Jump to content

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation on 10/16/19 in all areas

  1. Cateva poze recente. Update: Montat KW Suspension [
    7 points
  2. urmeaza eliminarea turbo, radiator si frane...
    6 points
  3. 2 points
  4. Ce te mai mira? Exista oferte pentru anularea (in)faimosului XDrive.
    2 points
  5. @WIN60 - Mersi ! Cateva poze de azi : image hosting
    2 points
  6. Salutare baieti, Astazi de dimineata cand am pornit masina, au inceput sa curga erorile: Brake system. Drive moderately Restraint system Press brake to engage gear Pedestrian protection system Driving stabilisation. Drive moderately Chassis. Drive moderately. Drivetrain. Drive moderately. Transmission fault. Drive moderately. Pe langa aceste erori, nu aveam servo-directie, vitezometrul nu imi arata nimic iar comfort access-ul mergea doar la descuiere si numai daca trageam de maner, la inchidere nu mergea. Asa ca bineinteles, am fost cu ea in reprezentanta si toata treaba a fost din cauza manerului de pe dreapta fata care a intrat in scurt si a ars o siguranta. Rezolvate toate prin a schimba siguranta si a anula acel maner. Da, intr-adevar, mie manerul ala imi tot facea probleme de ceva timp... Adica pe incuiat nu mergea, mergea numai pe descuiat si daca ma apropriam de masina pe partea aia, mi se descuia singura. Am comandat manerul, astept sa-mi vina Am postat patania mea in speranta ca poate ajuta pe cineva pe viitor.
    1 point
  7. Se mai fac smenuri si in depozitele dealerilor consacrati de piese,nu dau nume dar de vreo cateva ori au venit in service alte placute in cutie de Ate,stergatoare Bosch set dar in cutie canci stergatoare si mai multe,bineinteles ca sa facut retur la ele dar ideea e ca se fac magarii ,asta o avem in adn,nu o sa dipsara prea curand ,nu conteaza domeniul de activitate,se fura orice la noi.
    1 point
  8. Eu stiu ca Jurid echipeaza BMW , de ce cumparati altceva , nu inteleg . Mai ales ca, Jurid ,are si preturi absolut ok .
    1 point
  9. Plãcere vizualã, pe lângã ce poate face Superb
    1 point
  10. F.frumoasa masina! Ps.misto si poza de mai sus cu Tartaruga albastra.
    1 point
  11. Daca ai strans bujia la 30nm nu o mai desfaci peste 2-3 ani la tot la cuplul ala nici cu rugaciuni. ABEREZI "baiete".
    1 point
  12. 1 point
  13. Eu sunt patit cu ATE, dar am mai povestit asta.
    1 point
  14. „Zeci“ de calitati sau facaturi. Nu inseamna ca ce e scump e si cel mai bun. Off topic:spunea cineva de unu‘ care lua oua din Lidl si le vindea in piata ca bio...si ce coada era
    1 point
  15. La un e90 pe spate am schimbat placutele si faceau zgomot ca toti draci ! , scartaiau la cea mai mica atingere a pedalei de frana , am dat placutele de frana jos , am curatat din nou toate ghidajele ,,, suportii unde stau placutele si acum e liniste Din punctul meu de vedere vaselina este pentru puturosi , experimentat pe masina mea ! CURATA bine bine de rugina si depuneri si nu o sa mai ai zgomote ! Cumpara placute de calitate / discuri de calitate si nu o sa faca zgomot ! DE EXEMPLU ! am cumparat ulei bmw 5w30 de la un magazin , la 7000mii km a mancat 1 litru , dupa am cumparat tot ulei bmw 5w30 de la alt magazin , consum ulei dupa 10mii km 200 ml la acelasi stil de condus , primul ulei 33 lei litru , al 2-lea 68 lei litru .... deci ??? care e treaba ? acelasi bidon ! IDENTIC ! LA FEL SI CU PLACUTELE SI DISCURILE ! ... sunt multe care au eticheta originala iar in interior ai altceva ... alta calitate ! Am luat discuri si placute ATE pt un e87 , faceau ca toti draci ! ... ziceai ca am tren nu masina , am dat placutele jos dupa 1000 km si am pus textar ! ... liniste dupa ! Producatorii de piese au zeci de fabrici in zeci de tari , deci ai zeci de calitati ! simplu !
    1 point
  16. Am ĂŽnțeles acum. PĂŁrea cĂŁ generalizezi cĂŁ N47 e scĂŁpat de belea
    1 point
  17. Treaba asta cu schimbul de ulei in cati km se face e jale in orice post. Lasand la o parte situatii extreme, gen mergem 2000km in 1 an jumate, adica cele in care uleiul ar trebui schimbat pentru ca e vechi, o regula foarte buna pentru mers zilnic este data de numarul de ore de functionare. Numarul de km poate varia foarte mult, dar orele nu prea. Un numar estimativ este spre 400 ore de functionare maxim pentru un ulei de top, 300 pentru alea mai slabe. Doua example: 1. Tari cu autostrazi, viteza medie a masinii este 75km/h, oamenii fac naveta pe autostrada. Avem 75km/h X 400 ore = 30.000 KM. Asta e scenariul cand schimbi uleiul la 30 de mii. 2. Romania, mers in oras, viteza medie este 25-30 km/h. Avem 25km/h x 400 = 10.000 KM. Este un studiu facut de Ford, cand au vandut politiei din SUA mii de masini. Veneau in service, schimbau uleiul la 10.000 mile, dupa 5 schimburi motoarele erau praf cu toate ca au avut schimb la 10.000 mile. Nu stiau ce se intampla si au pus ceasuri sa masoare numarul de ore de functionare. Au constatat ca in 10.000 de mile, din cauza ca mergeau incet la patrula prin oras sau ca stateau pornite si pe loc, masinile alea mergeau peste 800 de ore. Concluzia lor a fost ca ar trebui sa mearga maxim 350-400 de ore pentru ca dupa uzura e majora si uleiul isi pierde proprietatile.
    1 point
  18. Da.. eu mai mult le-am luat pentru faptul ca sunt smoked, sincer sa fiu. :twitch: Am rezolvat si stopurile.. pana la varianta LCI Dark Tail. Sunt multumit pana in aceasta faza.
    1 point
  19. 1 point
  20. La achizitiile de la licitatii e mai greu sa vezi masina - la unele licitatii poti trimite pe cineva la fata locului, dar ar fi costisitor sa faci asta pt mai multe masini, plus ca in felul asta te cam comiti la licitatie, si risti sa urci mai mult decat trebuie. Exista un raport detaliat despre fiecare masina -inclusiv detalii despre avarii prezente si anterioare, plus destul de multe poze; da, exista un risc ca masina sa aiba probleme tehnce ascunse, dar asta e valabil pt orice achizitie de masina SH. Am cumparat pana acum 4 masini la licitatii in ultimii 5 ani si niciodata nu am avut surprize; e adevarat, asta e prima cu avarie (si mai are inca o avarie usoara in istoric) Din punctul meu de vedere, merita sa iti asumi acest risc, pt ca masinile licitate sunt vandute de dealeri oficiali BMW/Audi/Mercedes/Etc, iar pretul este cu 15-20% mai mic fata de achizitia direct din parcul dealerului, si cu 5-10% mai mic vs mobile.de; destul de multe masini de pe mobile.de provin din asemenea licitatii. Procesul de licitatie pe scurt - nu e pt cei nerabdatori, si care vor neaparat sa vada masina inainte sa o cumpere - in fiecare vineri seara se posteaza licitatiile pt saptamana urmatoare - in general sunt masini din flote, masini de la inchiriat sau masini folosite chiar de dealeri pt prezentare, angajati sau drivetest - cauti masinile care corespund criteriilor tare si le treci la favorite; fiecare masina are trecut un target price, detalii despre dotari/rulaj/poze inclusiv seria de caroserie, daune prezente si anterioare, - la data stabilita, incepe licitatia live - pe site-ul web (trebuie sa ai cont de dealer auto, nu poti licita ca persoana privata) - sunt 15 secunde pt a fiecare bid, daca nu se liciteaza peste tine in cele 15s, ai castigat licitatia - daca pretul licitat maxim este peste target price, ai castigat sigur dreptul de a cumpara masina - daca pretul licitat maxim este sub target price, vanzatorul are cam 24h sa confirme/infirme daca accepta acel pret; cu cat masina este mai veche/rulata, cu atat mai probabill sunt acceptate bid-uri sub pretul cerut - daca ai castigat licitatia, in 2-3 zile se emite factura catre dealer-ul din Romania; ai maxim 7 zile sa platesti (catre dealerul din Ro, in Lei; apoi dealerul din Ro plateste catre site-ul de licitatii. - exista un comision de 3% al site-ului, si inca un comision pe care il platesti dealeruli din Ro care acces la site - dupa ce banii ajung in contul site-ului, ai maxim 15 zile sa preiei masina pe platforma (nu o poti aduce in Romania pe roti pt ca nu are numere, si nici nu poti scoate numere pt actele vin prin posta in Romania; probabil din motive de fiscalitate) - cauti platforma pt transport, si te inarmezi cu rabdare - practic transportul se face din minim 3 bucati - de la locul unde este masina pana la Hub-ul transportatorului in Germania, de la Hub-ul din Germania pana la Hub-ul din Romania (Arad, Sibiu, Pitesti, etc), apoi de acolo pana la destinatia finala (bucuresti in cazul meu); asa ca dureaza minim 2 saptamani, dar poate dura si 2 luni, in functie de cum se aliniaza astrele si ce transportator alegi - in sfarsit ajunge masina in Ro, si poti scoate numere rosii Despre evaluarea daunelor - preturile evaluate pt orice avarie sunt facute conform standardelor din Germania - acolo nu se indreapta elemente de tabla, ci se inlocuiesc cu totul, la fel pt orice piesa/modul/etc; iar serviciile sunt foarte scumpe, la preturile dealerilor oficiali; in cazul meu, dauna (vezi poza) era estimata la mai mult de 10k euro (1800e farul, l-am luat cu 400e, 350e proiectorul dar avea doar o ureche din 3 rupta si am refacut-o, proiectorul cu led e acelasi pt bara m sau normala; 1000e capota - m-a costat 150e maopera+vopsit, vreo 5000e bara fata + cea spate, eu am dat cam 900e pt ambele inclusiv vopsit, si am pus de M paket originale, si alte cateva nimicuri care pe deviz sareau de 1000 euro, si nu am dat mai mult de 100e pe ele, diverse cleme/prinderi/suruburi - pe deviz erau peste 500e, in realitate se putea refolosi mare majoritate); cam acelasi lucru se intampla si in Ro la daunele reparate pe asigurari - te umfla maxim la deviz, pt orice dauna oricat de mica, mai ales daca au combinatie cu inspectorul de dauna. De unde credeti ca sunt multe din piesele de pe ebay, allegro, olx? din daune care de fapt nu necesitau inlocuirea piesei; e o intreaga industrie in spate, si pana si nemtii au invatat asemenea lucruri, mai ales ca sunt destul de multi bani la mijloc - toate lumea castiga: dealerul vinde piese noi+manopera, angajatul ramane cu niste piese bune, reparatia clientului iese bine (nu mai depinde de indemanarea tinichigiului), etc Experienta per total e destul de stresanta, mai ales daca exista si o dauna - pana vezi concret cum arata in realitate; iti trebuie nervi tari, multa rabdare, si mecanic/tinichigiu de incredere, si care sa se miste repede cu reparatiile. Nu cred ca as putea face asta mai mult de o data la 4-5 ani, consumul nervos e destul de mare. Concentrat la dauna, nici macar nu am observat ca are clima simpla, pana cand a ajuns masina in Romania si m-am urcat in ea - tot 2 rotite are Prin edituri succesive a iesit un post cam lung, sper ca am raspuns la intrebare
    1 point
  21. Shopping time! 1.Am achitizionat recent 2 tobe finale marca MAGNAFLOW ( USA ). Din cate am inteles, sunt de calitate mega buna si sunetul este mult peste cel stock ( cred ca asta se cam subintelege ). M-am saturat maxim de tobe finale scoase.. pur si simplu vibratiile din interiorul masinii imi face greata. Voi pastra tipsurile actuale, imi plac ca si design. 2.Mi-a ajuns din China, acest buton numit ,, RED M BUTTON ". Iti ofera in cazul de fata, din punct de vedere estetic, un contrast frumos. Se potriveste cu butonul start-stop. La M3 acel buton (M) te ajuta din alt punct de vedere, la mine.. cam doar estetic. 3.Am trimis mansonul de la frana de mana la retapitat. Am decis sa merg pe alcantara + cusaturi stil //M. 4.Volanul il voi trimite la modificat si retapitat. Am decis sa merg pe aceasta forma, identic ca alegerea materialului, doar ca dunga de la ,12' va fi rosie, nu albastra. 5.Padelele stock le voi infolia in carbon, am decis sa merg pe aceasta combinatie ( alcantara, piele nappa si carbon )
    1 point
  22. Nu de la lipsa vaselinei scartiie, ci din cauza placutelor dure si de calitate f proasta.
    1 point
  23. Daca tot ai cautat sfaturi pe forum , poti sa spui si cum ai rezolvat, sau ce problema a fost - poate ajuta si pe altcineva . Forumul nu e doar pt a cauta ajutor, e si pt a da, daca se poate.
    1 point
  24. Vedeti ca senzorul nu citeste imediat valorile, din propria experienta am vazut ca am mers de multe ori sub nivel si a citit de abia dupa 1-2 saptamani, cand am avut senzorul stricat si imi arata peste nivel, dupa inlocuirea lui a durat vreo 3 zile sa se faca pe verde sa arate cum trebuie...e enervant de multe ori insa nu citeste imediat. Nu prea baga motorina in ulei daca nu se reuseste regenerarea sau cel putin nu incat sa creasca deloc vizibil nivelul, se "contamineaza" uleiul la regenerare insa nu cum se crede. De N ori nu mi-a reusit regenerarea si nu mi-a crescut nivelul niciodata de ulei.
    1 point
  25. Daca era ceva inteligent , nu mai intrebai de rotile de 18 , care nu au fost omologate pe masina ta...
    1 point
  26. 1 point
  27. Pune-i și o siglĂŁ de M pe portbagaj, sĂŁ vadĂŁ haterii .
    1 point
  28. Mașina are raportat oficial 170CP. Motorul este numit și Prince Engine - N13 la BMW. Deși se numește 320i ED - motorul este de fapt un 1.6L Turbo, motor ce îl mai găsești și pe Peugot, Citroen și Mini. https://en.wikipedia.org/wiki/Prince_engine Întrebarea "e un motor cu probleme?", este irelevantă. Niciun motor nu are probleme pur și simplu. Are probleme dacă nu a fost întreținut corespunzător. Pentru că pe la noi prin țară s-au adus foarte multe gunoaie de mașini în general, normal că motoarele au ajuns cu stigma "motorul ăla e cu probleme". Totul se rezumă la mașina în cauză. A fost întreținută corespunzător? Are un istoric bun? Atunci ai șanse să fie un motor fără probleme Baftă la achiziție.
    1 point
  29. Nu sunt ipocrit deloc . Nu am sustinut ca platesc pt orice de la BMW. Nu platesc pt harti si nu am sa o fac vreodata .Am platit servicii si am constatat ca nu merita ce pot folosi la NBT(nu EVO). Remote si alte cateva servicii le am permanent, nu am nevoie sa platesc . Hack-urile le fac ca o provocare si nu ca sa utilizez serivciile BMW, in care nu gasesc nimic interesant. Nu merg la reprezentanta niciodata pt ca nu ii cred mai capabil ca mine sa-mi faca intretinerea sau reparatiile . Nu ma intereseaza sa am in cartea service stampila lor - cine imi cumpara masina stie de ce o ia. Piese originale cumpar , dar daca am varianta de calitate aftermarket , o prefer. Doar in ultima saptamana am dat 1400 euro pe bari stabilizatoare si suspensie reglabila aftermarket , pt ca sunt mai bune decat cele ale BMW. Folosesc scule de diagnoza neoficiale, asa cum cred ca faci si tu si multi altii si cand o fac sunt satisfacut ca am avut o mica contributie si eu la hack-uirea ISIS-ului cand a aparut ca sa inlocuiasca DIS-ul. Cred ca BMW a castigat de la mine destul direct sau indirect din 1992 de cand le folosesc masinile si ramane la aprecierea mea cat o sa le mai dau, avand in vedere si maniera in care se comporta cu clientii - vezi punctele mentionate cu dezactivarea unor optiuni , sau atitudinea relativ la maniera de utilizare a serviciilor de date.
    1 point
  30. Astea-s povesti. Nu are cum sa se fisureze arborele din cauza uleiului. Este o piesa solida si nu cred ca cedeaza asa usor. Si daca ai mers comform instructiunilor BMW trebuia sa iti puna turbina noua nu rectificata. Cand mergi la ei si piese e murdara de ulei iti spun ca trebuie pusa noua. Ar fi corect si moral sa puna toate reperele defecte noi cand se repara. Apoi daca mergi normal schimbi ulei la 10 - 15 mii. Daca mergi mai sport 8-10 mii maxim. Eu personal il schimb la 8-9 mii.
    1 point
  31. Va multumesc pt sfaturi, am Fost la un mecanic si pur si simplu a curatat clapeta de acceleratie , sper sa va fie de folos si voua ! Sent from my iPhone using Tapatalk
    1 point
  32. Niste sample-uri de azi (ora e setata gresit la camera): Setati manual calitatea maxima ca youtube e mai lent la schimbarea calitatii. Sent from my iPad using Tapatalk
    1 point
  33. Auto-Holdul mi se pare cea mai folositoare dotare pe care o are x3-ul meu ) mi-am facut chiar un obicei ca dupa ce pronesc motorul sa activez AH si sa dezactivez start/stop, adica mi se intampla sa ma mai trezesc fara centura cand ma grabesc dar cu autoholdul pus totdeauna. Bineinteles vorbesc doar din punctul meu de vedere, nu stiu cum vad altii toata treaba asta, dar la cutie automata mi se pare, nu doar util, ci necesar la orice model si marca auto. In privinta uzurii, nu vad care ar fi problema, uzura arape oricum la toare sistemele masinii cat timp circuli, dar despre uzura extra nu cred ca poate fi vorba, ba din contra, si o sa va spun si de ce. Cand am facut schimbul de ulei la cutia de viteze, la service faur in bucuresti, am discutat cu inginerul de la service ce efecte negative ar putea avea functia autohold. Mi-a spus ca absolut nici unul care sa ma faca sa imi pun probleme in privinta lui. Cand se activeaza autoholdul la semafor, transmisia ramane cuplata, eu aveam impresia ca este in tensiune, pentru ca atunci cand atingi acceleratia deja incepe deplasarea inainte si mi-am pus problema daca nu cumva este mai bine pentru cutie sa o trec in neutru. Inginerul respectiv mi-a explicat ca este mai bine sa ramana asa decat sa observi ca s-a facut verde la semafor si apoi sa treci cutia in drive si sa te grabesti sa pleci, atunci transmisia este fortata. In privinta franei, nu cred ca ar trebui sa ne punem problema asta; placutele, defapt tot sistemul de franare oricum este solicitat mult mai mult la decelerari decat atunci cand tine vehiculul pe loc.
    1 point
  34. Si daca se activeaza automat nu e uzura la frana de mana ? Am testat ieri din nou auto hold asta ca nu mai stiam exact cum se manifesta si sincer mi se pare un pic in plus si cum spuneam o uzura nejustificata a sistemului. La mine unde am cutie automata cu el activat se manifesta cam asa: in trafic ajung la stop, apas frana pana la oprirea masinii (daca am start/stop activ se opreste motorul) imi activeaza automat frana de mina iar cutia trece in P(arking) ...daca iau piciorul de pe frana se dezactiveaza frana de mina si trece cutia automat in D(drive). Cel mai enervat e la manevrele de parcare unde iti tot trece cutia in P daca nu faci miscarile destul de rapid. Sincer nu prea ii vad utilitatea atata vreme cat eu stau mereu cu piciorul pe frana.
    1 point
  35. Acum 1 an cam toti recomandau schimbul de ulei la 15.000 km. Acum s-a ajuns sa se recomande la 8-10.000. Cred ca la anul se va recomanda sa se schimbe la 5.000 km. Eu am cu masina 255.000 km si schimb uleiul cand ma anunta in bord, cam la 24.000 km. si nu am avut probleme. Cred ca multora le place sa isi complice viata aiurea. Nu au pe ce arunca banii. Si vad aici ca multi isi aduc masinile din Belgia si vin sa se planga ca au probleme cu ele. In Belgia se schimba uleiul la 40.000 km. si chiar mai mult, la masinile de flota. Adica cam la ce masini se liciteaza ieftin si se aduc in Romania. Normal ca dupa aceea ne plangem de probleme.
    -1 points
  36. Daca era ceva inteligent si de folos, vedeam rostul postarii tale aici, dar asa cred ca pierzi timpul aiurea si poluezi inutil topic.ul
    -1 points
  37. Va multumesc pentru raspunsuri! Am rezolvat! Rog moderator sa inchida acest topic!
    -1 points
  38. Eu le pun putina vaselina pe ciocurile alea de sus si de jos, unde culiseaza si pe spatele placutei din partea cilindrului.Atentie , sa nu dai pe fata placutei . Iti trebuie o vaselina care tine la temperaturi mari .
    -1 points
  39. Salut, daca erau meseriasi nu rupeau bujia in _chiulasa_, din aceasta cauza eu nu i-as lasa sa desfaca _chiulasa_, exista trusa de extragere a bujiei incandescente fara desfacerea chiuloasei. Pot sa faca praf motorul daca nu stiu meserie, acesta este riscul, daca nu au stiut sa foloseasca o cheie dinamometrica reglata la cuplul de forfecare al bujiei incandescente ma indoiesc ca sunt capabili sa refaca motorul la loc asa cum e indicat in specificatii, ca sa nu mai punem la socoteala pretul pieselor, prezoane noi, garnituri, etc. Spor!
    -1 points
  40. Eu activez autohold-ul cum pornesc masina. Inseamna mult pentru comoditatea pe care ti-o da cutia automata, din punctul meu de vedere.
    -1 points
  41. Draga Alexandru, Cheia dinamometrica are un clichet care se poate scoate si pune invers pentru desfacere. Te intreb daca nu e posibil sa desfaci o bujie cu cheia dinamometrica, atunci de ce producatorul da un cuplu de forfecare de 30Nm, cum il masori tu mai baiatule in momentul cand desfaci bujia? Ar fi frumos daca fiecare ar comenta ceea ce stie, bazat pe practica si specificatii, altfel cadem in ridicol. Zile bune.
    -1 points
  42. Da, asa este, in momentul aplicarii se vede cum solutia face ca si cum ar fierbe si bulbucaie, e interesant. Eu am asteptat 15 minute si a iesit de parca nu era stransa.
    -1 points
  43. Stimate coleg, eu am scris destul de clar, acum daca nu reusiti sa faceti diferenta intre cuplul de strangere si cel de forfecare asta nu ma mai priveste pe mine. Cuplul de strangere este stipulat pe cutia bujiei, cuplul de forfecare(adica de rupere) se poate gasi pe pagina producatorului si difera in functie de tipul materialului si de tipul bujiei, de 10mm de...mm. Sper ca acum eate clar , nu de alta dar e tarziu, ma bucura gandul ca ajut pe cineva sa-si rezolve problemele intampinate si nu am obiceiul sa vorbesc aiurea fara sa ma documentez inainte.
    -1 points
  44. Salutari, fiindca un film face cat o mie de cuvinte poate va faceti timp sa urmariti videoclipul din link, cred ca e destul de lamuritor pentru toata lumea. Vizionare placuta.
    -1 points
  45. Nu intereseazĂŁ ,bre,pe nimeni.aici nu se bagĂŁ niciunu sub mașina cu cheile pe burta Noi mergem la servis sa le reparam
    -1 points
  46. Da, am schimbat destule, ti-am explicat ca nu ĂŽmi place sa vorbesc aiurea, nu cred ca are rost sa pierd vremea in acest fel. Noapte buna.
    -2 points
  47. Am avut aceeasi problema in trecut si aceasta se datora regenerarilor nefinalizate, drumuri scurte, mers mult in oras unde regenerare nu avea loc niciodata. Ti-a cresctu nivelul de ulei pentru ca a fost injectata motorina in ulei, daca vrei poti verifica, uleiul este mult mai subtire acum. S-a rezolvat prin eliminare DPF-CAT si EGR cu remap + ulei nou. Bafta
    -4 points
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+03:00
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.