Jump to content

Preincalzire motor combustie interna la PHEV


Recommended Posts

Buna ziua

Sunt in cautarea unui g31 530e si as vrea sa stiu cum se incalzeste motorul termic, adica pornesc electric si daca accelerez mai brusc ma ajuta cel termic? Motorul termic are temperatura necesara pentru a nu produce uzura?

Link to comment
Share on other sites

16 minutes ago, mgi said:

Eu îl încălzesc manual, adică merg în sport pana ajunge la temperatură. După asta îl trec în hibrid

Corect, nu are pre-incalzire si @mgi ai dreptate. Battery control sau sport, forteaza sa porneasca motorul si il incalzesti inainte sa ii dai talpa.

 

Link to comment
Share on other sites

Asta mi se pare cel mai nasol aspect la PHEV, ca merge doar electric, si termicul intra doar cand e nevoie, si atunci intra direct la 3-4000rpm, el fiind rece, si cu o ungere precara... cel putin in alea cateva secunde pana ajunge uleiul peste tot... cred ca de aia si trec astia la 0W20 sau uleiul mega subtiri la rece, pentru a unge cat mai repede toate componentele motorului.

In functie de stilul de mers, un motor PHEV ( 30e, sau 45e ) la 80-100k, poate avea o uzura interna a motorului termic mult mai mare, avand in vedere majoritatea pornirilor la instante la rece.

Link to comment
Share on other sites

39 minutes ago, Romulus said:

Corect, nu are pre-incalzire si @mgi ai dreptate. Battery control sau sport, forteaza sa porneasca motorul si il incalzesti inainte sa ii dai talpa.

 

Pai si sa mergi in Sport cu motorul rece e ok? Mergi tu usor dar cutia schimba la turație mai mare 

Edited by goangaus
Link to comment
Share on other sites

La mine în modul sport de la modurile de condus nu schimba mai sus cutia. Doar nu se mai oprește motorul în mers (ci doar când sta mașina pe loc). Ca să schimbe mai sus trebuie sa pun cutia în modul sport. 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, mgi said:

La mine în modul sport de la modurile de condus nu schimba mai sus cutia. Doar nu se mai oprește motorul în mers (ci doar când sta mașina pe loc). Ca să schimbe mai sus trebuie sa pun cutia în modul sport. 

Nu cred ca la tine modul sport doar dezactivează ASS... 

Link to comment
Share on other sites

Motorul se poate încălzi și la semafor prin simpla trecere a cutiei de viteze pe sport.Daca o pui pe sport și o treci înapoi pe drive normal motorul o sa stea pornit automat atât pe loc cât și în mers pana se încălzește (circa 30 sec).Asta nu contează în ce mod de condus ești (inclusiv electric).

  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

10 minutes ago, tzucul said:

Motorul se poate încălzi și la semafor prin simpla trecere a cutiei de viteze pe sport.Daca o pui pe sport și o treci înapoi pe drive normal motorul o sa stea pornit automat atât pe loc cât și în mers pana se încălzește (circa 30 sec).Asta nu contează în ce mod de condus ești (inclusiv electric).

N-are sens sa freci maneta aia atât, după părerea mea. 

13 hours ago, goangaus said:

Nu cred ca la tine modul sport doar dezactivează ASS... 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...

Salut, motorul termic pornește automat doar atunci când sistemul cere mai multă putere, la accelerații puternice, viteze mai mari sau când bateria e descărcată. Motorul termic se încălzește normal abia după ce pornește efectiv. Ca la orice motor pe benzină, în primele minute este rece, dar unitatea de management limitează sarcina și turația în această perioadă, astfel încât să reducă uzura. Cu alte cuvinte, chiar dacă intră la o accelerație puternică, nu este lăsat să fie forțat „la rece”. Dacă totuși vrei sa și sigur, eu las puțin mașina in sport la inceput pentru a ma asigura ca se încălzește motorul.

Link to comment
Share on other sites

In general la phev-uri puterea de încărcare la regenerare este mult mai mare decât puterea de încărcare la priză,  limitată intenționat de producător pentru a oferi un avantaj competitiv BEV-urilor aceluiași producător.  Inițial puterea de încărcare era 3.6kw (16 amperi), dar acum a ajuns la 3*16Ah la unele modele (11kw). Mercedes înțeleg că stă mult mai bine la acest capitol, unele modele având chiar mufe CCS.

Link to comment
Share on other sites

Ma bag si eu ca musca-n lapte, dar am vazut pe Youtube un test (din pacate am uitat sa salvez link-ul la video) care da peste cap un pic teoria cu motorul rece/cald.

Mai exact:
- "baietii" care au facut testul au constatat ca uzura cea mai mare, surprinzator, nu vine de la faptul ca motorul e rece atunci cand masina decide sa il tureze (din varii motive, mai multa putere, etc.).
- deci e indiferent ca motorul e rece sau cald, uzura vine de altundeva.
- si pe mine m-a surprins asta, deoarece teoria "veche" zice ca atunci cand motorul e cald, uzura e mai mica.
- uzura vine de la pornirea efectiva a motorului, indiferent ca e cald sau rece.
- mai precis, in regim de "hybrid" (adica masina porneste motorul termic cand vrea ea), la pornirea motorului, nu exista o pelicula suficienta de ulei (sau nu exista deloc daca uleiul apuca sa se scurga de tot intre porniri).
- pana cand se pompeaza ulei suficient, frecarea va fi metal pe metal, si de aici vine uzura.
- deci chiar daca motorul ramane caldut, daca trece prea mult timp si se scurge uleiul, avem problema.

A mai auzit cineva de teoria asta?

  • Surprised 1
Link to comment
Share on other sites

motorul termic la rece in primele 1-2 secunde de la pornire nu are presiunea normala astfel incat uleiul sa ajunga pana sus, de aici uzura la pornire. practic se unge cu pelicula de ulei ramasa pe componente. in cele mai multe cazuri pompa de ulei e una mecanica actionata cand motorul se invarte.

la hibridele bune se pun pompe de ulei electrice/hidraulice care mentin presiunea de ulei in motor in timpul functionarii. 

din cate stiu pe 530e e o pompa de ulei electrica.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, daddy0307 said:

la hibridele bune se pun pompe de ulei electrice/hidraulice care mentin presiunea de ulei in motor in timpul functionarii. [...] din cate stiu pe 530e e o pompa de ulei electrica.

Ar trebui sa lamurim o data pentru totdeauna aceasta ipoteza. Subiectul a mai fost in discutie chiar astazi, aici:
https://www.bmwclub.ro/forums/topic/193884-countdown-to-extinction/?do=findComment&comment=2649604

Daca la modelele BMW PHEV exista o pompa electrica al carei rol este sa circule uleiul in motorul termic inainte ca acesta sa porneasca automat, atunci hai sa avem un part number si o diagrama / poza in care se vede piesa respectiva. 

Singura pompa electrica de ulei, care am vazut ca exista la hibride dar nu si la modelele doar cu motor termic, este p/n 24008632208 (ma rog, un kit de reparatie), care sta undeva in cutia de viteze GA8P75HZ:
https://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=11AG-EUR-07_2019_G30N_BMW_530e&diagId=24_1699#24008632208
Iar in intelegerea mea rolul ei este sa asigure ungerea componentelor cutiei automate, atunci cand masina merge in regim electric. Voi fi foarte surprins daca cineva imi va spune ca uleiul din motorul unui BMW PHEV o ia la plimbare si prin cutia de viteze automata, astfel incat pompa 24008632208 sa aibe de-a face cu primenirea motorului inainte de forja.

Deci, care este pompa care pompeaza gemul?

Link to comment
Share on other sites

atunci raspunsul e ca BMW nu e o hibrida buna. ai dreptate, are pompa mentionata de tine dar vad ca nu are legatura cu motorul. ideea ramane aceeasi, uzura la pornire este rezolvata cu o pompa auxiliara controlata de ECU care mentine presiunea in anumite conditii. 

Lexus stiu ca are pompe care mentin presiunea uleiului cand functioneaza motorul electric. probabil si ceva modele de la Toyota, fiind acelasi grup.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.