Jump to content

Recommended Posts

On 2/14/2024 at 7:03 PM, Alex3245 said:

 

Alex, ai putea sa spui in ce calitate, sau din ce perspectiva de specialist in ceva, nu stiu - electricitate, energie regenerabila..,, la ce se pricepe individul postat in afar de faptul ca in a-si da cu parerea pur si simplu HABARNISTIC! 

De ce zic habarnistic? Pentru ca habar nu are de lucruri de baza din felul cu este distribuit si sustinut CURENTUL ELECTRIC INTR-O RETEA NATIONAL. 

Cum aia a mea ajuta panourile solare cand in anumite zone pur si simplu calitatea luminii scade? Pentru ca, categoric nivelul incarcarii unei baterii (fie ea baterie..) scade cand poate cererea e mare spre foarte mare, seara, noaptea cand bayeriile masinilor electrice trebuie sa se incarce gata pentru dimineata!?

Cum, cum? Astept aici un specialist care sa imi explice si mie cu poate o retea de panouri solare poate sustine necesarul de energie al omului si activitatilor lui, industriale si casnice... 

Vrei sa iti spun eu!?  E absolut imposibil ce am intrebat mai sus.

Nu e posibil nu in 100-200 de ani doar cu panouri sau eoliene; nu e posibil niciodata fara centrale atomice!Adica fara alta sursa energetica MATERIALA, fizica!

Aberatia clara incepe la 1:52 cand zice ca naourile solare deranjeaza centralele termice .. (Doamne Dumnezeule.. pe cati nestiutori minte acolo..) apoi se opreste la 2:50 cand zice ca solarele pot sa alimenteze grid-ul daca tu si eu si toata lumea isi instaleaza acasa panouri. (Ha ha ha. Ce gluma buna.) Dar sa nu uitam sa le schimbam la fiecare 20-25 de ani...

[(..bine de fapt el nu se opreste la situatia Americii, ...pe aia stiind-o ca pe propriul buzunar!!!!! Trece pe la China care, auzi, poate alimenta toata populatia cu, curent din regenerabila doar industria (prea) grea.. stii exporturile o incurca.. de altfel ea, Cina, s-ar tine singura singurica energetic din bataia vantului si lumina pe o zi.. cam 3 saptamani; dar ce zic eu 3, ..probabil 4 saptamani.. nu-i asa!? Pai cum, nu ai auzit ce zice yutuberul ala ca stie el bine de tot..?)]

Da? Pentru cat timp? La nesfarsit banuiesc daca astea termice sunt deranjante.. 

Flacaul ala tre sa se caute la cap adica sa ii intre bine in cap alte idei despre energie si cum produsa si sustinuta inainte sa abereze invocant tot felul de think tank-uri.

...E lumea plina de think-tank-uri care se evaporeaza la prima intalnire cu REALITATEA!

 

Edited by bimmer90f30
  • Fara comentarii 1
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, bimmer90f30 said:

Alex, ai putea sa spui in ce calitate, sau din ce perspectiva de specialist in ceva, nu stiu - electricitate, energie regenerabila..,, la ce se pricepe individul postat in afar de faptul ca in a-si da cu parerea pur si simplu HABARNISTIC! 

De ce zic habarnistic? Pentru ca habar nu are de lucruri de baza din felul cu este distribuit si sustinut CURENTUL ELECTRIC INTR-O RETEA NATIONAL. 

Cum aia a mea ajuta panourile solare cand in anumite zone pur si simplu calitatea luminii scade? Pentru ca, categoric nivelul incarcarii unei baterii (fie ea baterie..) scade cand poate cererea e mare spre foarte mare, seara, noaptea cand bayeriile masinilor electrice trebuie sa se incarce gata pentru dimineata!?

Cum, cum? Astept aici un specialist care sa imi explice si mie cu poate o retea de panouri solare poate sustine necesarul de energie al omului si activitatilor lui, industriale si casnice... 

Vrei sa iti spun eu!?  E absolut imposibil ce am intrebat mai sus.

Nu e posibil nu in 100-200 de ani doar cu panouri sau eoliene; nu e posibil niciodata fara centrale atomice!Adica fara alta sursa energetica MATERIALA, fizica!

Aberatia clara incepe la 1:52 cand zice ca naourile solare deranjeaza centralele termice .. (Doamne Dumnezeule.. pe cati nestiutori minte acolo..) apoi se opreste la 2:50 cand zice ca solarele pot sa alimenteze grid-ul daca tu iti instalezi acasa panouri. (Ha ha ha. Ce gluma buna.)

Da? Pentru cat timp? La nesfarsit banuiesc daca astea termice sunt deranjante.. 

Flacaul ala tre sa se caute la cap adica sa ii intre bine in cap alte idei despre energie si cum produsa si sustinuta inainte sa abereze invocant tot felul de think tank-uri.

...E lumea plina de think-tank-uri care se evaporeaza la prima intalnire cu REALITATEA!

 

Nu am zis ca e vreun Guru sau ceva, clar ca nu are treaba cu multe chestii am dat video-ul pentru a vedea cati bani se baga in industria petroliera. Argumentul lui era mai mult ca centralele nuclearea dureaza foarte mult pana se fac, aprox 6-10 ani, pe cand panourile solare se monteaza rapid si te ajuta rapid dar pe long term centrala nucleara e mai avantajoasa.

Din ceva cautari pe net un mic calcul ar fi asa:

O ferma de panouri solare de 1 MW are nevoie de 3.4 ha spatiu si costa intre 890 k - 1 mil dolari.

O ferma de 1 MW produce cam 2146 mwh pe an.

sursa: https://www.freeingenergy.com/math/solar-pv-gwh-per-mw-power-energy-mwh-m147/

Apoi extrapolam asta pentru Romania:

https://www.wall-street.ro/articol/Economie/296036/cata-energie-electrica-a-produs-si-a-consumat-romania-in-2022.html#gref

Conform datelor de mai sus romania in 2022 a importat 5.9 TWh adica 5.9 milioane de mWh, pretul per 1 MWH este de 150 euro 5.9 mil x 150 = 885 milioane de euro.

Daca luam suma pe care Romania a dat-o altor tari pentru a importa energie si am folosi-o pentru a face ferme solare si baterii ar fi cam asa:

La un pret de 900k euro pe ferma de 1 mwh, am putea sa facem 555 de ferme de 1mwh care ar ocupa 1943 ha de pamant. 

Cu aceste 555 de ferme am produce 1.2 TWh si ne-ar costa 500 de milioane de euro deci ne mai raman 335 milioane de euro, de 335 de milioane putem cumpara mega baterii, care pot stoca 905 MWh.

image.thumb.png.7346c80e6af48e3fa0faf3621cca0b1a.png

Deci daca Romania ar investi in loc sa cumpere energie de la alti in 2, 3 ani nu am mai importa nimic, doar exporta.

Asa cand energia e ieftina si este in surplus o bagam in baterii si cand energia e scumpa, o folosim de acolo sau vindem si ciclul tot continua.

Statul daca ar ajuta ca toti consumatori sa devina prosumatori si sa bagam energie in retea si apoi sa o stocheze cand e surplus, poate nici nu mai avem nevoie de acei 1943 ha folositi, dar deja vorbim despre o utopie in care politicieni chiar ar gandi.

Si daca bateriile si panourile mor in 10 ani tot am iesi pe castig 😄.

 

Last edit, las aici si un video interesant despre plafonarea preturile din RO, intreaga poveste cu amenzile pe care le-a dat ANRE si multe alte info:

 

Edited by Alex3245
Link to comment
Share on other sites

Am si eu niste intrebari daca imi poate raspunde cineva cat mai informat:

1. Motoarele astea electrice de pe masini cam dupa cati km incep sa se strice si cat de costisitor e repararea lui ?

2. Aveti undeva un filmulet cu intreb procesul de reciclare a unei baterii de masina electrica ? Incerc sa-mi dau seama cat % se poate refolosi din ea si cu ce costuri.

3. Materia prima pentru producerea unei baterii se gaseste pe glob in cantitatea mai mare decat petrolul? 

4. Cat de mici unt costurile de extractie a acestei materii prime raportat la costurile de extractie a petrolului.

Multumesc colegilor pentru eventualele raspunsuri cat mai detaliate. 

Link to comment
Share on other sites

40 minutes ago, Alex3245 said:

Cu aceste 555 de ferme am produce 1.2 TWh si ne-ar costa 500 de milioane de euro deci ne mai raman 335 milioane de euro, de 335 de milioane putem cumpara mega baterii, care pot stoca 905 MWh.

Deci dupa tine ar trebui sa cumparam niste baterii de la Elon Musk ca sa vindem curent electric?

Esti constient ca bateriile alea te pot lasa cand nu vrei (dar asta e alta poveste, nu-i asa!?) DAR noi vrem banii nu-i asa!?

https://reneweconomy.com.au/bouldercombe-battery-back-on-line-just-48-hours-after-fire-destroyed-tesla-megapack/

Pe mine daca ma intrebi eu intelegand cat e de "frugala" e energia din regenerabile nu sunt de acord cu acoperirea pamantului cu ferme solare care pot fi folosite in alte scopuri. Pe cladiri!? Oricand.

Link to comment
Share on other sites

13 minutes ago, costinlogin said:

Am si eu niste intrebari daca imi poate raspunde cineva cat mai informat:

1. Motoarele astea electrice de pe masini cam dupa cati km incep sa se strice si cat de costisitor e repararea lui ?

2. Aveti undeva un filmulet cu intreb procesul de reciclare a unei baterii de masina electrica ? Incerc sa-mi dau seama cat % se poate refolosi din ea si cu ce costuri.

3. Materia prima pentru producerea unei baterii se gaseste pe glob in cantitatea mai mare decat petrolul? 

4. Cat de mici unt costurile de extractie a acestei materii prime raportat la costurile de extractie a petrolului.

Multumesc colegilor pentru eventualele raspunsuri cat mai detaliate. 

1. Motoarele electrice pare ca au o durata de viata intre 15-20 dar poti depasi chiar 20 de ani, mai toate sursele spun asta, las si un link catre una dintre ele

https://www.vehiclesuggest.com/electric-motor-life-expectancy/

2. In momentul actual se poate recicla 95% din baterie

https://www.bosch.com/stories/ev-battery-recycling/

3. Nu

4. Cum faci aceasta raportare, bateria in sine e o forma de stocare pe cand petrolul este energie. Deci nu stiu cum ai putea sa faci calculul.

12 minutes ago, bimmer90f30 said:

Deci dupa tine ar trebui sa cumparam niste baterii de la Elon Musk ca sa vindem curent electric?

Esti constient ca bateriile alea te pot lasa cand nu vrei (dar asta e alta poveste, nu-i asa!?) DAR noi vrem banii nu-i asa!?

https://reneweconomy.com.au/bouldercombe-battery-back-on-line-just-48-hours-after-fire-destroyed-tesla-megapack/

Pe mine daca ma intrebi eu intelegand cat e de "frugala" e energia din regenerabile nu sunt de acord cu acoperirea pamantului cu ferme solare care pot fi folosite in alte scopuri. Pe cladiri!? Oricand.

Romania are multe ha care sunt in paragina, avem si zone care nu sunt proprice agriculturii. Nu spun sa folosim pamantul care este bun agriculturii pentru ferme solare ci invers.

Nu am zis sa cumparam de la Elon, putem sa cumparam si de la altii. Dar banii aia inloc sa se duc in cumparare de energie mai bine ii bagi in dezvoltarea ta energetica si daca ar fi sa schimbi bateriile la 5/10 ani tot iesi mult mai bine.

Eu am dat cea mai usoara solutie, cu siguranta sunt solutii mult mai eficiente.

Link to comment
Share on other sites

@costinlogin

1. Nu intretinerea motorului e necesara acesta fiind probabil cel mai fiabil element dintr-o masina electrica. In schimb racirea sau prevenirea uzurii in transmisia/transmiterea puterii catre roti se supune unei revizii, prin cutia de viteza trebuie intretinuta. Iar bateria trebuie tinuta in conditii optime ca sa fie fiabila.

2. Reciclarea e la inceputurile ei. Trebuie facuta in mod obligatoriu!

3. Nu in nici un caz.. Asta e problema cea mai mare. Parca Elon zicea ca la ei acolo au descoperit zacaminte importante pentru fabricarea bateriilor.. dar de ce le fac Cinezii inca? 

Dar hai sa iti spun eu parerea mea altcumva. Nu am inteles si nu o sa inteleg niciodata, de ce, daca se vrea poluare mai putina, DE CE fabricantilor nu li se impune la modul drastic sa mai scoata masini cu motoare cu cilindree mai mare de 1 - 1.5litri de mers de ici colo!? De ce trebuie sa ni se bage pe gat pur si simplu o masina electrica pentru a carei baterii se sapa atat de mult consumand atat de mult carburant, diesel.... precum si energie electrica, timp, forta de munca.. cat si mai cate.. cand pur si simplu se poate diminua si restrictiona fabricarea motoarelor ai masinilor SUV.. dar nu, in fapt ele isi creac numarul!

De ce, de ce, de ce asta? Daca se vrea micsorarea poluarii.

Nu imi spuneti ca oamenii vor conduce mai tare si vor polua la fel de mult cu motoare mici, cand totul se poate limita ca putere si nivel al poluarii in zilele astea! Se poate scoate in afara legii orice masina menita sa combata poluarea.

4. La asta am raspuns mai sus.

Parerea mea.

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

22 minutes ago, bimmer90f30 said:

 

Dar hai sa iti spun eu parerea mea altcumva. Nu am inteles si nu o sa inteleg niciodata, de ce, daca se vrea poluare mai putina, DE CE fabricantilor nu li se impune la modul drastic sa mai scoata masini cu motoare cu cilindree mai mare de 1 - 1.5litri de mers de ici colo!? De ce trebuie sa ni se bage pe gat pur si simplu o masina electrica pentru a carei baterii se sapa atat de mult consumand atat de mult carburant, diesel.... precum si energie electrica, timp, forta de munca.. cat si mai cate.. cand pur si simplu se poate diminua si restrictiona fabricarea motoarelor ai masinilor SUV.. dar nu, in fapt ele isi creac numarul!

De ce, de ce, de ce asta? Daca se vrea micsorarea poluarii.

Nu imi spuneti ca oamenii vor conduce mai tare si vor polua la fel de mult cu motoare mici, cand totul se poate limita ca putere si nivel al poluarii in zilele astea! Se poate scoate in afara legii orice masina menita sa combata poluarea.

 

S-a demonstrat, am postat și eu mai sus ca este mult mai poluant procesul petrolului decât extragerea materialelor pentru EV. 

https://www.washingtonpost.com/climate-environment/2023/09/19/electric-cars-better-environment-fossil-fuels/
 

Am mai găsit o chestie interesantă: extragerea litiului din aceste locuri geotermale: https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S2666792423000276

 

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, bimmer90f30 said:

Cum aia a mea ajuta panourile solare cand in anumite zone pur si simplu calitatea luminii scade? Pentru ca, categoric nivelul incarcarii unei baterii (fie ea baterie..) scade cand poate cererea e mare spre foarte mare, seara, noaptea cand bayeriile masinilor electrice trebuie sa se incarce gata pentru dimineata!?

Cum, cum? Astept aici un specialist care sa imi explice si mie cu poate o retea de panouri solare poate sustine necesarul de energie al omului si activitatilor lui, industriale si casnice... 

Cu tarif diferentiat pe ore poti echilibra orice dezechilibru orar. TOATE masinile electrice (poate exceptie spring) pot accepta deja incarcarea la o anumita ora cu un anumit curent. De ex sa incepa incarcarea la ora 2 dimineata pana la maxim 6 dimineata.

Idem, panourile + incarcatoarele + masinile au ecosisteme care permit ca pe weekend sa poti incarca masina dupa o curba in functie de cum genereaza panourile. Poti si in timpul saptamanii daca lucrezi de acasa. Cu o masina normala, familia mea facand 100km / zi in oras (eu + sotia), incarc enyaq in mare, o singura data pe saptamana. 

Fix in acest moment am 48% baterie, maine duc copii la scoala, merg la serviciu, iau un copil de la gradi iar seara merg la fotbal. Idem miercuri doar ca nu merg la fotbal. Joi parca e soare si o voi pune atunci la incarcat. Atunci voi scapa de vizite si voi lucra de acasa.

In ce conditii stresez eu reteaua? Discutand cu vecinii, cam toti procedeaza la fel. Si asta fara constrangere data de tarife orare diferentiate. Cand vor apare si alea, vor face multi ca noi. Chiar mai optimizat. Si mi se pare normal sa apara!

Asa ca din nou ai fost din alt film cu aceste iesiri in decor. As putea spune chiar agresive. Ti-a mai si scapat CAPSLOCK ici colo. E un pas inainte sa nu mai folosesti culori. Bravo ! 👌

P.S. Eu sunt licentiat in proiectarea sistemelor de panouri fotovoltaice cu diploma recunoscuta european, fara limita de putere si am in portofoliu proiecte adunate care trec leger de 2MWp in Romania. Dar nu voi explica cum functioneaza sistemul energetic si importanta fiecarei surse de energie in stabilizarea retelei. Sunt explicatii pe net. Bine, nu pe youtube sau facebook.

P.S. Ca sistem national poti ajunge sa fi 100% verde pe perioade scurte dar va fi intotdeaunea nevoie de fosile si interconectare pentru stabilzare. Poate peste 100 de ani nu, dar pana atunci ai nevoie. 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, costinlogin said:

Am si eu niste intrebari daca imi poate raspunde cineva cat mai informat:

1. Motoarele astea electrice de pe masini cam dupa cati km incep sa se strice si cat de costisitor e repararea lui ?

2. Aveti undeva un filmulet cu intreb procesul de reciclare a unei baterii de masina electrica ? Incerc sa-mi dau seama cat % se poate refolosi din ea si cu ce costuri.

3. Materia prima pentru producerea unei baterii se gaseste pe glob in cantitatea mai mare decat petrolul? 

4. Cat de mici unt costurile de extractie a acestei materii prime raportat la costurile de extractie a petrolului.

Multumesc colegilor pentru eventualele raspunsuri cat mai detaliate. 

1. Au uzura unor angrenaje normale. Ex, se duc rulmentii. Altceva nu se strica. Pot duce 1 mil de km fara probleme si e reciclabil 100% fiind  facute din otel, cupru etc. Si uneori ceva magneti dar tot mai rar iar aia sunt reutilizabili daca se pastreaza aceiasi forma mecanica

2. Ca utilizator normal:

un modul de I3 costa aprox 1800eur nou

Pe cel vechi scoti aprox 600-700eur vanzandu-l sh pt o casa cu stocare de energie

Asta schimbi la sa zicem 200k km daca ai tras de ea. Statistic, desigur. 

Apoi se recupereaza destul de mult, cu cat este mai veche ca ani, cu atat este mai mult de recuperat din ea. 

3. Se trece treptat spre siliciu care este peste tot. Bateria cu siliciu mult, crapa fizic. Se comporta ca un burete cand se incarca si de la dilatare/contractare crapa ceva legaturi in ea. Cu un anumit procent de siliciu + polimeri de ex, procentul de metale rare a scazut f mult. Sunt telefoane pe care se incearca tehnologia asta si se studiaza diverse compozitii. Probabil ca in 5 ani vor fi primele modele pe siliciu.

4. cand ai siliciu, nu mai conteaza. Iar acum, pretul de kWh este din ce in ce mai mic. Nu mai stiu dar parca se injumatateste odata la cativa ani (2.3) 

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Remvirg said:

Masina este din 2014, cand tehnologia era la inceput. Au și spus ca motoarele facute atunci aveau ceva defecte de aia tot picau. Al 13 lea motor schimbat a fost la 1.2 milioane de km deci cu ultimul motor a făcut 700k km. 

Link to comment
Share on other sites

Stiu ca volvo dau masini pt cateva zile pentru drive test. Am avut vecin care a folosit volvo cam o saptamana. 

Ce-i drept ca el cumparase un XC90 acum vreo 2 ani. Deci client vechi. 

Parca autonom aveau si electrice. 

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, Alex3245 said:

Guys voi stiti ceva firme de renting care sa aiba masini electrice mai interesante ?

Eu gasesc doar tesla dar as vrea ceva mai premium, vreau sa le iau pentru un weekend sa vad cum este.

Incearca la bmw, au mai peste tot i4 si cred ca se gaseste si un i5 pe ici pe colo..

Altfel, inchiriat cand pleci in vacanta intr-o tara cu apa calda. La noi, nu prea cred.

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

https://www.theverge.com/2024/2/21/24074895/electric-vehicle-children-health-effect-american-lung-association

Based on a model in which all new vehicles sold by 2035 are zero-tailpipe emission, the group concludes that there would be 2.7 million fewer asthma attacks among children, as well as 147,000 fewer acute case of bronchitis. The transition to EV-only sales would also prevent 2.67 million cases of upper respiratory symptoms and 1.87 million cases of lower respiratory symptoms in children. And there would be 508 fewer cases of infant mortality.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

7 minutes ago, mgi said:

https://www.theverge.com/2024/2/21/24074895/electric-vehicle-children-health-effect-american-lung-association

Based on a model in which all new vehicles sold by 2035 are zero-tailpipe emission, the group concludes that there would be 2.7 million fewer asthma attacks among children, as well as 147,000 fewer acute case of bronchitis. The transition to EV-only sales would also prevent 2.67 million cases of upper respiratory symptoms and 1.87 million cases of lower respiratory symptoms in children. And there would be 508 fewer cases of infant mortality.

Asta trebuie pusă la orice replică a celor care spun ca EV-urile sunt mai dăunătoare decât ICE-urile.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

23 minutes ago, Alex3245 said:

Asta trebuie pusă la orice replică a celor care spun ca EV-urile sunt mai dăunătoare decât ICE-urile.

Stii ce e interesant? Ca, cazurile alea atat de multe nu au fost vazute sau auzite in vest pana sa apara trecererea asta fortata la EV.

Oare de ce?

Nu exista Media in America sa reclame atat de multe cazuri?

Sau te pomenesti ca au fost fortati sa le ascunda sub presh?

Stii de cand SE PRACTICA SPALAREA PE CREIER in SUA?

Daca poti raspunde doar la ultima intrebare pentru mine.

 

Link to comment
Share on other sites

39 minutes ago, mgi said:

Sa inteleg ca mi-ai raspuns mie @mgi ?

Sa incercam sa aflam si cauzele? Sau sunt totdeauna datorate anumitor vehicole?

 

PhotoPictureResizer_240221_151351235_crop_720x1213.jpg

What is the main cause for asthma?
 
The most common factors for developing asthma are having a parent with asthma, having a severe respiratory infection as a child, having an allergic condition, or being exposed to certain chemical irritants or industrial dusts in the workplace.19 Apr 2023
Edited by bimmer90f30
Adugare amanunte
Link to comment
Share on other sites

31 minutes ago, bimmer90f30 said:

Stii ce e interesant? Ca, cazurile alea atat de multe nu au fost vazute sau auzite in vest pana sa apara trecererea asta fortata la EV.

Oare de ce?

Nu exista Media in America sa reclame atat de multe cazuri?

Sau te pomenesti ca au fost fortati sa le ascunda sub presh?

Stii de cand SE PRACTICA SPALAREA PE CREIER in SUA?

Daca poti raspunde doar la ultima intrebare pentru mine.

 

Cazurile astea sunt de multa vreme, se discutau si inainte de EV-uri doar ca era o singura solutie sa ramanem fara masini de tot 😄.

Multe chestii se baga sub pres, uita-te la media noastra unde scriu doar ce vor ei si nu apar unele chestii foarte importante in presa, care sunt de interes national.

Peste tot se spala pe creier, dar beneficiile referitoare la un aer mult mai curat sunt reale.

Daca vrem putem spune ca este fum vs non-fum, face bine fumul?

Edited by Alex3245
  • Fara comentarii 1
Link to comment
Share on other sites

6 minutes ago, Alex3245 said:

Cazurile astea sunt de multa vreme, se discuta si inainte de EV-uri doar ca era o singura solutie sa ramanem fara masini de tot 😄.

Multe chestii se baga sub pres, uita-te la media noastra unde scriu doar ce vor ei si nu apar unele chestii foarte importante in presa, care sunt de interes national.

Peste tot se spala pe creier, dar beneficiile referitoare la un aer mult mai curat sunt reale

Daca vrei aer curat nu stai in oras.

Daca vrei sa traiesti cu toate mintile la tine nu deschizi televizorul (si poate inveti in schimbi sa iti intretii si repari masina 😱

Nu compara spalarea mintii in Romania cu, cei care aproape au inventat-o..

Vezi, eu incerc sa fac sugestii cu sens..

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, bimmer90f30 said:

Daca vrei aer curat nu stai in oras.

Daca vrei sa traiesti cu toate mintile la tine nu deschizi televizorul (si poate inveti in schimbi sa iti intretii si repari masina 😱

Nu compara spalarea mintii in Romania cu, cei care aproape au inventat-o..

Vezi, eu incerc sa fac sugestii cu sens..

Păi și care sunt sugestiile cu sens? Să nu stau în oraș și să nu deschid televizorul? 

TV-ul îl deschid pentru youtube și ale platforme de streaming.

De ce să nu avem aer curat și în orașe? Dacă acest lucru e posibil de ce să nu-l facem? 
 

Spre exemplu: eu stau lângă bulevard, când deschid geamul la ore de vârf purificatorul de aer o ia razna 😅. Dacă îl deschid inafara orelor de vârf tot e nașpa dar nu am cifre astronomice la particule. 
 

Alt exemplu: Merg pe jos și mereu, mereu este un miros înțepător sau un aer greu de respirat, mai ales când aștept la trecere pe vreun bulevard e teribil. Înainte alergam prin oraș, era pe un bulevard mare ca un rău lângă și alergam pe acolo dar nu se mai poate alerga pe acolo.

Oricine crede ca fumul nu este dăunător sa pornească mașina 2,3 minute in garaj și apoi sa îmi spună cum e.

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.