Jump to content

ULEIURI - totul despre uleiuri: teste, recomandari, etc.


Recommended Posts

M-am decis sa fac schimbul de ulei inainte de termen,dar nu stiu ce sa aleg ptr ca pe castrol.com imi recomanda 0w40 ,iar pe motul,imi recomanda 5w40.

Motorul este un n52 si trebuie mentionat ca in prezent am uleiul 5w30 de la bmw.

Sunt in dubii rau si aici am nevoie de voi. Am vazut ca Beriba la acelasi motor a bagat 0w40 ,ma gandesc sa nu fie prea subtire si sa-l pape

Mai repede.

 

Ce mi-ati recomanda ? :frantics:

 

0W40 de la BMW este un ulei bun, iar nu inseamna ca o sa-l manance mai repede decat un 5W40! Asta pt ca la cald, unde-i riscul cel mai mare sa-l "manance", cele doua tipuri de ulei au acelasi index de vascozitate, curg la fel. Eu il am din sept anul trecut, am facut undeva la 5000Km si-s multumit de cum toarce si merge motorul. Urmatorul schimb va fi tot cu acest ulei, Inainte de asta am avut Motul 5W40 8100 X-Clean, am fost multumit si de acesta, doar ca la mine avand turbina si mai ales iarna, cel cu 0W este mai OK, ungerea efectuandu-se intr-un timp mai scurt. Uleiul fiind mai putin vascos la rece, ajunge la subansamble intr-un timp mai mic decat cel cu 5W.

Link to comment
Share on other sites

0W40 de la BMW este un ulei bun, iar nu inseamna ca o sa-l manance mai repede decat un 5W40! Asta pt ca la cald, unde-i riscul cel mai mare sa-l "manance", cele doua tipuri de ulei au acelasi index de vascozitate, curg la fel. Eu il am din sept anul trecut, am facut undeva la 5000Km si-s multumit de cum toarce si merge motorul. Urmatorul schimb va fi tot cu acest ulei, Inainte de asta am avut Motul 5W40 8100 X-Clean, am fost multumit si de acesta, doar ca la mine avand turbina si mai ales iarna, cel cu 0W este mai OK, ungerea efectuandu-se intr-un timp mai scurt. Uleiul fiind mai putin vascos la rece, ajunge la subansamble intr-un timp mai mic decat cel cu 5W.

Da,probabil la diesel e altceva.

Ideea ar fi sa nu mai pun ulei BMW. Vreau sa trec pe Castrol sau Motul,dar nu stiu ce sa pun ptr motorul asta : 0w sau 5w

Edited by Daniels13
Link to comment
Share on other sites

Intrebare de baraj, pana acum ce ulei a fost pus in ea ? ma gandesc ca istoricul iti este cunoscut. Bagi tot ce a avut pana acum si rezolvata problema.

BMW 5w30 a avut si are. Dar il mananca repede,la 700 km parcursi mi-a cerut 1L sa completez. Nu ma deranjeaza ca il

Mananca,dar ma deranjeaza ca il mananca repede.

Si da,cunosc istoricul masinii,doar a fost a cumnatului meu. A schimbat si separatorul de ulei si simeringurile.

Link to comment
Share on other sites

Da,probabil la diesel e altceva.

Ideea ar fi sa nu mai pun ulei BMW. Vreau sa trec pe Castrol sau Motul,dar nu stiu ce sa pun ptr motorul asta : 0w sau 5w

 

Pai si ma rog de ce sa nu mai pui ulei BMW(Castrol)? Sunt OK ambele tipuri de ulei, fie ca-i cu 0W ori 5W. Poti merge pana una alta pe Motul 5W40 8100 X-Clean, asta daca nu mai vrei ulei BMW. Este un ulei "full synthetic", ceva mai scump. Un bidon de 1L ajunge undeva la 55 - 60RON in comparatie cu un ulei BMW 5W30 care-l iei pe la 33RON.

Edited by RaYn3
Link to comment
Share on other sites

Pai si ma rog de ce sa nu mai pui ulei BMW(Castrol)? Sunt OK ambele tipuri de ulei, fie ca-i cu 0W ori 5W. Poti merge pana una alta pe Motul 5W40 8100 X-Clean, asta daca nu mai vrei ulei BMW. Este un ulei "full synthetic", ceva mai scump. Un bidon de 1L ajunge undeva la 55 - 60RON in comparatie cu un ulei BMW 5W30 care-l iei pe la 33RON.

Am inteles de la posesorii cu acelasi tip de motor ca nu este extraordinar de bun acest ulei BMW,se formeaza depuneri si tot asa.

Ce-i drept,avand in vedere ca acest tip de motor N52 este generatia || valvetronic,imi aduc aminte ca la e46 la tipul n42 tot valvetronic dar generatia | , am pus ulei bmw 5w30 si mergea motorul ca naiba ,pana cand am trecut pe 0w40 Castrol Titanium Fst si era cu totul din alta poveste,dar inainte de Castrol,incercasem si Motul,5w30 si a mers ok,dar nu atat de ok cum a fost Castrolul 0w40.

 

In concluzie tinand cont de generatia valvetronic, o sa pun Castrol 0w40 Titanium Fst asa cum a pus si Beriba si vad atunci cum imi cere litrul sa completez.

Edited by Daniels13
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Poate a fost o situatie singulara cu litrul la 700km, mai ales daca ai si tras de ea. Bine pana la urma si forjata e mult ca doar nu ai fost pe circuit. Eventual schimba marca de ulei si ramai pe 5w30, sa nu fi fost uleiul botezat.

Exact. Asa am gandit-o si eu. :)

Am mers normal(drumuri scurte,drumuri lungi,kick down uri rare,mers normal etc)nu am bagat-o la liniute vorba ta.

Oricum,de fiecare data fac poza la km cand imi cere sa completez. Sunt curios acum cand imi cere.

Edited by Daniels13
Link to comment
Share on other sites

al meu seria 1 120d 163 de cai are 160k km si nu are filtru de particule....oscilez intre castrol edge titanium fst 5w40 si castrol edge fst 5w30,voi ce parere aveti?am inteles ca 5w30 este pt cele cu filtru de particule,asa este?
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Salut!

 

Titlul fiind "Totul despre uleiuri" ma gandesc ca se incadreaza aici si cel de servo directie. Am de gand sa fac o "spalare" a sistemului de servo directie si uleiul fabricat de Petosin ( (CHF 11S) este cam scumpicel. aici are acrelasi cod (83 29 0 429 576) ca si cel produs de FEBI (CU MULT MAI IEFTIN). As putea folosi Febi? Sau macar pentru spalarea sistemului iar apoi sa folosesc ca si ulei de umplere CHF 11? (adica se pot amesteca - dat fiind ca nu se va elimina complet din sistem cel pentru spalare)

Edited by MCO
Link to comment
Share on other sites

al meu seria 1 120d 163 de cai are 160k km si nu are filtru de particule....oscilez intre castrol edge titanium fst 5w40 si castrol edge fst 5w30,voi ce parere aveti?am inteles ca 5w30 este pt cele cu filtru de particule,asa este?

 

ambele au norma ll04 , deci sunt pentru filtru de particule, dar se poate folosi fara probleme si la masinile care nu au dpf

Link to comment
Share on other sites

Postez si aici la indicatile lui Bala.

 

Ma gandesc tot mai serios sa schimb uleiul BMW 5w30 din masina mea la urmatoarea revizie cu MOTUL 8100 X-clean+ 5W30.

 

Stiu ca sunt o gramada pe aici care folosesc acest ulei si as vrea sa stiu daca au observat ceva schimbari dupa ce au bagat acest ulei in bine sau de ce nu au fost multumiti.

 

Am vazut lucruri bune si despre Ravenol si Liqui Moly, voi ce parere aveti intre despre astea 3?

 

Nu am nici cea mai mica problema cu uleiul actual BMW, nu il mananca, nu am absolut nici o problema doar ca stiti cum e omul, vrea sa incerce si lucruri noi, sunt curios daca isi schimba un pic mersul cu un ulei nou (MOTUL).

 

Masina despre care vorbim este un BMW E90 320dA din 2005.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.