Jump to content

BMW iX xDrive50


TKD29
 Share

Recommended Posts

  • 1 month later...
On 1/26/2023 at 8:43 AM, chitsro said:

10k pe luna, wow :)) cum e dupa 40k? 

La fel ca in prima zi cand am cumparat-o.

On 1/26/2023 at 8:50 AM, MrFelix said:

Plimbaret nu gluma !

Oricum, frumoasa masina nu ai ce zice, mai ales pe exterior, insa interiorul ... arata ca si cum ai pus un monitor cu touch pe o masa de plastic. Pacat 😔

Nu prea vad unde ai vazut tu plastic in masina.. cred ca te-ai referit la Tesla .. 🙂

On 1/26/2023 at 9:37 AM, VladE46 said:

@TKD29 faci car sharing/taximetrie din ce stiu, asa-i? de acolo si KM.

Legat de designul interiorului, cred ca trebuie sa ne obisnuim, cam ala e trendul pt toate electricele BMW. Apare curand si G60 i5, o sa fie la fel.

Da 🙂

Link to comment
Share on other sites

On 1/27/2023 at 4:28 PM, TKD29 said:

Nu prea vad unde ai vazut tu plastic in masina.. cred ca te-ai referit la Tesla .. 🙂

Uaaaa . Credeam ca-s minoritar. Ce mizerie de masina....

Eu dupa enyaq, dupa aproape 2 ani, inca nu m-as baga la BMW. Clar ar fi EV dar astept I5,

La Ix mi se pare culoarea foarte importanta. Am un vecin cu ceva verde militar. Superba masina, groaznic aspect.

 

P.S. Superb utilajul. Trec relativ des prin Deva. Poate ne vedem la o incarcare... 

 

Link to comment
Share on other sites

Am alergat Enyaq in weekendul prelungit in Tm - Iasi si invers. In conditii de iarna.

Cu autonomiiile astea deja e clar ca un EV e deja decent. Asta in ciuda monopolului EON din N-E tarii. Plus stangaciile kaufand-lidl tipic romanesc pe zonele unde nu au parteneriat e-charge. 

Inca cred ca diminuarea pretului la enyaq nu justifica upgrade-ul. Ma uitam pe specs de la EQE si 😍. Astept I5 desi cand vad ca va fi cu asteptare 1 an plus, parca e aiurea...

 

P.S. Azi aveam un I4 in fata. Chiar nu puteau la banii aia sa-i faca un difuzor in spate ca sa u semene a tevi cu capac??? Puteau nspe forme sa puna dar daca eram mai chior, ziceam ca e M4. Cam penibil asa... 

 

 

Link to comment
Share on other sites

On 9/26/2022 at 9:39 AM, WIN60 said:

Edit, ca mașina de oras daca stai la casa este ce trebuie. Lejer as lua acum 2 spring cu rabla daca ar veni repede.

Nu exista mizerie mai mare ca spring. Masina de kkt cu multi utilizatori cu burta goala. Nici vorba de economie, utillizatorul atent la costuri etc. Masini cumparate pt ca "pot incarca gratis". Atat. Chiar nu inteleg de ce in UE acceptam asa mizerie. Si nu doar legat de safety ci si calitate...

Nici de oras nu sunt bune. 45cp. Tractoarele UTB aveau acum 50de ani >45cp. Cred ca daca imi iau avant, la peste 100 kg daca lovesc un spring de pe bicicleta, e dauna totala. Riscul e sa ranesc soferul/pasagerii.

Mergeam la Iasi, 0 grade afara, plec Tm si opresc la Alba Iulia sa incarc pt ca ne era foame + aparuse low battery...

Pun masina la type 2 si dupa un timp vad ca springul de langa nu incarca pe CCS ("fast"). Cablul liber, il pun la mine si intru inauntru pt a manca. Vad pe app ca nu mai incarca...

Ies afara pt ca credeam ca a dat statia eroare si un bou incepe sa tipe la mine ca i-am luat eu cablul din masina. Incerc sa-i explic ce si cum dar nu am avut cu cine... Dupa un timp devenisem chiar agresiv pentru ca gibonul inca tipa la mine..

Vine sotia, discuta cu prostul si el ne spune: incarca de o ora, mai avea inca una de incarcat, probabil ca statia daduse time-out si se oprise, iar dupa ce luase cablul din a mea, incarca cu... cu... 13kW. 

Deci nu poti pune iarna mizeria aia la incarcat la fast. E ca un tractor pe autostrada. Orice masina din 2022-2023, trage lejer iarna cu 100kW+ si pleaca mai departe. Ce kkt facea gibonul acolo, mai ales agresiv, nu inteleg... 

La Iasi,  plecat sa incarc, vine unul cu un spring si pune la incarcat dupa ce terminasem eu. Eu la 99% trageam cu 28kW, el gol cu 12kW. Era ok ca nu astepta nimeni, dar daca venea cineva in tranzit cu EV si voia sa incarce???

P.S. La intoarcere de la Iasi spre TM, la Targu Mures, stateau la mokangeala 4 EV la un fast si un type 2. Era la 2,3km distanta un incarcator pe bani. M-am dus la ala, am incarcat si am ajuns la Tm. La plecare, cele 2 springuri din cele 4 EV, inca incarcau... 

Un fel de ne place sa stam la coada 🤢

Link to comment
Share on other sites

:)) cu siguranța nu as sta niciunde sa incarc moca, decât daca ar fi liber fără sa caut măcar. 
Eu știu ce zici tu si ai dreptate privind calitatea sub orice punct de vedere, însă in oras teoretic chiar daca încarci doar de acasa sau stații contracost, ar trebui sa faci economie de combustibil destul de mare. 
 

Pe fondul măririlor de combustibil de 9-10 lei/L am zis aceste lucruri, daca ar fi iarăși 5-6-7 maxim, hai sa zicem. 
 

Nu prea imi vine sa dau mulți bani pe o electrică, adica nu sunt Pro deloc pentru aceste mașini dim cauza multor probleme de infrastructura, baterii mici, etc.

 

Da mi as lua un cacat de asta.. :))

Link to comment
Share on other sites

Eu nu inteleg de ce mizeria de spring are conector CCS. Ar trebui sa aiba doar type 2, ca ala e singurul care are sens. 

Si da, multi si-au luat spring doar pentru ca a fost 9k euro, si ca au auzit ei ca poti sa incarci gratis. Si mai sunt afaceristii aia de le-au comandat si le-au pus pe olx cu 14k euro fara sa le ia din curte de la dealer. Ambele modele de specimene, ceva deosebit.

Spring e definitia de compliance car. Cum astia de la dacia au declarat ca o sa evite electrificarea cat de mult pot, le trebuia ceva pentru certificate verzi. Si atunci au facut o coaja la minimum prevazut de lege, ca sa se scoata. Mie unuia mi-ar fi frica sa ma sui intr-una, mai bine merg cu un sandero..

Link to comment
Share on other sites

9 hours ago, Bala said:

Nu exista mizerie mai mare ca spring. Masina de kkt cu multi utilizatori cu burta goala. Nici vorba de economie, utillizatorul atent la costuri etc. Masini cumparate pt ca "pot incarca gratis". Atat. Chiar nu inteleg de ce in UE acceptam asa mizerie. Si nu doar legat de safety ci si calitate...

Nici de oras nu sunt bune. 45cp. Tractoarele UTB aveau acum 50de ani >45cp. Cred ca daca imi iau avant, la peste 100 kg daca lovesc un spring de pe bicicleta, e dauna totala. Riscul e sa ranesc soferul/pasagerii.

Mergeam la Iasi, 0 grade afara, plec Tm si opresc la Alba Iulia sa incarc pt ca ne era foame + aparuse low battery...

Pun masina la type 2 si dupa un timp vad ca springul de langa nu incarca pe CCS ("fast"). Cablul liber, il pun la mine si intru inauntru pt a manca. Vad pe app ca nu mai incarca...

Ies afara pt ca credeam ca a dat statia eroare si un bou incepe sa tipe la mine ca i-am luat eu cablul din masina. Incerc sa-i explic ce si cum dar nu am avut cu cine... Dupa un timp devenisem chiar agresiv pentru ca gibonul inca tipa la mine..

Vine sotia, discuta cu prostul si el ne spune: incarca de o ora, mai avea inca una de incarcat, probabil ca statia daduse time-out si se oprise, iar dupa ce luase cablul din a mea, incarca cu... cu... 13kW. 

Deci nu poti pune iarna mizeria aia la incarcat la fast. E ca un tractor pe autostrada. Orice masina din 2022-2023, trage lejer iarna cu 100kW+ si pleaca mai departe. Ce kkt facea gibonul acolo, mai ales agresiv, nu inteleg... 

La Iasi,  plecat sa incarc, vine unul cu un spring si pune la incarcat dupa ce terminasem eu. Eu la 99% trageam cu 28kW, el gol cu 12kW. Era ok ca nu astepta nimeni, dar daca venea cineva in tranzit cu EV si voia sa incarce???

P.S. La intoarcere de la Iasi spre TM, la Targu Mures, stateau la mokangeala 4 EV la un fast si un type 2. Era la 2,3km distanta un incarcator pe bani. M-am dus la ala, am incarcat si am ajuns la Tm. La plecare, cele 2 springuri din cele 4 EV, inca incarcau... 

Un fel de ne place sa stam la coada 🤢

Si zici ca e de viitor treaba asta cu EV nu ? Man daca acum cand sunt poate 1% masini EV deja ne plangem ca stam la coada apoi cand or fi 5%? :)) 

Dar da trebuie sa iti admir "pasiunea"  🙂 

Atlfel tot e bun si Spring asta de ceva ai mai motiveaza pe ceilanti producatori sa scoata modele mai ieftine .

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

Cand o sa fie tot atatea statii de incarcare cate sunt benzinarii, n-o sa mai stai la coada. Daca te uiti in Norvegia, se poate.

In plus, cum incarci acasa o masina pe benzina sau diesel?

Ce zici, o fi de viitor sau nu?

Link to comment
Share on other sites

Pai nu chiar. Cate masini poate deservi o benzinarie pe ora sau zi si cate masini poate deservi o statie de incarcare (fie ea si rapida si foarte bine intretinuta)? Fa un calcul simplu, timp mediu de incarcare vs timp mediu de alimentare si vezi de cate sute de ori mai multe statii de incarcare ai nevoie ca sa acoperi acelasi numar de masini.

Acum tine cont ca in perioada concediilor, la munte sau la mare (dar uneori si in Bucuresti) se sta la coada la benzinarii.

Nu vreau sa ma las prins in versusul asta infinit, electrificarea e viitorul, dar momentan nu arata bine deloc.

Referitor la Norvegia, chiar la cel mai celebru vloger/blogger pe electrice (ce naiba este), erau imagini cu masini la coada in Norvegia pe autostrazi ca sa se incarce. Si asta e o tara de 5 milioane, cu o infrastructura impecabila (teoretic) si cu "uameni" civilizati.

  • De acord! 3
Link to comment
Share on other sites

Un timp mediu de alimentare in benzinarie e 15 minute, cu tot cu plata. Mai mult in perioada de varf cand sunt cozi. Pana o sa avem noi infrastructura comparabila, in 15-20 de minute o sa incarci suficient din baterie cat sa pleci mai departe.

Plus ca, dupa cum spuneam, multi o sa incarce acasa si o sa plece cu bateriile pline. Deci doar cei in tranzit o sa opreasca la statii. 

Cozile alea din Norvegia erau din perioada de concedii sau de sarbatoare. Deci, nimic diferit fata de situatia de acum de la benzinarii. 

Tot nu mi se pare ca exista vreun argument pentru care "nu arata bine deloc". 

Si mai e si calculul celalalt, cu cat timp *nu* pierzi in benzinarie pe parcursul unui an, pentru ca incarci acasa sau la birou sau la un supermarket cat faci cumparaturi. 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, mgi said:

Cand o sa fie tot atatea statii de incarcare cate sunt benzinarii, n-o sa mai stai la coada. Daca te uiti in Norvegia, se poate.

In plus, cum incarci acasa o masina pe benzina sau diesel?

Ce zici, o fi de viitor sau nu?

da de viitor peste vreo 15 20 de ani, pana atunci mai discutam.  Spui asta cu "incarca acasa bateriile" de parca reteaua electrica e pregatita sa ia inca cateva sute de mii de consumatori.. 15 minute in benzinarie?!? cine naiba a facut studiul ala? A si tu zici ca in 15 minute incarci bateria sau cum ? Man mai sus  se plange colegul ca sta dupa Spring-uri... Banuies ca nu mai trebuie sa iti spun ce a fost asta vara prin California cand se rugau de lume sa nu mai incare masinile. Oricum admir si la tine "pasiunea" . Da e viitor dar nu cel apropiat.

Edited by alex230ro
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Eu am SUV, rezervor de 83 de litri. De obicei alimentez cand sunt pe la 1/2 (deci cam 40 de litri). Mai mult de 5 minute nu dureaza o alimentare. Mergi in orice benzinarie si fa un calcul (la ochi) si o sa vezi. Ca fapt divers, o pompa moderna de carburant are un debit de 45 de litri pe minut. 15 minute dureaza doar daca, folosesti WC, cumperi rovinieta, sunt probleme cu plata, etc. Cine este interesat sa alimenteze si sa plece, nu are motiv sa stea mai mult de 5 minute decat in cazuri speciale.

Pai chiar postul lui Bala oarecum indica de ce nu arata bine. Dai 100 000K pe o masina premium ca sa te certi cu taximetristi cu Spring numai ca sa poti alimenta? La benzinarie, daca un bou blocheaza pompa, te duci la alta pompa. Daca e magar operatorul statiei - te duci la alta statie, etc.

Ai dreptate, e un avantaj sa pleci in fiecare dimineata cu bateria plina, pentru cine are aceasta posibilitate (as zice siguranta).

  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.