Jump to content

Anvelopele fara Run-Flat strica cutia de transfer. Mit sau realitate?


Recommended Posts

25 minutes ago, AAC said:

Pentru Belgia , all season sunt perfecte .

Eu am mers in ultimii ani numai cu allseason, Michelin crossclimate2, pe ambele masini x1 xdrive. Recunosc ca am aflat de steluta asta care o pun unii producatori pe anvelope cand mi am luat noua masina de la Bavaria, am intrebat eu daca au in stoc anvelope allseason (masina avea de vara la livrare) si mi-a tinut baietul de acolo un scurt seminar cu xdrive si steluta, la final ne am despartit fiecare cu parerea lui ce sa zic. 

Mie mi se pare overkill sa umblu cu 2 seturi mai ales ca in Romania nu a mai fost zapata adevarata de vreo 5 sau 6 ani prin Bucuresti. Este si mai costisitor, eu am renuntat de cand la un schimb de anvelope cei de la vulcanizare au zgariat lacul din jurul emblemei si dupa ce am spalat masina se vedea ca naiba zona aia, cat am avut masina era o constanta reamintire ca la urmatoarele tre sa stau lipita de aia sa vad cu ce umbla pe la ea. 

Am mers in 6 ani peste 100000km cu allseason, nu am avut vreun moment in care sa simt nevoia de unele dedicate de iarna, e drept ca eu nici nu sunt prea aventuroasa sa urc pe dealuri iarna, sa parchez pe partii sau pe drumuri forestiere, ii las pe altii. 

  • Like 1
  • De acord! 2
Link to comment
Share on other sites

@Alina2000 Intr-adevar, un set de roti cu anvelope all season de buna calitate este financiar mai avantajos si in plus te scuteste si de o groaza de deranj, in comparatie cu doua seturi distincte vara / iarna.

In conditiile climatice din Romania, consider ca anvelopele all season te pun intr-un anume dezavantaj vara, nu iarna. Atat timp cat nu cauti troienele de zapada cu lumanarea, te descurci cu ele absolut rezonabil in conditii de iarna. Vara insa, in tot mai frecventele zile caniculare, raspunsul directiei, capabilitatile de franare, limitele aderentei si ritmul de uzura sunt sensibil inferioare cu all season, in comparatie cu o anvelopa high-end de vara. Evident, aceste aspecte sunt mai mult sau mai putin evidente, in functie de modul in care folosesti masina.

  • De acord! 3
Link to comment
Share on other sites

Robert pe X1 nu am avut treaba cu ele, nici pe compact, următorul care e la rând e ursul, pe 140 par ok . Nu are sens sa te complici cu depozitare stat la cozi sa le schimbi, poate am devenit și eu mai comod alta data aveam 3-4 seturi de jante 🙂 .

Edited by alex230ro
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Salutare tuturor, doar ce am dus F10-le la un service specializat pe reconditionare cutii transfer. Treaba e ca acum o saptamana, cand ma intorceam de la munte, cutia de transfer a inceput sa dea suturi la viteza mica, pe decelerare si doar in treptele 3-2-1. Cand acceleram, de la a 3-a in sus, nu mai avea nici o problema. Mentionez ca mereu am pus DOAR anvelope bune M+S si Steluta * conform specificatiilor BMW. Mereu am respectat dimensiunile (225/55/17)  NImeni nu stie de unde acea uzura la cutia de transfer. Lichidele la diferentiale + cutia de transfer au fost schimbate la 60-80K km. Masina are aprox 255K km in bord....Sper sa se remedieze dupa reconditionare 🙂 Va  anunt marti cand o ridic cum se comporta. Odata cu reconditionarea cutiei de tranfer se schimba si flansa aceea din capul ei. 

  • Sad 3
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, six in line said:

Salutare tuturor, doar ce am dus F10-le la un service specializat pe reconditionare cutii transfer. Treaba e ca acum o saptamana, cand ma intorceam de la munte, cutia de transfer a inceput sa dea suturi la viteza mica, pe decelerare si doar in treptele 3-2-1. Cand acceleram, de la a 3-a in sus, nu mai avea nici o problema. Mentionez ca mereu am pus DOAR anvelope bune M+S si Steluta * conform specificatiilor BMW. Mereu am respectat dimensiunile (225/55/17)  NImeni nu stie de unde acea uzura la cutia de transfer. Lichidele la diferentiale + cutia de transfer au fost schimbate la 60-80K km. Masina are aprox 255K km in bord....Sper sa se remedieze dupa reconditionare 🙂 Va  anunt marti cand o ridic cum se comporta. Odata cu reconditionarea cutiei de tranfer se schimba si flansa aceea din capul ei. 

Salut, de la proprietarii de dinaintea ta care nu au pus nici steluta nici nimic ok :)) sau doar atat duc de bune ce sunt, presupun ca nu ai luat masina de noua.

  • Surprised 1
Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, six in line said:

Salutare tuturor, doar ce am dus F10-le la un service specializat pe reconditionare cutii transfer. Treaba e ca acum o saptamana, cand ma intorceam de la munte, cutia de transfer a inceput sa dea suturi la viteza mica, pe decelerare si doar in treptele 3-2-1. Cand acceleram, de la a 3-a in sus, nu mai avea nici o problema. Mentionez ca mereu am pus DOAR anvelope bune M+S si Steluta * conform specificatiilor BMW. Mereu am respectat dimensiunile (225/55/17)  NImeni nu stie de unde acea uzura la cutia de transfer. Lichidele la diferentiale + cutia de transfer au fost schimbate la 60-80K km. Masina are aprox 255K km in bord....Sper sa se remedieze dupa reconditionare 🙂 Va  anunt marti cand o ridic cum se comporta. Odata cu reconditionarea cutiei de tranfer se schimba si flansa aceea din capul ei. 

Suspectezi cauciurile ca ar fi cauzat asta ? 
 

19 minutes ago, branevl said:

Salut, de la proprietarii de dinaintea ta care nu au pus nici steluta nici nimic ok :)) sau doar atat duc de bune ce sunt, presupun ca nu ai luat masina de noua.

Genial comentariu . Tu crezi ca steluța e de vină .

2 hours ago, minu94 said:

Auch, pare rau sa aud asta. 

Ce ti-au zis cand au verificat cutia de transfer?

Uzura anvelopelor de fel era egala?

Plecari in forta cu roti bracate?

Eu cred ca va rămâne un mister . Poate pică și la 100 mii km și la 300 mii , poate și 600 mii .

  • Like 1
  • Sad 1
  • Fara comentarii 1
Link to comment
Share on other sites

7 hours ago, Romulus said:

Si cum stii care sunt care?

Eu m-am uitat la filmuletul asta (https://www.youtube.com/watch?v=QQQjamHdqZk) unde prezinta mai multe anvelope All Season si le testeaza pe toate categoriile de drum. Unele se comporta mai bine pe asfalt uscat, altele pe zapada, etc.

Daca preferi sa citest mai degraba https://www.tyrereviews.com/Article/2022-Tyre-Reviews-All-Season-Tyre-Test.htm

Eu personal am ales sa merg pe Hankook Kinergy 4S2. Bune pe dry si wet, mai slabe pe snow, dar la ce snow am avut noi in Bucuresti ... 

Edit: Acum am vazut ca ati facut un topic dedicat de anvelope. Daca doresti Romulus muta sau sterge comment-ul meu.

Edited by Tavicu
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

@branevl am masina din 2017 si peste 140K km facuti cu ea. Cand am luat-o avea anvelope OE Pirelli CInturato P7 cu care a iesit din fabrica si aveau profil bun pe ele. Eu niciodata nu am ajuns la 4mm cu ele, mereu le am schimbat la timp si mereu toate 4 deodata. Inainte de mine avea revizii facute doar la 25-30K km ca de, asa scria in bord si neamtul ii facea revizia doar la acel interval. 
@AAC Cei de la service au zis ca e uzura pura iar masina avand multi km, e normal. Ce-i drept nu am menajat-o, adica am alergat-o la drum. Nu ca idiotul sa dau in ea de la semafor la semafor si nu dau in ea sa o abuzez, dar da, o calc cand am chef insa fara sa trosneasca cutia de transfer. 

  • Like 2
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Eu, daca masina a venit din fabrica cu RF, am mers strict pe RF. Practic chiar daca am schimbat marca, am pastrat exact cum a venit din fabrica *, RF sau XL si desigur dimensiunile. Desi in trecut am cam blestemat RF-urile.

Masina mea a venit cu:

Bridgestone Turanza T005 * 245/45R18 100Y (nu gasesc scris pe ele XL dar asa am presupus)

si am incaltat-o de iarna cu:

Michelin Pilot Alpine PA4 * 245/45R18 100V XL

pe aceleasi jante pe moment.

EsloDns.png

rmyoUol.png

Nu am apucat inca sa testez pe zapada sau gheata PA4. Revin si editez cand am sa o fac.

Link to comment
Share on other sites

Eu am luat masina la 28 000 km si am mers cu cauciucurile rft , steluta continental sport contact pana la 62000 km . Apoi am luat continental wintercontact ts 860 si am mers cu ele pana la 107 000 km , 2 ani iarna si vara nu le-am mai schimbat . 

Am luat un cui si la vulcanizare cand a dat jos cauciucul s-a si distrus cauciucul din cauza muncitorului neglijent , pe spate cauciucurile mai aveau 4mm . Asa ca de data asta am luat crossclimate 2 fara steluta si doar XL . Masina 320D XDRIVE

Edited by AAC
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Sa nu creada cineva ca,cutia de transfer pica doar din cauza anvelopelor.Sa nu uitam totusi ca e un ansablu de piese care la fel ca si un motor sau cutie de viteze poate sa se strice din varii motive dar bineinteles ca majoritatea dau vina pe anvelope.

  • Like 1
  • De acord! 2
Link to comment
Share on other sites

10 hours ago, tzucul said:

Sa nu creada cineva ca,cutia de transfer pica doar din cauza anvelopelor.Sa nu uitam totusi ca e un ansablu de piese care la fel ca si un motor sau cutie de viteze poate sa se strice din varii motive dar bineinteles ca majoritatea dau vina pe anvelope.

Very well said!

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.