Jump to content

ULEIURI - totul despre uleiuri: teste, recomandari, etc.


Recommended Posts

Garniturile le am schimbat toate. Valva pcv nu am schimbat-o, dar nu stiu cum pot sa vad daca este defecta. Pentru ca masina nu are nici o problema.

 

Nu are nici o problema dar consuma ulei..cum vine asta?! Trebuie sa demontezi valva sa vezi in ce stare e membrana si cele 3 furtunase..mai e un test cu motorul pornit desfaci busonul pe unde bagi ulei in motor. Daca face vacuum mare se zice ca e valva dusa..dar nu stiu cat de relevant e acest test. Mai sigura e inspectia vizuala.

Link to comment
Share on other sites

Nu are nici o problema dar consuma ulei..cum vine asta?! Trebuie sa demontezi valva sa vezi in ce stare e membrana si cele 3 furtunase..mai e un test cu motorul pornit desfaci busonul pe unde bagi ulei in motor. Daca face vacuum mare se zice ca e valva dusa..dar nu stiu cat de relevant e acest test. Mai sigura e inspectia vizuala.

 

ma refeream ca inafara faptului ca , consuma ulei nu are alta problema. citisem pe net ca in momentul cand e valva pcv dusa sunt si probleme cu relantiul si altele.

Link to comment
Share on other sites

Pana la urma pentru un motoruul n42b20 , este mai bun ll01 sau ll04 ?

iti trebuie ulei BMW LL-01. Uleiurile de mai jos te ajuta sa mai stopezi din consumul de ulei.

Poti merge pe un 5w40 BMW LL01 de calitate cum este Ravenol VST 5w40. Baza este de calitate iar uleiul in sine este de calitate.

Ravenol VSI 5w40 este singurul BMW LL98 ok

Edited by mihalascu
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

iti trebuie ulei BMW LL-01. Uleiurile de mai jos te ajuta sa mai stopezi din consumul de ulei.

Poti merge pe un 5w40 BMW LL01 de calitate cum este Ravenol VST 5w40. Baza este de calitate iar uleiul in sine este de calitate.

Ravenol VSI 5w40 este singurul BMW LL98 ok

 

Am comandat castrol titanium 0w40. La prima pornire se aude cateva secunde zgomotul ala de diesel. Si ma gandesc ca urca mai repede 0w. Oricum orice ulei as pune daca masina are o problema il mananca.

 

Mersi pentru sfat.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

salut

 

cum a venit vremea reviziei, am zis sa inlocuiesc uleiul folosit de reprezentanta de 5 ani de zile cu castro edge titanium fst 5w40 in loc de 5w30.

Am schimbat toatel filtrele inclusiv.

 

Imediat am observat ca a inceput sa consume mai mult decat inainte de revizie..de exemplu cu un plin faceam in bucuresti ~750km. dupa revizie cu un plin arata ~600km.

 

filtrele sunt MANN si cel de combustibil ceva cu ehl parca...

 

acum ma gandesc daca trecerea de la 5w30 la 5w40 sa fie problema...o sa comand uleiul bmw 5w30 si sa revin la el..

motorul nu are decat 96.000km reali.

 

daca aveti alte pareri...

Link to comment
Share on other sites

Sa ma "confesez" si eu p-aici:

BMW E34 520i din 1990 cu motor M20B20 schimbat uleiul prin 20 mai 2016 cu Bp Visco 2000 20W50 ca asa spune la carte(20W50 intre minus 10 grade celsius si plus 50 grade celsius). Am fost obligat de situatie sa cumpar CE O FI PRIN MAGAZINE,ca uleiul nu fusese schimbat de mai mult de 10000 km si de parca asta n-ar fi fost de ajuns masina a si stat nepornita/nefolosita vreo 3 ani...

Am fost nevoit sa o pornesc asa si sa o duc vreo 4 km unde urma sa o pun la punct d.p.d.v. tehnic!

A mai functionat pe acolo vreo 10 minute,dar cand am vazut cum arata uleiul n-am mai pornit-o pana nu i-am schimbat uleiul!

Pana acum,din cei 4,5 litri nu a scazut decat aproximativ 2 mm pe joja de la maxim in jos!

Cred ca-i bine din ce am mai citit despre motoarele astea vechi M20B20...

Dar ca sa fiu sigur si sa nu amestec uleiurile aiurea pe viitor o sa folosesc DOAR ulei 15W50 de la MOTUL sau MOBIL daca gasesc sa cumpar! Deocamdata din ce vad eu MOTUL e la putere,se gaseste usor ,MOBIL mai greu si bineinteles mai scump :rolleyes: doar e 100% sintetic nu "technosynthese" sau alte minciunele de-astea cum scrie MOTUL pe ambalaj...

 

Pentru conditiile meteo de la noi consider ca 15W50 este cifra care trebuie si pana la urma asta scrie si in manualul masinii,ce il am eu alaturi de toate actele masinii...

Nu cred sa scada temperatura la noi pentru mai mult de o noapte sub minus 20 grade celsius sau sa stea pentru mai mult de cateva zile la mai mult de 40 grade celsius!

Si oricum la cati km fac eu lunar(vreo 1000),o sa schimb ulei la 6000-7000 km si sa-i fie de bine motorului!

Ca oricum are vreo 255000 km si habar n-am cum a fost intretinut pana la km astia!

Sper sa ma mai tina vreo 100000 km si pe urma probabil o sa trec la alta masina,preferabil FORD F-150 ca-mi place mult!

O sa incerc sa gasesc modelul care are tot 6 cilindrii in linie ca e superb tipul asta de motor,varianta de 4,9 litri la care SIGUR va fi nevoie de GPL! :hyper:

 

Adica ,logic gandind ,daca acum cu 520i-ul de 2 litri M20B20 ajung la o medie de aproximativ 11 litri la suta(15 litri la suta de km in oras, 8 litri la suta de km in afara mers pana-n 120 km/h) atunci cu un motor de 5 litri si 6 cilindri in linie sigur o sa am o medie MINIMA de 15 litri la suta km sau mai mult...

Dar macar e motor adevarat si se mai si aude bine!

Uleiul vechi era foarte negru si foarte putin "alunecos" intre degete iar BP-ul actual 20W50 e murdar rau dupa vreo 5300 km(nu mai stiu exact cati are,trebuie sa-i fac o poza azi).

Cel mai probabil s-a folosit ulei ieftin inainte sa ajunga masina la mine de aici si tot jegul interior ce a murdarit asa de repede uleiul!

Ramane sa sper la mai bine pe viitor cand o sa schimb uleiul la maxim 7000 km!

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

salut

 

cum a venit vremea reviziei, am zis sa inlocuiesc uleiul folosit de reprezentanta de 5 ani de zile cu castro edge titanium fst 5w40 in loc de 5w30.

Am schimbat toatel filtrele inclusiv.

 

Imediat am observat ca a inceput sa consume mai mult decat inainte de revizie..de exemplu cu un plin faceam in bucuresti ~750km. dupa revizie cu un plin arata ~600km.

 

filtrele sunt MANN si cel de combustibil ceva cu ehl parca...

 

acum ma gandesc daca trecerea de la 5w30 la 5w40 sa fie problema...o sa comand uleiul bmw 5w30 si sa revin la el..

motorul nu are decat 96.000km reali.

 

daca aveti alte pareri...

 

Ce legatura sa aibe tipul de ulei cu avg-ul.

Link to comment
Share on other sites

zeronoo - dupa schimbul de ulei eu am resetat CBI plus consumul afisat in bord (AVG cum zicea un coleg).

 

si mie mi-e greu de crezut ca trcerea la 40 ar cauza aceasta crestere..si totusi.am facut si calculul plin plin si era de 11.5 ceea ce in medie aveam cam 10.5..testat la fel..

 

am comandat ieri ulei bmw 5w30 si o sa il inlocuiesc desi simt ca o sa fie la fel...

Link to comment
Share on other sites

zeronoo - dupa schimbul de ulei eu am resetat CBI plus consumul afisat in bord (AVG cum zicea un coleg).

 

si mie mi-e greu de crezut ca trcerea la 40 ar cauza aceasta crestere..si totusi.am facut si calculul plin plin si era de 11.5 ceea ce in medie aveam cam 10.5..testat la fel..

 

am comandat ieri ulei bmw 5w30 si o sa il inlocuiesc desi simt ca o sa fie la fel...

 

Eu cred ca e doar coincidenta. Alta-i cauza.

Link to comment
Share on other sites

ATF D 2 ce culoare ?

 

daca pe buson scrie ATF ONLY pot pune CHF 11S ?

banuiesc ca ai culoarea verde odata ce asta recomanda producatorul ... atfd2 e rosu , la mn scrie chf11s care e verde ! daca intri pe realoem iti da ambele uleiuri iar pt tine indicat sa pui ce ai avut in ea ( atf d2 sau daca e verde cel vechi ia chf 11s )

Edited by minicoop
Link to comment
Share on other sites

Salutare !

 

Intrucat a venit vremea reviziei pentru al meu BMW E46 320d 136cp cu 270k+ km la bord, vin cu doua intrebari in atentia dvs.

In momentul de fata motorul functioneaza cu ulei Castrol 10w40 ( nu am facut decat 7k km de cand am luat masina, revizia fiind facuta cu 500km inainte sa ajunga la mine, dupa spusele vanzatorului. Ideea este ca odata cu venirea frigului, motorul are un tacanit care a inceput sa se manifeste in urma cu doua dimineti , dintr-o data. Cred ca este de vina si uleiul, tocmai de aceea vreau sa grabesc putin revizia).

 

 

1. Desi am prospectat forumul, oarecum am gasit un raspuns catre alegerea uleiului, si anume Liqui Moly Top Tec 4100 5W40 , as dori totusi sa stiu si parerea voastra.

Este un ulei ok pentru numaru de km pe care il are masina mea la bord ?

Stiu ca alegerea uleiului nu are legatura in mod normal cu numarul de km, ci cu starea motorului. Se pare ca nu imi consuma ulei, joja fiind la maxim de cand am luat masina si acolo a si ramas. De mers, merge ok motorul. Singurele simptome ar fi ca, este mai galagios si vibreaza mai agresiv de cand cu frigul.

 

2.Cum pot face diferenta intre un ulei Liqui Moly original si unul fake ?

Intreb pentru ca uitandu-ma pe diverse magazine online pentru achizitionarea lui, gasesc acelasi ulei (top tec 4100 5w40 5L) dar cu poza de pe bidon diferita.

Atasez mai jos pozele.

 

thumbnail_detail_1477572107652_ctx-1.jpg de pe site-ul oficial.

http://www.epiesa.ro/poze/poze_accesorii/337.jpg de pe un shop online romanesc (nu dau nume)

 

Credeti ca ambele uleiuri sunt originale ? De ce exista diferenta aceea de imagine ?

 

Ma poate lamuri cineva ?

 

Multumesc anticipat.

Edited by BMG e46 320d
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Pai tzacanitul ala vine de la uleiul ala 10W40 care-I foarte gros la rece. Probabil mananca ulei si a zis ca daca pune mai gros n-o sa mai manance. Sau poate avea batai pe la motor. Se practica. Daca vrei sa vinzi o masina si ai anumite defecte, batai la motor, pui un ulei gros si treaba-i "rezolvata". Pt vanzare doar :) La tine un 5W40 e OK. Vezi doar sa fie cu norma BMW LL01 sau ultima LL04
Link to comment
Share on other sites

Pai tzacanitul ala vine de la uleiul ala 10W40 care-I foarte gros la rece. Probabil mananca ulei si a zis ca daca pune mai gros n-o sa mai manance. Sau poate avea batai pe la motor. Se practica. Daca vrei sa vinzi o masina si ai anumite defecte, batai la motor, pui un ulei gros si treaba-i "rezolvata". Pt vanzare doar :) La tine un 5W40 e OK. Vezi doar sa fie cu norma BMW LL01 sau ultima LL04

 

Nu e vorba de masina cu defecte, desi nu spun ca e perfecta.

Am luat masina de la un prieten bun, si am urmarit-o cu mult timp inainte sa o iau, deci nu cred ca a avut vreun interes ascuns, mai mult decat atat, eu m-am tinut de capul lui sa o vanda ( nu avea tacanituri, batai, o am din iulie )

 

Multumesc de raspuns, astept raspuns si la a 2 a intrebare.

Edited by BMG e46 320d
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Am un e39 din 1996 330.000 km M52B20. Am folosit 5w40 pana acum dar in ultimul timp a cam inceput sa-l consume, cam 500 ml la 4.000 km. Am trecut la liqui moly 10w40, intradevar nu l-a mai mancat (am facut 9500 km de cand l-am schimbat) dar de cand a venit frigul am urmatoarea problema: A inceput sa bata un tachete dar nu cand e rece motorul ci culmea, cand e cald. La rece nu bate. Ar trebui oare sa trec inapoi la 5w40 ?
Link to comment
Share on other sites

Am un e39 din 1996 330.000 km M52B20. Am folosit 5w40 pana acum dar in ultimul timp a cam inceput sa-l consume, cam 500 ml la 4.000 km. Am trecut la liqui moly 10w40, intradevar nu l-a mai mancat (am facut 9500 km de cand l-am schimbat) dar de cand a venit frigul am urmatoarea problema: A inceput sa bata un tachete dar nu cand e rece motorul ci culmea, cand e cald. La rece nu bate. Ar trebui oare sa trec inapoi la 5w40 ?

 

Lol. Exact aceeasi problema o am si eu ! La rece nu bate, la cald bate dar doar la relanti, cum accelerez putin, dispare bataia.

Am tot ulei 10w40 , si pana acum doua zile motorul mergea liniar, nu batea, nu tacanea, nu nimic . Concluzia ? Vascozitatea 10w40 este cam mare pt perioada rece. Intradevar, nu ar fi trebuit sa bata tachetii cu motorul cald dar eu cred ca, fiind cam frig afara chiar si cu motorul cald, nu reuseste sa se fluidizeze suficient. (mai ales ca in cursul saptamanii merg doar in oras, 30-40 min dimineata si seara 40-50 min. Poate daca as fi mers ceva mai mult cu masina, si uleiul ar fi circulat mai mult prin motorul incins, nu s-ar mai fi auzit acel tachet. Daca ne gandim, pana ajunge la temperatura normala de functionare, motorului(cel putin in cazul meu) ii trebuie cel putin 20-30 min.

Parerea mea este sa treci pe 5w40, si eu voi face asta, si sunt convins ca nu o sa mai bata nici un tachet. atunci indiferent cat de frig va fi afara, avand vascozitatea 5w + temperatura motorului in regim de functionare (la jumatate) va face o fluidizare optima.

Edited by BMG e46 320d
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.