Jump to content

BMW X3 (G01) M40d Sonnenstein-metallic


sskkaa

Recommended Posts

Posted (edited)

Temperaturile sunt in parametri, pt ca am lasat masina la ei cateva zile si s-au facut teste si inainte/in regenerare/dupa, s-au urmarit mai multi parametri si totul e ok. Fiind client fidel, si cunoscand echipa de peste 15 ani, ii cunosc pe multi de acolo si mi au confirmat ca nu e de la soft, sa-l las in pace. Dar daca insist, ei il pun pe ala stock daca doresc. Cunosc si tunerul si am incredere deplina ca softul e facut ok, cu toate protectiile necesare. Am avut personal 3 masini facute la el, peste 400k km si fara nicio pb la nicio masina cu DPF sau motor sau altele.

Dar, asa e, si la BMW au zis ca a scazut dramatic calitatea multor piese, si ca multe lucruri nu s tocmai ok... dpf, egr-uri, capac culbutori si admisii de plastic, etc...

Asa cum am mai scris mai sus, au confirmat si cei de la BMW ca au mai avut cazuri de DPF-uri crapate, pe masini mult mai noi si km mult mai putini, unele in garantie chiar, fara soft-uri. Sunt exceptii ce-i drept, dar sunt cazuri.

Colegul meu are un X3 04/2024, B57, 30d MH 286cp, cu vreo 25k km la bord, el avand evacuarile argintii, si sunt putin afumate si la el... ce sa mai zic?

Problema la mine e ca evacuarile mele sunt negre, din fabrica ( vopsite negru ) si nu mi-am dat seama daca s afumate sau nu ca nu m-a dus gandul in sensul asta, decat atunci cand am avut eroare pe DPF.

Da, aprox 3000eur a fost la reprezentanta.

Optiunile au fost:

1) SH, dar nu am gasit niciunul indiferent de vechime/km/etc - majoritatea erau pentru 20d

2) Nou, aftermarket, ceva firma din Polonia, vreo 6000lei + manopera ( vreo 8-9000lei total cred )

3) Nou, original, la service autorizat, vreo 9500lei + manopera ( vreo 12-13000lei total cred )

4) Nou, original, la BMW, cu toate accesoriile, manopera si istoric - 16000lei parca a fost cu totul.

Aia cu galeria ma cam panicheaza si pe mine, dar sper sa ma tina fara pb pana pe la vreo 200k ca atunci as schimba si capacul culbutori si galeria admisie.

Edited by sskkaa
Link to comment
Share on other sites

Mda mizeriile alea de plastic (galerie+capac) se deformeaza de la caldura. Merg de cateva luni cu ceva GLK si ala pierde ca la balamuc ulei pe la capac culbutori ( inteleg ca au schimbat de 2 ori garnitura ma rog nu i-a dus capul sa verifice capacul)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

10.03.2023 - 52.245km - constatare generala la achizite, diagnoza, resoftare si update de soft motor/cutie/infotainment, update de harti, etc - BMW GRUP WEST ORADEA

10.03.2023 - 52.273km - revizie ulei ARAL + filtre - ANDRION SERV

28.03.2023 - achizitie jante+anvelope 20" incl montaj + reglaj directie, unghi fuga, etc - BMW GRUP WEST ORADEA

23.05.2023 - 59.900km - revizie ulei ARAL + filtre - ANDRION SERV

29.05.2023 - 59.920km - schimb placute frana fata + diagnoza ventilator scaun dreapta fata - BMW GRUP WEST ORADEA

28.07.2023 - 68.080km - inlocuit EGR/Recitor pe campanie - gratuit + gresat usi + constatare mecanica pentru pompa de apa/accesorii - BMW GRUP WEST ORADEA

18.08.2023 - 70.741km - revizie ulei BMW + filtre + inlocuire pompa apa + antigel + simering palier fata + schimb ulei cutie transfer - BMW GRUP WEST ORADEA

13.09.2023 - 72.000km - Stage 1 la A TEAM PERFORMANCE

04.12.2023 - 80.250km - revizie ulei BMW + filtre + schimb uleiuri diferentiale fata + spate - BMW GRUP WEST ORADEA

06.03.2024 - 90.324km - revizie ulei ARAL + filtre - ANDRION SERV

25.04.2024 - 98.772km - schimb placute frana spate ( nu cred ca au mai fost schimbate vreodata ), verificat sistem climatizare ( ca tot vine vara ), completare freon ( lipseau cam 150ml dupa 4ani jumate aprox ) si igienizare clima, care a inclus obligat si schimbarea filtrului de aer - BMW GRUP WEST ORADEA

10.05.2024 - 101.546km - revizie ulei BMW + filtre, inlocuire lichid frana ( era "scadent" in August oricum ) si schimb ulei cutie ZF8HP, si ceva conducta de alimentare carburant ( apro 200lei + TVA) - toate astea pentru suma de 5000lei + TVA - BMW GRUP WEST ORADEA

26.06.2024 - 110.186km - revizie ulei BMW + filtre - ANDRION SERV

06.09.2024 - 121.537km - revizie ulei BMW + filtre - BMW GRUP WEST ORADEA

14.11.2024 - 130.661km - revizie ulei BMW + filtru de aer, inlocuit protectii telescoape fata + elemente suprasarcina?!, inlocuire brate inferioare anterioare stg+dr fata ( troncanea ceva usor la denivelari mici de ceva vreme ) si un reglaj directie - BMW GRUP WEST ORADEA

22.01.2025 - 140.440km - revizie ulei BMW + filtre, verficiare autovehicul, schimb ulei cutie transfer, si lamela stergator spate - BMW GRUP WEST ORADEA

24.02.2025 - 146.708km - inlocuit senzor Nox dupa DPF, si curatat injector adblue ( nu era f murdar, dar am zis sa-l verifice daca tot e masina la ei ) - ANDRION SERV

28.02.2025 - 146.900km - inlocuit injector Ad Blue, si mufa+conducta - cod 16197381257 ( de la injector la rezervor ) - ANDRION SERV

25.03.2025 - 150.536km - revizie ulei BMW + filtre - BMW GRUP WEST ORADEA. S-a rezolvat si cu rechemarea pentru sinele din portbagaj.

11.04.2025 - 150.536km - inlocuti DPF, original, cu toate cele necesare, coliere, conducte vacum, etc. In urma problemelor cu Sezorul Nox, a dat si o eroare pe DPF, si atunci mi s-a aprins becul. In urma testelor facute, s-a constatat/presupus ca PDF are ceramica crapata, si de acolo erorile continue. Dupa schimb nu am mai avut nicio pb si nicio eroare nici pe DPF nici pe senzor Nox, masima merge perfect. Nu e o problema comuna sau des intalnita, dar mi s-a confirmat ca au mai avut probleme cu DPF-uri crapate si ma masini mult mai noi cu si km sub 100k, putine cazuri, dar a mai fost intalnita problema. - BMW GRUP WEST ORADEA

25.04.2025 - 151.000km aprox - am pus rotile de 19 ( model 887M ) - 245/50/19 - Michelin Latitude Sport 3. De atunci, de peste 5000km, masina merge perfect, si am decis ca voi ramane pe setup-ul asta. Am detaliat in topicul aferent de anvelope problemele, nervii si stresul avute cu rotile. Mi-a ajuns, m-am saturat, si nu mai am nici timp pt pb asta.

07.05.2025 - 154.800km aprox - completat aprox 150-200ml antigel+apa distilata. Am constatat o mica lipsa cand completam lichid de parbriz. Nu au fost notificari in bord sau erori pe subiect, nu lipsea mult oricum. O sa mai urmaresc perioada asta, banuiesc ca poate s-o fi umblat la ceva cand au inlocuit DPF, sa fi curs putin. Sub masina nu par a fi scrugeri, pete, etc. Pana acum dupa aprox 2000km, totul ok.

05.06.2025 - 160.230km - revizie ulei BMW + filtre, schimb uleiuri grup diferential fata + spate, revizie + igienizare clima - completat putin (aprox 100ml) freon - BMW GRUP WEST ORADEA

Masina merge perfect, 0 probleme. Urmeaza un concediu la sf de luna "pa Gretzia". In rest, apa, motorina si bataie.

  • Like 1
  • Love BMW 1
Link to comment
Share on other sites

Adevarul e ca nu suport sa stau in trafic, prefer sa ocolesc 5-8-10km daca e si sa merg constant pe centura, DEx, sau alta varianta, si pe langa toate drumurile extraurbane, se mai aduna si astea putin.

Adevarul e ca Oradea e un oras destul de fluent dpdv al traficului, si se circula decent, chiar si la ore de varf, dar urmeaza IAR niste lucrari de infrastructura in puncte cheie ( niste pasaje ) care vor bloca cel putin jumatate de oras, asta fiind alt motiv pentru care evit sa l travesez, si ma folosesc de variantele ocolitoare. E oricum si mai bine pt nervii mei, dar si pentru motor, mergand mai tot timpul in temperatura, si viteza constanta.

Alta chestie e ca stilul meu de mers anticipativ ma avantajeaza mult, de ex discurile de frana la 160k sunt cele originale, iar placutele fata au 100k km ( +/- )... cat mai duc nu stiu, dar Doamne Ajuta! vorba aia 😄 Alea spate sper sa tine pana pe la 200k, cel putin asa ar trebui, primul set de fabrica a tinut 100k km.

  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

Apa paie si bataie fratellooo!! I dau si eu la a mea un drum de italia luna asta, pe la cinque terre.

As face si pasul Stelvio.....dar nush daca am timp ma mai gandesc.....

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

@Mircea-Si eu tot imi fac curaj sa pregatesc un traseu de vreo 2 sapt prin Europa, DOAR pentru pasuri montane, cate 1-2-3 pe zi, facute asa la pas, la relax, la consum gen... dar depinde de zona, locatie, dar sunt atat de multe, incat e f greu de stabilit rutele. In plus si vremea pt 2 sapt e oarecum dificil de prezis, mai ales la altitudinile alea... in plin sezon e plin pe rutele arhicunoscute, inainte/dupa iar trebuie bifat care cum si in ce perioade sunt deschise... greu nene... greu 😄 

Drumuri bune!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.