Jump to content

Problemă consum ulei excesiv E90 320D.


Recommended Posts

Va salut, după ce am recondiționat turbina care era dusă la al meu 320D NFL, am constatat ca mi-a scăzut consumul de ulei foarte puțin, inițial am crezut că totul se trage de la turbina deoarece avea joc axial, am decis sa o recondiționez știind că e pe ducă și având și soft la motor a fost o alegere buna. Însă mașina continue să pape ulei excesiv, undeva la 1l per 500km, in orice condiții, uleiul folosit este Liqui Moly top tec 4200. Eu bănuiesc sa fie simeringurile de la supape, când o pornesc la rece da puțin fum albastru, și dacă o turez undeva de pe la 2000 de ture incepe sa dea fum albastru pe evacuare, cu cât turația crește da și mai mult fum,  îmi scoate și prin dreapta motorului întrucât am pus un colier aftermarket la turbina pe partea de evacuare pentru că cel de fabrica s-a rupt. Daca mai merge mașina puțin, aproximativ 1 minut nu mai da gram de fum albastru, doar la pornire și după puțin timp daca o turez, iar în mers nu da fum albastru deloc. Aștept cu drag orice părere 🫶🏼

Link to comment
Share on other sites

22 minutes ago, branevl said:

Salut, la consumul asta cel mai bine cumperi alt motor.

As vrea sa identific ce e defect și să pun in balanță tot, nu cred că ar fi cazul sa iau alt motor, nu îmi dă alte semne de oboseală decât consumul de ulei, nu bate distribuție deloc, la rece nu are sunete ciudate și mașina trage foarte bine, iar faptul că fumul îl dă doar când pornesc și la cald nu mai scoate gram mă face să cred că nu e ceva foarte scump, dar până nu desfac nu știu:))

Link to comment
Share on other sites

Nu ma pricep la motoare deloc, dar asa din fotoliu... daca doar la pornire scoate fum, inseamna ca uleiul se scurge, cand e oprit motorul, in interiorul cilindrilor, posibil cum ai spus tu pe la supape.

Deci desfa, inlocuieste si vezi. 🫣

Link to comment
Share on other sites

Daca nu sunt acele supape, eu inclin cel mai mult spre segmentii de ungere. Probabil la cati Km are la bord, >300k, mai degraba de aici se trage. E foarte mare consumul ala de ulei. 

Link to comment
Share on other sites

Da, mașina are 350k reali, însă mă gândesc dacă era vorba de segmenți sa facă asta și după pornire, in minutul acela (aproximativ) când ea dă fum nu putem spune că se încălzește motorul și ajunge la parametrii să aibă condiții de funcționare optime 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, David Dobre said:

Da, mașina are 350k reali, însă mă gândesc dacă era vorba de segmenți sa facă asta și după pornire, in minutul acela (aproximativ) când ea dă fum nu putem spune că se încălzește motorul și ajunge la parametrii să aibă condiții de funcționare optime 

Nu vreau sa fiu pesimist, am avut si eu motorul asta, M47 tot pe E90 si da, si la mine consuma, nu atat de exagerat, dar consuma. La mine era un consum de 0.35/0.4l/1000Km. Teoretic era in limita declarata de BMW de 0.7l/1000Km. Stiu ca la vremea aceea m-am interesat de problema si era destul de comuna la aceste motoare. Da un search si aici pe forum si o sa gasesti pe multi care se plang de problema asta. E uzura care isi spune cuvantul, acei segmenti nu reusesc sa mai etanseze cum trebuie si implicit uleiul ajunge in camera de ardere. Nu stiu daca mai ai DPF sau daca a avut, dar n-ai observat sa dea cu fum albastru la accelerari puternice? Probabil trebuie sa vezi static daca are nuanta albastrie fumul. 

Link to comment
Share on other sites

31 minutes ago, RaYn3 said:

Nu vreau sa fiu pesimist, am avut si eu motorul asta, M47 tot pe E90 si da, si la mine consuma, nu atat de exagerat, dar consuma. La mine era un consum de 0.35/0.4l/1000Km. Teoretic era in limita declarata de BMW de 0.7l/1000Km. Stiu ca la vremea aceea m-am interesat de problema si era destul de comuna la aceste motoare. Da un search si aici pe forum si o sa gasesti pe multi care se plang de problema asta. E uzura care isi spune cuvantul, acei segmenti nu reusesc sa mai etanseze cum trebuie si implicit uleiul ajunge in camera de ardere. Nu stiu daca mai ai DPF sau daca a avut, dar n-ai observat sa dea cu fum albastru la accelerari puternice? Probabil trebuie sa vezi static daca are nuanta albastrie fumul. 

Va las videoclip mai jos să vedeți fumul pe care îl dă când schimb la 4k+, dpf avea de fabrica însă am luat-o cu el anulat, iar fum negru îmi dă doar la accelerări puternice în turații mari. Fum albastru pe loc când o pornesc și o turez, in mers mie nu mi se pare că ar da, in videoclip motorul era la parametrii optimi de funcționare, tind sa exclud segmenții ca principala cauza.

https://youtu.be/tTvOGbI1lMQ?si=RVcTBzhU30nsLvMN

 

Link to comment
Share on other sites

39 minutes ago, RaYn3 said:

 La mine era un consum de 0.35/0.4l/1000Km. Teoretic era in limita declarata de BMW de 0.7l/1000Km.

In acest caz ,nu mai are sens sa faci schimbul de ulei . Ai ulei proaspăt mereu ,schimbi doar filtrul !😅😅😅

Link to comment
Share on other sites

Nu cred ca e asa scump un M47, insa in același timp nu știi ce găsești la dezmembrări.. totuși eu as merge pe un motor din dezmembrări cu garanție 3 luni la care sa i schimbi simeringurile la supape doar ca sa fii sigur. 
 

Pe al tău l as vinde cu 15%-20% mai puțin decât unul normal cu mențiunea ca mănâncă ulei și posibil supape/segmentare.

 

De ce așa și nu al tău? Nu am încredere în segmentare, puțini știu și cunosc..

Link to comment
Share on other sites

Oare? Dacă cumperi o masina cu dpf anulat și pui o întrebare pe forum ce nu are legătură cu dpf, se încheie discuția?

Discuția ar trebui să se încheie, dacă cineva intenționează sau si a făcut “off” și are nevoie de informații privind ceva probleme la motor sau ceva care poate să fie legat de anulare. 

  • Surprised 1
Link to comment
Share on other sites

42 minutes ago, WIN60 said:

Oare? Dacă cumperi o masina cu dpf anulat și pui o întrebare pe forum ce nu are legătură cu dpf, se încheie discuția?

Discuția ar trebui să se încheie, dacă cineva intenționează sau si a făcut “off” și are nevoie de informații privind ceva probleme la motor sau ceva care poate să fie legat de anulare. 

De acord, când am luat mașina nu știam nimic de dpf, politica "nu vorbim cu ăștia fara dpf" poate ar trebui puțin modelată, însă daca astea sunt regulile le accept, nu e problema 

Link to comment
Share on other sites

50 minutes ago, WIN60 said:

Oare? Dacă cumperi o masina cu dpf anulat și pui o întrebare pe forum ce nu are legătură cu dpf, se încheie discuția?

Eu zic sa ii bagam in aceiasi categorie si pe cei care merg vara cu cauciucuri de iarna sau care isi pun distantiere de 5 mm fara sa puna si prezoane mai lungi

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, WIN60 said:

 Dacă cumperi o masina cu dpf anulat și pui o întrebare pe forum ce nu are legătură cu dpf, se încheie discuția?

@WIN60 Aici opinia mea difera. Da, consider ca este inaccpetabila orice discutie tehnica privind o masina cu DPF anulat, chiar daca subiectul nu are nicio legatura cu noxele. Este singura abordare prin care putem face ceva - chiar daca este infim - pentru a descuraja obiceiul acesta de a dezactiva sistemele anti-poluare strict din motive financiare. Nu am date statistice, dar cred ca nu e departe de adevar a estima ca cca. jumatate din masinile "populare" BMW, Audi si VW cu motoare 2.0l Diesel si vechime mai mare de 10 ani au DPF si/sau EGR off. Se simte in aerul pe care il respir cand merg pe jos, prin oras.

28 minutes ago, David Dobre said:

De acord, când am luat mașina nu știam nimic de dpf, politica "nu vorbim cu ăștia fara dpf" poate ar trebui puțin modelată, însă daca astea sunt regulile le accept, nu e problema 

@David Dobre David, "politica" aceasta nu are nimic cu tine personal, ci cu principiul general valabil ca nu este acceptabil sa ne otravim unii pe altii, cu buna stiinta. Cu siguranta ca nu este vina ta ca ai cumparat o masina avand DPF anulat (presupunand ca nu stiai acest lucru in momentul achizitiei). Dar de indata ce ai aflat ca DPF este nefunctional, era corect sa iei masurile necesare pentru a-l repune in functiune.

  • Like 1
  • De acord! 2
Link to comment
Share on other sites

Păi clar.. prima dată rezolvi consumul de ulei și după eventual pui și dpf dacă dorești. 
 

Five să știi ca și eu am dpf anulat, țeava goală cu finale pe ambele părți direct din turbina. 
Motivul? Nu este cu siguranță din cauza sumei de curățare, înlocuire, a fost o situație pentru care la momentul actual nu am avut altă variantă decât să-l anulez. 
 

De ce nu l am mai pus înapoi? Într-adevăr mi a plăcut mai mult fără el + ca deja aveam evacuare făcută și însemna să merg iarăși în locul respectiv pentru refacere. 

Dacă nu mai dorești/doreste cineva să vorbească cu mine din cauza asta, este ok. 👌 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, WIN60 said:

Păi clar.. prima dată rezolvi consumul de ulei și după eventual pui și dpf dacă dorești. 
 

Five să știi ca și eu am dpf anulat, țeava goală cu finale pe ambele părți direct din turbina. 
Motivul? Nu este cu siguranță din cauza sumei de curățare, înlocuire, a fost o situație pentru care la momentul actual nu am avut altă variantă decât să-l anulez. 
 

De ce nu l am mai pus înapoi? Într-adevăr mi a plăcut mai mult fără el + ca deja aveam evacuare făcută și însemna să merg iarăși în locul respectiv pentru refacere. 

Dacă nu mai dorești/doreste cineva să vorbească cu mine din cauza asta, este ok. 👌 

Aveam bani, stiu ca face rau ca nu am dpf dar e mai ok asa, e alegerea mea.
E fix ca un bombardier care te bate, chiar daca are optiunea sa nu te bata dar te bate oricum, pt ca ii place mai mult sa te bata decat sa nu, chiar daca nu e corect sa te bata. 😒
 

  • Confused 1
  • Fara comentarii 1
Link to comment
Share on other sites

20 hours ago, branevl said:

Poate sa puna si dpf nou original se va infunda imediat din cauza consumului de ulei.

Nu e garantat. Probabil cei mai multi faca DPF off datorita costului mare de schimbat fitrulul. Nu poti sa spui ca motorul e uzat daca nu cunosti situatia.

Dar exista un risc sa cheltuiasca bani pe o masina cu motor uzat.

 

11 hours ago, Onnix said:

Aveam bani, stiu ca face rau ca nu am dpf dar e mai ok asa, e alegerea mea.

Nu e alegerea ta. Sau alegerea ta e gresita pentru ca masina ta a fost modificata tehnic pe partea de noxe iar ASTA E ILEGAL si IMORAL.

Asocierea cu smardoiul e nepotrivita. 

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, bimmer90f30 said:

 

Nu e alegerea ta. Sau alegerea ta e gresita pentru ca masina ta a fost modificata tehnic pe partea de noxe iar ASTA E ILEGAL si IMORAL.

Asocierea cu smardoiul e nepotrivita. 

Eu doar am ironizat explicatia uluitoare 🤯 lui @WIN60 vis a vis de motivele lui pt care a facut dpf off. Iar analogia cu smardoiul e buna… ca el zice ca nu din cauza banilor a facut dpf off ci pt ca asa a vrut, poate sa-l puna la loc dar ii place mai mult fara. Face sens acum? :)))

Edited by Onnix
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.