Jump to content

Masina se adapteaza stilului tau de condus ?


Andrei92

deci ?  

678 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Nu am mod economic.

 

Ăn Drive intrĂŁ mai greu ĂŽn kickdown dacĂŁ am mers calm pânĂŁ ĂŽn acel moment.

Ăn Sport intrĂŁ foarte repede, ia mai puĂžin de o secundĂŁ dacĂŁ am mers sportiv.

 

M-am intanlit azi cu tipul de la BMW si am cerut lamuriri.Treaba este destul de incurcata, pana la urma se pare ca ai avut dreptate deci imi cer scuze ca te-am contrazis.

Ideea este urmatoarea.Cutia monitorizeaza turatia de intrare si turatia de iesire.In functie de cutie/model masina este stabilit un timp in care trebuie facuta schimbarea de viteza.Timpul real este monitorizat tot timpul si comparat cu valoarea programata.Practic, pentru o schimbare fara socuri solenoizii din blocul hidraulic primesc un timp t, curent.Pe masura ce se uzeaza ambreiajele timpul incepe sa nu mai fie la fel si schimbarea se face mai lent deoarece cutia patineaza mai mult.Pentru a preveni acest lucru softul compenseaza prin marirea timpului de deschidere a solenoizilor astfel incat timpul programat este respectat pe toata durata de viata a cutiei.Daca o viteza ar fi schimbata mai repede ar exista un soc in transmisie.De fapt asta este si o problema des intanlita la BMW, cutia schimba uneori cu socuri cauza fiind proasta adaptatie a softului.

Bun, deci asta mi-a explicat tipul de la BMW.Cam asa citisem si eu pe google, dar nu asa in amanunt.

Si acum vine partea interesanta, m-a intrebat de la cine am auzit chestia cu schimbatul mai repede, daca este vorba de un coleg de-al lui si de la ce departament este.Am cunostinte destul de multe la BMW deoarece locul meu de munca era foarte apropiat de BMW si cei de acolo veneau tot timpul la cafea.In fine, nu asta este important.Si zic, pai nu e coleg cu tine, lucreaza la departamentul bmwclub ro, este un forum.Dar zic eu, tipul stie ce zice, are cateva mii de posturi pe acel forum.

A stat si s-a gandit cateva secunde, m-a intrebat iar despre ce masina este vorba si a zis:are dreptate, asa este la E39 m-am inselat eu, cutia schimba cam cu 1/2s mai repede pe sport. <_<

 

Deci ce sa mai zic, scuze ca m-am contrazis aiurea, am fost prost informat. :)

Link to comment
Share on other sites

@Bavaria: EÂşti de acord cu faptul cĂŁ ĂŽn Drive cutia schimbĂŁ la aceeaÂşi turaĂžie ca Âşi pe Sport dacĂŁ pedala este apĂŁsatĂŁ la maxim?

 

Cu alte cuvinte, În Drive nu va schimba la 5000 rpm si În Sport la 6000 rpm, turaÞia rãmâne aceeaºi.

 

Având acest lucru În vedere, ce diferenÞã existã Între Drive ºi Sport dacã cutia schimbã la aceeaºi turaÞie În funcÞie de cum apeºi pedala de accelaraÞie?

De ce se obĂžin performanĂže maxime pe Sport?

De ce existã un lag mai mare atunci când apeºi pedala la podea dupã ce ai mers calm?

Link to comment
Share on other sites

@Bavaria: EÂşti de acord cu faptul cĂŁ ĂŽn Drive cutia schimbĂŁ la aceeaÂşi turaĂžie ca Âşi pe Sport dacĂŁ pedala este apĂŁsatĂŁ la maxim?

 

Cu alte cuvinte, În Drive nu va schimba la 5000 rpm si În Sport la 6000 rpm, turaÞia rãmâne aceeaºi.

 

Având acest lucru În vedere, ce diferenÞã existã Între Drive ºi Sport dacã cutia schimbã la aceeaºi turaÞie În funcÞie de cum apeºi pedala de accelaraÞie?

De ce se obĂžin performanĂže maxime pe Sport?

De ce existã un lag mai mare atunci când apeºi pedala la podea dupã ce ai mers calm?

 

Pai tocmai ti-am zis ca ai dreptate si ca m-am inselat. <_<

Este asa cum spui tu.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Referitor la topic, cred ca mersul masinii este influentat vizibli de stilul de condus al soferului.

 

Soferi suntem toti dar:

 

unii din noi, merg neglijent cu masinile, le calca la blana, trec peste denivelari in viteza... pur si simplu nu respecta cu nimic masina ci doar trag de ea. Daca te urci in astfel de masina simti ca e descentrata, jocuri, zgomote suspecte, jeg cat cuprinde si multe altele. (NU e cazul pe forum)

 

Mergi cu masina lu nenea Jan care e batran si scoate masina doar duminica la plimbare, e o masina stransa, pana si mirosul din interior e al unei masini vechi dar intretinute, obosite de timp parca volanul si maneta de viteze sunt anchilozate.

 

Mergi cu masina unui amic care e un baiat corect are grija de masina la denivelari, schimba consumabile la timp, nu forteaza inutil, dar in acelasi timp atunci cand are posibilitatea se bucura de performantele masinii.

 

Imi amintesc ca dupa ce am luat permisul am avut ocazia sa conduc un papuc doube cab nou, tractiune pe spate (primul meu BMW <_< ) masina aia amfolosit-o timp de vre-o 3 ani. Practic mai conduceu 2 persoane ocazional papucul, dar intretinere si rulaj zi de zi eu l-am facut. Dupa acei 3 ani am ajuns la facultate, si m-am intors acasa sa conduc papucul, masina era alta, tot ce stiam eu la ea parca se schimbase. O sa zica toti ca asa e la Dacie, dar ......am condus si un VW Passat timp de vre-un an apio l-am vandut unei cunostinte dupa un timp l-am inprumutat, masina parca era alta.

 

e o vorba "Omul sfinteste locul" cred ca se poate spune si "Omul sfinteste masina" dupa cum o conduce, o ingrijeste asa o si are.

Link to comment
Share on other sites

Adaptive Transmission Management (ATM).

Whether driving in city traffic or coming out of a curve at speed: Adaptive Transmission Management (ATM) recognises your individual driving style and automatically selects the right gear at the right moment, eliminating unnecessary shifts.

 

ATM integrates data input from the accelerator pedal and the engine management system. By analysing the timing and manner that the driver applies the accelerator, ATM autonomously learns the driver's style - noting, for example, whether the engine brake is often used, or if a gear is downshifted to accelerate out of curves. This pattern is continuously monitored, so that ATM always adapts to the style of the current driver.

In addition to the driver's individual style, ATM analyses the prevailing driving conditions: driving in winter or in mountainous areas, ATM shifts gears differently to driving in normal conditions. Stop-and-go traffic or winding roads are recognised. This results in fewer and more precise gear shifts, letting you fully focus on the dynamic performance of your BMW.

 

http://www.bmw.com/com/en/insights/technol...management.html

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
@Bavaria: EÂşti de acord cu faptul cĂŁ ĂŽn Drive cutia schimbĂŁ la aceeaÂşi turaĂžie ca Âşi pe Sport dacĂŁ pedala este apĂŁsatĂŁ la maxim?

 

Cu alte cuvinte, În Drive nu va schimba la 5000 rpm si În Sport la 6000 rpm, turaÞia rãmâne aceeaºi.

 

Având acest lucru În vedere, ce diferenÞã existã Între Drive ºi Sport dacã cutia schimbã la aceeaºi turaÞie În funcÞie de cum apeºi pedala de accelaraÞie?

De ce se obĂžin performanĂže maxime pe Sport?

De ce existã un lag mai mare atunci când apeºi pedala la podea dupã ce ai mers calm?

 

Din propie experienta, cam astea ar fi diferentele intre modul D si S

 

performantele is mai bune pe S pt ca iti tine motorul mai turat tot timpul cam cu 1k rpm in plus.

 

la aceasi viteza, sa zicem 80 km la ora, in Drive esti in viteza a 4-a, in Sport ti-o tine in a 3-a.

 

Lagul e mai mare in drive pt ca trebuie sa schimbe din a 5-a in a 3-a. eu chiar simt o fractiune de timp ca ii da a-4-a si dupa aia a-3-a rapid.

 

in sport la viteza aia ai fi fost in viteza a 4-a si iti schimba direct in a 3-a.

 

Tot in Drive, daca apesi pedala la fund ( fara kickdown ), o sa urce turometrul de la 2000 rpm la 4500 - 5000 rpm si dupa aia skimba, in schimb pe sport sub 2500 rpm nu prea sta acul si schimba pe la 6000-6500 rpm cu pedala la fund, fara kickdown, de asemnea in timpul acceleratiei, daca iei piciorul de pe acceleratie la 5500 rpm de exeplu, in modul S cutia nu va schimba in viteza urmatoare, in Modul D daca la 4000 rpm ai luat piciorul de pe pedala va schimba automat in viteza urmatoare.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...

Deci de acolo se sterg adaptatiile. <_<

Inseamna ca ar trebui sterse destul de des.Ce faci daca intr-o zi ai chef sa mergi incet, se invata masina asa si gata.

Cam aiurea totusi, trebuie sa ajungi la service de fiecare data cand vrei sa schimbi stilul de condus, rapid/lent.

 

PS

 

Probabil din cauza asta exista procedura de stergere fara a fi nevoie de un service. :)

Edited by Bavaria
Link to comment
Share on other sites

Deci de acolo se sterg adaptatiile. <_<

Inseamna ca ar trebui sterse destul de des.Ce faci daca intr-o zi ai chef sa mergi incet, se invata masina asa si gata.

Cam aiurea totusi, trebuie sa ajungi la service de fiecare data cand vrei sa schimbi stilul de condus, rapid/lent.

 

PS

 

Probabil din cauza asta exista procedura de stergere fara a fi nevoie de un service. :)

 

exista o medie pe km sau interval de timp(de ex cum ai mers in ultimele 5 ore de functionare , sau ultimii 10 km parcursi ), similar ca si consumul in l/100km

Link to comment
Share on other sites

Deci de acolo se sterg adaptatiile. <_<

Inseamna ca ar trebui sterse destul de des.Ce faci daca intr-o zi ai chef sa mergi incet, se invata masina asa si gata.

Cam aiurea totusi, trebuie sa ajungi la service de fiecare data cand vrei sa schimbi stilul de condus, rapid/lent.

 

PS

 

Probabil din cauza asta exista procedura de stergere fara a fi nevoie de un service. :)

 

 

Nu neaparat. Optiunea este acolo dar asta nu inseamna ca trebuie sa abuzezi de ea.

Link to comment
Share on other sites

Nu neaparat. Optiunea este acolo dar asta nu inseamna ca trebuie sa abuzezi de ea.

 

 

De fapt ce sterge functia asta?Mai exact, ce sunt de fapt adaptatiile?

 

exista o medie pe km sau interval de timp(de ex cum ai mers in ultimele 5 ore de functionare , sau ultimii 10 km parcursi ), similar ca si consumul in l/100km

 

Cum adica?Ce se intampla dupa 5 ore de functionare?

Link to comment
Share on other sites

Nu neaparat. Optiunea este acolo dar asta nu inseamna ca trebuie sa abuzezi de ea.

 

 

De fapt ce sterge functia asta?Mai exact, ce sunt de fapt adaptatiile?

 

exista o medie pe km sau interval de timp(de ex cum ai mers in ultimele 5 ore de functionare , sau ultimii 10 km parcursi ), similar ca si consumul in l/100km

 

Cum adica?Ce se intampla dupa 5 ore de functionare?

 

 

cred ca ne luam la misto!

Link to comment
Share on other sites

cred ca ne luam la misto!

 

Deloc.Chiar nu am inteles ce legatura este intre adaptatii si cele 5 ore de functionare.Poate nu am inteles eu bine la ce te referi.

 

 

nu e misto asa face bavaria cand invata ceva nou :bashwall:

 

 

pei da , se reseteaza, ca si Ecu masinii... <_<

 

Auzi nea Puiule, dupa ce te resetezi un pic dupa concertul cu Guta poate ne explici cu ce se manaca adaptatiile astea. :)

Link to comment
Share on other sites

Nu neaparat. Optiunea este acolo dar asta nu inseamna ca trebuie sa abuzezi de ea.

 

Pai cand trebuie folosita? <_<

 

ps

 

 

Mai nea Puiule, ce analfabet sunt, am vrut sa zic mananca. :)

Nu de alta, da' sa nu iti faci impresie proasta despre mine, ca as fi vreun analfabet cu BMW(nuca ar exista asa ceva).

Edited by Bavaria
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.