Jump to content

Recommended Posts

2 hours ago, bimmer90f30 said:

Sa inteleg ca mi-ai raspuns mie @mgi ?

Sa incercam sa aflam si cauzele? Sau sunt totdeauna datorate anumitor vehicole?

 

 

What is the main cause for asthma?
 
The most common factors for developing asthma are having a parent with asthma, having a severe respiratory infection as a child, having an allergic condition, or being exposed to certain chemical irritants or industrial dusts in the workplace.19 Apr 2023

Daca vrei sa afli un raspuns pentru asta, nu google e cea mai buna sursa. Uite aici, de la profesionisti

https://www.lung.org/lung-health-diseases/lung-disease-lookup/asthma/learn-about-asthma/what-causes-asthma

Aceiasi profesionisti care au dat datele de mai sus, cu reducerea numarului de cazuri.

Nu inteleg, de fapt care e problema ta in a accepta lucrul asta?

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, mgi said:

 

Nu inteleg, de fapt care e problema ta in a accepta lucrul asta?

Eu nu am pus decat o intrebare. Cum de apar articolele din atatea tocmai acum atat de persuasive? Unde au trait oamenii pana acum, daca nu in aceleasi orase? Aceste orase poluante care, in tarile dezvoltate, unde DEJA exista Euro 5, Euro 6!.. Ar fi de inteles ca reducerea poluarii facuta pana in prezent da rezultate negative? Sau ce sa inteleg? Ca trebuie sa strangem siruburul si mai strans? Dar daca nu ne permitem aceste masini electrice si totusi imi trebuie o masina? Imi dai tu bani in numele reducerii persoanelor (posibil) suferind din cauza astmului? Ma indoiesc.

Vad ca, chiar te deranjeaza ca pun si alte intrebari. De ce?

Inca o data, daca mai era nevoie, fiecare e liber sa procedeze cum i se pare mai potrivit stilului sau de viata.

 

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Eu nu pot sa cred cat de mult persoane nu iau in calcul ca totul e o vrajeala pentru bani. In plus fata de colegul @bimmer90f30va aduc aminte ca acum 10 ani electricele/hibridele aratau oribil. Acum cele mai futuriste masini cu interioare super moderne sunt electrice. Acum mergem cu motoare in 3 cilindrii de 1l si tot nu e destul. Se incearca si renuntarea la diesel si tot nu e destul. Dc? Pt ca un spring electric de 45 de cai cu range 220km (dat de producator) e 20.800 euro. Daca era pe benzina era 8000-9000. In plus, service de cartier pentru electrice...mult mai complicat. Exista oameni extrem de inteligenti pe pamantul asta, dar doar de 5-6 ani si-au dat seama ca tre' sa gasim alternative. Daca iti permiti masina de peste 50.000 euro nu prea te afecteaza trecutul la electrice. La banii aia gasesti performante comparabile cu combustibilii fosili, dar pentru unu care are 15-20.000 euro, mizeria de spring e maximul. Si e o mizerie, am condus-o.

Edited by adicuigrec
Gramatica
Link to comment
Share on other sites

Tare asta cu conspiratiile... Bine, nu tare. Penibila, ca sa nu o dam dupa cires.

Sunt foarte multe tehnologii care ne-ar face viata mai usoara doar ca ar fi scumpe. Nu ar fi fezabile din punct de vedere economic. 

1. -> Prin 2014, ca sa ai range 300km, plateai 100k+ eur. Acum ai la 30-40k eur. Pretul de fapt a scazut. MAsina electrica devine o alternativa viabila pentru unii deci drept urmare, se incearca impingerea spre asa ceva. Acum 20 de ani, nu era fezabil. 

2. -> acum 20 de ani nu aveai atatea masini. Nu aveai bunastarea aia care sa-i permita oricui un beamveu, reparat "la un service de cartier". Erau mai putine masini deci presiunea spre a te impinge spre asa ceva, a crescut fata de anii anteriori. 

P.S. Azi dimineata, am dus copilul la gradi. Erau 6-7 grade afara. Din vreo 8 masini, minim 6 erau cu motorul pornit, una langa alta, fara om in masina !!!! , ca parintii sa-si duca odraslele in gradi. 

Mirosea a gaz de dizal de iti venea sa vomiti. Cat de cretin sa fi sa lasi motorul pornit pentru 1 sau 2 minute de lasat copilul. Cine ingheta in conserva in timpul asta?????

Deci bani ca sa lasi cotetul pornit sunt. Daca bagi o norma noua, brusc e conspiratie. Iti vor banii. Se ia mancarea de la gura copiilor... 

Ipocrizie? neah... 

Link to comment
Share on other sites

Exact, din păcate astea sunt cele mai frecvente la noi în țară.

Eu nu înțeleg oamenii care cred ca mașina electrică e o conspirație, va rog să încercați să porniți un diesel și să stați lângă el 5 minute, apoi porniți o electrică și stați lângă ea 5 minute. Apoi vedeți unde va simțiți mai bine. Conspirația aia de care le este teamă tuturor este defapt sănătatea noastra.


Mașinile electrice au problemele lor: range-ul și prețul dar sunt mult mai sănătoase pentru noi. Bănuiesc ca sănătatea e mai importantă decât toate, degeaba ai v12 benzină cu range de 700 km și refill în 3 minute dacă sănătatea e praf. Dacă putem să rezolvăm o problemă cu poluare din orașe, de ce să nu o facem.

Edited by Alex3245
Link to comment
Share on other sites

10 hours ago, Bala said:

Mirosea a gaz de dizal de iti venea sa vomiti. Cat de cretin sa fi sa lasi motorul pornit pentru 1 sau 2 minute de lasat copilul.

9 hours ago, edit said:

Da, noxele de motor diesel, mai ales de motor diesel uzat, sunt insuportabile.

7 hours ago, Alex3245 said:

va rog să încercați să porniți un diesel și să stați lângă el 5 minute. [...] Bănuiesc ca sănătatea e mai importantă decât toate. [...] Dacă putem să rezolvăm o problemă cu poluare din orașe, de ce să nu o facem.

Din motive care tin strict de preferinta personala, eu unul sunt un adept (si, probabil peste nu mult timp, un nostalgic) al motoarelor cu ardere interna. Dar aceasta nu ma impiedica sa fiu realist si sa imi dau seama ca, in principal in localitati, masina cu motor electric este in prezent singura solutie viabila pentru a reduce poluarea si a imbunatati sanatatea oamenilor. Ceea ce, in sine, este un deziderat extrem de important.

Edited by FiveThreeFive
  • Like 1
  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

13 hours ago, bimmer90f30 said:

Eu nu am pus decat o intrebare. Cum de apar articolele din atatea tocmai acum atat de persuasive? Unde au trait oamenii pana acum, daca nu in aceleasi orase? Aceste orase poluante care, in tarile dezvoltate, unde DEJA exista Euro 5, Euro 6!.. Ar fi de inteles ca reducerea poluarii facuta pana in prezent da rezultate negative? Sau ce sa inteleg? Ca trebuie sa strangem siruburul si mai strans? Dar daca nu ne permitem aceste masini electrice si totusi imi trebuie o masina? Imi dai tu bani in numele reducerii persoanelor (posibil) suferind din cauza astmului? Ma indoiesc.

Vad ca, chiar te deranjeaza ca pun si alte intrebari. De ce?

Inca o data, daca mai era nevoie, fiecare e liber sa procedeze cum i se pare mai potrivit stilului sau de viata.

 

Nu ma deranjeaza ca pui intrebari. Ce ma deranjeaza e ca ti se pare mai plauzibil ca e totul o mega conspiratie, in loc sa accepti ca poluarea in orase afecteaza sanatatea oamenilor. 

In cazul asta concret, daca te uiti in link-ul pe care ti l-am dat, exista date care merg inapoi pana prin 2007 daca retin bine. Deci nu au aparut brusc acum datele. Au aparut acum estimarile despre cati oameni o sa fie mai putin bolnavi/nu o sa moara, si asta probabil pentru ca acum s-au putut face studii comparative. 

Reducerea poluarii de pana acum nu se face suficient de repede doar cu masini cu combustie. Chiar daca euro 10 reduce cu 50% cantitatea de noxe fata de euro 6, tot sunt noxe. Electrica nu mai produce deloc noxe in oras. Deci zero e mereu mai mic decat ceva pozitiv.

Cat despre bani - pana la varsta asta ar trebui sa stii ca masina e un lux, nu un bun de stricta necesitate. Deci nu, n-o sa-ti dau eu bani, si in curand nici statul..

  • De acord! 2
Link to comment
Share on other sites

16 hours ago, Bala said:

Tare asta cu conspiratiile... Bine, nu tare. Penibila, ca sa nu o dam dupa cires.

Sunt foarte multe tehnologii care ne-ar face viata mai usoara doar ca ar fi scumpe. Nu ar fi fezabile din punct de vedere economic. 

 

Deci bani ca sa lasi cotetul pornit sunt. Daca bagi o norma noua, brusc e conspiratie. Iti vor banii. Se ia mancarea de la gura copiilor... 

Ipocrizie? neah... 

Omule, intr-o democratie fiecare om are dreptul la parerea lui. Faptul ca tu consideri o situatie penibila nu insemna ca e adevarat. Capitalismul are la baza banii, iar acest lucru dicteaza piata. De ce crezi ca au aparut masini mild-hybrid (non plug-in) cu un efect minimal asupra noxelor? Pentru ca oamenii le cumpara pentru impozite si asigurarile mai mici. Deja a fost amanata limita de productie a motoarelor cu combustie termina pana in 2035. De ce oare? Pentru ca inca se cumpara.

Ipocrizie e sa compari 10 minute x 0.7l/ora cu o masina electrica cu pret dublu. 

15 hours ago, edit said:

Da, noxele de motor diesel, mai ales de motor diesel uzat, sunt insuportabile.

Chiar in seara asta statea o bovina cu motorul langa mine pornit. Mi a bagat in masina noxele

Nu spune nimeni ca mie imi convin bovinele care ne gazeaza, dar nici nu cred ca schimbarea va fi peste noapte. E in primul rand o problema de educatie si apoi de bani. 

13 hours ago, Alex3245 said:

Exact, din păcate astea sunt cele mai frecvente la noi în țară.

Eu nu înțeleg oamenii care cred ca mașina electrică e o conspirație, va rog să încercați să porniți un diesel și să stați lângă el 5 minute, apoi porniți o electrică și stați lângă ea 5 minute. Apoi vedeți unde va simțiți mai bine. Conspirația aia de care le este teamă tuturor este defapt sănătatea noastra.


Mașinile electrice au problemele lor: range-ul și prețul dar sunt mult mai sănătoase pentru noi. Bănuiesc ca sănătatea e mai importantă decât toate, degeaba ai v12 benzină cu range de 700 km și refill în 3 minute dacă sănătatea e praf. Dacă putem să rezolvăm o problemă cu poluare din orașe, de ce să nu o facem.

Masina electrica, in sine, nu este o conspiratie. Ideea ca masinile electrice sunt promovate ca unica solutie este. In mod sigur trebuie sa gasim o alternativa la combustibili insa eu nu o vad electrica. Atata timp cat energia produsa are emisii e irelevant pentru incalzirea globala, dar relevant pentru poluarea in orase. Intrebarea e "Cat sunt oamenii dispusi sa plateasca pentru un oras mai "curat""? Eu nu cred ca dublu.

6 hours ago, mgi said:

Reducerea poluarii de pana acum nu se face suficient de repede doar cu masini cu combustie. Chiar daca euro 10 reduce cu 50% cantitatea de noxe fata de euro 6, tot sunt noxe. Electrica nu mai produce deloc noxe in oras. Deci zero e mereu mai mic decat ceva pozitiv.

Cat despre bani - pana la varsta asta ar trebui sa stii ca masina e un lux, nu un bun de stricta necesitate. Deci nu, n-o sa-ti dau eu bani, si in curand nici statul..

Masina nu mai e un lux in Romania din 1990. Dupa felul in care ai scris imi dau seama ca ti se rupe de conationalii tai mai putin instariti. E tipic romanesc egoismul, doar ca si alora de care nu iti pasa tie, nu le pasa ca te deranjeaza pe tine noxele. Pe - 5 grade, in statia de autobuz, se vede mai usor alegerea. Faptul ca statul injumatateste rabla pentru electrice nu ma afecteaza. Afecteaza doar adoptia acestora. Dupa cum am scris mai sus, capitalismul se bazeaza pe bani, pe consum. Ultimul lucru pe care il vor producatorii e o plaja de clienti mai mica. Poate productia masinilor cu combustie interna se va opri in 2035, dar utilizarea lor va mai dura minim 10 ani. Daca facem un calcul simplu pentru o tesla de 50.000 euro cu plata 20% avans, rata e in jur de 5000 lei. Pentru a avea 5000 lei rata, tre' sa ai salariu minim 15000 lei. Doar 1% din romani castiga peste 15000 lei.

 

Toata treaba cu conspiratia o vad in felul urmator: Producatorii de autovehicule au facut lobby in SUA si UE, presa, studii etc pentru emiterea unor legi care vor ajuta implementarea electricelor deoarece au marje de profit mai mari decat la combustie. Oamenii nu le cumpara cum sperau, iar acum pivoteaza spre hibride. Daca se dorea o schimbare ar fi dat subventii mult mai multe pentru electrice. Mapn are buget 20 miliarde de euro in 2024. Daca 1 miliard, 5%, ar fi fost redirectionat catre Ministerul Mediului, cu tichet rabla 10.000 euro, s-ar putea inmatricula 100.000 vehicule electrice intr-un an. Noi avem 40.000 vehicule electrice in total, in toata tara. 

In concluzie, nu cred ca exista vreo companie producatoare de autovehicule sau vre-un partid politic care vor alege profituri mai mici pentru scaderea poluarii sau incalzire globala. Nu cred ca oamenii care nu au bani de electrice isi vor duce copiii cu autobuzul la scoala ca sa fie aerul mai curat.

  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

32 minutes ago, adicuigrec said:

Masina nu mai e un lux in Romania din 1990. Dupa felul in care ai scris imi dau seama ca ti se rupe de conationalii tai mai putin instariti. E tipic romanesc egoismul, doar ca si alora de care nu iti pasa tie, nu le pasa ca te deranjeaza pe tine noxele. Pe - 5 grade, in statia de autobuz, se vede mai usor alegerea. Faptul ca statul injumatateste rabla pentru electrice nu ma afecteaza. Afecteaza doar adoptia acestora. Dupa cum am scris mai sus, capitalismul se bazeaza pe bani, pe consum. Ultimul lucru pe care il vor producatorii e o plaja de clienti mai mica. Poate productia masinilor cu combustie interna se va opri in 2035, dar utilizarea lor va mai dura minim 10 ani. Daca facem un calcul simplu pentru o tesla de 50.000 euro cu plata 20% avans, rata e in jur de 5000 lei. Pentru a avea 5000 lei rata, tre' sa ai salariu minim 15000 lei. Doar 1% din romani castiga peste 15000 lei.

 

Toata treaba cu conspiratia o vad in felul urmator: Producatorii de autovehicule au facut lobby in SUA si UE, presa, studii etc pentru emiterea unor legi care vor ajuta implementarea electricelor deoarece au marje de profit mai mari decat la combustie. Oamenii nu le cumpara cum sperau, iar acum pivoteaza spre hibride. Daca se dorea o schimbare ar fi dat subventii mult mai multe pentru electrice. Mapn are buget 20 miliarde de euro in 2024. Daca 1 miliard, 5%, ar fi fost redirectionat catre Ministerul Mediului, cu tichet rabla 10.000 euro, s-ar putea inmatricula 100.000 vehicule electrice intr-un an. Noi avem 40.000 vehicule electrice in total, in toata tara. 

 

Aici ai plecat de la o masina prea scumpa, 50k euro este deja in gama de sus. In momentul actual o tesla simpla este:

image.png.ee3a53e8398d49dcfdfbf902cfa4c843.png

43.000 euro - 5.000 = 38.000 euro pentru o electrica cat de cat decenta.

Daca luam o masina ICE gen golf:

image.thumb.png.bb398074ab860de272d6c10f1b6a4fe1.png

 

Cel mai ieftin model este 24.262 euro, la care ai mai nimic. 

Diferenta intre ele este de 13.738 euro, in aceasta diferenta intra: 280 CP, 420 NM, geamuri duble, iluminare ambientala, faruri led adaptive, scaune incalzite si ventilate, pilot automat adaptiv, sistem infotainment premium, ventilatie si incalzire remote si ce mai sunt.

Mie unul mi se pare ca pretul electricelor este pe la nivelul celor termice.

Eu nu cred ca producatori de autovehicule au facut lobby in UE, mai ales triada germana nu a fost incantata de tranzitia spre EV, multi sperau sa nu fie asa serioasa treaba asta cu EV-urile, ma refer la functii inalte din acele companii. Orice este stimulat de stat, asa este economia noastra.

Oricum ai spus si tu cel mai mare factor pentru achizitia unui EV pentru un roman este pretul, nu-i pasa lui ca tu faci asthm sau alte boli cat el se poate plimba cu o masina de 5k euro. Cand o sa faca astia EV-uri ieftine, gen sub 20k euro, atunci o sa fie o avalansa de cumparatori.

 

Edited by Alex3245
Link to comment
Share on other sites

vad ca lumea se plange de pretul la electrice, dar ca si comparatie cat e un golf nou comparat cu un id3 de exemplu?

cam la fel, dar degeaba comparam tesla cu o caruta de 25 se ani, comparati masini noi si pretul e cam tot acolo. 

si peste 10ani cand sa zicem ca vei putea cumpara doar electrice, pretul unui id3 din 2021 de exemplu va fi cateva mii max…daca

masinile noi sint scumpe fie ca sunt electrice fie ca sunt ICE

in concluzie nu trebuie sa ai 50k pentru o electrica, cum nu iti trebuie nici 50k pentru un ICE. 

Link to comment
Share on other sites

Nu se plange nimeni de nimic. E o observatie. E o mare diferenta de bani intre Golf si Id3. Dupa cum a spus si colegul de mai sus, un golf incepe de la 24.242 iar un id 3 de la 41.519. 17277 euro diferenta. 71% mai scump. Or fi optiuni in plus, dar tot o diferenta mare e. Daca calculam 5000 rabla pentru electrice tre sa calculam si vreo 3000 pentru combustie. Peste 15.000 diferenta.

Un id 3 din 2021 peste 10 ani o sa aiba bateriile terminate si o sa te coste 15.000 sa le schimbi. Vezi tesla.

Link to comment
Share on other sites

3 minutes ago, adicuigrec said:

Nu se plange nimeni de nimic. E o observatie. E o mare diferenta de bani intre Golf si Id3. Dupa cum a spus si colegul de mai sus, un golf incepe de la 24.242 iar un id 3 de la 41.519. 17277 euro diferenta. 71% mai scump. Or fi optiuni in plus, dar tot o diferenta mare e. Daca calculam 5000 rabla pentru electrice tre sa calculam si vreo 3000 pentru combustie. Peste 15.000 diferenta.

Un id 3 din 2021 peste 10 ani o sa aiba bateriile terminate si o sa te coste 15.000 sa le schimbi. Vezi tesla.

3000 de euro e rabla pentru termice !? wow

Pretul de schimbat baterii o sa se tot ieftineasca ca tot apar chimii noi, poate o sa inceapa si sa le repare nu doar schimbe. 

La nivelul de pret entry-level electricele clar sunt mai scumpe daca vorbim de mid-level sau high-level sunt similare cu ICE.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, adicuigrec said:

Omule, intr-o democratie fiecare om are dreptul la parerea lui. Faptul ca tu consideri o situatie penibila nu insemna ca e adevarat. Capitalismul are la baza banii, iar acest lucru dicteaza piata. De ce crezi ca au aparut masini mild-hybrid (non plug-in) cu un efect minimal asupra noxelor? Pentru ca oamenii le cumpara pentru impozite si asigurarile mai mici. Deja a fost amanata limita de productie a motoarelor cu combustie termina pana in 2035. De ce oare? Pentru ca inca se cumpara.

 

Masina nu mai e un lux in Romania din 1990. Dupa felul in care ai scris imi dau seama ca ti se rupe de conationalii tai mai putin instariti. E tipic romanesc egoismul, doar ca si alora de care nu iti pasa tie, nu le pasa ca te deranjeaza pe tine noxele. Pe - 5 grade, in statia de autobuz, se vede mai usor alegerea. 

 

Toata treaba cu conspiratia o vad in felul urmator: Producatorii de autovehicule au facut lobby in SUA si UE, presa, studii etc pentru emiterea unor legi care vor ajuta implementarea electricelor deoarece au marje de profit mai mari decat la combustie. Oamenii nu le cumpara cum sperau, iar acum pivoteaza spre hibride. Daca se dorea o schimbare ar fi dat subventii mult mai multe pentru electrice.

Hai sa le luam pe rand:

- Masinile mild hybrid n-au aparut ca le vor oamenii ca sa le scada impozitul. Au aparut pentru ca scad consumul/poluarea cu o investitie minima. Si pentru ca e la moda sa fie hibrid, si oamenii nu fac diferenta intre mild hybrid si celelalte tipuri.

- Masina *este* un lux. Iar in situatiile in care e o necesitate, poate oricine, si o sa poata inca foarte multi ani de-acum inainte, sa-si ia un SH pe benzina. Hai sa nu exageram inutil, ca nu e cazul.

- Treaba cu producatorii iar nu prea ai inteles-o. Producatorii au marje *mai mici* la electrice, si *nu* vor sa schimbe productia pe asa ceva din cauza costurilor. Deci in niciun caz n-au facut vreun lobby spre asa ceva. Daca nu era Musca cu Tesla, mergeam si acum doar pe dizal euro 7 si benzina cu 2l si 400cp. 

Link to comment
Share on other sites

8 hours ago, mgi said:

Ce ma deranjeaza e ca ti se pare mai plauzibil ca e totul o mega conspiratie, in loc sa accepti ca poluarea in orase afecteaza sanatatea oamenilor. 

Cea deranjeaza e bagarea pe gat nu mega conspiratie. Nici tu nici eu nici macar "desteptii" ce me conduc nu detin adevarul suprem ca sa impuna atat de drastic asemenea masuri.

...Sunt destul de batran sa imi amintesc ca exact aceiasi moneda cu poluarea si cresterea temperaturii era batuta si neauzita despre 1.5 grade ...acum vreo 30 de ani!

Iar lucrurile s-au schimbat masiv de atunci, cel putin in Europa. Dar in zilele astea a devenit o urgenta nu-i asa!? 

Si stii ce nu inteleg? De ce trebuie neaparat sa sarim direct in masini electrice si nu trecem vreo 20-30 ani pe la hibride?

E mare urgenta nu-i asa?

O sa traim si o sa vedem..

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Inca 70% din populatie sta la bloc... infrastructura de incarcare e slab dezvoltata momentan, sunt multe detalii care fac adoptia electricei, cel putin in zona urbana, in viitorul apropiat, in Romania, destul de dificila.

Totodata cred ca in realitate mai bine din jumatea fortei de munca castiga putin peste salariul minim sau cat de cat decent DOAR pentru un trai de la o luna la alta, ce sa mai vorbim de investii in masini noi electrice... Romanul isi ia credit sa aibe ultimul telefon, dar nu se spala pe dinti... 

Romanul de rand deabia isi permite o masina de 5000-10000eur, si noi vorbim sa dea 30-40k pe o electrica :lol:

Trebuie sa fim realisti, si sa ne adaptam realitatii DIN ROMANIA.

Link to comment
Share on other sites

24 minutes ago, mgi said:

Hai sa le luam pe rand:

- Masinile mild hybrid n-au aparut ca le vor oamenii ca sa le scada impozitul. Au aparut pentru ca scad consumul/poluarea cu o investitie minima. Si pentru ca e la moda sa fie hibrid, si oamenii nu fac diferenta intre mild hybrid si celelalte tipuri.

- Masina *este* un lux. Iar in situatiile in care e o necesitate, poate oricine, si o sa poata inca foarte multi ani de-acum inainte, sa-si ia un SH pe benzina. Hai sa nu exageram inutil, ca nu e cazul.

- Treaba cu producatorii iar nu prea ai inteles-o. Producatorii au marje *mai mici* la electrice, si *nu* vor sa schimbe productia pe asa ceva din cauza costurilor. Deci in niciun caz n-au facut vreun lobby spre asa ceva. Daca nu era Musca cu Tesla, mergeam si acum doar pe dizal euro 7 si benzina cu 2l si 400cp. 

Sa vorbim si pe cifre oficiale zic:

Un ford 1.0 ecoboost mhev emite 109 g/CO2. Acelasi motor fara mhev emite 129g/CO2. 18% diferenta. Consum 15% mai mic la mhev. Un logan 0.9 TCE emite 115g/CO2 si consuma tot 5.1 ca mhev de la ford.(cifre oficiale)

Tot mhev de la ford si nu doar, merge 0 km pe motor electric. Are 0 cai in plus. Marketing.

Nu stiu de unde iti iei stirile dar in mod sigur nu le citim pe acceasi. General motors are profitabilitate in jur de 7.7%, Ford 5.5% iar tesla 21.22%. Iti pun linkuri la minim 10 site-uri care scriu ca tesla are profit de 3-4 ori mai mare fata de competitori. Si la BMW se vorbeste de paritate intre profit ICE vs Electric prin 2026, avand in vedere ca anu trecut vanzarile electricelor BMW au fost de 15% din total si targetul este 33% pana in 2026. Asta insemna ca se asteapta la acelasi profit din 33% electrice ca din 67% combustie.

Referitor la masina, masina noua o fi un lux dar noi nu vorbeam de masina noua. Masina, in general, este o necesitate si daca oamenii nu vor gasi la pret asemanator o electrica, o sa isi ia pe benzina.

  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

Chiar nimeni nu înțelege ca asta e un plan pe termen mediu-lung? 

Luna asta o sa se anunțe doua mașini electrice cu preț de 25k euro. Pun pariu ca în următorii 2 ani o sa mai apară unde 5 modele la banii ăștia. Fără sa luam în calcul spring, ca aia nu e mașina. 

Pana în 2030 probabil o sa fie 15 modele la banii ăștia. Iar din 2035, sau când spune UE ca nu se mai vând mașini cu ice, tot o sa mai circule pe străzi multe milioane de mașini pe benzina sau diesel. Pe care pot sa le cumpere liniștiți pana în 2040 toți cei care nu-și permit sau nu vor electrice. Astea presupunând ca nu se amână termenul pana în 2040 sau mai departe. Plus, in momentul ala cât o sa coste un sh electric care a costat 25k nou? 

Cu stațiile de încărcare o sa fie la fel. Deja în următorii 2 ani o sa se facă la noi în tara câteva mii. O sa se mai facă și pana în 2035, în mod sigur. Deci, iar, nicio problema. Deci de ce toată agitația? 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Pentru ca e o utopie, cand mentalitatea si nivelul de trai e cum e in Romania. La noi inca se mai merge cu caruta cu cai, si se c... oamenii in fundul curtii, in multe zone nu exista canalizare si apa potabila, si noi vorbim de electrice...

Link to comment
Share on other sites

5 minutes ago, adicuigrec said:

Referitor la masina, masina noua o fi un lux dar noi nu vorbeam de masina noua. Masina, in general, este o necesitate si daca oamenii nu vor gasi la pret asemanator o electrica, o sa isi ia pe benzina.

Multumesc @adicuigrec ca ao gandit si pentru mine. Exact asta era raspunsul cautat pentru mgi.

 

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

37 minutes ago, mgi said:

Chiar nimeni nu înțelege ca asta e un plan pe termen mediu-lung? 

Luna asta o sa se anunțe doua mașini electrice cu preț de 25k euro. Pun pariu ca în următorii 2 ani o sa mai apară unde 5 modele la banii ăștia. Fără sa luam în calcul spring, ca aia nu e mașina. 

Pana în 2030 probabil o sa fie 15 modele la banii ăștia. Iar din 2035, sau când spune UE ca nu se mai vând mașini cu ice, tot o sa mai circule pe străzi multe milioane de mașini pe benzina sau diesel. Pe care pot sa le cumpere liniștiți pana în 2040 toți cei care nu-și permit sau nu vor electrice. Astea presupunând ca nu se amână termenul pana în 2040 sau mai departe. Plus, in momentul ala cât o sa coste un sh electric care a costat 25k nou? 

Cu stațiile de încărcare o sa fie la fel. Deja în următorii 2 ani o sa se facă la noi în tara câteva mii. O sa se mai facă și pana în 2035, în mod sigur. Deci, iar, nicio problema. Deci de ce toată agitația? 

 

 

Man, nimeni nu e impotriva masinilor electrice. Nimeni nu e impotriva unui aer mai curat si o clima normala pentru tara asta sau global. Toti ne dorim o viata mai sanatoasa pentru noi si copii.

Ideea e ca nu sunt masinile electrice solutia universala si nici un caz nu cred in disperarea astea sa trecem la EV sau bubuie planeta. Mai ales ca disperarea e in UE, putin in SUA, iar in rest...mai putin. Daca zici ceva de EV negativ in 2024 automat te doare undeva de mediu. 5000 de articole ca ce bune sunt, dar nu zice nimeni costul enorm al acestei solutiii. Ca noi inca nu stim cum sa reciclam bateriile. Ca nici o tara nu are infrastructura necesara sa treaca si 25% din populatie la electrice. Noi in Romania nu avem posibilitatea sa producem atata energie electrica. Ca se va impozita/acciza curentul din ce in ce mai mult. De unde crezi tu ca o sa vina diferenta de incasari la buget din vanzari scazute ale combustibilului? Din alte impozite. Si eu sa sar sa cumpar masini mai scumpe, cu adaos mai mare? Sa plafoneze profitul producatorilor auto la 5% la nivel european si sa vezi atunci masini electrice sub 20.000. 

Am fost in cautare de masina luna asta si am trecut si pe la Dacia. Springul cu rabla e 10.000 ca si anu trecut, desi tichetul rabla e cu 5000 euro mai putin. Am intrebat daca e calculat cu tichet la 10.000 si mi-a zis nu. Da Renault diferenta. (7200 euro zicea ea). Tesla a ieftinit masinile cu 5-10.000 euro. VW si ei cu sume un pic mai mici. Pai astia daca au profitabilitate mica imi vand mie masina in pierdere? Iubeste Musk planeta sau pe mine sa le vanda in pierdere ori la cost? 

  • Like 1
  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, adicuigrec said:

Sa vorbim si pe cifre oficiale zic:

Un ford 1.0 ecoboost mhev emite 109 g/CO2. Acelasi motor fara mhev emite 129g/CO2. 18% diferenta. Consum 15% mai mic la mhev. Un logan 0.9 TCE emite 115g/CO2 si consuma tot 5.1 ca mhev de la ford.(cifre oficiale)

Tot mhev de la ford si nu doar, merge 0 km pe motor electric. Are 0 cai in plus. Marketing.

Nu stiu de unde iti iei stirile dar in mod sigur nu le citim pe acceasi. General motors are profitabilitate in jur de 7.7%, Ford 5.5% iar tesla 21.22%. Iti pun linkuri la minim 10 site-uri care scriu ca tesla are profit de 3-4 ori mai mare fata de competitori. Si la BMW se vorbeste de paritate intre profit ICE vs Electric prin 2026, avand in vedere ca anu trecut vanzarile electricelor BMW au fost de 15% din total si targetul este 33% pana in 2026. Asta insemna ca se asteapta la acelasi profit din 33% electrice ca din 67% combustie.

 

Cu mhev puteai doar sa spui ca am dreptate, nu era nevoie si de numere.

La stiri, sunt convins ca le citim pe aceleasi, doar ca se pare ca doar unul dintre noi intelege ce citeste. 

Ford a avut pierdere la divizia de electrice, mai precis $28k pierdere per masina vanduta in 2023. Ei sperau sa ajunga in 2026 la profit de 8% la electrice, dar deja au declarat ca nu au cum.

GM sunt si ei pe pierdere la divizia de electrice, si spera sa ajunga pe profit de cateva procente (sub 10) in 2025. Probabil o sa rateze si ei.

BMW se pare ca fac profit la electrice, intr-adevar. Dar nu mai mult ca la ICE. Si ei au avut avantajul ca aveau deja o platforma de multi ani, cea de la i3.

Marja de profit la Tesla a fost in scadere continua din 2022 pana acum. Iar Tesla e o exceptie in peisaj oricum. Dar ei au mai multe surse de venit pe langa vanzarea de masini, plus ca au luat miliarde in subventii de la stat.

Deci in niciun caz nu a facut vreun producator lobby pentru electrice. Pentru ca orice firma cauta sa maximizeze profitul, nu sa-l aiba cat mai mic.

 

 

  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

24 minutes ago, mgi said:

Cu mhev puteai doar sa spui ca am dreptate, nu era nevoie si de numere.

La stiri, sunt convins ca le citim pe aceleasi, doar ca se pare ca doar unul dintre noi intelege ce citeste. 

Ford a avut pierdere la divizia de electrice, mai precis $28k pierdere per masina vanduta in 2023. Ei sperau sa ajunga in 2026 la profit de 8% la electrice, dar deja au declarat ca nu au cum.

GM sunt si ei pe pierdere la divizia de electrice, si spera sa ajunga pe profit de cateva procente (sub 10) in 2025. Probabil o sa rateze si ei.

BMW se pare ca fac profit la electrice, intr-adevar. Dar nu mai mult ca la ICE. Si ei au avut avantajul ca aveau deja o platforma de multi ani, cea de la i3.

Marja de profit la Tesla a fost in scadere continua din 2022 pana acum. Iar Tesla e o exceptie in peisaj oricum. Dar ei au mai multe surse de venit pe langa vanzarea de masini, plus ca au luat miliarde in subventii de la stat.

Deci in niciun caz nu a facut vreun producator lobby pentru electrice. Pentru ca orice firma cauta sa maximizeze profitul, nu sa-l aiba cat mai mic.

 

 

Aici nu e vorba de cine are dreptate sau sa ne convingem unul pe altul de diferite lucruri. E o discutie pe un forum in care fiecare isi da cu parerea. Sa traiesti iluzia ca doar ce spui tu e adevarat sau ca doar tu esti atat de destept incat sa intelegi niste articole face imposibila purtarea unei conversatii civilizate

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.