Disclaimer: cele de mai jos reprezinta o parere care nu are la baza o proprie experienta cu motoare N57.
 
	@Petre04 Plec de la premisa ca iti este foarte bine cunoscuta fragilitatea motoarelor N57, in mod particular in versiunea de 313CP. De asemena, cred ca te-ai documentat suficient si cunosti ca, desi au trecut multi ani de la inceputul fabricatiei lor, inca nu este pe deplin lamurita cauza autodistrugerii acestor motoare. 
 
	In lumina celor de mai sus, a schimba preventiv cuzinetii unui N57 este o buna practica, dar cu conditia ca lucrarea sa fie realizata corect si de un mecanic cu suficienta experienta anterioara. Altfel, rezultatul poate fi foarte prost.
 
	Pentru un motor cu o astfel de "faima", cei mai buni cuzineti sunt cei originali BMW. Ai grija ca, pentru cota zero a arborelui cotit (55,00mm palier), BMW specifica trei tolerante de cuzineti, clasificati pe culori: galben, verde, alb. Din cate cunosc (a se verifica!) galben inseamna standard, verde inseamna ca arborele este usor sub cota, iar alb usor peste cota. Aceeasi poveste si pentru cuzinetii de biela, dar culorile sunt albastru si rosu. Deci nu poti sa montezi aleator un set de cuzineti noi, pur si simplu. Trebuie sa desfaci motorul inainte si sa afli ce fel de cuzineti au fost montati in fabrica si daca arborele nu prezinta uzura.
 
	Cat despre mecanic, eu unul as discuta foarte serios cu el, inainte de a angaja lucrarea, L-as intreba la cate motoare N57 a mai facut aceasta operatie, i-as cere 2-3 numere de telefon de la astfel de clienti pe care i-as intreba daca motoarele merg bine la cel putin zece de mii de Km dupa lucrare. De asemenea, as ruga mecanicul sa-mi explice procedura de lucru si metodele de a verifica tolerantele. Daca inspira nesiguranta sau superficialitate, nu as schimba cuzinetii la el. Retine, motorul tau nu este un M30, la care te poti trezi la 3 ore dupa o betie, inca putin pilit si obosit, schimbi cuzinetii respectand procedura, iar el merge bine mersi inca 300k Km dupa aceea.