Jump to content

BMW F32 430i


Recommended Posts

Ma bucur ca ai vesti bune. Sper sa stabilizezi tehnic masina si sa te bucuri de ea, fara griji.

Apropos de garnituri... Pe la sfarsitul secolului XIX, neamtul Klinger a inventat un material pentru etansari, denumit Klingerit, preluat in romana ca "clingherit". Varianta originala continea azbest, varianta contemporana a inlocuit azbestul cu fibre sintetice. Clingherit-ul asta rezista de minune la temperatura inalta, presiune mare si agenti chimici. La motoarele BMW din era non-plastic, majoritatea etansarilor, indiferent daca erau aluminiu pe fonta sau aluminiu pe aluminiu (corp filtru ulei - bloc motor, capace distributie - bloc motor, capace chiulasa - chiulasa, etc.) se realiza cu garnituri de clingherit. Care rezistau spectaculos, decenii in sir si sute de mii de Km.
Dupa care, la un moment dat, BMW a descoperit ca garnitura de cauciuc este mai ieftina...

Edited by FiveThreeFive
Corectie nume neamt
  • Like 1
  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

Intr-adevar, termenul de clingherit l-am întâlnit foarte foarte des, mai ales acum când lucrez in domeniul "etansarilor". 

Am folosit și încă folosesc un derivat/echivalent de clingherit și in ziua de azi, numit Fermit, produs de Marsit. Confectionez garnituri din ele, in special pentru pompele hidraulice, garnitura de carcasă, care sunt prevăzute fără garnitură si au etansare cu silicon. Ca specificații sunt foarte bune, rezistă la 200 grade si 40 bari. Nu am avut niciodată probleme cu etanșările când am folosit acest material.

Link to comment
Share on other sites

S-au gasit 2 bujii slabite , o bobină fără șurubul strâns. S-au scos azi bujiile afară la dorința mea, nu arătau rău, dar am ales sa pun set nou NGK, să știu că nu mai am treabă cu ele, vreo 60000 km, având in vedere că sunt Iridium. 

Injectoarele, după cum arătau bujiile, par a fi foarte bune, desi exista o eroare de "rich" ; vedem pe viitor. 

Turbina e foarte bună după verificare vizuală, fără joc. 

Mâine scot mașina.... Sper să fie totul ok...

Messenger_creation_50BF1AD2-8AC2-4CCC-9E11-6FC947DEF0F9.jpeg

Messenger_creation_E7C3BF76-8CFA-4AAC-93E3-B7AEDBA55A32.jpeg

  • Love BMW 1
Link to comment
Share on other sites

Astăzi a fost gata masina. Am fost doar sa le duc banii la băieți, 1500 lei manoperă.

Nu am avut curaj nici sa o pornesc sau să plec cu ea acasă, am venit tot cu E92-ul. Mâine ma duc cu Bolt-ul până acolo să o iau.

Pot spune că mă trec niste emotii destul de mari legate de VANOS, să nu fie probleme cu el, pentru că știu că dacă apar, mă mai paște încă 5500 lei pentru ele...

Prețul total plătit de mine , ~7000 lei piese + 1500 lei manoperă.

 

Link to comment
Share on other sites

12 hours ago, HitmaNLive said:

Astăzi a fost gata masina. Am fost doar sa le duc banii la băieți, 1500 lei manoperă.

Nu am avut curaj nici sa o pornesc sau să plec cu ea acasă, am venit tot cu E92-ul. Mâine ma duc cu Bolt-ul până acolo să o iau.

Pot spune că mă trec niste emotii destul de mari legate de VANOS, să nu fie probleme cu el, pentru că știu că dacă apar, mă mai paște încă 5500 lei pentru ele...

Prețul total plătit de mine , ~7000 lei piese + 1500 lei manoperă.

 

Seria B de motoare are bube, corp filtru ulei, cotul acela de antigel, termostat care se poate bloca, zgomotoul de wastegate, actuatorul electric wastegate si sistemul vanos.

Corp filtru de ulei as recomanda din aluminiu

Iar legat de vanos, sa fie schimbate supapele centrale ca sa nu se ajunga la pinioane.. pe la 100.000km!?

Eu urmeaza sa ii fac schimbul la cutie, cred ca metoda gravitationala si tampoanele de la motor.

B38 mai are si turbina full aluminiu, sper sa nu pice, mecanic era ok pe la 140.000km, fara joc, dar cu pelicula de ulei de la PCV, iar cand am facut vanos-ul nu au zis nimic de membrana PCV.

Masini care iti ofera placere dar cer si bani:)

 

984998d9-75ee-4aaf-a9c4-e80509acf6b9.JPG

a6b6b381-f6e8-4809-ae42-a2e9f10f4c2b.JPG

a920b7b5-dbab-4214-9938-375edfd9f6a5.JPG

b4eb8981-3cda-4fe8-9a4f-1d15860008c0.JPG

e26228ef-3e9e-49bd-b5d2-acfa711b7715.JPG

IMG_2092.jpg

bb8a58df-bc8a-4b18-839c-09ed4403201c.JPG

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.