Jump to content
Intalnire BMW Club 12-14 Decembrie 2025 - Resort 7 Crai, Zarnesti (Brasov). Hai si tu cu noi la intalnire! ×

Ziua si ACCIDENTUL GRAV


X X L

Recommended Posts

Nu pot sa-mi explic ce este in mintea celor care depasesc in astfel de curbe fara vizibilitate si fara loc de manevre de evitare. Am vazut zeci de specimene care se baga in depasiri fara sa vada absolut nimic, si cu viteza mare. Nu zic sa aiba vreun respect pentru ceilalti participanti la trafic, dar macar la ei sa se gandeasca.

Link to comment
Share on other sites

On 9/13/2025 at 11:45 AM, bimmer90f30 said:

@sskkaa nu avea cum sa fi intrat de ceva vreme in depasire dat fiind locul impactului - foarte aproape de spatele autocarului. Nota adiacenta: numai un idiot putea incerca sa depasesca un autocar in acea situatie si pariez ca a intrat din lipsa de experienta in scurt in depasire..

3 lucruri nu s-au intamplat acolo:

- nu a anticipat cum trebuie; adica modul sport sau treapta de viteza care sa nu necesite schimbul vitezei decat poate cand deja esti in fata celui depasit.

- nu s-a pregatit pentru situatia in care sa poate bata in retragere cum sa spune; si franarea cu revenire pe banda este o posibilitate mai mult decat valida - iti salveaza viata, a ta si a celorlalti.

- dat fiind circumstanta, locul in care  s-a petrecut, intr-o curba larga cu vizibilitate redusa in fata unui atat de lung vehicol  cel cu Opel a riscat enorm - asta a si fost cauza principala a accidentului.

@Alex3245 cel cu Opelul nu a vazut decat un pic mai mult dar nu suficient pentru ca drumul este in curba larga fata decat cel cu VW care nu a vazut mare lucru. Nu ai timp sa franezi cu atat mai mult cu, cat orice alt sofer nu ar fi depasit venind pe contrasens, cum am zis, penttu ca nu vedea suficient daca vine cineva din fata celui din fata.

De obicei in curba larga ser circula cu mai mare viteza, orice depasire e tentanta DAR extrem de riscanta pentru ca nu vezi in  fata celui din fata si lucrurile se intampla mult mai repede chiar sa mai poti reactiona! De aceea nu se face asa ceva.

Inca o data Opelul, absolut idiotic si cauzator se accident. Un incapabil sa franeze si sa revina de unde plecase.

 

image.png.bcb7b089604b8a7320926fba1ec7214d.png

Daca te uiti inca de aici, cel cu Opelul era deja angajat in depasire... amandoi aveau timp suficient sa ia masuri... iar cel cu Touranul daca frana din timp, aveau sanse sa evite sau impactul sa mie mai mic...

Link to comment
Share on other sites

Eu am observat ca romanii sunt sinucigasi: Daca intru intr-un sens giratoriu, in 90% din cazuri daca vine o masina din stanga, desi am timp sa ma bag si trec fara sa il incurc, nu dorm la volan, acel individ care o conduce va accelera si ma va claxona pt ca este dreptul lui primordial sa strabata giratoriul si sa isi marcheze astfel dreptul.   La fel patesc de multe ori si in depasiri unde primesc flash-uri sau cei de pe contrasens accelereaza sau cei depasiti accelereaza si ma trezesc cu ei lipiti de bara din spate pt ca i-am depasit cu un Bmw..... 

   Nu e cazul in filmarea pusa aici (doream doar sa ma descarc mai sus) dar sigur s-au ambitionat si acolo, pt ca era timp sa vada totul si sa franeze si din pacate cu viata lor se joaca

  • Like 1
  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, sskkaa said:

image.png.bcb7b089604b8a7320926fba1ec7214d.png

Daca te uiti inca de aici, cel cu Opelul era deja angajat in depasire... amandoi aveau timp suficient sa ia masuri... iar cel cu Touranul daca frana din timp, aveau sanse sa evite sau impactul sa mie mai mic...

Multumesc pentru cadrul pus dar asa dupa cum te-am citat (cu grija) Opelul tu ai zis ca era "intrase deja de ceva timp in depasire" eu inca sustin si ma indoiesc ca gresesc, indiferent de cat timp (dupa cum ai observat am mentionat ca l-a prins in spatele autocarului asta nu indica altceva decat ca fie intentiona sa depaseasca si autocarul.. dar nu asta conteaza ci conteaza faptul ca a fost surprins de VW pe contrasens in spatele autocarului. Iar singurl care putea evita cel mai mult era Opelul Lucru care nu s-a intamplat. Adica accidentul nu s-ar fi intamplat daca ala cu Opelul nu era deja in depasire (pe contrasens) indiferent de timp. 

Luand citatul din nou, de ceva vreme pentru mine inseamna sa fi fost deja in depasirea - adica langa autocar nu in spatele lui.

Nu stiu de ce se cauta a se gasi vina VW atat timp cat acesta a avut si mai putina vizibilitate fata de ce urma sa se intample fiind pe interiorul curbei.

Daca VW putea sa faca ceva motociclistul de ce a mai cazut? Nu cumva si el putea sa faca ceva... 

Tare ma tem soferul Opelului sa nu fi fost vreun localnic care cunostea zona si ca atare si-a permis sa creada ca poate depasi acolo, pana in ziua cand nu s-a mai putut.. si de aici victime! 

Sau, cat de nebun sa fii sa intri in asa depasire cu un Opel ca ala(100cp) !? Ca nu pare vreun model tunat..

Adica cat o Skoda Fabia in care ma c.. pe mine daca incerc ceva pe autostrada.. 

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Cosminbad said:

Eu am observat ca romanii sunt sinucigasi: Daca intru intr-un sens giratoriu, in 90% din cazuri daca vine o masina din stanga, desi am timp sa ma bag si trec fara sa il incurc, nu dorm la volan, acel individ care o conduce va accelera si ma va claxona pt ca este dreptul lui primordial sa strabata giratoriul si sa isi marcheze astfel dreptul.   La fel patesc de multe ori si in depasiri unde primesc flash-uri sau cei de pe contrasens accelereaza sau cei depasiti accelereaza si ma trezesc cu ei lipiti de bara din spate pt ca i-am depasit cu un Bmw..... 

   Nu e cazul in filmarea pusa aici (doream doar sa ma descarc mai sus) dar sigur s-au ambitionat si acolo, pt ca era timp sa vada totul si sa franeze si din pacate cu viata lor se joaca

Ma crezi daca iti spun ca asta nu se intampla doar in Romania?

Ar trebui..

Daca esti claxonat esti avertizat. Pana la urma e dreptul lui sa fie in sensul giratoriu; faptul sa tu ai timp sa nu il jenezi este numai treaba ta. Fiecare anticipeaza dupa capacitati si analizeaza dupa situatia in care este implicat desigur cu regulile circulatiei auto care guverneaza.

Dar pentru aia care se baga milimetric pe lang cu**l tau in giratoriu ai ochi? Sau esti prea rapid? :-))

Edited by bimmer90f30
  • Fara comentarii 1
Link to comment
Share on other sites

Nu ai facut nimic daca nu zici ca ai fost ochiul din cer care stie ce s-a intamplat acolo. 😉

Intrebarea de fond ramane daca VW putea evita eu zic ca nu. Mai ales ca tu zici ca ar fi fost in dreptul autocarului. 

Cred ca evita pe vitezomanul nebun doar daca sareau in rapa si el si motociclistul..

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

N-ai frate ce sa eviti in situatia aia mai ales unde nu ai loc sa tragi dreapta, la momentul impactului daca te uiti e exact in dreptul parapetului, te faci bardaf daca tragi de volan maxim sa sari tu in decor si in mini zidul ala ... tragi cat poti dreapta sa nu iei in plin si te rogi. 

Edited by DragosPena
  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, bimmer90f30 said:

Multumesc pentru cadrul pus dar asa dupa cum te-am citat (cu grija) Opelul tu ai zis ca era "intrase deja de ceva timp in depasire" eu inca sustin si ma indoiesc ca gresesc, indiferent de cat timp (dupa cum ai observat am mentionat ca l-a prins in spatele autocarului asta nu indica altceva decat ca fie intentiona sa depaseasca si autocarul.. dar nu asta conteaza ci conteaza faptul ca a fost surprins de VW pe contrasens in spatele autocarului. Iar singurl care putea evita cel mai mult era Opelul Lucru care nu s-a intamplat. Adica accidentul nu s-ar fi intamplat daca ala cu Opelul nu era deja in depasire (pe contrasens) indiferent de timp. 

Luand citatul din nou, de ceva vreme pentru mine inseamna sa fi fost deja in depasirea - adica langa autocar nu in spatele lui.

Nu stiu de ce se cauta a se gasi vina VW atat timp cat acesta a avut si mai putina vizibilitate fata de ce urma sa se intample fiind pe interiorul curbei.

Daca VW putea sa faca ceva motociclistul de ce a mai cazut? Nu cumva si el putea sa faca ceva... 

Tare ma tem soferul Opelului sa nu fi fost vreun localnic care cunostea zona si ca atare si-a permis sa creada ca poate depasi acolo, pana in ziua cand nu s-a mai putut.. si de aici victime! 

Sau, cat de nebun sa fii sa intri in asa depasire cu un Opel ca ala(100cp) !? Ca nu pare vreun model tunat..

Adica cat o Skoda Fabia in care ma c.. pe mine daca incerc ceva pe autostrada.. 

Sincer iti inteleg pasiunea si inflacararea dar cateodata exagerezi. Iti mai sugerez inca o data sa fi mai linistit asta daca nu cumva insisti sa ai mereu ultimul cuvant in orice discutie intri.

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, bimmer90f30 said:

Nu ai facut nimic daca nu zici ca ai fost ochiul din cer care stie ce s-a intamplat acolo. 😉

Intrebarea de fond ramane daca VW putea evita eu zic ca nu. Mai ales ca tu zici ca ar fi fost in dreptul autocarului. 

Cred ca evita pe vitezomanul nebun doar daca sareau in rapa si el si motociclistul..

De evitat nu prea cred ca se putea evita, dar mi se pare foaaarte intarziata reactia celui cu VW, care avand totusi vizibilitate in fata l ar fi vazut pe ala cu opel ca se baga si schitai macar o frana, daca nu una mai consistenta, sa minimizezi impactul, e totusi vorba de instinctul de supravietuire... saaau, nu era atent deloc la ce e in fata, ca mai sunt soferi care nu vad ce e mai departe in fata decat botul masinii...

Link to comment
Share on other sites

Sunt fracțiuni de secundă, nu prea putea să evite ăla cu vw ,nu avea loc unde să intre în dreapta..autocarul se vede clar că a tras dreapta cât a putut, și tot degeaba.

Similar,am pățit pe v. Oltului într-o o curbă la stànga,m am trezit cu o skodă în față,dar am avut loc în dreapta unde să mă duc,altfel ne făceau de 6 luni acum…nevasta era în dreapta,pe telefon,nici nu a avut timp să vadă ce se întâmplă sau să zică “au”,i am zis eu pe urmă că era să murim,simțise doar niște “ mișcări ciudate “ ale mașinii..🤪

 

Link to comment
Share on other sites

Aici nu e vorba de evitat ca oricum n ai pe unde, dar daca era atent la drum, ala cu vw putea frana din timp sa minimizeze impactul pana la urma ca nu e tot una sa faci frontala la 70kmh+70kmh sau la 30kmh+30kmh...

Eu conduc mult, si prin Romania, soferii sunt efectiv inconstienti si ZERO instinct de supravietuire... f putini anticipeaza traficul si vad mai mult in fata decat masina proprie, habar n au ce i aia soferie... sa nu mai vb de preventie...

Link to comment
Share on other sites

37 minutes ago, sskkaa said:

Aici nu e vorba de evitat ca oricum n ai pe unde, dar daca era atent la drum, ala cu vw putea frana din timp sa minimizeze impactul pana la urma ca nu e tot una sa faci frontala la 70kmh+70kmh sau la 30kmh+30kmh...

 

Corect,dar asta e valabil la simulator sau jocuri pe calculator.Era bine să oprească pe loc autocarul și vw,trecea nebunu și aia era..

In viața reală se întâmplă altfel,din păcate…

Link to comment
Share on other sites

Te asigur ca e valabil si n viata reala, am vazut multe situatii similare in care soferii au avut prezenta de spirit si s a reusit evitarea unor catastrofe de proportii. Dar si alea, ai asta, exceptii.

E trist ca scoala de soferi e ca o gluma proasta la noi... de aia mor si atatia tineri, din cauza inconstientei si a faptului ca habar n au sa conduca chiar si dupa scoala auto.

Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, sskkaa said:

E trist ca scoala de soferi e ca o gluma proasta la noi... de aia mor si atatia tineri, din cauza inconstientei si a faptului ca habar n au sa conduca chiar si dupa scoala auto.

Nu e vorba numai de asta. Ai dreptate. 

Numai ca aproape ca orice in viata scoala doar te face sa intelegi cam cum functioneaza lucrurile. Dupa scoala doar de tine depinde cat de mult tragi de tine ca sa intelegi ce se intampla in jurul tau.

Altfel spus daca tu dupa ce ai luat carnet incepator fiind cand mergi cu masina pe strada .. sigur iti apar tot felul de intrebari in cap despre situatii prin care treci.. 

Daca nu revii si cauti raspunsuri, pui inttebari celor cu mai multa experienta (ca aia chiar exista) sau sa te uiti prin legislatie.. nu o sa afli..

iar tu o sa mergi asa pe strada mai in nestiinta si daca mai vine si neatentia peste tine intr-o anume situatia.. nu spargi tu toate borcanele!? Si iti mai creste si asigurarea obligatorie la anu'.. 

Asta pentru ca ti-a fost prea lene sa iti pui intrebari si sa cauti raspunsul potrivit situatiei prin care ai trecut pe strada.

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, sskkaa said:

Te asigur ca e valabil si n viata reala, am vazut multe situatii similare in care soferii au avut prezenta de spirit si s a reusit evitarea unor catastrofe de proportii. Dar si alea, ai asta, exceptii.

E trist ca scoala de soferi e ca o gluma proasta la noi... de aia mor si atatia tineri, din cauza inconstientei si a faptului ca habar n au sa conduca chiar si dupa scoala auto.

Spre exemplu, la ai mei în comună, o familie s-a întors de la o petrecere. Fiul i-a spus tatălui să-i arate cum merge mașina, deși consumase puțin alcool. Au dat o tură prin comună, unde viteza maximă este de 50 km/h, dar au rupt patru poduri, iar fiul și-a omorât tatăl. Ulterior, mama/soția a încercat să dea declarații false, susținând că ea ar fi condus.

Cea mai mare problemă în România este iresponsabilitatea oamenilor.

Edited by Alex3245
  • De acord! 2
  • Surprised 1
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, bimmer90f30 said:

Nu e vorba numai de asta. Ai dreptate. 

Numai ca aproape ca orice in viata scoala doar te face sa intelegi cam cum functioneaza lucrurile. Dupa scoala doar de tine depinde cat de mult tragi de tine ca sa intelegi ce se intampla in jurul tau.

Altfel spus daca tu dupa ce ai luat carnet incepator fiind cand mergi cu masina pe strada .. sigur iti apar tot felul de intrebari in cap despre situatii prin care treci.. 

Daca nu revii si cauti raspunsuri, pui inttebari celor cu mai multa experienta (ca aia chiar exista) sau sa te uiti prin legislatie.. nu o sa afli..

iar tu o sa mergi asa pe strada mai in nestiinta si daca mai vine si neatentia peste tine intr-o anume situatia.. nu spargi tu toate borcanele!? Si iti mai creste si asigurarea obligatorie la anu'.. 

Asta pentru ca ti-a fost prea lene sa iti pui intrebari si sa cauti raspunsul potrivit situatiei prin care ai trecut pe strada.

Si eu am facut scoala de soferi, si eu am fost incepator, si eu am facut multe, dar TOT TIMPUL a primat instinctul de supravietuire, si atentia maxima posibila la volan. Totodata trebuie sa poti sa intelegi PERMANENT ce se intampla in jurul tau ( ca sofer ) in trafic, sa vezi in fata 2-3-5 masini, sa anticipezi, sa te uiti in spate, ca de aia ai oglinzi, dar din pacate experienta asta vine doar cu multi km de sofat. Poate unii s mai talentati, poate altii nu, dar pana la urma masina TE POATE OMORI, iar daca esti prost, poate sa omoare si pe altii! Eu am sustinut tot timpul ca a fi sofer nu e pentru toata lumea.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, sskkaa said:

dar TOT TIMPUL a primat instinctul de supravietuire, si atentia maxima posibila la volan.

Fara suparare eu nu umblu pe strada conducand cu instictul de supravietuire la mine.. ca daca as face asta cred ca altii s-ar urca in copaci de nervi. 😉

Regulile de circulatie primeaza. Cum am zis mai sus, am o intrebare datorita unei situatii intalnite nu exista sa nu ii gasesc raspunsul legalitatea, masurile ce pot sa le iau SA IMI ASIGUR SIGURANTA. 

Daca risc e doar pe contul meu iar riscul e fara a risca sau jena prea mult pe altii. 

In schimb daca onglizile imi "spun" ca il incurc pe un altul.. o sa contnui sa il incurc pana cand el nu risca riscandu-mi mie siguranta. Am invatat cum sa fac asta in atatia ani de cand am carnet. In fata mea poti sa faci ce vrei ca ma orientez.. "Problema" de obicei e in spate cu stresatii cate streseaza!

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, bimmer90f30 said:

Fara suparare eu nu umblu pe strada conducand cu instictul de supravietuire la mine.. ca daca as face asta cred ca altii s-ar urca in copaci de nervi. 😉

Regulile de circulatie primeaza. Cum am zis mai sus, am o intrebare datorita unei situatii intalnite nu exista sa nu ii gasesc raspunsul legalitatea, masurile ce pot sa le iau SA IMI ASIGUR SIGURANTA. 

Daca risc e doar pe contul meu iar riscul e fara a risca sau jena prea mult pe altii. 

In schimb daca onglizile imi "spun" ca il incurc pe un altul.. o sa contnui sa il incurc pana cand el nu risca riscandu-mi mie siguranta. Am invatat cum sa fac asta in atatia ani de cand am carnet. In fata mea poti sa faci ce vrei ca ma orientez.. "Problema" de obicei e in spate cu stresatii cate streseaza!

Pana citesti regulile de circulatie si iti gasesti raspunsurile la intrebari, te omoara vreunu care la fel n-are niciun instinct de supravietuire, la fel poate mureau ( daca n-au murit cumva, nu stiu.... ) si aia din filmulet cu toate legislatia rutiera n mana, si cu toate raspunsurile la intrebari...

Oglinzile au un scop, si nu sunt puse degeaba pe masini. 

REALITATEA de pe soselele Romaniei e alta... si se tot vede in filmuletele cu sutele/miile de accidente anuale...

La noi nu exista cultura sofatului, multi o fac din necesitate, si habar n-au ce fac. 

Nu stiu cat conduci tu prin Romania, dar eu fac 50+k km pe an si vad multe... doar eu stiu de cate ori mi-am salvat singur piele din cauza altora care avea intrebari existentiale la volan.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, sskkaa said:

Nu stiu cat conduci tu prin Romania, dar eu fac 50+k km pe an si vad multe... doar eu stiu de cate ori mi-am salvat singur piele din cauza altora care avea intrebari existentiale la volan.

Conduc cand ajung. Stiu ca taria de caracter trebuie sa fie mai puternica decat prin alte zone europene.. dar asta nu inseamna ca orice imbecil poate sa faca ce vrea pe langa mine. 

Ar trebui sa ma crezi ca la fel ca si tine cand unul e stresat in spate in orice tara va conduce haotic si disperat.. pana in prezent in toate situatiiel prin care am trecut.

Nu fac nici o bravada dar daca te uiti la accidentul din Bucuresti cu giratoriu si  berbecu care a dat de la rasturnat si omorat mi se pare pe altul acolo, am fost singurul care am spus cu subiect si predicat cum e de procedat in aceea situatie. Si asa as fi procedat si in prezent si in viitor.

Pana la urma topicul asta e facut sa invatam cu totii ceva daca se poate cu mai putin instinct ca ala oricum e acolo, nici o problema.. si cu mai multa chibzuinta.. 

Normal ca mori cu legea in mana daca nu stii ce sa faci in situatii reale prin care treci sau esti amestecat..

Ce pot sa mai zic e Doamne Fereste!

Daca asigurarile ar fi dupa punctele acumulate in decursul anilor fara ccident multi dintre cei care ar provoca accidente sau se baga in situatii extrem de periculoase ar fi eliminati.. ca le-ar da de gandit despre ce urmeaza.. daca sunt scosi vinovati.

Nu ti s-a parut ca ala cu Opel stie ce face sau ca risca prea mult..? Mie mi se pare ca le-a avut pe amandoua la el.

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.