Jump to content

Recommended Posts

Am facut o simulare bucuresti - halkidiki just for fun. Rezulta ca trebuie sa incarci 47 de minute, ceea ce nu mi se pare nerezonabil la un drum de 9 ore. Si asta pentru ca am pus la parametri sa ajungi cu 40% baterie la destinatie. 

Intr-adevar, in Bulgaria si in Grecia au aparut multe incarcatoare, inclusiv de putere, nu mai e ca acum 3-4 ani situatia. Si o sa apara din ce in ce mai multe.

Primul stop are doua incarcatoare de 350kw. Si daca nu gasesti, e in Sofia, deci sunt multe altele imprejur. Al doilea are 7 statii de 350kw si doua de 250kw. Mai mult decat decent.

 

image.thumb.png.661cb4fb8c091c4691556c2817729384.png

Edited by mgi
Link to comment
Share on other sites

La fosta firma pt ca faceam incarcatoare pt EV, cand expira leasingul celor de la vanzari, primeau EV. 

Drame. Erau multi care mergeau in tara departe si voiau sa se intoarca in aceiasi zi. 

Atunci si EV-urile aveau range mic + foarte putine solutii de incarcare. 

Clar nu era o alegere rezonabila. Poate nici acum nu ar fi inca o solutie rezonabila. 

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, sskkaa said:

Ce trebuie citit printre randuri?

Ca masinile elctrice sunt mai periculoase in sensul pericolului de a lua foc fata de cele ICE, care absolut niciodata nu au fost limitate in nivelul maxim de carburant care sa il aiba in rezervor cand sunt luate pe orice feribot, fie ele pe benzina, LPG sau diesel !?!

 

 

..Sa te tii statii de incarcare la fiecare capat de transfer...ca prea departe nu ajungi cu 40% incarcare. Iar ceea ce e stiut a fi anxietatea distantei de strabatut.. nu face altceva decat sa te faca sa te opresti chiar la prima statie. Apoi sa te tii cost/KW marit artificial tot pe zonele alea..

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

23 minutes ago, sskkaa said:

pare fake, sau in cel mai bun caz a fost undeva un feribot care ar fi refuzat o masina electrica, dar nu cred

Link to comment
Share on other sites

S-a mai discutat câteva pagini în spate, pare pe bune. Probabil funcționarul care a avut ideea asta mirobolanta se documentează tot din site-uri de genul autolatest . Ca sa vezi cât rau pot face mizeriile astea de "știri".. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, sskkaa said:

Păi au spus ca renunță la platforma actuala EQ și o să se focuseze pe noua platformă:

https://www.caranddriver.com/news/a60147019/mercedes-ev-future-cars/#
 

2 hours ago, bimmer90f30 said:

Ce trebuie citit printre randuri?

Ca masinile elctrice sunt mai periculoase in sensul pericolului de a lua foc fata de cele ICE, care absolut niciodata nu au fost limitate in nivelul maxim de carburant care sa il aiba in rezervor cand sunt luate pe orice feribot, fie ele pe benzina, LPG sau diesel !?!

 

 

..Sa te tii statii de incarcare la fiecare capat de transfer...ca prea departe nu ajungi cu 40% incarcare. Iar ceea ce e stiut a fi anxietatea distantei de strabatut.. nu face altceva decat sa te faca sa te opresti chiar la prima statie. Apoi sa te tii cost/KW marit artificial tot pe zonele alea..

Arata-ne un studiu, niște cifre unde spune din X mașini electrice y au luat foc apoi vice versa pentru termice și să vedem procentul. Asta ca a zis nu știu cine ca ia foc e fix degeaba. 
https://insideevs.com/features/720764/ev-electric-car-fire-risk-safety-burn/amp/

 

Quote

EV Fire Safe in Australia studied vehicle fires from 2010 to 2020. The study concluded that 0.1% of combustion cars caught fire during that span compared to 0.0012% of EVs — one-tenth of a percent compared to one-thousandth. 

According to The Guardian, EV-embracing Norway found combustion vehicles producing four to five times as many fires as EVs. A study by the Swedish Contingencies Agency for 2022 found that all fuel types produced 68 fires per 100,000 vehicles compared to 3.8 fires per 100,000 vehicles for EVs. 

 

https://www.carjunkya.com/electric-car-fire-statistics/

IMG_7868.thumb.jpeg.427bde1b3836096c17341592d8b75d10.jpeg

 

Oricare argument este mai bun decat cel ca EV-ul arde mai des decat restul mașinilor. 
 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Alex3245 said:

Arata-ne un studiu, niște cifre unde spune din X mașini electrice y au luat foc apoi vice versa pentru termice și să vedem procentul. Asta ca a zis nu știu cine ca ia foc e fix degeaba. 

Ce studiu sa iti arat cand cei care decid sa musamalizeze.

A ars recent un autobuz electric in Londra iar autoritatile au zis ca e unul pe motorina...

Pentru unul pe motorina nu se adunau 20 de pompieri ci probabil un sfert din ei.

Ce vrei sa iti arat!? probabil nu intelegi in ce lume traiesti.. si ce trebuie sa faci.. asta daca nu gandesti altfel. 

Nu am sa iti arat in procente pwntru ca e imposibil si o aa fie imposibil.

Fereasca Dumnezeu sa inhalezi gazele alea.. cand o sa arda o masina electrica. Ceva metale rare, Nichel, Litiu.. arome de arome. Sau si pentru asta vrei dovezi. Dovezi ca una arde la peste 2000 de grade Celsius si probabil de 3-4 ori mai mult timp decat un ICE..

..Urmareste stirile si schimbarile  venite de la/datorita pompierilor, da, aia de ne salveaza curu' din/de incendii! O data schimbari profunde venite din directia aia e clar sensul cat de periculoase sunt cand ard EVurile fata de ICE.     Acolo e de citit printre randuri.    Asta daca inca gandesti..

Pot sa iti pun sub nas schimbari pe care pompierii australieni le vor pentru siguranta lor si a cladirilor. Vrei sa vezi schimbari specific EV in Australia? Sau acolo nu conteaza?

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

26 minutes ago, bimmer90f30 said:

Ce studiu sa iti arat cand cei care decid sa musamalizeze.

A ars recent un autobuz electric in Londra iar autoritatile au zis ca e unul pe motorina...

Pentru unul pe motorina nu se adunau 20 de pompieri ci probabil un sfert din ei.

Ce vrei sa iti arat!? probabil nu intelegi in ce lume traiesti.. si ce trebuie sa faci.. asta daca nu gandesti altfel. 

Nu am sa iti arat in procente pwntru ca e imposibil si o aa fie imposibil.

Fereasca Dumnezeu sa inhalezi gazele alea.. cand o sa arda o masina electrica. Ceva metale rare, Nichel, Litiu.. arome de arome. Sau si pentru asta vrei dovezi. Dovezi ca una arde la peste 2000 de grade Celsius si probabil de 3-4 ori mai mult timp decat un ICE..

Urmareste stirile de la pompieri, aia de ne salveaza curu' din/de incendii. O data schimbari profunde venite din directia aia e clar semnalul despre cat de periculoase comparativ sunt EV cand ard fata de ICE.  Acolo e de citit prontre randuri.

Pot sa iti pun sub nas schimbari pe care pompierii australieni le vor pebtru siguranta lor si a cladirilor. Vrei sa vezi schimbari specific EV in Australia? Sau acolo nu conteaza?

Si de unde ai tras concluzia ca este electric, as vreau sa inteleg. Toate știrile spun ca este diesel dar bănuiesc ca oamenii voiau sa fie electric defapt.

https://www.reuters.com/fact-check/london-bus-did-not-catch-fire-because-it-was-electric-contrary-claims-2024-05-14/
 

Până și omul anti EV spune ca e diesel:

Nu înțelegi faptul ca momentan mulți dintre pompieri nu sunt pregătiți pentru focul unui EV, ca vin 5-10-20-50 nu schimbă cu nimic dacă nu au măsuri împotriva acelui tip foc.M-am uitat puțin la comentariile din video si oamenii arunca doar comentarii ca dacă era EV exploda, ce bine ca e diesel. Nu am mai văzut nicăieri astfel de oameni, care și cu adevărul în față ei tot zic altceva. Adică se bucurau inițial ca era EV, dar când a zis ca e diesel e bine ca altfel doamne mureau toți. Câtă propagandă au facut petrolieri de au spălat așa mulți oameni. 

 

Si unde recunosc ca nu prea stiu ce ce se mananca un incediu la EV:

 

Si acel incediu de la tesla pare unul in care poti iesi rapid din masina

 

Edited by Alex3245
Link to comment
Share on other sites

26 minutes ago, bimmer90f30 said:

Ce studiu sa iti arat cand cei care decid sa musamalizeze.

A ars recent un autobuz electric in Londra iar autoritatile au zis ca e unul pe motorina...

 

o rly? si tu stii ca e diesel de unde?

 

Link to comment
Share on other sites

Daca incepem s-o dam in teoria conspiratiei si "guvernul musamalizeaza", putem sa discutam si de farfurii zburatoare, si de aselenizarea aia falsa a nasa, si asa mai departe, cu succes garantat.

  • Haha 2
Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Alex3245 said:

Si de unde ai tras concluzia ca este electric, as vreau sa inteleg. Toate știrile spun ca este diesel dar bănuiesc ca oamenii voiau sa fie electric defapt.

https://www.reuters.com/fact-check/london-bus-did-not-catch-fire-because-it-was-electric-contrary-claims-2024-05-14/
 

Până și omul anti EV spune ca e diesel:

Nu înțelegi faptul ca momentan mulți dintre pompieri nu sunt pregătiți pentru focul unui EV, ca vin 5-10-20-50 nu schimbă cu nimic dacă nu au măsuri împotriva acelui tip foc.M-am uitat puțin la comentariile din video si oamenii arunca doar comentarii ca dacă era EV exploda, ce bine ca e diesel. Nu am mai văzut nicăieri astfel de oameni, care și cu adevărul în față ei tot zic altceva. Adică se bucurau inițial ca era EV, dar când a zis ca e diesel e bine ca altfel doamne mureau toți. Câtă propagandă au facut petrolieri de au spălat așa mulți oameni. 

 

Si unde recunosc ca nu prea stiu ce ce se mananca un incediu la EV:

 

Si acel incediu de la tesla pare unul in care poti iesi rapid din masina

 

Te astepti de la mine la un contra-argument cand nu poti accepta o alta realitate cu, care trebuie sa te confrunti in viitor? Imi pare rau ca nu te pot ajuta decat cu un sfat. Altceva nu pot sa fac fata de ce spui si/sau crezi.

Suntem pe cont propriu Indiferent Ce Scriem Aici.

Nu, o baterie electrica nu explodeaza. Nu are cum. In cel mai rau caz elementi din baterie pot datorita incapsularii, nu permite altor elemente (particule) straine sa intre in elementii respectivi. Arde mocnit cu se spune pe romaneste, dar intens la 2000 de grade si focul se poate stinge mai repede cu saramura racita..

Fratilor da gauriti cu un cui o baterie veche Li-Ion si vedeti ce se intampla, daca puteti stinge focul cu apa.. ce gaze sunt emanate si multiplicati puterea dupa marimea bateriei si asa aflati singuri.

Apoi dati foc la ceva motorina intr-un vas si vedeti daca se stinge cu apa, cat de repede, comparativ, etc.. Simplu.

 

 

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Deci nu inteleg faza cu realitate, ce alta realitate sa inteleg? Nu cred ca ar minti o autoritate spunand ca autobuzul era diesel cand el era electric mai ales ca stirile unde cuvintele EV si foc fac furori.

Problema nu e chiar asa simplu ca motorina, benzina aia de la masina poate avea scurgeri si asa focul se extinde mult mai rapid, plus ca incep sa arda toate plasticile din masina, nu e ca si cum pui benzina intr-un recipient de metal, apoi ii dai foc si arunci apa pe ea.

Clar bateriile LI-Ion NMC adica Lithium Nickel Manganese Cobalt iau foc cum zici tu, dar Li-Ion LFP pare ca lichidul fierbe

Am pus si testul cu acel cui:

 

Mai sus spuneai ca arde la o temperatura de 2000 grade Celsius, eu vad ca este pe la un 600-700. 

Edited by Alex3245
Link to comment
Share on other sites

@Alex3245

Masura initiala de limitare a accesului EV in parcarile subterane a venit de la asiguratori, acestia nu doresc sa asigure/despagubeasca incidente de acest fel pentru ca riscul este imposibil de masurat sau foarte mare, avand in vedere ca o masina EV nu se poate stinge cu metode clasice, doar prin inundare (vezi Fremantle Highway ferry).

 

European Maritime Safety Agency (EMSA) si International Union of Marine Insurance (IUMI) au stabilit reguli stricte, termeni si conditii, pentru operarea in siguranta a vaselor cand se transporta vehicule EV, Hybrid si vehicule cu Gaz Lichefiat sau comprimat.

Ministry of Shipping and Island Policy din Grecia a transpus in cadrul legal regulile de mai sus.

 

Operatorii de feribot sunt singurii responsabili de admiterea unor masini care nu se incadreaza in regulile de mai sus si poarta singuri raspunderea consecintelor, ceea ce inseamna ca in caz de accident nu vor fi despagubiti si vor deconta toate pagubele unor terti.

Daca acum operatorii nu controleaza bateriile si rezervoarele de GPL sa fie maxim 40%, respectiv 50% incarcate, este doar pentru ca este nevoie de un timp pentru a se aplica masura, nu trebuie sa sperati ca "merge si asa", cu asigurarile in transporturile navale nu te joci.

 

Nu uitati ca unele companii din Norvegia nu mai transporta EV deloc, iar inca de acum ceva timp masinile cu benzina nu aveau voie ca rezervoarele sa fie mai mult de 50% pline.

  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

@sskkaa Măsura asta o văd viabilă doar acum cat încă mai sunt baterii NCM sau LFP, când o să fie mai mainstream semi solid state nu prea mai are treaba faza cu 40-50%, apoi când o să apară solid state chiar deloc. Faza cu parcările la fel este viabilă mai mult pentru bateriile de tip ncm, la alea lfp e mult fum și cam atât. Eu înțeleg ca lumea e speriată în general de nou, când o să apar soluțiile de stingere a unui EV relative ușoare, o să se calmeze lumea. 

Treaba cu electricele nu e așa simplă ca nu toate au același tip de baterie.

Edited by Alex3245
Link to comment
Share on other sites

Doar bateriile ncm iau foc, și chiar și asa foarte rar. Cele lfp sau cu sodiu doar fac fum. Iar cele blade de la cât nu pățesc nimic, doar dacă le gauresti. 

 

Reglementările astea o sa fie ca la avioane cu telefoanele mobile. Întâi ca aoleu, trebuie neapărat închise. Acum poți sa și vorbești, îți dau ei wifi.. 

Edited by mgi
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.