Jump to content

Dura Lube-merita sau nu


alex230ro

Folositi/recomandati un aditiv de ulei?  

419 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Nu se pun aditivi de nici un fel nici in motor nici in rezervor, parca citisem si pe undeva prin cartea tehnica ca nu ai voie sa pui, nu stiu de tratamentul acela care se face inainte de schimbul uleiului oricum nu cred ca se merita.

Ai citit bine... producatorul nu recomanda adaugarea de aditivi cel putin in ceea ce priveste uleiul de motor. Personal, schimbam uleiul la 9000 km urmand specificatiile (la celalalt autoturism pe care l-am detinut, BMW am de putin timp ) si nu au fost probleme... Nu cred in solutii minune, revolutionare. Daca BMW considera necesara aditivarea cu astfel de "solutii" a uleiul de origine, cu siguranta ca ar fi facut-o inainte de comercializare.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 352
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Da, am citit si eu in carte ca nu se pun nici un fel de aditivi in ulei si nici in carburant.

 

Un pic de off-topic on-topic:

 

Frate-mio are un e46 320d din 2000. Iarna trecuta ii facea ceva figuri cu pornitul si s-a gandit el sa nu aiba apa sau ceva in carburant (folosea doar de la MOL sau OMV). Si-a pus ceva aditivi in motorina si in martie i se oprea motorul in mers, ceea ce e destul de nasol, dupa cum va puteti da seama.

A mers la service si pe tester i-a gasit belit ceva senzor la axa cu came si pompa de motorina din rezervor. Si mecanicul la intrebat pe frate-mio daca a pus aditivi in motorina inainte sa pomeneasca frate-mio de asa ceva.

O fi fost simpla coincidenta ?

 

Oricum, eu am ajuns la concluzia ca nu o sa bag nimic nici in ulei, nici in carburant.

Link to comment
Share on other sites

A mers la service si pe tester i-a gasit belit ceva senzor la axa cu came si pompa de motorina din rezervor. Si mecanicul la intrebat pe frate-mio daca a pus aditivi in motorina inainte sa pomeneasca frate-mio de asa ceva.

O fi fost simpla coincidenta ?

 

PuÞin probabil sã fi fost o coincidenÞã.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Un post mai vechi de-al lui grozadan legat de interzicerea aditivilor in manualul de utilizare al masinii:

 

1.pt ca fabricantul nu are de unde sa stie ce aditiv pui tu si atunci e mai simplu sa interzica tot;

2.wynns sunt printre cei mai bun in materie asa ca,nu mi-as face griji,e chiar ok,acuma fiecare face ce vrea

3.nu se prea pun aditivi in motorina la noi (din pacate)

si 4.vezi ca exista si gama profesional de la wynns e mai buna.

Link to comment
Share on other sites

1.pt ca fabricantul nu are de unde sa stie ce aditiv pui tu si atunci e mai simplu sa interzica tot;

 

Nu stiu la ce fabricanti te referi, insa BMW-ul a testat si recomanda Techron.Este singurul aditiv recomandat si aprobat de BMW.

Probabil mai sunt si alti aditivi buni insa putini curata depunerile din camera de ardere, cei mai multi curata doar injectoarele.

Deoarece BMW s-a oprit la Techron banuiesc ca alti aditivi testati nu au corespuns cerintelor.

Link to comment
Share on other sites

Eu am folosit si Dura lube si Metabond.

Dura Lube la un motor mercedes 3000 cmc care avea uzura mare peste 400.000km si deja aveam batai de bolt.Dupa inca 50.000 km am refacut motorul si a pot spune ce am gasit acolo.

Pe pereti camasilor , pe axa cu came si cam pe toate piesele in miscare din motor am gasit depus un strat de dura lube .Diferentele erau vizibile .Si anume .Acolo unde uzura era mai mare fata de restul piesei , se vedea clar stratul de dura lube.Am avut si o alta problema si anume am spart de la o gura de canal , baia de ulei a masini.Am reusit sa ajung la service aflat la 23 de km de locul incidentului.Sincer puteam sa pun masina pe platforma , dar am vrut sa vad daca chiar aditivul astora are vreun efect.

Am folosit doar odata dura lube si repet , pe un motor uzat rau de tot.

Metabond am bagat intr-un aro care mai iesea la off road si facea multa autostrada.Pot sa spun ca si acolo aditivul a avut ceva efect.Motoarele de aro nu rezista la mai mult de 70.000-80.000 km fara resegmentare indiferent ce ulei bagi in motor.Asta are in jur de 90.000 si deabia acum a inceput sa dea semne de oboseala.Dar mai tine lejer inca 20,000km

Ce pot sa va spun e ca in bmw nu as baga acum.Poate daca uzura motorului o sa fie la al nivel incat doar un aditiv il mai poate ajuta.

Eu il rcomanda si pe unu si pe altul doar la motoarele clasice, fara senzori si electronica.

Am vazut o Dacie cu un aditiv rusesc in ea.Nu mai imi aduc aminte cum se numeste ..ceva cu universal la final....masina era pe gaz si omul folosea uleiuri bune la ea si bagase aditivul rusesc undeva pe la 23.000 km.Acum avea 180.000 km si nu facuse niciodata motorul ...

Deci ceva - ceva a facut si maclavaisul rusilor.

Ceea ce ma mira e altceva.Pt a putea vinde in Romania un produs auto tb sa ai acordul RAR si larex.Astia pe baza datelor tehnice ale produsului si in urma testelor iti dau sau nu avizul de a vinde in romania.

DUra lube are ambele avize.Faimosul metabond nu...

Si aditivi de ulei produc si 2+2, stp, castrol, bp, etc..deci adevarul e pe undeva pa la jumatate

Link to comment
Share on other sites

bravo, in sfarsit o opinie practica!

 

ce inteleg eu pana acum: rau nu face, bine...nimic concret sau foarte putin ajuta

 

deci care vrea si-l gadila la opinie cum ca are duralube si a dat 2 mil pe el..isi ia..care nu, baga ulei bun, schimba des, si se bucura 4-500000 km de motor, fuctie cum merge, personal merg pe varianta 2, nu de alta, dar am vazut motoare de multe sute de mii de germania desfacute, erau aurii inauntru, si urme de uzura f putin

Link to comment
Share on other sites

Guys,

 

Va impartasesc si eu din experienta mea cu DuraLube, ce-i drept nu pe BMW, ci pe fosta mea masina, un Opel Astra Caravan 1,7TDi din 2001:

- o luasem la 158000KM la bord

- la fiecare schimb de ulei (schimb facut la cca. 12-13K) ii bagam si DuraLube.

- venind intr-o zi pe DN1 dinspre Bucuresti spre Ploiesti, am lovit un caine, pe la 60km/h in otopeni; era noapte; masina avea vre-o 186000 km.

Am tras pe dreapta, m-am uitat la masina... nimic. Plec mai departe si pe la Romanesti (dupa cca. 30-40km), mi se aprind becurile rosii la bord si mi se opreste motorul. Cu vre-o 5 km inainte de asta am simtit ca motorul nu mai trage. Opresc pe dreapta, salt capota si un fum inecacios iese de la motor... Am pus-o, zic!

Am lasat-o acolo si am sunat pe cineva care m-a tractat pana in Ploiesti.

La mecanic, cand ne-am uitat la ea, i se rupsese o chestie de plastic de la radiator, din partea de jos, sub bara de fata si pierdusem tot antigelul; deci am mers 40 km fara pic de antigel in instalatia de racire! :) Mecanicul i-a desfacut motorul si bineinteles ca era calat. Desfacand pistoanele a constatat ca doar unul din cele 4 era topit intr-un cap, celelalte 3 fiind in perfecta stare; mentionez ca era vorba de pistonul din dreptul pompei de apa, sau cam asa ceva...

Am cumparat piston nou si camasa noua si mi-am facut motorul la loc.

Concluzia mecanicului: daca nu as fi pus DuraLube, as fi avut toate 4 pistoanele zob. Asa am scapat doar cu unul.

Asa ca judecati si voi acum....

 

La BMW-ul meu nu ii bag acum aditivi in ulei deoarece are de-abia 76000km... :)

Link to comment
Share on other sites

E de ajuns un piston sa se topeasca pentru a se cala motorul, majoritatea celor pe care le-am vazut aveau doar un piston topit/cilindru spart.

Daca se rupe cureaua de transmisie atunci e posibil sa se strice tot, se rup supapele si sunt topite in cilindri.

Daca se rupe biela e posibil sa scapi 'doar' cu un piston rupt, _chiulasa_ din dreptul cilindrului sparta si eventual supapele de pe cilindrul respectiv rupte.

Va ceda in general cea mai slaba componenta, daca ai norocul sa se blocheze sau opresti inainte sa se caleze poti limita stricaciunile doar la zona respectiva, daca fortezi in schimb mai departe ai toate sansele sa arunci motorul dupa aia.

Tot ce am scris mai sus sunt situatii pe care le-am vazut live sau auzit de la mecanici. Pe langa asta, mecanicul care mi-e foarte bun prieten jura pe Duralube, ii intreaba pe toti cu motoare mai vechi daca sa le puna asa ceva; dupa el suna mai rotund motorul si nu mai bate. Dupa mine nu mi-as pune in veci asa ceva.

Link to comment
Share on other sites

Guys,

 

Va impartasesc si eu din experienta mea cu DuraLube, ce-i drept nu pe BMW, ci pe fosta mea masina, un Opel Astra Caravan 1,7TDi din 2001:

- o luasem la 158000KM la bord

- la fiecare schimb de ulei (schimb facut la cca. 12-13K) ii bagam si DuraLube.

- venind intr-o zi pe DN1 dinspre Bucuresti spre Ploiesti, am lovit un caine, pe la 60km/h in otopeni; era noapte; masina avea vre-o 186000 km.

Am tras pe dreapta, m-am uitat la masina... nimic. Plec mai departe si pe la Romanesti (dupa cca. 30-40km), mi se aprind becurile rosii la bord si mi se opreste motorul. Cu vre-o 5 km inainte de asta am simtit ca motorul nu mai trage. Opresc pe dreapta, salt capota si un fum inecacios iese de la motor... Am pus-o, zic!

Am lasat-o acolo si am sunat pe cineva care m-a tractat pana in Ploiesti.

La mecanic, cand ne-am uitat la ea, i se rupsese o chestie de plastic de la radiator, din partea de jos, sub bara de fata si pierdusem tot antigelul; deci am mers 40 km fara pic de antigel in instalatia de racire! :) Mecanicul i-a desfacut motorul si bineinteles ca era calat. Desfacand pistoanele a constatat ca doar unul din cele 4 era topit intr-un cap, celelalte 3 fiind in perfecta stare; mentionez ca era vorba de pistonul din dreptul pompei de apa, sau cam asa ceva...

Am cumparat piston nou si camasa noua si mi-am facut motorul la loc.

Concluzia mecanicului: daca nu as fi pus DuraLube, as fi avut toate 4 pistoanele zob. Asa am scapat doar cu unul.

Asa ca judecati si voi acum....

 

La BMW-ul meu nu ii bag acum aditivi in ulei deoarece are de-abia 76000km... :)

 

De obicei se intampla asa.... nu duralube a facut sa nu ti se duca toate pistoanele.....crede-ma ca am vazut multe motoare calate...

In orice carte tehnica a vreunei masini scrie ca se folosesc urmatoarele:

 

-combustibil

-ulei

-apa(antigel)

-lichid de frana

-ulei servo

-freon

 

Daca in cartea tehnica a masinii tale scrie ca trebuie folosit duralube, te incurajez sa-l folosesti, daca nu-nu!

 

Guys,

 

Va impartasesc si eu din experienta mea cu DuraLube, ce-i drept nu pe BMW, ci pe fosta mea masina, un Opel Astra Caravan 1,7TDi din 2001:

- o luasem la 158000KM la bord

- la fiecare schimb de ulei (schimb facut la cca. 12-13K) ii bagam si DuraLube.

- venind intr-o zi pe DN1 dinspre Bucuresti spre Ploiesti, am lovit un caine, pe la 60km/h in otopeni; era noapte; masina avea vre-o 186000 km.

Am tras pe dreapta, m-am uitat la masina... nimic. Plec mai departe si pe la Romanesti (dupa cca. 30-40km), mi se aprind becurile rosii la bord si mi se opreste motorul. Cu vre-o 5 km inainte de asta am simtit ca motorul nu mai trage. Opresc pe dreapta, salt capota si un fum inecacios iese de la motor... Am pus-o, zic!

Am lasat-o acolo si am sunat pe cineva care m-a tractat pana in Ploiesti.

La mecanic, cand ne-am uitat la ea, i se rupsese o chestie de plastic de la radiator, din partea de jos, sub bara de fata si pierdusem tot antigelul; deci am mers 40 km fara pic de antigel in instalatia de racire! :) Mecanicul i-a desfacut motorul si bineinteles ca era calat. Desfacand pistoanele a constatat ca doar unul din cele 4 era topit intr-un cap, celelalte 3 fiind in perfecta stare; mentionez ca era vorba de pistonul din dreptul pompei de apa, sau cam asa ceva...

Am cumparat piston nou si camasa noua si mi-am facut motorul la loc.

Concluzia mecanicului: daca nu as fi pus DuraLube, as fi avut toate 4 pistoanele zob. Asa am scapat doar cu unul.

Asa ca judecati si voi acum....

 

La BMW-ul meu nu ii bag acum aditivi in ulei deoarece are de-abia 76000km... :)

 

Si apropo... de ce sa schimbi uleiul la 12-13 mii si sa-i pui si duralube, cand poti sa-l schimbi la 6-8 mii fara duralube? -aceleasi costuri

 

Sincer, niciodata, indiferent de ce ulei pun, nu-l las mai mult de maxim 8 mii....acu am 5W30 original BMW si il schimb la 8000, chiar daca e avizat pana la 15 mii!

Edited by CalinE46+194E1
Link to comment
Share on other sites

In orice carte tehnica a vreunei masini scrie ca se folosesc urmatoarele:

 

-combustibil

-ulei

-apa(antigel)

-lichid de frana

-ulei servo

-freon

 

Daca in cartea tehnica a masinii tale scrie ca trebuie folosit duralube, te incurajez sa-l folosesti, daca nu-nu!

 

Cartea tehnica are rol informativ.Asta nu inseamna ca nu se folosesc aditivi pentru ulei, benzina,...

De exemplu BMW foloseste si aditivi pentru benzina si pentru ulei, de la caz la caz.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.