Jump to content

Probleme DPF si adblue


Recommended Posts

1 hour ago, arnx said:

Am mai atasat niste teste facute acum. Injectoarele sunt okeish (test facut la "rece") sau posibil sa fie valorile alea, da, cum zice gelu22, din diverse cauze... cand accelerez se duc spre 0 toate.

Nu-mi dau seama unde trebuie sa ma uit sa vad cat de des isi face regenerarea.

G30 eDrive are DPF? Tevile lui erau tot asa murdare, ma indoiesc ca avea badge fake pus de eDrive pe el.

20230920_185553.jpg

20230924_191555.jpg

20230924_191844-min.jpg

Pare ca nou dpf ul. Eu nu mi as bate capul.

Valorile pe injectoare difera si in functie de cat de comaltata e galeria de admisie si porturile de supape, lasa masina in pace ca nu are nimic.

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, gelu22 said:

Nu-mi permit sa va contrazic, ideea cu scos fum inainte de filtru am gasit-o la firme care curata filtre, printre conditiile de acordare a garantiei…

gelu22 absolut, un motor neglijat (si cu destui km si neglijat) va produce mai mult fum decat unul tinut din scurt.. te-ai gandit la situatia asta?

Da, senzorul MAF trebuie sa fie in parametri adica sa indice binisor, adica sa urmareasca accelerarile.. nu sa ramana in urma... O eroare pe MAF apare cand e prea tarziu cand e impuscat, adica e complet PA senzorul.

Ca sa intelegi, un motoarele ajung in diferite stari de uzura la aia de schimba  sau curata filtre, si evident depinde cum a fost intretinut(!) motorul/ ... asa se va umple si filtrul DPF..

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

On 9/22/2023 at 7:23 PM, bimmer90f30 said:

Iata ce mai face bmw intre timp si numai in Europa.. 

https://www.bmwblog.com/2018/01/17/certain-bmw-petrol-engines-will-get-particulate-filter-march/

..bun venit PPF.. ?

 

Masina mea are filtru particule si e pe benzina.Se numeste OPF (otto partikel filter).

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Filtrul de particule este obligatoriu de cativa ani pentru benzina, nu mai stiu exact de cand (2017?).

La un motor diesel in parametri, particulele de funingine sunt invizibile. Daca mergi o perioada de timp mai lunga subturat si, ulterior, dai pedala, scoate fum vizibil, dar, doar pana se curata tobele.

In cazul de fata, daca dpf este ok, cum trece funinginea prin el si afuma toba???

Atunci cand apar probleme de functionare, dpf face regenerari din ce in ce mai dese sau, pana la urma, se blocheaza, apare in bord semnul cu rosu si gata, platforma.

Cel putin la mine, la passat, martorul dpf are doua culori: galben, cand te invita sa iesi cu ea in afara si rosu, cand iti spune sa suni la platforma. Gradul de colmatare este calculat prin diferenta de presiune intrare/iesire dpf, masurata de doi senzori. Eu nu am avut placerea sa mi se aprinda, insa masina functioneaza in parametri, iar tevile de esapament sunt curate ca inoxul. Poate aici este altfel, nu zic nu.

 

Link to comment
Share on other sites

27 minutes ago, pvsilviu said:

cand te invita sa iesi cu ea in afara si rosu, cand iti spune sa suni la platforma.

Asa scrie si in manualul utilizatorului la VW?

27 minutes ago, pvsilviu said:

Poate aici este altfel, nu zic nu.

Nu e altfel, ai zis bine. (Glaben face si la BMW cu simbol de butelie pe jumatate plina)

Asa functioneaza DPFul clasic.

La ala cu AdBlue injectorul face "pipi" pe noxe sa le calmeze sa dea azot si apa.

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Daca mergi drumuri scurte, in special iarna si nu are timp sa-si faca regenerare, la un moment dat, se aprinde martorul dpf in galben. Atunci trebuie sa iesi cu ea in exterior, sa mergi in viteza 4 cu 2000-2500 ture si, daca totul este ok, dupa 20-30 minute se stinge si gata. Daca nu faci chestia asta, se aprinde rosu si pa, pa, este nevoie de platforma, service si regenerare fortata.

Link to comment
Share on other sites

Eu cred ca ai si alta problema, in afara de dpf. Adica, la o masina clasica, fara dpf din fabrica, teava de la esapament nu se afuma atat de repede, mai mult, in nici un caz bara.

Poate ai gresit ca ai spalat dpf, eu era sa o patesc cu un detept care nu intelegea ca problema era alta si vroia sa-mi curete chimic dpf-ul. Abia am reusit sa iau masina de la el fmm de destept. Curios ca la tine nu s-a aprins martorul dpf, sau nu am citit eu bine?

8 minutes ago, pvsilviu said:

Incerc si eu sa-ti explic: filtrul dpf e una, instalatia adblue este alta. DPF opreste particulele de funingine, instalatia de adblue, are alta sarcina.

Ambele reduc problemele cauzate de diesel si adauga probleme proprietarului. Singura satisfactie este ca teava de esapament este curata, pfff.

 

 

Link to comment
Share on other sites

54 minutes ago, pvsilviu said:

Daca mergi drumuri scurte, in special iarna si nu are timp sa-si faca regenerare, la un moment dat, se aprinde martorul dpf in galben. Atunci trebuie sa iesi cu ea in exterior, sa mergi in viteza 4 cu 2000-2500 ture si, daca totul este ok, dupa 20-30 minute se stinge si gata. Daca nu faci chestia asta, se aprinde rosu si pa, pa, este nevoie de platforma, service si regenerare fortata.

 la ce bmw ti s-a aprins tie martorul galben si dupa ce ai mers cu ea s-a stins?

la bmw cand se aprinde galben, nu e invitatie sa mergi la plimbare, ci deja filtrul are probleme serioase, cu erori. nu am vazut sa fie si martor rosu de DPF.

Link to comment
Share on other sites

13 minutes ago, pvsilviu said:

Eu cred ca ai si alta problema, in afara de dpf. Adica, la o masina clasica, fara dpf din fabrica, teava de la esapament nu se afuma atat de repede, mai mult, in nici un caz bara.

Poate ai gresit ca ai spalat dpf, eu era sa o patesc cu un detept care nu intelegea ca problema era alta si vroia sa-mi curete chimic dpf-ul. Abia am reusit sa iau masina de la el fmm de destept. Curios ca la tine nu s-a aprins martorul dpf, sau nu am citit eu bine?

 

Nu am spalat, adica nu am facut nimic, am adaugat doar un aditiv in motorina pentru curatarea injectoarelor. Nu s-a aprins martorul si nici erori nu am, am tobele asa de ceva timp dar e prima oara cand vad si pe bara.

Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, pvsilviu said:

Incerc si eu sa-ti explic: filtrul dpf e una, instalatia adblue este alta. DPF opreste particulele de funingine, instalatia de adblue, are alta sarcina.

 

:offtopic: Cu mine vrei sa vorbesti?

Ce e una si ce e alta?

Sa inteleg ca nu esti de acord cu, ce am tot zis mai sus?

Filtru DPF au amandoua..

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

On 9/19/2023 at 4:18 PM, dey123 said:

ce legatura are adblue daca este infundat sa imi faca tobele negre la masina.

In sfarsit sunt si eu in topic 😉

Are multa legatura  cu fumul negru cu faptul ca tie nu iti merge injectorul la masina..

Apoi, mai pe update, da, as i locui senzorul acela daca ei au facut masuratori live pe sezor iar acesta nu mai indica cum ar trebui. Iar din prima lor testare parese ca atentia trebuie axata pe senzorul dupa SCR, adica cel de al doilea. Cum am zis daca nu mai e in parametri ar trebui schimbat. 

Ce nu inteleg destui e ca senzorii de pe evacuare se cam duc dupa un timp, tocmai datorita regimului/mediului de lucru, nu pot rezista la nesfarsit.

Mai putn daca folositi ulei 2T 😉

 

Iata un senzor de pe evacuare schimbat "pe batranete"..

20230926_103804.thumb.jpg.5ad752cc76a59d74792043bb1e63a4bc.jpg

Masina nu are Adblue, e cu regenerari clasice.. Nici un mesajj in bord in legatura cu senzorul; km vreo 110k

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, dey123 said:

Revin cu un update: am avut programare astazi la service pt eroriile avute si cei de acolo au sustinit ca trebuie achimbati senzorii Nox. Ambii senzori. Cica ei pit fi cauza inegriirii evacuarii. Pareri? Tin sa mentionez ca sunt undeva la 2500 ron bucata.

Am schimbat eu unul dupa SCR, uite:

image.thumb.png.3b2e3c7ba0053d75a574c15d0328ee4e.png

Am schimbat si curatat, nu arata prea bine acolo:

image.png.e626eedb7a17b5469d9ef7c69077d9d4.png

image.thumb.png.0bbfed96cfeec413db1a0dd6af051a37.png

Asta s-a intamplat undeva la 100.000km si cu bla bla de folosit adblue original tot timpul, cost total parca undeva la 4000 la Bavaria. Asta o sa faci si tu, senzor clar trebuie sa schimbi ca ai eroare pe el.

Dar asta nu mi-a rezolvat problema cu tevile si nu cred ca o sa se rezolve nici la tine, e adevarat ca nu am schimbat ambii senzori, doar cel pe care aveam eroare dar nu cred.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Îți dai seama ca nu e sigura treaba la toti… e ca si cum 2 mașini identice la 100.000 km au consumuri diferite pe același traseu ( cum au fost cazuri de colegi care aveau 2 mașini identice cu consumuri diferite dar cu 2-3l la 100 km) si ți ar zice cumva sa schimbi injectoarele, insa e cam la ghici :)).

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Imi cer scuze ca intervin si eu. Tot o mica problema referitoare la dpf am si eu, la un senzor. Bmw g30, 2018, 163cp. Mi-a aparut din senin check engine, am presupus eu cand se regenera masina, ca avea si grilele de aersisire deschise si mergea ventilatorul iar pe tester pus cand am ajuns acasa, arata ca se regenerase in urma cu vreo 15km aproximativ. Eroarea este 2BB400 - Diesel particulate sensor measuring electrode - faulty. Astea s-au intamplat pe 5 decembrie. Acum cateva zile, la fel eroare de motor, dupa ce am mers seara prin oras vreo ora, la fel aceeasi eroare. De la regenerare aveam putin parcurs, de aici si presupun ca citeste ceva eronat senzorul cand se regenereaza masina. Masina merge absolut perfect chiar cu becul aprins in bord. Nu isi face regenerari prea dese, undeva la 5-6 sute de km cred. Ca atat am mers in perioada 5 dec - 3 ian. Din ce stiu acolo la dpf si sub masina sunt mai multi senzori. Ma puteti ajuta sa aflu care ar fi ? A mai pati careva asa  ceva ? Multumesc.

IMG-20240106-WA0022(1).jpg

IMG-20240106-WA0019.jpg

Edited by jonnyy_b
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.