Leaderboard
Popular Content
Showing content with the highest reputation on 11/18/23 in all areas
-
2 points
-
Revenind la topic, daca zici că face grrrrr doar până la o anumită viteza, eu personal nu cred că este diferențialul față. Am avut rulmenții sparți in diferențial fata la fostul X1, acum câțiva ani și zgomotul era continuu și doar in sarcina (accelerație). In schimb, poate fi și un etrier care agata (se blochează) in intervalul asta de viteza (tot la X am avut problema asta și cam așa făcea). Și tot la X, când am cumparat-o, făcea că toți dracii și erau anvelopele care deși erau Pirelli cu steluță și bla bla, erau uzate neuniform.2 points
-
Pai scoate panoul de comanda și vezi daca ai curent pe mufa care intra in el. Daca ai e clar a crăpat panoul.2 points
-
Ne apropiem de extinctia automobilului cu motor cu combustie interna. Ma refer la automobil in forma (tehnologic, vorbind) consacrata si perfectata in ultimul secol. Deja s-au avansat termene. Astfel de automobile nu se vor mai vinde in Norvegia din 2025, in UK incepand cu 2030, in California si Uniunea Europeana din 2035. Nu va fi nicio surpriza daca unele termene vor suferi modificari – ma astept in special la UE, unde puterea de decizie la nivel central este foarte firava. Dar, cu sau fara amanari, extinctia este la orizont. Evident, aceasta nu inseamna disparitia automobilului. Dar, indiferent de forma de energie si metoda de propulsie, automobilul va fi altfel. Sunt, in mare, doua categorii de soferi: cei pentru care automobilul este un mijloc de deplasare de la A la B, si pasionatii. Pentru primii, extinctia este o veste buna; cel mai probabil nici nu o vor prea baga in seama. Pasionatii, se impart si ei in doua categorii. In prima categorie intra cei pentru care importante sunt forma si culoarea masinii, impreuna cu dotarile, confortul si tehnologia de ultima ora din interior. Acestora, disparitia motorului cu ardere interna le va lasa cel mult o vaga nostalgie. Din fericire pentru ei, unele automobile electrice pot fi echipate cu un performat sistem audio care imita fidel sunetele motorului cu combustie interna… indiferent cum s-o numi din punct de vedere medical placerea de a avea o astfel de dotare pe masina. In fine, am ajuns la cei care pretuiesc sunetul si mirosul unui motor cu combustie interna, curba de cuplu neliniara, implicarea unica pe care le-o ofera ambreiajul si cutia de viteze manuala (deja o raritate), tabloul de bord analogic (pe cale de disparitie) si altele asemenea. Cu o nota speciala pentru pasionatii de mecanica auto, cei pentru care o problema tehnica nu este un motiv de necaz, ci o sansa de a-si practica hobby-ul. Acestora din urma, automobilul clasic le va lipsi enorm. La o prima vedere, situatia nu pare iminenta. Chiar daca peste circa un deceniu nu se vor mai vinde automobile noi cu motor cu combustie interna, se afrima ca cele existente pe piata vor continua sa functioneze. Dar, facand o analogie cu alte extinctii (ex: cvasi-disparitia in scurt timp a aparatelor de fotografiat cu film, a ziarelor cotidiene tiparite, sau a Daciilor 13xx de pe strada), nu va fi o surpriza ca, imediat ce se implineste termenul, conditiile de utilizare a automobilelor clasice sa devina prohibitive (prin taxe, sau costul / calitatea combustibililor si a pieselor de schimb), iar acestea sa dispara intr-un ritm accelerat. Concluzia, pentru unii pasionati: acum este momentul sa cumparati automobilul pe care l-ati dorit mereu, dar poate nu l-ati avut niciodata. Chiar daca efortul financiar (achizitie, impozite, cost de utilizare) este semnificativ, atat timp cat pentru voi face totusi sens, acum este ultima ocazie. Mai aveti, in fata, putin peste un deceniu in care sa va bucurati de masina. Ceasul ticaie, iar extinctia este iminenta.1 point
-
1 point
-
Sincer nu înțeleg logica ta, adică și în oraș trebuie sa frânezi , orice mașină prinde 60km/h mai mult aș zice ca în oraș sau în București măcar ai mai multe pericole vs extraurban. Sunt curios sa revii cu impresii.1 point
-
Eu am luat allseason pe un f30 tot asa ca a doua masina, dar am luat hankook kynergy 4s2, mi se pare foarte ok, sa vad pe zapada, in rest umed, uscat, nu am ce sa la reprosez Allseason trebuie sa aiba M+S si fulgul de nea, cele fara fulg nu sunt allseason.1 point
-
Treaba isi fac si chinezariile pe orice masina. Si tigar si riken sunt foarte utilizate, sailun... Etc.1 point
-
Ai niste anvelope low budget, chinezarii , nu stiu ce pretentii poti avea legat de ele.1 point
-
O sa schimb cauciucurile, sper sa nu mai apara, o sa revin dupa ce le schimb. Mersi1 point
-
Nu, e o singura versiune. Trebuie sa introduci manual cheltuielile, poate ai introdus doar carburantul. Sau poate nu te uiți unde trebuie, vezi la statistics, glisezi spre stânga pana la ultima pagina.1 point
-
Când o sa apară mașina pe care o vrei, n-o sa mai ai nicio șansă să mergi cu 160 km/h. Sau mergi o data, stai 6 luni pe bara, mai mergi o data și tot asa..1 point
-
Cand o sa apara electrica care tine minim 500km la cruise de 160kmh, iau in calcul Suplimentar, sa se incarce total in maxim 15 min si oriunde si oricand m as duce la incarcat, reteaua sa fie atat de bine dezvoltata incat daca sunt toate incarcatoarele ocupate, timpul consumat pt stat la coada, incarcat total si plata sa fie sub 30 min. Tinand cont de cele de mai sus, daca chiar se vor tine aia de cuvant ca de la 1 ianuarie 2035 sa nu se mai comercializeze decat masini electrice, in 2034 imi cumpar masina terminca pe care sa o tin 10 ani cel putin. Sanatos sa fiu. Deocamdata, range-ul maxim testat este EQS sedan, 460km la cruise de 130kmh, deci estimat 250km la 160kmh1 point
-
Am lei, inca, pentru Germania urma sa fac o licitatie la banca, Unicredit. Banuiam ca verificarile lor si garantia nu sunt decat marketing. Ii sun dupa 9, mai am 2 pe lista, vreau sa stiu unde sunt, plus alte detalii si, poate dau si o fuga sa le vad (daca sunt toate in Bucuresti). Sper ca voi obtine mult mai multe informatii decat din Germania plus ca este mai usor de ajuns.1 point
-
Si eu am luat masina curenta de la Tiriac. Mie mi-au negociat cam 500 euro. De asemenea garantia e praf in ochi, e la cutie si componente din motor cum ar fi pistoane, arbore, etc. Nu intra tot ce tine de motor in garantie. Eu dupa ce am luat masina de la ei m-am trezit cu eroare in bord si la o inspectie a reiesit ca este galeria de admisie. A trebuit sa ma cert nitel cu ei pana au acceptat sa acopere 80% din cost. Nu te baza ca masina e verificata ca la mine era indeajuns sa dea capacu de la motor jos si se vedeau pierderi de ulei de la galeria de admisie ... Inca un minus pe care sa il iei in calcul, nu accepta decat plata in RON la cursul bancii cu care lucreaza ei (unicredit parca) si unde diferenta intre BNR si cursul lor a fost foarte mare la momentul respectiv. Eu aveam banii in euro, pentru o masina de ~30.000 euro am pierdut la faza asta undeva la 1000 euro. Mai intai a trebuit sa ii schimb in lei ca dupa aceea sa platesc la cursul unicredit ...1 point
-
1 point
-
Referitor la cele pe hydrogen mă gândesc dacă o să fie primite în parcările subterane, momentan știu ca mașinile pe GPL nu au voie. GPL este ținut la o presiune de 7 bari, hidrogenul este ținut la 700 bari, mă gândesc ca o sa fie aplicată acea restricție. Și hidrogenul pare o soluție de viitor dar are prea multe probleme, printre care: transportul hidrogenul, trebuie ținut la presiune super mare și temperaturi mici, producerea lui în 90% din cazuri vine tot de la combustibil fosili, stațiile de încărcare…1 point
-
Mda deci reperul 33141206918 nu prea se mai gaseste sau pretul cerut e de 150 eur in loc de 20 eur si sunt sanse sa imi dea banii inapoi pana acum ;-am comandat de 3 ori si tot de atatea ori am dat banii ca sa imi dea mesaj inapoi ca piesa nu se mai gaseste. Planetare am gasit Sh-400 lei noua 700 lei probabil voi lua noua . Un video care imi "trezeste " amintiri de acum 10 ani1 point
-
Stați liniștiti, aia nu e lovită de tren, e atinsa de tren, cred ca avea 30 km/h ceva de genul ( trenul). Sa fim serioși… o făcea rahat dacă avea viteza1 point
-
M-am uitat in tis si scrie asa: " Enclosure 3 to SI 34 03 96 (150), edition 02/2019 Use: All vehicles with Dynamic Stability Control (DSC) without a pre-charge pump must be filled with new brake fluid DOT 4 with low viscosity. All other vehicles can be filled with the new brake fluid DOT 4 with low viscosity; it is possible to mix DOT 4 and DOT 4 with low viscosity. Identification of container: Brake fluid DOT 4 with low viscosity , container size 0.25 - 5.0 litre: Cap colour black." La part number scrie asa: BMW brake fluid DOT 4 with low viscosity 83 13 0 443 023 0.25L (024) 0,5L (025) 1 Litru Daca insistati. Despre lichid de frana pentru track: "Trade name: Castrol React SRF Racing BMW Part number: Not present. Castrol React SRF Racing must be purchased from free trade." Mi-am amintit, am pus ultima oara la "coteztul" meu, Castrol DOT, tre sa fi fost low vascosity ca franele ma tin inca.1 point
-
Dar de orcii care ard milioane de barili de gaz cng pe langa norvegia mai zice cineva ceva? De milioanele de cotete exportate in africa si europa de est se stie nu? Asta ca sa nu uitam de miile de avioane charter, de vapoare .... pt unii viata asta este o petrecere endless Oare cate bombe atomice si de tot felul s-au detonat in ultimul timp? Ba eu zic ca rasa galbena va invinge, sunt cata frunza si iarba si au cele mai jmechere castele si masini top creatii, banii e maculatura pt unii, si piata dicteaza pretul si trendul Ca avem niste ratati incompetenti la conducere, si ma refer la conducere nu marionetele de la noi, pai sa vedem cum se prezinta generalii cu 4 stele ai europei in cateva luni de zile, sa vedem de unde scot ei corent electric alias strom, cand pe ei ii deranjau niste elicii pe camp sau gandul ca cineva ii fracking in dosul satului.... E o vorba romaneasca straveche, ce-mi doresti tu mie sa ti se intample tie Eu mi-am cumparat lemne de foc sa nu ma cc de frig la iarna si cotetul meu mananca motorina de 1 mil de sapt... de restul fac gratar si beau bere Ceaules Sper ca la iarna sa vina un -40 de grade si sa stea dreac acasa toti parvenitii, asa se va face economie la carburant sa nu poata sa se frece nici un jmecher de carton cu bolidu lui expirat pe toate autostrazili tarii, viscol si sa stea toti la lumanare acasa... no facebok no kk tok Welcome to eco mode , think eco, de ce sa te arzi in stouri printre mistocari cand poti sa stai in curte cu catelul la soare? Nu iti tb nici bani de bamboo nici masina de fite si nici ochelari polarizati Adica eu cred ca o ajungem in epoca madmax cat de curand, si parturile cu acadele din greieri green battery si restul sunt sefeuri expirate1 point
-
@mgi, sa ne intelegem de la inceput, sau mai bine sa zic, sa iti spun parerea mea despre articolul din linkul postat. Ala e un articol despre TESLA si nu despre bateriile viitorului. Hai sa fim un pic mai inteligenti si rationali si sa vedem bu*******ul care ni-l baga americanii in cap.. si il raspandesc asa in general in tarile vorbitoare.. de inteles de limba engleza.. ..Sa nu mai spun ca daca pretul pe KW daca scade de la 156 la 135 dolari asta NU este o scadere prea mare! ..Nu prea am inteles, cu cat ziceau ca sunt mai usoare bateriile astea noi cu densitate marita!? Da, desigur, densitatea li s-a marit prin schimbarea tehnologiei de stocare si nu prin marirea bateriei, pe care orice prost o intelege ca e nasol.. Acolo au mai umblat putin, probabil impingand o limita ...cu un detriment de care nu am auzit inca.. Imi mentin scepticismul.1 point
-
Fiecare e liber sa aleaga ce i se pare normal sau nu. Si eu sunt de parere ca electricele nu sunt viitorul, asta daca nu se gaseste curand o noua tehnologie a bateriilor, pt ca momentan, totul functioneaza pe acelasi tip de baterii precum aveau laptopurile acum 20 de ani si pur si simplu nu exista minereurile necesare pe planeta pt a produce masini electrice cu acest tip de baterie, in acelasi numar in care sunt masinile cu motoare pe combustie astazi, nici macar la 30% din numar, astfel incat sa renuntam la masina ca si proprietare si sa folosim “taxiuri” autonome. Se tot cauta alternative la baterii, dar momentan fara prea mare succes. Un alt mare minus al curentului electric e ca nu poate fi stocat, decat pt putin timp, trebuie consumat pe masura ce se produce… De asemenea, cu sistemul centralizat de producere a electricitatii din ziua de azi, nu e prea fezabil, de ce acum toate tarile din centrul si vestul Europei, se gandesc cum sa rationalizeze gazul si electricitatea pt la iarna, daca “e asa fezabil” sa producem electricitate? De ce nu se rationalizeaza comusitbilii fosili? revenind la topic, o sa ne supunem regulilor UE de a nu mai vinde masini pe motorina/benzina din 2035 dar sh tot se vor vinde si cred ca prin 2050 vom scapa cu adevarat de ele de pe strazi. just my 2 cents.1 point
-
Greu sa gasesc ipocrizie mai mare decat masina electrica si ecomarxistii care se masturbeaza la ultimul model tesla; companiile de energie, bancile , companiile aeriene fac profituri record,, iar cetateanul alfa trebuie sa stranga cureaua ca au dec is unii ce e bine is ce e rau; e greu de tinut o termica, service o sa fie din ce in ce mai greu, apoi varsta/rugina te obliga sa dai masinile vechi (anul asta un e46 compact imi mananc 2500 euro sa indepartez ceva rugina sub masina) daca UE continua sa se abereze, imi bag ceva in justitie si drepturi civile, ma mut cu falilia in UAE , plm, plastesc nilic impozit si imi iau V8 fara sa ma fute astia la cap. Masina alimentata cu hidrogen imi pare mai kuser fata de electrice1 point
-
Salutare, Are cineva idee daca rotile de iarna de pe X7 pre-LCI se potrivesc pe un X7 LCI (din 2022 pana in prezent)? Oferta de roti pentru LCI e foarte limitata; din ce am gasit eu pe net nu s-ar mai potrivi senzorii (BMW a schimbat format care produce senzorii pentru modelele post 2022) si ma gandeam ca poate este vreun coleg mai informat. Multumesc.0 points
-
62.300 pt 20xd repsectiv 67.000 pt E 220d 4matic astea sunt preturile de placare in Germania. Omul nu stie ce vorbeste spunand ca au accesorii egale la 84k respectiv 104k. Spre exemplu, E klasse avea jante de 19, nu de 20 sau 21. Mi-e greu sa cred ca avea accesorii de 37k, bmw de 21.7k si iesea accesorizare egala. Nu imi e de mirare ca a obtinut la bmw accelerare mai proasta de la 50 lqla 150 cu cutia in sport versus confort. Cand a plecat in sport a plecat de la fix 50kmh. Daca pleca de la 45kmh, cutia retrograda din timp, motorul era intrat in ture si cand ajungea la 50kmh era avion deja. Asta e motivul pt care in sport a fost mai rau ca in confort. In fine0 points
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+03:00