Jump to content
Hai si tu la Fantanita Haiducului (Bradu, judetul Sibiu) la intalnirea anuala BMW Club in perioada 16-18 Mai !!! ×

Sfat anvelope de vara


Recommended Posts

Sau o fisură minusculă a unei jante...am avut o Alfa cu fuzeta fisurată,nu știam de ce mănâncă cauciucul pe interior,când era suspendată nu se vedea nimic,a găsit o un băiat deștept la geometrie..

Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, Viper05 said:

da butucul jantei de 20, nu masinii. 

valvele eu le achimb de fiecare data cand schimb anvelopele. pretul e relativ mic si merita

problema e clar de la janta, poate fi ori la butuc , ori in jur la prezoane undeva de nu lasa sa se aseze calumea. astea 2 sunt si gurele variabile ce nu exista l aparatul de centrare

daca stau bine sa ma gandesc, la fiecare dejantare etc s-a inlocuit miezul valvei parca, sau nu stiu cum sa-i zic la ala.

A tyre valve

chestia aia cu margine rosie.

O sa incerc sa vad daca pot curata/polisa butucul rotilor pe 20, si sa incerc sa vad daca are roata joc in butucul masinii. asta se poate testa relativ repede si fara impedimente.

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, goangaus said:

Nu stiu daca ajuta prea mult dar verifica și postarea asta.

Multumesc, am citit postarile. Interesant topic, idei multe si bune, dar n-am inteles faza asta:

Finally they balanced the one wheel that seemed to have the biggest vibration without taking it off the car. They used an old balancing machine that spins it on the car.
La mine vibreaza simtitor la 120-140kmh... cum se poate reproduce asta cu vreo masina de echilibrat si cu roata pe masina? Nu prea imi dau seama 🙂 

In Oradea nu are nimeni Hunter Road Force cu echilibrare dinamica. Doar aparatul de echilibrat dinamic cu laser, depsre care am scris, dar si asta face acelasi lucru, iti spune cum sa aranjezi anvelopa pe janta pentru a diminua maxima vibratiile, plumbii, etc.

2 hours ago, wolf20 said:

Sau o fisură minusculă a unei jante...am avut o Alfa cu fuzeta fisurată,nu știam de ce mănâncă cauciucul pe interior,când era suspendată nu se vedea nimic,a găsit o un băiat deștept la geometrie..

Astia unde am fost ultimele dati sunt destul de destepti as putea zice, si au verificat fiecare janta... o fisura cred ca duce si la scaderea presiunii in anvelopa/anvelope treptate pe parcursul timpului, eu n-am avut probleme de genul... nu exclud 100%, doar 99,99% posibilitatea asta...

Link to comment
Share on other sites

7 hours ago, sskkaa said:

Multumesc, am citit postarile. Interesant topic, idei multe si bune, dar n-am inteles faza asta:

Finally they balanced the one wheel that seemed to have the biggest vibration without taking it off the car. They used an old balancing machine that spins it on the car.
La mine vibreaza simtitor la 120-140kmh... cum se poate reproduce asta cu vreo masina de echilibrat si cu roata pe masina? Nu prea imi dau seama 🙂 

In Oradea nu are nimeni Hunter Road Force cu echilibrare dinamica. Doar aparatul de echilibrat dinamic cu laser, depsre care am scris, dar si asta face acelasi lucru, iti spune cum sa aranjezi anvelopa pe janta pentru a diminua maxima vibratiile, plumbii, etc.

Astia unde am fost ultimele dati sunt destul de destepti as putea zice, si au verificat fiecare janta... o fisura cred ca duce si la scaderea presiunii in anvelopa/anvelope treptate pe parcursul timpului, eu n-am avut probleme de genul... nu exclud 100%, doar 99,99% posibilitatea asta...

In istanbul am vazut una,nu stiu de unde dreq o aveau…

https://www.youtube.com/watch?v=GZbjcx4-4WA

Nu neaparat,daca fisura e langa prezon,nu pierde aer,ăstia la vulcanizari cam toti folosesc pistolul…tre’ avut grija….

Ventil ii spune aluia cu margine rosie🤪

Link to comment
Share on other sites

Deci:

BMW nu poate emite niciun document prin care sa ateste ca sunt ok jantele de 19 cu anvelopele de vara. Masina vine din fabrica cu anvelope de vara doar cu 20 sau 21. Nu se pot modifica configuratiile si nici omologa varianta de 19 cu vara. In principiu acest setup e ok tehnic, nu afecteaza cu nimic masina, dar nu se poate pune oficial.

La casco e ok si cu setul de 19, trebuie doar update in sistem la ei, singura chestie sa aibe anvelope dedicate vara/iarna. Deci asta va fi o optiune.

Ca sa fie schimbate pe CASCO jantele trebuie sa fie lovite, indoite, crapate, etc... vizibil, deci nu e o varianta.

Am descoperit totusi un service in Oradea care are Hunter Road Force, si pareau ca au si oameni mai ok. Uitasem de el, ca n-am mai fost de mult pe acolo, si am ramas placut surprins.

In prima faza am solicitat doar o echilibrare, expunand si povestea. S-au reechilibrat toate jantele, de la 50-80g pb aprox la 10-40g aprox pe fiecare roata. Am iesit in proba, face la fel, adica vibratiile au ramas.

Am revenit la ei, au verificat dupaia dinamic fiecare roata, si se pare totusi ca ar fi o problema la anvelopa stanga spate!

image.thumb.jpeg.67dc3db36ab98aafffd327ffdabd9008.jpeg

image.thumb.jpeg.3b47961597b58ac75aeba395ff66e7d5.jpeg

 

Am solicitat pe garantie doar o anvelopa spate, restul par a fi ok.

Mai asteptam si mai vedem ce si cum... ca nervi oricum nu mai am 😄 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Janta de la roata cu probleme ai verificat-o cumva și pe utilaj de îndreptat jante? Am înțeles ca janta strâmbă se vede și pe aparatul de echilibrat dar ma gandesc ca la cel de îndreptat se vede mai ușor dacă e ceva greu de detectat.

Eu am patit-o tot cu jante oem de 20 sa mi le găsească strambe pe toate 4, bine sunt 90% convins ca a fost o teapa marca Autosoft, dar rămân cei 10% cu șanse chiar sa fi fost strambe toate, desi greu de crezut sa se intample asta intr-un an cu ~15000 km.

Link to comment
Share on other sites

Avand deja peste 2000km cu setupul de vara pe 19, pot sa confirm mai indetaliu:

-masina e mai comfortabila, simtitor

-masina e MULT mai instabila dinamic. Unde cu 20 masima era lipita de sosea fara tangaj sau balans, cu 19 danseaza simtitor pe viraje. Acum am inteles de ce masina are omologare pe vara doar pe roti de 20 sau 21 🙂

Nu ii inteleg pe aia care pun anv fara runflat cand masina cere runflat. Daca doar cu o marime mai mica se simte clar diferenta la dinamica, ma gandesc ce diferenta mare e la un setup cu anv fara runflat!!!

2 hours ago, Cosminbad said:

Dupa ce ai patimit cu anvelopele, mai bine raman pe 19 cu dimensiuni egale vara asta, ca oricum sunt noi anvelopele de vara . Nu mai cumpar set de 20 pt vara. Prea mult timp pierdut cand ai o pb ca asta

Daca nu se rezolva pb si cu noua anv pe spate si eu ma gandesc sa trec la 19 complet si asta e... ca altceva nu stiu ce sa mai fac... 

O sa incerc sa mai apelez la bmw sa ma ajute cu o janta pe 20 spate cumva sa testez cu alta roata daca e posibil cumva si gasesc pe careva cu x3 x4 cu roti pe 20 sa mi imprumute una...

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, Cosminbad said:

Dupa ce ai patimit cu anvelopele, mai bine raman pe 19 cu dimensiuni egale vara asta, ca oricum sunt noi anvelopele de vara . Nu mai cumpar set de 20 pt vara. Prea mult timp pierdut cand ai o pb ca asta

Crezi ca o problema de genul asta nu poate apărea și pe jante de 19 sau orice alta dimensiune? Ma îndoiesc ca motivul este mărimea jantei.

Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, goangaus said:

Crezi ca o problema de genul asta nu poate apărea și pe jante de 19 sau orice alta dimensiune? Ma îndoiesc ca motivul este mărimea jantei.

Sincer s ar putea sa fie in teorie o legatura cu talonul anvelopei... cu cat e mai mic 40/35 maginea de metal sau ce o fi de la runflat sa fie tot mai dificil de echilibrat... nu stiu zic si eu, incerc sa ma tot gandesc ce poate determina astfel de probleme la o anvelopa rft.

Dar pana ma urma cred ca ma impac cu gandul ca as putea trai si cu setul de 19... pana la urma comfortul e utilizat zilnic, pe cand pe partea dinamica ma mai pot tempera si eu... mai dai din ele ( kmh pe curbe ) da le drecu 🤣 

Link to comment
Share on other sites

mie tot nu mi se pare logic ce se intampla. e imposibil ca 3 seturi de anvelope noi premium sa aibe probleme, culmea nu doar probleme, aceleasi probleme , care cauzeaza fix aceleasi simptome. 

cum s-a verificat janta? eu incerc marea cu degetul si am o teorie.cred  ca e o problema pe interior la janta care nu lasa anvelopa sa se aseze perfect, sau deformeaza usor anvelopa. 

sunt foarte curios , ai incercat sa schimbi anvelopele spate  intre ele sa vezi ce sa intampla? nu stiu de ce dar tind sa cred ca de puneai anvelopa de pe stanga spate( cea cu probleme) pe janta dreapta spate ar fi fost ok

Link to comment
Share on other sites

6 hours ago, sskkaa said:

Nu ii inteleg pe aia care pun anv fara runflat cand masina cere runflat

Eu am de fabrica fara runflat pe 19. Cinturato p7 cred. La F25 am jante pe 17 cu suspensie normala. Pt mine e f confortabila masina asa. La G01 cu jante pe 19 si suspensie M-sport e mult mai dur trenul de rulare. Aspectul cu 20 si 21 e mult mai sportiv, dar si duritatea.. nu merg pe circuit si nici nu am 300+ hp ca tine, dar te inteleg daca vrei sa “stea” masina ca un kart

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, sskkaa said:

Sincer s ar putea sa fie in teorie o legatura cu talonul anvelopei... cu cat e mai mic 40/35 maginea de metal sau ce o fi de la runflat sa fie tot mai dificil de echilibrat... nu stiu zic si eu, incerc sa ma tot gandesc ce poate determina astfel de probleme la o anvelopa rft.

Dar pana ma urma cred ca ma impac cu gandul ca as putea trai si cu setul de 19... pana la urma comfortul e utilizat zilnic, pe cand pe partea dinamica ma mai pot tempera si eu... mai dai din ele ( kmh pe curbe ) da le drecu 🤣 

Poate la un moment dat ti au curatat butucul la jante prea mult, cu tot cu aliaj. Am patit asta dupa ce am vopsit niste jante la un f10 in bucuresti la unii care doar asta fac si zic ca sunt buni:)) mi au distrus jantele, vibra putin masina pe la 110-120, rezolvarea a fost alte jante.

Link to comment
Share on other sites

10 hours ago, Viper05 said:

mie tot nu mi se pare logic ce se intampla. e imposibil ca 3 seturi de anvelope noi premium sa aibe probleme, culmea nu doar probleme, aceleasi probleme , care cauzeaza fix aceleasi simptome. 

cum s-a verificat janta? eu incerc marea cu degetul si am o teorie.cred  ca e o problema pe interior la janta care nu lasa anvelopa sa se aseze perfect, sau deformeaza usor anvelopa. 

sunt foarte curios , ai incercat sa schimbi anvelopele spate  intre ele sa vezi ce sa intampla? nu stiu de ce dar tind sa cred ca de puneai anvelopa de pe stanga spate( cea cu probleme) pe janta dreapta spate ar fi fost ok

Sincer sa fiu nici mie nu mi se pare logic absolut nimic din ce se intampla de mai bine de o luna incoace si o caruta de bani aruncata.

Jantele au fost verificat la bmw pe aparatul lor cu laser, nu stiu ce aparat au, au fost verificate si la alt service de roti atat pe aparatul cemb cat si puse pe apararul de rectificat si mi au confirmat ca nu sunt pb cu jantele ( sau o fi da s ei prosti si nu vor sa mi ia banii pe rectificat? Sau o fi dar e aparatul prost? Sau? ) si dupaia puse si pe aparatul Hunter Road Force care tot cu laser scaneaza fiecare janta/roata, de unde a reiesit ca doar anvelopa spate stanga e cu probleme. Ori fi toti prosti? Oi fi eu prost?

Am mers totusi 100k km cu masina, am tot schimbat vara iarna vara iarna si acum brusc si dintr o data  masina sau jantele au pb cand totul a mers perfect atata timp? Imi vine foooarte greu sa cred... singurul element nou in ecuatie fiind anvelopele noi de vara.

Daaar totodata e foarte ciudat si dubios si greu de crezut cu 3 seturi sunt cu probleme, sau cu aceeasi problema...

Daca nici cu anvelopa noua nu se rezolva, o sa incerc sa mut si anvelopele spate intre ele... ciudat e ca toate au fost montate conform specificatii Pirelli, adica semnul de pe anvelopa in dreptul valvei. Cand am fost la bmw toate rotile pe care le aveau pregatite de vanzare, 19 20 21 cu anv pirelli, echilibrate etc, la niciun set nicio anvelopa nu era montata corespunzator, semnele erau departe de valva de etc... o sa mai incerc si o echilibrare dinamica, sa aseze anvelopa cum zice aparatul ca e cel mai ok pe janta.

Problema e ca mi am pierdut rabdarea, nervii, si lasand la o parte banii aruncati, imi mananca foarte mult TIMP toate cacaturile astea... timp pe care nu prea il am...

10 hours ago, Cosminbad said:

Eu am de fabrica fara runflat pe 19. Cinturato p7 cred. La F25 am jante pe 17 cu suspensie normala. Pt mine e f confortabila masina asa. La G01 cu jante pe 19 si suspensie M-sport e mult mai dur trenul de rulare. Aspectul cu 20 si 21 e mult mai sportiv, dar si duritatea.. nu merg pe circuit si nici nu am 300+ hp ca tine, dar te inteleg daca vrei sa “stea” masina ca un kart

Daca masina din fabrica vine fara rft e ok, dar daca masina vine cu rft si pui nonrft, dinamica masinii se schimba complet! In rau... si asta nune doar o chestie de moft, sau fita, e o chestie de siguranta pana la urma... daca e o diferenta asa sesizabila intre 19 si 20 CU rft, ma gandesc cum e cu anv nonrft...

Slte asigur ca nici eu nu merg mega sportiv si nici nu ma dau pe sosea ca pe circuit, dar cateo curba poate o iei mai din scurt ceva, pana la urma trebuie sa ofere driving pleasure bmw ul nu sa stai cu emotii la balans lateral in fiecare curba mai infipta vorba aia 🙂

10 hours ago, branevl said:

Poate la un moment dat ti au curatat butucul la jante prea mult, cu tot cu aliaj. Am patit asta dupa ce am vopsit niste jante la un f10 in bucuresti la unii care doar asta fac si zic ca sunt buni:)) mi au distrus jantele, vibra putin masina pe la 110-120, rezolvarea a fost alte jante.

Nu par murdare pe interior si nici sa fi dat vreun dorel cu vreo perie de sarma sau ceva sa dea jos vopseaua... 

Link to comment
Share on other sites

19 hours ago, sskkaa said:

Avand deja peste 2000km cu setupul de vara pe 19, pot sa confirm mai indetaliu:

-masina e mai comfortabila, simtitor

Simți asa diferenta la confort de la 20 FRT la 19 RFT? Si eu am tot cochetat cu ideea sa trec la 19 RFT pentru creșterea confortului, mai ales pe drumuri mai proaste, în oraș e ok și cu 20, dar dacă merg pe la munte, pe diverse drumuri pietruite/forestiere e mai nasol.

Din ce am intrebat majoritatea mi-au spus ca nu se simte mare diferenta si sa iau fara RFT daca vreau mai mult confort dar parca nu îmi vine sa stau cu frica unei pene cine știe pe unde, fara roata de rezerva. Am avut pe Mazda inainte tot asa sistem fara roata de rezerva și kit de reparatie, nu am avut nici o pana 6 ani pana in ziua cand am vândut masina, fix la vizionare am gasit-o pe janta🤦‍♂️.

Renunțasem la idee, acum iar m-ai pus pe gânduri 🙂

Apropos ce jante ai pe 19 și de unde le-ai luat? Din ce vad M style pe 19 pentru G01 ar fi doar 698 simple sau  887 in doua culori. Eu am masina argintie și parca se potrivesc mult mai bine jante în doua culori/Diamond cut, cum am pe 20 699M, doar ca pe 19 exista doar acest style 887 care e cu negru lucios și un design mai ciudat... nu sunt hotărât.

Link to comment
Share on other sites

Nu e o diferenta foarte mare intre 20 si 19, dar diferenta e sesizabila. Diferenta mai mare e la dinamica/stabilitate. Inainte mai mersesem cu x3ul unui coleg dar nu asa mult si nu mi am dat seama, parea diferenta mai mica la comfort, posibil si anv lui mai vechi si uzate si mai dure, ca astea noi.

Daca ai de facut drumuri mai putin asfaltate setup ul de 19 pare mai ok.

Eu nu le am luat astea pe 19, sunt jantele colegului meu de pe x3 30d pachet m, sunt model 887M parca. Am facut doar schimb cu el ( am pus pe masina lui alea de 20 sa vad daca vibreaza ) , si am ramas eu cu astea pe 19 ca am f multe drumuri acuma si am nevoie de o masina functionala. El vrea altele pe 19, 698M parca, gri. Depinde mult si de culoarea masinii, a mea de ex cu 887M arata f ok, a lui nu prea. Jantele pe 20 arata ok pe ambele masini, dar parca pe a lui arata mai bine ( are gri ul ala mat, zici ca ii grund 🤣 )

Link to comment
Share on other sites

Va asigur ca arata super style 887 M, iar confortul pe 19 este bun. Il contrazic pe sskkaa cu privire la runflat deoarece pe F25 am avut doar non runflat in 146000 km facuti personal, fara pb mecanice. Problema la cutia de transfer este cand ai anvelope care au diametru diferit fata /spate, tolerantele fiind foarte mici. La G01 am inca 5 ani garantie si nu am ce lua pt iarna decat runflat cu *, dar pe vara am normale de fabrica. Sunt mult mai confortabile

36117916263_1_1.webp

Edited by Cosminbad
Link to comment
Share on other sites

7 hours ago, Cosminbad said:

Il contrazic pe sskkaa cu privire la runflat deoarece pe F25 am avut doar non runflat...

La G01 am inca 5 ani garantie si nu am ce lua pt iarna decat runflat cu *, dar pe vara am normale de fabrica. Sunt mult mai confortabile

Poate F25 o fi venind din fabrica fara runflat... 

Ce jante si anvelope ai de fabrica, de sunt non runflat de vara pe G01?

Link to comment
Share on other sites

Bai oameni buni daca voi tineti pneuri runflat de frica penelor, va anunt ca exista compresoare cu, care poti baga aer in roata pana ajungi sa repari pana aia. Care compresor nu ocupa tot portbagajul e chiar destul de mic. Asta daca nu cumva ati avut ghinion (bat in lemn) sa fi taiat direct pneul sau cine stie ce alta belea. 😞 

Si sa nu imi spuna careva ca ii cade rangul daca se da jos din masina si baga aer cu, compresorul in caz de nevoie. 😄 

Eu prin 2020 am scapat de runflat-uri la X5 (am luat special masina cu pneuri pe 22 ca erau non runflat) si daca nu dadeam G30-ul in Ianuarie ii schimbam oricum pneurile cu non runflat. Macar acum pe G60 le-a venit mintea la cap si au renuntat la opincile alea de 2 lei grele si proaste numite runflat. 

P.S. Just my two cents... 🙂 

Link to comment
Share on other sites

44 minutes ago, sskkaa said:

Poate F25 o fi venind din fabrica fara runflat... 

Ce jante si anvelope ai de fabrica, de sunt non runflat de vara pe G01?

Vine cu runflat F25 din fabrica.

la G01 am style 887 m 19” exact ca in poza de mai sus cu Pirelli Cinturato P7 fara runflat pt vara

Edited by Cosminbad
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, RedCap said:

Bai oameni buni daca voi tineti pneuri runflat de frica penelor, va anunt ca exista compresoare cu, care poti baga aer in roata pana ajungi sa repari pana aia. Care compresor nu ocupa tot portbagajul e chiar destul de mic. Asta daca nu cumva ati avut ghinion (bat in lemn) sa fi taiat direct pneul sau cine stie ce alta belea. 😞 

Si sa nu imi spuna careva ca ii cade rangul daca se da jos din masina si baga aer cu, compresorul in caz de nevoie. 😄 

Eu prin 2020 am scapat de runflat-uri la X5 (am luat special masina cu pneuri pe 22 ca erau non runflat) si daca nu dadeam G30-ul in Ianuarie ii schimbam oricum pneurile cu non runflat. Macar acum pe G60 le-a venit mintea la cap si au renuntat la opincile alea de 2 lei grele si proaste numite runflat. 

P.S. Just my two cents... 🙂 

Daca masina din fabrica cere rft si e gandita si setata pt anvelope rft nu vad cum ar functiona corect si dinamic fara rft.

Eu am simtit diferenta la dinamica doar cu jante cu 1inch mai mic, si tot rft... eu ma intreb cum ar fi fara rft...

Dar ma rog, poate s eu mai sensibil la lucruri de genul...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.