Jump to content

Pompă ulei F10 N57


Recommended Posts

Vă salut ! Vreau să schimb pompa de ulei la un F10 530D N57 preventiv , mașina are distribuția schimbată la bForce de fostul proprietar ( a lăsat chitanța ) , dar nu a schimbat și pompa de ulei , doar pinionul de la pompă din ce am văzut pe foaie . Am vorbit cu mecanicul la care am mai schimbat piese la mașina și mi-a spus ca îmi ia 1.500€ doar mâna de lucru . Piesele le-am comandat eu pe original . Voi ce părere aveți? Nu sunt in România , sunt in Austria . Țin să precizez că nu este service autorizat , o face el in garaj fără garanție sau ceva . 

Link to comment
Share on other sites

Mie imi pare puțin scump,dar ținând cont ca esti in A ,ce sa zic.Interesează-te cam cât costă in Ro.Iți recomand Autogenial Alba.Nu cred că trebuie desfăcut chiar tot motorul ca la schimb distribuție să schimbi pompa ulei.

Link to comment
Share on other sites

Fara suparare, nu este legatura intre consumul de ulei si pompa de ulei ca fiind cauza a consumului.. Pompa de ulei are sarcina de a pompa ulei in motor la presiunea necesara si cam atat, ca aia e sarcina ei..

Apoi, sa schimb pompa de ulei de fabrica as fi nebun sa pun una AM sa pompeze uleiul in motor pentru restul vietii motorului. Adica as pune doar noua de la dealer, sau poate SH dar motorul sa aiba peste 400-500k km sa fiu cat de cat sigur ca un SH (original) ar avea mai putin.. mai ales cand cea de fabrica sunt sanse sa duca mult si bine..

Apoi in al treilea rand eu nu am auzit sa pice pompa de ulei la M47, N47... N57.., adica, ca nu mai are motorul destul ulei unde-i trebuie..

In ultimul rand, da ai dreptate, e trecuta la schimb cand se schimba distributia... dar realitatea ne arata ca sunt extrem de fiabile, nu ca pinioanele, lanturile.. intinzatoarele..

(E un animal de pompa.. 😉 )

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Eu stiam ca la N57, de la pompa de ulei pleaca problemele, ca nu mai face presiune suficienta, si nu mai unge calumea cuzineti, si de acolo dezastrul...

Bine, nici schimburile de ulei la 25-30k km nu ajuta la starea de sanatate a pompei...

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

@bimmer90f30

Distribuția a fost schimbată de fostul proprietar , dar a schimbat doar pinionul de la pompă , dacă schimbam eu distribuția cu siguranță schimbat și pompa pentru că nu dai jos motorul in fiecare zi și din ce am văzut se recomandă . Nu îmi mănâncă ulei , problema este că am văzut de când am cumpărat-o că îi curge ulei pe jos ( câteva picături ) , dar am zis că îi schimb capacul culbutor și o rezolv . Am pus capac culbutor nou , mi-a curățat mecanicul petele de ulei cu spray de discuri și dupa ce am fost dupa o lună să schimb și galeria de admisie am zis să mă uit pe acolo sa vad dacă mai curge și tot curgea  . S-a uitat mai bine mecanicul și mi-a zis că e foarte posibil să curgă pe la distribuție , probabil nu a fost închisă bine dupa ce a fost schimbată distribuția . Așa că am zis să schimb și pompa de ulei și să rezolv și cu scurgerea de ulei de la distribuție . 
Piesele le-am comandat noi și originale , am zis sa fiu sigur să nu iau ceva AM ca e vorba de motor totuși și nu ajungi in fiecare zi să îl dai jos . 

@sskkaa

Din ce am înțeles , ai dreptate . De la pompa de ulei cică pleacă toate problemele cu cuzineții . Eu sincer i-am făcut schimburile până in 10k , dar nu am habar la cât schimba primul proprietar , probabil la 25-30k , nu am carte de service . 

@Myx 

Să știi 😂

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, bimmer90f30 said:

Fara suparare, nu este legatura intre consumul de ulei si pompa de ulei ca fiind cauza a consumului.. Pompa de ulei are sarcina de a pompa ulei in motor la presiunea necesara si cam atat, ca aia e sarcina ei..

Apoi, sa schimb pompa de ulei de fabrica as fi nebun sa pun una AM sa pompeze uleiul in motor pentru restul vietii motorului. Adica as pune doar noua de la dealer, sau poate SH dar motorul sa aiba peste 400-500k km sa fiu cat de cat sigur ca un SH (original) ar avea mai putin.. mai ales cand cea de fabrica sunt sanse sa duca mult si bine..

Apoi in al treilea rand eu nu am auzit sa pice pompa de ulei la M47, N47... N57.., adica, ca nu mai are motorul destul ulei unde-i trebuie..

In ultimul rand, da ai dreptate, e trecuta la schimb cand se schimba distributia... dar realitatea ne arata ca sunt extrem de fiabile, nu ca pinioanele, lanturile.. intinzatoarele..

(E un animal de pompa.. 😉 )

Si am zis eu ca are legatura consumul de ulei cu pompa de ulei?? Am intrebat asta pt a sti daca motorul mai este ok sau nu, daca motorul ar consuma ulei nu merita sa mai bage bani in el, pompe si alte chestii deoarece va pica oricum, mai degraba  merita schimb de cuzineti. Dar daca nu consuna ulei, atunci e altceva.

La n57 se stie ca pica cuzinetii si una din probleme care ar duce la asta ar fi pompa de ulei, dar nu stie nimeni sigur,  asa zic multi, dar nu e o certitudine.

Dar oricum si cu pompa noua daca masina ar  consuma ulei ar fi deja uzat acel motor si tot vor pica cuzinetii. La ultimul f10 pe care l am avut, avea pompa noua de ulei si distributie pusa la 230 de mii si la 300 s au dus cuzinetii,( n57 258 cp)  deci eu scot din calcul pompa, nu cred ca asta e problema, aceea masina incepuse sa consume si de 2-3 l de ulei la schimb.

Link to comment
Share on other sites

Daca tot e rumoare ca pica cuzinetii din cauza pompei, eu asta e ce am gasit in ultimile 20 de.minte de cautari intense pe net, desigur. Il scutura altii mai bine sau o lasam in auzite!? Oricum parese ca treaba sta ca e cam problema de DESIGN al pompei (zic specialistii mai in cunostinta de cauza) Iata mai jos o lista buna de motive:

https://www.team-bhp.com/forum/technical-stuff/243387-another-bmw-6-cylinder-diesel-engine-failure-n57-what-happening.html

"These engines have very tight tolerances. No one knows the exact reasons. I've got a couple of guesses. It could be a combination of these factors.

1. Flawed engine design. There's many documented cases on the internet of N57 engines that have been taken good care of spinning bearings. The main bearings seem to be the primary culprits.
 


The guy in this video replaced his OEM BMW main bearings with Kolbenschmidt bearings as a replacement.

2. LL04 engine oil can break down and loose it's lubricating properties faster if the fuel contains high amount of Sulphur. However, with BS6 fuel, the sulphur amount should be lesser.

3. More frequent DPF regeneration can dilute engine oil.

4. Maybe the oil pump should operate at a little more pressure when idle. Oil pressure at idle is usually 1.2 Bar and around 5 Bar at higher revs. Maybe the oil pressure at idle is not enough to lubricate the main bearing and rod bearing which have tight tolerances. Intense continuous track driving can also lead to oil starvation since these oil pumps are not designed to create enough pressure to overcome substantial g-forces like in the M cars.

5. Not letting the car warm up before driving it hard."

Cica se poate mai degraba ca, cuzinetii sa o ia din loc.. ceea ce e grav, grav..

Edited by bimmer90f30
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

6 minutes ago, Gepeto said:

@branevl

Nu pot să îmi dau seama dacă mănâncă ulei din cauza faptului că am scurgeri de ulei de la distribuție . Să zic că la 9-10k Km când îi fac schimbul de ulei are aproape 1l lipsă cu aproximație . 

Vezi sa nu pierzi ulei de fapt pe la simeringul de la volanta, adica unde iasa arborele din motor si face jonctiunea cu cutia de viteze. Anul trecut am avut aceeasi problema. Imi scapa ulei pe la imbinarea dintre carcasa cutiei de viteze si motor. Nu prea are pe unde sa scape ulei din cauza distributiei si mai ales daca zici ca stii ca a facut-o fostul proprietar. Un alt loc pe unde se pierde uleiul la N-uri este capacul culbutori care se deformeaza si nu mai etanseaza bine. Totusi uleiul de aici se prelinge pe capacul DPF-ului, ulei care incepe sa arda atunci cand asta din urma isi face regenerari. 

Pe de alta parte, N57 de pe versiunile de 3.0d sunt mai putin predispuse sa le pice pompa de ulei, iar apoi cuzinetii sa se invarta pe arbore. Versiunile de 4.0d, adica cele bi-turbo si implicit putere mai mare sunt mai predispuse la genul asta de probleme. Totusi, nu-i o regula. E o statistica. 

Link to comment
Share on other sites

@RaYn3

Am avut pierderi și pe la capacul de la culbutor , fostul proprietar îi schimbase doar garniturile , dar nu a rezolvat scurgerile . I-am pus capac culbutor nou . Are sens ce spui cu simeringul de la volantă . Eu am cumpărat un simering la recomandările mecanicului 11147797491 . Dacă despre ăsta este vorba , urmează să îl schimb odată cu pompa . 

@RaYn3

Toată panica m-a luat când i-a picat acum vreo 2-3 luni pompa de ulei lu’ tata la un Passat B6 1.9 și s-a fărâmat motorul , din ce știam motoarele alea sunt super rezistente și am inceput să citesc . Așa am ajuns să aflu că și motorul meu este foarte predispus la problemele cu pompa de ulei . M-am panicat când am văzut că un motor este 5k € și am zis mai bine dau 1k€ să schimb pompa de ulei sa am o oarecare siguranță decât să stau cu teamă că pot ajunge să dau 5k€ pe un motor . 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Gepeto said:

@wolf20

Nici nu mai știu cu schimburile de ulei . Eu le fac la 9-10k Km , alții zic să îl faci la 5-6k Km :)) .

 

De obicei,mașinile astea se cumpără noi sau aproape,în germania sunt alergate bine,ăia nu le cumpără să se uite la ele.

Ăsta este riscul când cumperi la "150k reali."

Nu am auzit de cazuri de motoare noi sau în garanție să aibă probleme de genul ăsta. 

Acum,tu poți să  l schimbi și la 2k uleiul,nu mai are nici un sens,doar confort psihologic.

3 hours ago, Gepeto said:

@bimmer90f30

 

 dar nu am habar la cât schimba primul proprietar , probabil la 25-30k , nu am carte de service . 

 

Exact ce îți spuneam.

Edited by wolf20
Link to comment
Share on other sites

@wolf20

Că venii vorba de Km , nu știu câți are exact . Pe CarVertical am făcut 2 rapoarte și nu apare nimic la niciunul , pe site u celor de la RAR apar km corecți , nu ar fii dați km înapoi in Rom , dar i-am dat un raport pe auto-records , cu intrarile in service și apare că a fost in service uri autorizate in Olanda , in 2015 avea 232k Km și în 2018 (alt proprietar bănuiesc , ca are service ul făcut in alt oraș ) are 209k Km . Habar nu am daca e vreo eroare de la site , pe tester mi-au pus o mecanicii la care am mai fost și mi-au spus toți ca nu are km inapoi . Nu știu , or face manevre și ăia din Olanda?:))

în bord am 318k Km acum

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, bimmer90f30 said:

Daca tot e rumoare ca pica cuzinetii din cauza pompei, eu asta e ce am gasit in ultimile 20 de.minte de cautari intense pe net, desigur. Il scutura altii mai bine sau o lasam in auzite!? Oricum parese ca treaba sta ca e cam problema de DESIGN al pompei (zic specialistii mai in cunostinta de cauza) Iata mai jos o lista buna de motive:

https://www.team-bhp.com/forum/technical-stuff/243387-another-bmw-6-cylinder-diesel-engine-failure-n57-what-happening.html

"These engines have very tight tolerances. No one knows the exact reasons. I've got a couple of guesses. It could be a combination of these factors.

1. Flawed engine design. There's many documented cases on the internet of N57 engines that have been taken good care of spinning bearings. The main bearings seem to be the primary culprits.
 


The guy in this video replaced his OEM BMW main bearings with Kolbenschmidt bearings as a replacement.

2. LL04 engine oil can break down and loose it's lubricating properties faster if the fuel contains high amount of Sulphur. However, with BS6 fuel, the sulphur amount should be lesser.

3. More frequent DPF regeneration can dilute engine oil.

4. Maybe the oil pump should operate at a little more pressure when idle. Oil pressure at idle is usually 1.2 Bar and around 5 Bar at higher revs. Maybe the oil pressure at idle is not enough to lubricate the main bearing and rod bearing which have tight tolerances. Intense continuous track driving can also lead to oil starvation since these oil pumps are not designed to create enough pressure to overcome substantial g-forces like in the M cars.

5. Not letting the car warm up before driving it hard."

Cica se poate mai degraba ca, cuzinetii sa o ia din loc.. ceea ce e grav, grav..

Pai recomandarile sunt chestii normale, si de bun simt:

1) Erori de proiectare motor, dar aici nu ai ce sa-i faci, decat sa intretii cat mai bine poti

2) Ulei bun, schimbat des ( 10k ) nu 25-30k... normal ca isi pierde din proprietati

3) Dilutie cu motorina de la regenerari, din nou pct 2 - schimb de ulei cat mai des! - la 25-30k km cred ca deja 1L o fi minim de motorina in ulei... deci ungere foarte slaba/precara

4) Posibil ca si pompa sa nu ofere suficienta presiune din fabricatie, desi m-as mira ca BMW ar pune asa ceva pe o masina... dar din nou, mersul constant la blana si/sau circuit nu ajuta...

5) Tot o chestie de bun simt, sa ajunga motorul/uleiul in temperatura pana sa incepi sa dai in ea ca surdru n clopot...

 

  • De acord! 2
Link to comment
Share on other sites

On 4/18/2024 at 10:57 AM, Gepeto said:

Din ce am înțeles , ai dreptate . De la pompa de ulei cică pleacă toate problemele cu cuzineții . Eu sincer i-am făcut schimburile până in 10k , dar nu am habar la cât schimba primul proprietar , probabil la 25-30k , nu am carte de service . 

@Myx 

 

Pai in Idrive nu iti apar reviziile?Acolo scrie clar la cati km a fost schimbt uleiul,ma rog cel putin cat a fost in garantie (150.000km cel putin).

Edited by tzucul
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.