Leaderboard
Popular Content
Showing content with the highest reputation on 05/25/23 in all areas
-
Eu la 330e am consumul mediu in bord 5%. Merg cam 70-80% in oras. Daca nu ai unde sa incarci nu are sens sa-ti iei plug-in hibrid.2 points
-
Ai dreptate. Eu spuneam doar că BMW (și ceilalți) vor face la fel pe viitor. Văd că toată lumea se plânge de "tableta de pe bord". Sunt total de acord, este hidoasă și nu au făcut niciun efort s-o integreze. Dar este o boală de care suferă majoritatea fabricanților. Din câte știu, doar Porsche (și într-o oarecare măsură Audi) au reușit o integrare estetică. Dar au și ei problema cu lipsa butoanelor fizice de exemplu.2 points
-
Audi au fost primii care in 2017 odata cu A8 au venit cu display-urile alea multe si au pastrat doar o parte din comenzile esentiale pe buton fizic iar implementarea acelor displayuri este facuta cu o eleganta maxima, cel putin in raport cu bmw, care practic se indteapta ckar spre consumatorul needucat din china sau catre barosanii nostri carora trebuie sa le straluceasca masina Audi au fost blamati atunci de consumatori, ulterior copiati de toata lumea. La fel si cu motoarele turbo de acum 2 decenii. Retorica era ca doar cine nu e capabil sa faca un aspirat (a se citi Audi), face motoare turbo...ramanand in fapt ca Bmw nu mai face motoare aspirate de vreo 12 ani, evidnt Audi continuand ani multi in paralel cu turbo si aspirate. Aceeasi retorica si cu lumibile ambientale introduse in premiera in productia de masa la A8-ul lansat in 2009. Retorica era "brad de craciun". Acum consumatorul de BMW se simte insultat daca nu ai lumini ambientale si in cur Brandul bmw si in general consumatorii sunt mereu intr-o criza de identitate, exceptand unele modele semispeciale si consumatorii acestora.2 points
-
Luam electrice sau hibride si dupa mergem cu 100 de km/h pe autostrada sa scoatem consum bun ne depasesc si tirurile, toti cu tesla merg ff incet pe autostrazi, cu hibride la fel pt ca altfel la viteze normale 130-140 de autostrada consuma destul de mult, nu mai zic alergate.Dupa zicem ca scoatem consum mai mic decat un diesel, hai sa fim realisti:)). A mers un prieten cu noi in grecia cu un lexus 4x4 hibrid, pai pe autostrada la viteze mari numai din peco in peco era:)) dupa acel drum a vandut masina.:)) Hybridul e bun doar in oras, nu la drum lung sau daca mergi ff usor. Sa nu mai zic cum se zice ca hibridurile nu polueaza asa mult. Am un complex un vecin cu 330e f30 are tevile de asapament negre, negre, al meu diesel euro 6 cu adblue are tevile curate , dai cu limba pe ele , care polueaza mai mult?2 points
-
Asta e o gluma? Tre' sa fie o gluma.. ..Si daca intorc capul sa vorbesc cu, cel din dreapta e vreun microfon sa ma asculte ca vorbesc ca sa nu schimbe directia de nebuna..!?2 points
-
Nu ca as reprezenta eu publicul tinta pentru acest model, si sunt deplin constient ca sunt un expirat cand ma mai uit la cate un cur de 20 de ani. si primesc in schimb priviri dezgustate ca sunt carunt, ....dar sa isi bage undeva interiorul cu tableta.De doi ani sunt posesorul unui formentor unde tot tableta am, si nu butoane fizice, si e pur si simplu o mizerie sinistra; am un amic apropiat (sta la 2 minute de mine) care are de cateva saptamani erectii cu un model y...la fel, un gunoi de tableta pe o caruta de 2 tone.....butoanele fizice mi se par mult mai usor de utilizat/intuitive/mai sigure in trafic, adica sunt amendat daca folosesc telefonul mobil, dar sa folosesc tableta aia e perfect legal...wtf. Oricum masina e pentru China&comp....ma uit ca am mai fost de amorul artei in reprezentante si toti sar pe tine sa te certe daca nu vrei un minim phev, asta daca nu esti tintit pe electrica direct....daca te intereseaza o termica, deja sunt niste mascarici in sacouri stramte ce se uita la tine ca la urs (nu locuiesc in Romania); nu sunt conspirationist, dar asta e o strategie spre masinile ce se vor inlocui ca si telefoanele, pe de o parte, iar pe partea economica, o sa vina China cu electrice si o sa inunde piata/omoare brand-urile europene de automobile.2 points
-
Jenant , mediocru,ceva de gen cam atat s-a putut in conditiile actuale .. sa vedem ce misca audi . IAr interioarele astea cu o tableta trantita si lipsa bord , nici o integrare armonioasa de ma simt ca la TV sau desktop acasa nu imi plac deloc , prefer oldschool oricand . Un model nou ar trebui sa te faca sa iti doresti sa schimbi si sa upgradezi dar ce scot acum te face sa vrei sa pastrezi ce ai , sau cel putin sa apreciezi mai mult2 points
-
Mie imi place. Cam de cand sint eu pe forumul asta (imediat de 20 de ani) de fiecare data cand se lanseaza un model nou , in general e urat, ala vechi era mai frumos etc. bineinteles fast forward 20 de ani va deveni “ultimul bmw bine facut” dar trebuie sa recunosc ca nu m-a lasa wow ca atubci cand am vazut g20-ul prima data2 points
-
Depinde mult ce motor mai "lucreaza" cu PHEV ala, daca ai un motor pana in 150 cai care trebuie sa mute 2 tone ... nu e bine1 point
-
Intrebare retorica, nu Audi a pus displayul ala de se a ridica si ascundea in bord? Au unii dintre cei mai buni designeri care au resit sa integreze armonios displayul central in bord! Nu o zic eu ci toti cei care fac review-uri despre masini.1 point
-
@claudiu1892, am incercat sa fac un calcul estimativ (estimare grosiera) a masei statice echivalente masei jantei + efectului de inertie rotationala a jantei. Premise ale modelului matematic: - greutatea jantei este distribuita 2/3 in partea circulara (“obada”), 1/3 partea centrala (“spite”); - partea circulara este asimilata unui cilindru avand diametrul egal cu diametrul nominal al jantei si care concentreaza in peretele sau cu grosime neglijabila intrega masa, iar in partea centrala masa este uniform distribuita. Date de intrare: m → masa totala a jantei; r → raza jantei (ex: la o janta de 18”, raza este 18*25.4/1000/2) R → raza rotii (ex: la o roata 245/45x18, raza este 0.33885m) M → masa statica echivalenta v → viteza de deplasare a masinii ω → viteza unghiulara a rotii Momentul de intertie al jantei astfel teoretizate se obtine adunand momentele de inertie ale partii circulare si partii centrale: I = (m*r^2)*2/3 + ((m*r^2)*1/3)/3 = (m*r^2)*7/9 Energia rotationala a jantei este: Ej = (I*ω^2)/2 Energia masei statice echivalente este: Eech = (M*v^2)/2 Iar ω = v/R Din Ej = Eech rezulta: M = m + I/(R^2) Pentru o janta de 18” si 11Kg, cu pneuri 245/45x18 rezulta o masa statica echivalenta de cca. 14.9 Kg. Pentru o janta de 19” si 14 Kg, cu pneuri 245/40x19 rezulta o masa statica echivalenta de cca. 19.5 Kg. Diferenta intre cele doua variante (18", respectiv 19"), in total la 4 jante, este de 18.4 Kg. Cu alte cuvinte, ar fi ca si cum ai conduce mereu cu 18.4 Kg in plus in masina. Important: acest calcul ia in considerare strict jantele, fara a tine cont de diferentele de greutate in cazul anvelopelor, iar intre modelul ideal si cel real cu siguranta sunt diferente. Totusi - atat timp cat nu am gresit la calcul, nu am timp sa il iau la verificat in amanunt - macar ai nu doar un ordin de marime, ci si o estimare decenta. Am scris si formulele de calcul, pentru ca se le poti verifica si/sau aplica la orice alta combinatie de jante ai lua in considerare.1 point
-
@branevl Depinde foarte mult de rezervor , eu am tot un phev si am rezervorul mic(50 sau 45 l). Si asta ca PHEV-urile merg incet, nu prea se pupa, am 365 cp si vrei sa spui ca eu merg cu 90-100 pe autostrada ? Mie chiar imi place PHEV-ul, in oras merg 100% doar pe curent si cand ies afara dau in auto hybrid, adica motorul termic merge mereu si primesc boost de la motorul electric. Cand accelerez de la 130 imediat ajung la 170-190. SI daca o bagam pe aia ca vai, mereu cari o baterie super mare dupa tine si blabla, diferenta intre phev-ul meu si o benzinara este de 200 de kg(vreo 2-3 oameni). Dar aici nu intra doar bateria mai sunt si alte piese. Plus cand ai un phev, incalzirea si racirea masinii din aplicatie se face pe o pompa de caldura pentru ca ai motorul electric. Oamenii cand vad un phev se uita la range-ul electric care deobicei zice vreo 50-70km, dar nu e doar asta.1 point
-
Asa e, de asta Audi e mai mereu pe locul 3 din cei trei giganti germani, de obicei la mare distanta.1 point
-
daca observi trendul general e spre mediocritate, daca te uiti la involutia lumii in ultimii ani in ce priveste masini , filme , calitate mancare , haine etc etc e o scadere si in dizarmonie cu orice principii estetice si logice avem noi , de ce se petrece acum cu genders si copii spalati la creier nu mai vb , perioada vaccinului a fost o mare lectie . Probabil obisnuiti cu mediocritatea oamenii nici nu vor mai avea pretentii prea mari si atunci orice merge , o masina cu 4 roti din A in B .1 point
-
Sunt multi ani in urma, era vremea generatiei "Bangle" E65 / E60 / E63, cu design-ul sau controversat. Tin minte pentru totdeauna ce a spus atunci un amic, citez: "Pe mine nu ma intereseaza cum arata masina pe dinafara, pentru ca eu stau pe dinauntru." Iata ca a venit vremea ca masinile sa arate controversat si pe dinauntru, nu doar pe dinafara. Poate ar trebui sa stam pe dedesubt, acolo inca mai arata normal.1 point
-
Pot fi multe cauze.. bobine, bujii, injectoare, etc.. asa cum ti-a zis colegul, pune diagnoza cu ISTA si vezi ce erori ai.1 point
-
Pune o diagnoza pe ea si vezi erorile ! , problemele pot fi multiple , revi cu erorile aici si poate reusim sa ii gasim buba , diagnoza ista nu alte jucarii !1 point
-
Seamana a octavia/superb, lwb 2series GC. Interioul cu un ecran unic gigantic sau in fapt 2 lipite ca o tableta verticala. 5060mm lungime si 30mm inaltime extra fata de g30 :)))) Portbsgajul cu 10L in minus fata de g30...again, spatiul pt pasagerii spate probabil ca in golf 8. Absolut nimic nu ma atrage. Poate un pic spatele sau poate o fi mai placut in realitate. Rotile, desi cu 1 inch mai mari fata de G30, la dimensiunile astea ale masinii par minuscule1 point
-
Nu faptul ca sunt run flat si non run flat e problema, ci dimensiunile. Combinatia aia de 255/35/19 si 235/35/19 nu e ok :)) Nu stiu cine te-a sfatuit sa pui 235/35/19 pe fata, cand ar trebui sa fie 225/40/19. E o diferenta de 2% intre diametrul rotilor spate vs fata, dupa cum arata colegul mai sus. In afara de faptul ca strica cutia de transfer, nici viteza nu ti-o indica corect, dar asta e cea mai mica dintre probleme1 point
-
Gresite ambele afirmatii. Nu stiu ce lexus avea prietenul, dar daca e unul de-ala 'self charging', si suv, e normal sa consume mult. Un hibrid o sa consume la drum lung la fel ca o masina cu motorul echivalent, fara hibrid. Iar comparatia cu benzina e facuta aiurea. Compari o masina cu filtru de particule cu o masina fara filtru de particule. Daca vrei sa faci asta, compara cu seria G care are filtru de particule. Si chiar si asa, benzina tot polueaza mai putin ca un diesel. Ca sa nu mai vorbim ca o masina de 10 ani pe benzina polueaza *mult* mai putin ca un diesel de aceeasi varsta. Si parte din cauza e si ca dieselul e foarte scump de intretinut, o data ce incepe sa se strice.0 points
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+03:00