Jump to content

Masina se adapteaza stilului tau de condus ?


Andrei92

deci ?  

678 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

eu zic ca la masinile mai noi cu ecu si injectii si turbo si alte de-astea conteaza daca folosesti componentele , respectiv masina la 10% la suta sau la 100% din capacitate. un subansamblu care e folosit in majoritatea timpuluii la o capacitate mai mica dupa un timp isi creaza niste uzuri specifice acelei plaje de folosinta si atunci cand vei vrea sa il folosesti mai mult va " agata " sau va functiona incorect. ati vazut ce simplu a fost.

 

La ce te referi?Cum ar agata de exemplu un debitmetru? :)

Link to comment
Share on other sites

E32 750i din epoca de piatra avea o cutie automata adaptiva: http://www.7-forum.com/modelle/e32/technik_lexikon.php#AGS

Nu e o mare lucru sa faci o cutie automata adaptiva.

Despre motor, nu stiu. Calculator de injectie este adaptiv, dar numai la starea tehnica motorului si benzina, prin feed-back de la sonda lambda si senzorii de detonatie. Nu stiu daca e si adaptiv la stil de conducere.

Totusi cred ca o masina condusa lenes nu va avea aceasi performante ca o masina condusa sportiv. Daca nu ii solicit cat de cat sa depune tot fel de chestii. Chiar in manual de E12 pe care am avut scria o recomandare sa mergi ceva mai tare cu masina dupa ce ai stat prins in aglomeratie. Dar era inainte de epoca de injectie moderna...

 

masina este un ansamblu de rotite si suruburi si curele si tabla.

Ai uitat de siliciu. Multe siliciu.

Link to comment
Share on other sites

eu zic ca la masinile mai noi cu ecu si injectii si turbo si alte de-astea conteaza daca folosesti componentele , respectiv masina la 10% la suta sau la 100% din capacitate. un subansamblu care e folosit in majoritatea timpuluii la o capacitate mai mica dupa un timp isi creaza niste uzuri specifice acelei plaje de folosinta si atunci cand vei vrea sa il folosesti mai mult va " agata " sau va functiona incorect. ati vazut ce simplu a fost.

TOTALA ABERATIE probabil cu unele posibile exceptii la masinile f sportive.

Tin minte ca au zis la promotor odata ceva de genu despre SLK, dar masina asta evalua cum ai condus in ultimii kilometrii,

nu in unltimele zeci de mii. Mea culpa daca zic prostii, nu le-am inventat, le-am auzit la TV.

 

Pentru marea masa auto cred ca e total FALS.

 

Una din explicatii pe care mi le dau eu este ca daca o conduci batraneste nu te mai prinzi cand nu mai trage.

La mersul batranesc trebuie foarte finut lucrat cu acceleratia si nu iti dai seama daca azi trebuie sa apesi cu 1 mm mai mult decat luna trecuta ca sa accelerezi la fel.

 

Exemplul cu astra de prin iunie: o masina care scoate fum are clar probleme, sau in cel mai fericit caz doar cataliztorul plin de funingine, de aceea pare ca scoate fum la acceleratia violenta, chestie care am inteles ca nu e deloc neobisnuita daca masina a fost condusa subturat.

 

Din unele puncte de vedere, treaba cu uzurile e chiar PE DOS:datorita electronicii masina e capabila sa COMPENSEZE UZURILE.

Doua exemple:

- turbina e capabila sa livreze o presiune si un debit mult mai mari decat cele nominale dar sunt limitate de senzrulu de presiune,

in timp aceasta se uzeaza si nu mai e capabila de aceeasi presiune dar totusi aceasta presiune este mai mare decat cea nominala.

Rezultatul pe care soferul il simte: masina trage la fel ca acum x ani

- pompa de inalta presiune - practic aceeasi poveste, cu diferenta ca rolul reglarii presiunii apartine aici FRP-ului de pe rampa

 

 

Turbina, catalizatorul, egr-ul etc pot capata in timp depuneri, dar nu de inteligente ce sunt ca daca ar fi fost asa, mi-as fi deschis o

 

SCOALA DE DRESAJ AUTO:bigyellowgrin:

 

Contra-topic: din doua masini identice aia FORJATA va merge mai prost, trebuia sa pui si varianta asta

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
La masinile mai vechi trecute de 13-14 ani cica calculatorul masinii proceseaza cam care ar fi plajele in care se foloseste autovehicolul ,am vazut odata ca un tip inainte sa faca o "liniuta" si-a scos bornele si le-a pus la loc el zicand ca reseateaza calculatorul masinii si acesta ai da maxima putere injectiei si ce o mai fi pe acolo ............mi-a dat el o explicatie dar pe undeva l-am pierdut :) ..........
Link to comment
Share on other sites

Prin scoatere bornelor se reseteaza computerul de injectie si computerul foloseste prima harta de injectie care este de cea mai mare putere.Secretul insa consta in faptul ca trebuie sa pui bornele invers pentru cateva minute.In felul asta se reseteaza computerul de tot si trece pe harta speciala, race.Nu stiu multi chestia asta. :)
Link to comment
Share on other sites

Prin scoatere bornelor se reseteaza computerul de injectie si computerul foloseste prima harta de injectie care este de cea mai mare putere.Secretul insa consta in faptul ca trebuie sa pui bornele invers pentru cateva minute.In felul asta se reseteaza computerul de tot si trece pe harta speciala, race.Nu stiu multi chestia asta. :lol:

Ma rog omu stiu ca a desfacut bornele ce a facut cu ele nu am mai urmarit pentru ca nu am putut .......dupa aia mi-a dat mie o explicatie care m-a cam depasit spre final :) ,in sfarsit ideea este ca pana la urma cam exista povestea asta cu adaptarea stilului nostru de condus intr-o anumita idee.

Link to comment
Share on other sites

Prin scoatere bornelor se reseteaza computerul de injectie si computerul foloseste prima harta de injectie care este de cea mai mare putere.Secretul insa consta in faptul ca trebuie sa pui bornele invers pentru cateva minute.In felul asta se reseteaza computerul de tot si trece pe harta speciala, race.Nu stiu multi chestia asta. :D

 

incerca tu pe propia ta masina si dupaia posteaza rezultatele (10 sigurante arse 2rele bulite,etc)

am mai auzit eu de un destept care o pus bateria invers la o toiota celica si o ars o siguranta de cateva zeci de amperi (era o siguranta de 50A sau chiar mai mare)

 

 

poate se reseteaza ecu daca indepartezi bornele pt cateva minute,dar nu sa le inversezi :) :lol: :) :)

 

PS: ai dreptate,trece masina in starea rece pt o perioada lunga de timp=))

Edited by spanac
Link to comment
Share on other sites

fa proba si revino cu rezultatele aflate,

cand faceti o gluma spuneti la farsit k ati glumit k poate pune careva botu si buleste masina :) :lol:

 

 

Eu am facut astazi testul cu bornele ,sincer nu mai recunoasc masina ,nu ma asteptam la asa rezultat... :)

 

On topic..eu cand iau masina din mainile logodnicei mele ,primele 10km este mai puturoasa dacat daca as fi condus-o eu tot timpul..

 

Deci ,DA masina se adapteaza stilului de condus... :)

Link to comment
Share on other sites

@spanac, dar de ce crezi ca e o gluma proasta din partea lui Bavaria ?

 

Uite o alta modalitate de a-ti pregati masina pentru o cursa scurta de sa zicem 200m.

Procedezi in felul urmator (ATENTIE, asta daca nu ai mila de masina ta!):

 

- pui contactul, bagi masina in viteza a 2-a si rogi 2 prieteni sa te impinga din fata in directia spate !

- dupa ce prinzi o anumita viteza dai drumu la ambreiaj si voila ! masina iti va porni dar cu motorul invartindu-se in sens invers !!!

- acum, ca sa pornesti cu masina inainte, evident, selectezi marsarier, adica vei avea o singura treapta de viteza pt mersul inainte !

DAR nu trebuie sa-ti faci griji, caci aici apare marele avantaj pentru tine, si anume ca computerul de injectie nu este programat sa limiteze turatiile motorului cand masina se afla in marsarier, deci poti sa atingi turatii de pana la 9000 rpm !!! daca motorul e in mintile ei! Deci cursa sigur o castigi TU caci vei avea o acceleratie de ii va pica fata aluilalt !!! Cursa o faci pe o suma cat mai mare de bani bineinteles, din care sa poti sa-ti cumperi un motor nou in caz ca-ti cedeaza masina dupa ce ai trecut finish line-ul ! :lol:

 

Ah, si am uitat, inainte de pornirea masinii, NEAPARAT trebuiesc schimbate intre ele fisele de la bujii, astfel incat ordinea de aprindere sa fie in felul urmator:

motoare cu 4 cil: 2 4 3 1

la cele cu 6 cilindrii in linie: 4 2 6 3 5 1. :)

 

Try it !!!

Edited by attila318i
Link to comment
Share on other sites

fa proba si revino cu rezultatele aflate,

cand faceti o gluma spuneti la farsit k ati glumit k poate pune careva botu si buleste masina :) :lol:

 

 

Eu am facut astazi testul cu bornele ,sincer nu mai recunoasc masina ,nu ma asteptam la asa rezultat... :)

 

On topic..eu cand iau masina din mainile logodnicei mele ,primele 10km este mai puturoasa dacat daca as fi condus-o eu tot timpul..

 

Deci ,DA masina se adapteaza stilului de condus... :)

 

 

descrie mai detaliat,ai inversat bornele intre ele sau doar leai scos si leai lasta asa cateva minute

 

 

faza cu ce a spus bavaria cu inversarea bornelor fara a praji nimic nu este credibila pt mn ,,,,am un cumnat care are o T celica si este cam afon ,doar se urca in masina si da cheie ata stie...intr-o zi nu pornea masina si-o cumparat o baterie si o monatato din fericire invers si dupaia ma sunat k nui pornea masina (rezultatul inversari bornelor a fost arderea unei siguranta de 50 amperi sau mai mare,nu mai stiu exact de cat era

omul a pus bormele si o auzit k o puscat ceva si se incalzea cablurile

Edited by spanac
Link to comment
Share on other sites

Prin scoatere bornelor se reseteaza computerul de injectie si computerul foloseste prima harta de injectie care este de cea mai mare putere.Secretul insa consta in faptul ca trebuie sa pui bornele invers pentru cateva minute.In felul asta se reseteaza computerul de tot si trece pe harta speciala, race.Nu stiu multi chestia asta. :)

 

 

 

[nucred k este o gluma proasta,doar o simpla gluma :) :lol:

tu mai sus vorbeai de schimbarea bornelor intre ele si lasate asa cateva minute nu cum ai scris acuma de indepartarea lor

 

 

 

Adica asta a fost o gluma proasta? unsure.gif

Pai sa inteleg ca cel care a scos bornele inainte de a face o liniuta a fost un om istet. biggrin.gif

daca pui bornele invers se incalzesc cablurile de la borna si se poate arde multe altele da inaite de astea prima oara se arde o siguranta care este pusa special pt a nu praji senzori daca inversezi bornele

Edited by X X L
Link to comment
Share on other sites

daca pui bornele invers se incalzesc cablurile de la borna si se poate arde multe altele da inaite de astea prima oara se arde o siguranta care este pusa special pt a nu praji senzori daca inversezi bornele

 

 

Deci nu este pericol deoarece mai intai se arde siguranta speciala.Uite o sa incerc si revin cu rezultatul. :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.