prețul pe ea. 

Preturile sunt doar pentru piese, vedem manopera 😅.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Pentru cine e interesat de codul de pe Ventilation Valve , este cod de Bosch , cu montaj pe original. Așa că am comandat si una din asta pe Bosch să o schimb preventiv, la numărul de km. 

Nu au ajuns încă toate piesele, nu am schimbat nimic, dar astăzi când am vrut să plec in oras, după pornire mi-a dat mesaj de low level coolant. Am desfăcut capacul si într-adevăr e sub minim, si in celălalt recipient (mai mic) e la minim. (Încă nu știu dacă e pentru racire admisie sau intercooler)

M-am uitat pe sub mașină, nu se vede nimic curs. 

Din câte știu si am citit, aerisirea motorului se face foarte foarte greu, in timp, si va necesita foarte mare atenție la nivelul de antigel, după ce voi schimba toate piesele necesare. Știu că există o pompa electrică care ar trebui să facă asta, dar mulți s-au plâns că nivelul era scăzut după foarte multi kilometri...

La N43 a durat cateva ore până s-a aerisit cât de cât, apoi după cateva sute, de km, să mai completez ceva.

IMG_20251014_172959.jpg

Edited by HitmaNLive
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Am tras o fugă astăzi pe la băieți, să văd "bolidul de lux".

Am rămas foarte surprins atât eu , cât si băieții de cat de curat e motorul, arată exceptional 🤔. Lucru care chiar m-a pus pe gânduri si mi-a trezit următoarea intrebare: 

Este posibil ca calitatea uleiurilor din Germania , cum ar fi Castrol, să fie superioară față de ceea ce ajunge in România?

Zic de Castrol pentru că am gasit pe la motor o etichetă de Castrol de la schimb de ulei.

Repet, 5 schimburi in 145000 km 🤔.

Cât despre actuatoarea, intr-adevar am reușit să mă uit un pic la ele, si cel de evacuare se mișcă mai lent decât cel de admisie, dar și ăla nu e prea ager la mișcare. Am inclinat capacul un pic si cel de evacuare ramanea pe loc, cel de admisie incet începea să iasă. 

Messenger_creation_F5F796CA-00BF-4366-82C5-6B27018288EC.jpeg

IMG_20251029_170226.jpg

Edited by HitmaNLive
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Fostul proprietar a schimbat furtunul din imagine.

Aparent toată treaba la B48/B58/B38 rezultă foarte mult din tampoanele motor care sunt hidraulice, și in caz de se crapă, ai foarte mari trepidații atât la pornire mai ales, cât si in mers , care duce la deteriorarea acelor conducte rigide din plastic, cât si a vasului de expansiune , in partea de jos.

IMG-20250604-WA0005.jpg

Edited by HitmaNLive
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

18 hours ago, HitmaNLive said:

Fostul proprietar a schimbat furtunul din imagine.

Aparent toată treaba la B48/B58/B38 rezultă foarte mult din tampoanele motor care sunt hidraulice, și in caz de se crapă, ai foarte mari trepidații atât la pornire mai ales, cât si in mers , care duce la deteriorarea acelor conducte rigide din plastic, cât si a vasului de expansiune , in partea de jos.

IMG-20250604-WA0005.jpg

Corteco sau oem? Am unu care trebuie schimbat in viitorul apropiat pe B38. Iar da, motorul arata foarte curat comparativ cu 150.000km 6 schimburi in romania ll-04 5w-30.

Vanos evacuare picat 145000km, schimbat si admisie cu tot cu pinioane, distributia tanc, la capacul de culbutori, am inteles ca se schimba doar daca se deformeaza.

Schimbat corp filtru picat la 140.000km cu unul din aluminiu, se tine bine, am mutat doar capacul de plastic de la corpul original

Mi-a picat si actuatorul wastegate electric, luat unul nou, recalibrat si ajustat pana a disparut eroarea, nu gasea pozitia inchis.

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   1 member

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.