Jump to content
Intalnire BMW Club 12-14 Decembrie 2025 - Resort 7 Crai, Zarnesti (Brasov). Hai si tu cu noi la intalnire! ×

All Activity

This stream auto-updates

  1. Past hour
  2. Today
  3. Pare cam mult penteu o distributie tocmai schimbata. Îți dau niște exemple constatate personal, ca să-ți faci o idee: B57, 265 cp, xd, 77000 km-> 3,4 B47, 190 cp, xd, 110000 km-> 3,6 B47, 150 cp, sd, 195000 km-> 2,9.
  4. Se pare ca aici se răspunde doar aiurea , și nicidecum la ce întreabă omul. Cum să fie fisură sau crăpătură , când e o zgârietură aplicată pe coatingul interior al parbrizului. Orice parbriz cu HUD are un coating, un fel de folie dacă vreți. Imaginați-vă ce ușor se poate zgâria o folie de geam cu ceva metalic. Cat despre ITP, n-are cum sa aiba vreo treaba , ea aproape insesizabilă din interior. La fel cum un parbriz cu urme mici și fine pe exterior, nu se văd la exterior, ci din interior, mai ales noaptea când bat faruri din față. Aici e efectul exact invers. Ori ne dăm cu părerea la subiect , poate cineva a mai avut , ori dacă nu sărim peste.
  5. Ar fi doua aspecte de urmarit si/sau considerat d.p.m.d.v: 1. Zgarietura sa nu se transforme in crapatura! Pentru asta asta trebuie urmarit cu, ce lupa.. ca crapatura sa nu se transforme in vreo parte in crapatura cum am zis deja. Poate daca mergi la ceva meseriasi in parbrize ti-ar putea spune mai exact ce e de facut, ce e de urmarit dupa ce analizeaza si ei. 2. Verificarea tehnica ITP, mai jos: Parbrizul crăpat și legislația românească: Ce trebuie să știi Conform OUG 195/2002 și Normelor RAR, orice defect care afectează vizibilitatea șoferului este considerat inadmisibil. Iată regulile specifice: 1. Dimensiunea fisurii Există câteva criterii clare privind dimensiunea acceptabilă a fisurilor: Fisuri mai mici de 10 cm sunt acceptate doar dacă nu se află în câmpul vizual al șoferului (zona de ștergere a ștergătoarelor). Fisuri peste 10 cm sau mai multe fisuri într-o zonă de 40 cm² duc la respingerea ITP-ului. 2. Locația deteriorării Poziția deteriorării pe parbriz este un factor crucial: Zonele critice sunt cele din fața șoferului. O fisură în partea pasagerului poate fi tolerată dacă nu depășește limitele legale. 3. Tipul de deteriorare Anumite tipuri de deteriorări sunt considerate mai grave decât altele: Crăpături în stratul interior sau desprinderi ale stratului de laminare sunt strict interzise. Tipuri de deteriorări ale parbrizului: Care sunt permise? Există mai multe tipuri de deteriorări care pot apărea la parbriz, fiecare cu propriul său nivel de gravitate: 1. Fisuri liniare Defecte sub formă de linii drepte. Dacă sunt în afara câmpului vizual, pot fi acceptate. 2. Crapaturi în formă de stea Deteriorări radiale care tind să se extindă. Riscul de respingere este mare. 3. Ciobituri Avarii rotunde cauzate de pietre. Tolerate dacă au diametrul sub 3 cm. 4. Crăpături pe margini Cele care pornesc de la marginea parbrizului sunt periculoase datorită riscului de extindere. https://itpgo.ro/blog/pot-trece-itp-cu-parbriz-crapat
  6. Mersi de ajutor , dar fii tu sigur ca pentru atâta nu-l schimb. După cum ziceam, din interior nu se vede.
  7. Dacă îți permiți ceas de Titan, îți permiti si un parbriz nou .
  8. In trecut mareai puterea prin marirea capacității cilindrice, că era cel mai "simplu si accesibil". Alpina conform seriei de șasiu, nu e un BMW, ci un alt producator. In ziua de azi tehnologia a ajuns la un nivel in care modifici o turbina, schimbi o admisie, faci un soft de injecție si admisie aer, si deja ai scos peste 100 cai din start, nu mai este necesar sa modifici capacitatea cilindrică, ca să dezvolți mai multi cai. Atâta timp cât un Alpina va avea seria sa proprie de șasiu, înseamnă ca Bmw nu își va băga coada. Există si o variantă ca BMW M Competition, să se cheme BMW Alpina , atunci deja lucrurile vor devia foarte mult de la Alpina cum era odată. Dacă Alpina va fi lăsată pe varianta clasică de motor să își facă propriile idei , și să ștanțeze propria serie VIN, va fi ok. Vor exista atât M , cat si M Competition , cât si Alpina.
  9. @bimmer90f30 habar nu am ce o sa fie. ne dam si noi cu parerea deapre niste masini foarte scumpe. nici eu nu am condus alpina, si sincer nici nu mi-as cumpara una, nu as da 100k euro + pe un seria 3 dar imi place idea, si sincer nu stiu cat de independeti au fost ei inainte sa fie cumparati de Bmw,avand in vedere ca modelele alpina se asamblau/se asambleaza fix in aceiasi fabrica probabil faptul ca au fost cumparati fost doar o evolutie a relatiei. acuma m-am uitat si eu, pe vremuri cresteau putere prin marirea cilndreei, vad ca azi asta nu se mai practica aaa si am uitat. avand in vedere ca Dinan si Bmw nu ami lucrează impreuna in America de Nord, probabil miscarea asa va unple golul lasat de Dinan
  10. Atunci , chiar sunt curios dacă BMW va urma aceasi. "rețeta" .
  11. Aici cred ca te inseli Alex! Alte pistoane si camasi, arbore cotit, alta turbina, alt management al motorului si cutiei, alte suspensii si evacuare Akrapovic.
  12. Salut Am reușit să zgârii interiorul unui parbriz cu HUD , când încercam să-l șterg cu ceasul la mâna (nici nu l-am atins tare , dar ceasul e de titan). Pe interior nu se vede tare și nu e deranjantă zgârietura, dar mai am ce-i face?
  13. Si atunci ce o sa fie? Parerea mea e ca o sa fie o struto-camila prietenoasa cu mediu.. nu mai zic mai multe ca ma da afara.. frustrarea. Eu nu stiu mare lucru despre Alpina.. si nici nu am condus vreodata una.. cred ca a fost un fel de varianta si mai sport dar de lux a BMW. Adica luau un model de BMW si bagau in el multe lucruri bune! ☻ Din punctul meu de vedere e pacat ca a fost inghitita de mastodontul BMW.. De cand guvernele in Vest se fac unele mai ecologiste ca altele (in loc sa lucreze la educatia maselor) ne dau peste maini cu, ce apuca.. dar cel mai mult cu manipulare.. Unde sa mai gasesti lux si atitudinea corect indreptata spre intretinerea acestuia ... cand putem face suficient de scump si sa nu tina!?
  14. @laurt Masina am luat o la 52.000km. La 60.000km am schimbat placutele fata La 100.000km am schimbat placutele spate La 180.000km am schimbat discuri si placute spate Atat. Pe fata inca n am schimbat discurile.
  15. Pai asta zic, e schema de bizniss careva o sa zica hai sa luam B58 ai mai dam 100 cai din cip punem o emblema Alpina , alte jante ,suspensie si aia e .Nu cred ca o sa stea BMW sa faca un motor "special" pentru Alpina, desi ar fi frumos Edit: daca stau bine sa ma gandesc cred ca ultimele modele Alpina nu mai au modificari "fizice" la motor asa ca ce am zis mai sus nu prea se aplica .
  16. @sskkaa cate seturi de placute ai schimbat in 180k km? Mi’a aparut si mie in bord si fata si spate. Si am vazut ca pe la 100k km au fost schimbate si f si s. Nu stiu nimic de discuri. In 180k ai mai schimbat discurile? Multam de info
  17. Hai ca poti, stiu eu. Nu de alta dar cand ma uit la roata aia de iDrive e fix ca nuca in perete.
  18. Sper sa le tina separat, ca si pana acum, Divizia ///M cu Alpina, oricum ofera 2 lucruri total diferite. Alpina va putea prelua ceva intermediar intre o masina normala de serie, si un hardcore ///M adevarat.
  19. nu are cum sa fie doar un badge in viitor pentru ca ar da cap in cap cu divizia M. Au rezistat atat pentru ca au facut ceva diferit, nu cumperi Alpina doar pentru ca are alta piele pe scaune, BMW individual deja acopera asta
  20. Am avut ieri o ora libera asa ca am schimbat bujiile si am pus inapoi "cipul" de fabrica .O sa mai merg cu el sa vad exact ce si cum apoi cred ca o sa incerc sa trec din nou la debitmetrul de fabrica sa vad cum se comporta, cel mai probabil sa schimb si sonda lambda as zice ca nu mai face mare lucru .
  21. Badge si cam atat o sa faca as zice .Cine isi permite ar fi momentul sa cumpere un Alpina din cele de mai sus as ,mai adauga la lista de mai sus E30 B6 3,5 S si E12 B7 S Turbo
  22. Suntem aproape de finalul anului 2025, moment care va marca "dizolvarea" producatorului Alpina in BMW. In istoria BMW au existat cateva case de tuning, in sensul pur al conceptului - anume, care realizau modificari semnificative ale motoarelor, nu doar chip tuning, jante, evacuari sau kit-uri de caroserie. Principalii tuneri au fost Alpina, Hartge, Schnizter, Hamann, G-Power, MK Motorsport (in Germania), Dinan (US), Racing Dynamics (Italia si apoi US). Lista nu este in niciun caz completa. Unii au disparut - cea mai importanta pierdere a fost Hartge. Majoritatea celor care au ramas in business nu mai modifica motoare. Alpina este ultimul dinozaur al erei tuning-ului pur, era care se incheie in curand. Sunt foarte curios cum va utiliza BMW marca Alpina incepand cu 2026. M-as bucura sa ii pastreze spiritul si abordarea, dar ma tem ca Alpina va fi doar un badge pe anumite modele BMW cu dotari mai de lux si/sau cu motoare ceva mai puternice decat cele standard, dar sub versiunile M. Daca vreti sa cumparati (de nou) unul dintre ultimele modele Alpina originale, acum este momentul. Lista acestor modele este aici: https://www.alpina-automobiles.com/en/product-world/models/ Este greu sa mentionez unele modele clasice Alpina fara a le nedreptati pe celelalte. Totusi, consider ca, la vremea lor, urmatoarele au fost realizari deosebite: E24 B7 Turbo Coupe, E36 B8 4.0, E34 B10 Biturbo, E31 B12 5.7 Coupe. In fine, cat timp site-ul Alpina va mai fi disponibil in forma sa actuala, va recomand sa vizitati link-ul de mai jos. Sunt momente remarcabile din istoria BMW. https://www.alpina-automobiles.com/en/product-world/model-history/
  23. Chiar Lubrifin sau Ulei Bunica n as baga sincer
  24. Am de gand, dar cred ca la anul.. am facut destule in timp scurt.. Mi-a venit si kafas2 , dar inca nu schimb parbriz, mai astept..
  25. La 10k km as zice ca poti sa pui si Lubrifin cat timp respecta norma BMW
  26. Am pus ARAL o vreme pentru ca am avut experiente foarte ok cu el in trecut, pe celelalte masini. La fel si cu MOTUL. Dar pana la urma, nici nu prea mai conteaza foarte tare ce ulei folosesti, daca-l schimbi des... atata timp cat e un ulei bun, de marca, care respecta specificatiile si norma impusa de producator.
  27. @RedCap Cu placere. @Christian1306 Sper ca link-ul de mai jos sa te convinga sa ramai printre posesorii civilizati de BMW: https://www.bmwclub.ro/forums/topic/196323-manipularea-controlului-noxelor-dpf-off-egr-off
  1. Load more activity
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.