distributia e 100% in fata motorului.
singurele probleme cunosute sunt ca isi poate inghiti ceea ce se numesc swirl flap-uri. Adica sigur si le inghite daca cad de pe tije.. iar asta sigur strica cilindrul si pistonul.. in care cade, sau cad. Se pot verifica starea lor - sunt prinse in galeria de admsie. Se si pot nitui.. (cu, ceva talent) ca nu sunt nituite suruburile acelor flapsuri.
Apoi problema pompei de inalte al carui circuit electronic i se poate arde, ceva tiristor se arde; dar nu e usor de inlocuit. La unele pompa de inalta presiune fac span.. probabil si din cauza calitatii motorinei.. Asta se poate preintampina categoric cu ulei 2T in motorina..
In rest, eu am motorul asta inca perfect functional, probabil cu, ceva uzuri interne.. dar nu consuma ulei decat daca ma dau la el in turatii de benzinar.. si are peste 500k curent cu distributia originala. Sper ca vara asta sa gasesc timp sa o schimb ca e pacat sa crape din neglijenta mea.
Deci poti fi sigur ca e un motor fiabil. "Accesoriile" se mai strica cum am zis dar nu motorul in sine.
Oricare din masini au nevoie de un schimb complet de lichide: ulei - motor, cutie viteze si diferential. Antigel si lichid sistemului de directie. Asta de indata ce devii proprietar. Iar masina te ve tine un timp mai indelungat fara probleme.
Pe mine personal taxele sunt frectie la picior de lemn daca masina nu imi da batai de cap mari. Taxele le platesc ca trebuie dar si satisfactia fiabilitatii e mare. Bine, asta vine prin simplitatea pe care o accept si o vreau; mie imi trebuie masima sa mearga, nu gadget-uri pe roti, sa mi se strice sa sa imi bage gonge in cap, ca ba aia nu merge sau celalalta.., de cate ori pornesc motorul. Tu stii cel mai bine ce-ti trebuie.. probabil.
PS. daca ai folosit chat gpt sa afli despre masina si nu ai aflat nimic din ce ti-am spus mai sus, flapsuri si pompa inseamna ca fie probabil nu intrebi ce trebuie fie nu il foosesti cum trebuie.
Pentru mine e un fel de "stiati ca"... rahat GPT asta...